Nákup auta v Nizozemí

  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Haben »

Rád se s Vámi podělím o zkušenosti s koupí, dovozem a registrací auta z Nizozemí.

PŘED NÁKUPEM:
1) Auto jsem si vyhlédl na https://www.mobile.de
2) Napsal jsem email s dotazy na prodejce (já kupoval u tohoto http://www.vandamautos.nl/) - prodejce reagoval vždy do hodiny
3) Po emailu jsem si potvrdil, že:
  • a. auto nebylo bourané
    b. je po nekuřákovi
    c. má danou výbav
    d. zda je součástí i zimní sada pneu s disky (nebyla v inzerátu)
    e. není potřeba na něm nic opravovat
    f. zjistil jsem si VIN
    g. nechal si poslat servisku
    h. ověřil jsem si emailem základní opravy a „nebouranost“ v servise (rozvody, datum první registrace, brzdy, AWD, tluimiče…) - autorizák v NL byl velmi ochotný a reagoval do 1 dne
    i. dotázal jsem se, zda mi prodejce pomůže vyřídit převozky a pojištění + jaká je jejich cena
    j. nakonec jsem usmlouval z 6 300 EUR cenu na 6 000 EUR + zdarma pojistku + převozky (takže celkově cca 450 EUR dolů)
    k. domluvil si termín příjezdu, prohlídku auta, testovací jízdu, prohlídku na zvedáku a termín odjezdu (rezervaci mi prodejce držel cca týden)

SAMOTNÝ NÁKUP:
4) v daný termín jsem dorazil do bazaru, auto i se zimními pneu stálo připravené na parkovišti, vše vyčištěné (interiér, exteriér)
5) provedl jsem prohlídku (bez asistence prodejce – dobré, že Vám nikdo nic netlačí a nehlídá Vás, co vše zkoumáte)
6) udělal testovací jízdu – prodejce mi dal klíče a mohl jsem si jet kam jsem chtěl a na jako dlouho jsem chtěl, prodejce se mnou nejel
7) nechal jsem si zvednout auto, dostal jsem baterku a potřebné nástroje
8 ) uzavřeli jsme obchod, při čemž dostanete nebo si musíte vyžádat:
  • a. fakturu (Invoice) – dostanete automaticky, já si ji nechal ještě podepsat a orazítkovat
    b. převozky + pojištění – prodejce vyřídil pojištění na místě přes internet a vytiskl zelenou kartu, převozky vypadají tak, že má prodejce k dispozici prázdnou tabulku SPZ na kterou nalepí černá čísla, dle předchozí nizozemské značky a opatří zelenou nálepkou (pojištění) – značka vypadá trochu podezřele, ale vše je ok
    c. smlouvu – tu jsem si vyžádal s tím, že ji potřebuji pro registraci v ČR, návrh jsem si připravil v EN jazyce a prodejce neměl žádný problém, 2x jsme vytiskli, podepsali a prodejce ještě orazil
    d. kopii zrušeného nizozemského VTP – ten se ruší, když si majitel žádá o vrácení silniční daně BPM – kopii jsem dostal automaticky
    e. kopii platné nizozemské STK – dostal jsem automaticky
    f. vedenou servisku – dostal jsem automaticky
    g. nový německý VTP – ten se vystavuje, protože se ruší ten nizozemský VTP – já si jej vyzvedl v městě Apledoorn u společnosti Cargo Export http://www.cargo-export.eu. Vřízení tohoto dokumentu trvá přes noc, prodejce potřebuje odeslat žádost do cca 13:00 hod a k vyzvednutí je kolem 11:00 hod druhý den
9) pak už hurá do ČR, v NL a ni v DE se neplatí nic za provoz na dálnicích

REGISTRACE V ČR:
10) uzavřít povinné ručení
11) zajet na STK a požádat o evidenční kontrolu (300 Kč)
12) zajet na registr vozidel a nechat si vystavit doklad o technické způsobilosti vozidla k provozu v ČR (1 500 Kč)
13) vrátit se na STK na provedení STK a emisí (cca 1 200 Kč)
14) vrátit se na registr vozidel a zapsat auto do registru vozidel, vyberete si SPZ (800 Kč)
15) SPZ bude k dispozici až za cca 2 dny, do té doby jezdíte na převozkách

