Koupil jsem modrou devítku, nebrzdilo to vůbec. Div jsem nezlámal sedačku.
Shodil jsem brzdiče, zkusil rozhýbat pístky - pravý šel krásně, levý byl lehce přidřený a nechal se rozhýbat celkem slušně. Zadek asi dobrý/nepodstatný. Poprvé jsme to odvzdušnili. Očistil jsem destičky, a konstatoval že to celkově vypadá ještě OK.
Nebrzdilo to taky vůbec.
Vyměnil jsem posilovač, za posilovač z jiné benzínové krabice, všechy rozměry sedí, štítek se bohužel nedochoval.
Brzdí to jako KRÁVA, položím pírko na pedál a mám rypák na čelním skle. Problém je, že až asi v polovině chodu pedálu. Prostě šlapu do měkkýho, nic, nic, nic, a najednou stojí kola. A pak můžu ten pedál sešlápnout skoro ještě až k podlaze, ale kola již dávno stojí.
Není v tom žádná plynulost.
Tak jsme to odvzdušnili znovu, bublinu jsem vyletět neviděl, ale vytekla z toho tmavá brzdová kapalina. Brždění se poté o chloupek zlepšilo - šlo to plynuleji, ale stále stojí za starou bačkoru.
Pak Radek seřídil tyčku posilovače, která zřejmě měla větší vůli mezi brzdovým válcem, než bylo vhodné (a skutečně první asi 2-3cm chodu pedálu byly totálně do měkkého a pak bylo cítit jak se to teprve opřelo).
Vyměnily se brzdové hadice, a znovu se to odvzdušnilo. Je to zase o chloupek lepší, a pedál už nejde uplně na zem, ale jenom skoro. Ale stále si neumím představit, jak s tímhle autem budu brzdit v zimě. Nemám ten brzdný účinek pod kontrolou.
Co si s tím mám počít?
Posilovač asi posiluje velmi dobře, brzdit jde naprosto bez odporu (jediný odpor mám já) a tudíž je asi v pořádku?
Hlavní brzdový válec neteče, a auto zabrzdí, takže je taky asi v pořádku?
Brzdiče nejsou žádná novota, ale pístky se hýbou, destičky tam jsou, a kotouče, leč zvlněné tak taky.
ABS nemám.


Za stopu vedoucí k odhalení šotka děkuji předem, odměnou bude, že třeba přežijeme zimu