Pokud nechcete ušetřit 1 000 Kč, tak stačí jet rovnou na STK, nechat si udělat evidenčku, dovozovou STK a emise (2 500 Kč) a pak jet na registr vozidel pro osvědčení o technické způsobilosti vozidla (1500 Kč), zapsat auto do registru a vybrat si SPZ (800 Kč)


Ze zkušenosti mohu říci:
- to co prodejce sdělí do emailu, to také platí (jen místo elektrické sedačky byla manuální, ale to jsem překousnul – tady prodejce napsal milnou informaci, sedačka nebyla na fotkách a omluvil se mi)
- žádné vady se na autě neobjevily
- naopak auto mělo navíc nezávislé topení a subwoofer, o čem ani prodejce nevěděl

Výhody nákupu v NL:
- seriózní jednání, nic na Vás nezkouší, klid pro prověření auta
- to na čem se emailem domluvíte, to platí
- kvalita a zachovalost aut (auta nejsou odřená, vylítaná – důvodem je, že v NL všichni jezdí plynule a max 120 po dálnici, 80 na okresce, dávají si všude přednost a mají kvalitní cesty bez bordelu typu kamenní, sůl, bláto…)
- cestou nazpět poznáte, zda je auto ok či ne

Nevýhody nákupu v NL:
- je to kus cesty (1 200 km tam 1 200 km zpět) – odjezd z ČR ve středu v 20:00, příjezd do NL ve čtvrtek v 10:00, odjezd z NL v pátek ve 12:00, příjezd do ČR v pátek ve 24:00
- nutné zůstat přes noc
- cestovní a ubytovací náklady u mne činili 8 500 CZK (bez převozek a pojištění, které jsem dostal zdarma)
- podstatně vyšší poplatky za registraci v ČR (4 000 CZK oproti 800 CZK)
- nutná znalost EN či DE jazyka

Tak třeba to bude pro někoho přínosné :)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1280
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#2 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od martines »

Já si myslím že takovýto příspěvek by se měl někam připíchnout aby byl vždy k nalezení i třeba za pár let.
Díky za to, sice nemám v plánu tam jet ale může se to někdy hodit. :good: :Bravo:
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

hinkle
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 194
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: EUSSR/Praha
Vůz: V70 T5

#3 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od hinkle »

Chápu to správně, že německý VTP potřebuji kvůli přejezdu přes Německo?
_________________
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#4 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Haben »

ne ne. V Nizozemí se platí silniční daň u mého auta to činilo 2 300 EUR!!! Nazývají to BPM, více zde: http://www.vwe-netherlands.com/Export/Tax-information.aspx Tuto částku, pokud jde auto z Nizozemí ven, na export, tak majiteli vláda vrátí. Jedná se o "pomoc" nizozemské vlády, aby prodejci měli hodně zajímavé ceny na trhu ojetin pro lidi z okolních států.

No a pokud tedy prodávající zažádá o vrácení daně, pak se do depositu vrátí nizozemský VTP a vystaví se nový německý - nazývají to German papers. A ten mi bez problémů přijali v ČR při registraci, i když jsme uvedl, že auto je dovezené z Nizozemí.

Nejvíce asi vypovídá tento obrázek z odkazu výše:
Přílohy
BPM_strip_EN1.jpg
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hinkle
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 194
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: EUSSR/Praha
Vůz: V70 T5

#5 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od hinkle »

Takže jestli to správně chápu, německé papiry jsou kvůli exportu z Holandska, resp. Aby auto bylo z Holandska oficialne zmizelo.
_________________
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#6 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od peter cz »

Já jsem třeba žádný německý papíry neřešil, tedy bez 8c-g :shock:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#7 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Haben »

Proc vystavuji zrovna nemecky VTP nevim, ale je to tak. Proste, pokud na aute odepisuji silnicni dan, tak rusi, davaji do depozitu holandsky VTP a nejaky VTP potrebujes. S informacemi pred koupi mi pomahal Bulik, ktery kupoval auto zhruba pred mesicem taky v NL. Ale ten napriklad dan BPM neresil, protoze se na jeho auto nevstahovala - asi je to dle ceny nebo rocniku, to nevim. Jen vim, ze tak jak jsem to popsal ja, tak v mem pripade probihal korektni a bezproblemovy nakup i registrace v CR
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od zvedavec »

Haben píše:Proc vystavuji zrovna nemecky VTP nevim, ale je to tak. Proste, pokud na aute odepisuji silnicni dan, tak rusi, davaji do depozitu holandsky VTP a nejaky VTP potrebujes. S informacemi pred koupi mi pomahal Bulik, ktery kupoval auto zhruba pred mesicem taky v NL. Ale ten napriklad dan BPM neresil, protoze se na jeho auto nevstahovala - asi je to dle ceny nebo rocniku, to nevim. Jen vim, ze tak jak jsem to popsal ja, tak v mem pripade probihal korektni a bezproblemovy nakup i registrace v CR
jj však to tam píší od roku 2006 - vehicles or motorcycles registered on or after 16-10-2006 and which are exported.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#9 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Haben »

no stačí číst, že :D Moje auto je sice MY 2005, ale koupené v DE a pak přihlášené až po 2006 v NL. Takže se na něj daň BPM vztahuje. To Bulík dle podpisu má r.v. 2000 a daň BPM tam nebyla. A je jasno. :good:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 6
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Vůz: 940 2.3 ti blue wagon van Helmond
Bydliště: Praha 2

#10 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od kingcrimson »

Dobrý den, měl bych dotaz, zda jste při ověřování technického stavu vozu vzužíval služby nějakého místního servisu v NL a na kolik Vás to přišlo, případně, jestli byste mi nemohl někoho doporučit. Děkuji, Tomáš
_________________
Volvo 945 1998 B230FK "van Helmond"
ex.: Škoda Favorit 1993

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#11 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Haben »

Ahoj, auto jsem v servise v NL nenechal kontrolovat. Pred odjezdem do NL jsem si zjistil VIN, nechal poslat scan servisky a napsal do autorizaku, kam po celou dobu auto jezdilo na servis. Tam mi potvrdili, ze tam opravdu auto jezdilo a ze na posledni kontrole cca ctvrt roku na zpět tam nebylo nic zasadniho na opravu. Nakup jsem provedl sám - s autem jsem si mohl jet kam jsem chtel, na jak dlouho jsem chtel a bez prodejce. Pak mi jej zvedl a ja si zkontrolvoval to, co mi doporucil muj mechanik. - takze nejlepe se popttat tady na co se zamerit a jak to zkontrolovat. Na spatne dva silentbloky jsem prisel. Mechanik tady v CR pak jeste prisel na praskly zadni silentblok motoru. Takze tak
Jinak kontrola v autorizaku bude dle mne do 150 EUR. Martin
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: pustina
Vůz: 944

#12 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od scholle »

moc pěkný návod! my jsme to řešili trochu víc punkově, jde o V70 z roku 1998.
našli jsme si ji na netu, kousek od Amsterdamu. vyžádali si VIN a domluvili den koupě. na VIN jsme uzavřeli v ČR pojistku a měl jsem tedy zelenou kartu. na místě jsem automaticky dostal papír v holandštině (údajně ja na něm, že auto je na export), malý techničák (Deel I) ve tvaru kreditky, s čipem, s ustřiženým rohem. ten byl vložený do dokumentu Deel II (možná jsem I a II prohodil, nemám je teď u sebe), na kterém je pár fakt základních údajů o autě a hlavně datum, do kdy platí převozové SPZky (14 dnů). pokud vám je nevyrobí tak jak psal Haben, dají se koupit v obchodě s autodíly (pár stojí do 30 eur). prodejce by je pro mě měl připravené, ale překvapil jsem ho o den dřív, neměl radost, ale nabídl ať si teda napíšu fixem čísla na karton ve tvaru SPZ, se kterým jsem odjel (pro značky). pojistku by prodejce neuměl zařídit, ale ty exportní papíry na místě v pohodě, stály 25 eur.
hodně štěstí a kdo tam ještě nebyl, jeďte se tam podívat!
_________________
'92 944 b230f | '93 850 T-5 (troska)
taunus, transit valník a anglia estate

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#13 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar:

docela by mě zajímalo, jak je to SKUTEČNĚ s možností pojištění auta "na VIN". Různé pojišťovny mívají ve smluvních podmínkách (a už jsem nejednou viděl) podobnou formulaci:
Allianz píše:2. Pojistit lze vozidlo, které podléhá registru vozidel v České republice a splňuje podmínky provozu na pozemních komunikacích, není-li v pojistné smlouvě dohodnuto jinak.
Tohle jsem si přečetl až doma, takže fakticky jsem jel s autem nepojištěným na území ČR. Sice mi prodejce vyřídil žluté převozky, ale ty platí pouze na převoz po území DE, jinde ne.
Je potom otázka, zda-li by související německé 5-denní pojištění také aspoň v případě nějaké prů*eru mimo území ČR vůbec platilo.

Mi se nic nestalo, ale neměl jsem z toho nikterak dobrý pocit. Červené - mírně dražší - německé převozky i s pojištěním jsou asi jistota.

Kdyby tu byl nějaký zkušený expert na tuto oblast, hodilo by se nějaké dobrozdání. Jinak bacha.

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 12 kvě 2015 08:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#14 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Haben »

Pavle, predpokladam, ze kdyz pojistovne oznamis, ze si jedes pro auto a potrebujes pojistku na prevozky, tak se vyuzije te formulace, co jsi uvedl a vse je vyreseno - "není-li v pojistné smlouvě dohodnuto jinak."
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#15 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od ok2ucx »

Rád bych si to vykládal také tak. Ale tuhle pojistku jsem klikal přes internet a narychlo, den předem, za pobytu v NL. A tuto výjimku jsem zaznamenal až doma :(

Kromě toho jsem hledal pojistku na jeden měsíc, místo toho jsem získat pojistku na 1 rok s tím, že 3 měsíce jsou full a po dobu zbylých 9 měsíců je mazaně plnění kráceno na 10% či co, s brutální spoluúčastí. Tohle jsem se dočetl také později. Takže to musím došéfovat i na zbytek času. A tímto jsem totiž patrně u Allianz poněkud neplánovaně zakotvil na celý rok.

Třeba u AXA jsem podobnou podmínku (že auto má být v registru aut v ČR) nenašel {tím ale netvrdím, že tam není nějak umně zamaskovaná}, takže podobné případy by se asi daly řešit pojištěním na 1/4 roku na VINko, pak dodat info o registrační značce a TP.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#16 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Deshi »

co případně využít možnosti odstoupit od smlouvy do dvou měsíců od podepsání smlouvy??

Zákon č. 37/2004 Sb., o pojistné smlouvě a o změně souvisejících zákonů
§ 22 Výpověď
(2) Pojistitel nebo pojistník mohou soukromé pojištění vypovědět do 2 měsíců ode dne uzavření pojistné smlouvy. Dnem doručení výpovědi počíná běžet osmidenní výpovědní lhůta, jejímž uplynutím soukromé pojištění zaniká.

A nebo si udělat pojistku na dobu určitou..... Já jsem měl první pojistku jen na měsíc.
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#17 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Jarda.E »

Dozvěděl jsem se hodně užitečných informací, ještě jedna by mě zajímala. Máte někdo tip, jak u auta ze zahraničí prověřit najeté km? A jaké máte obecně zkušenosti se stáčením tachometrů? Děkuju Jarda

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#18 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Ondra. »

nevim jak v NL ale v Belgii je overeni kilometru na STK je cast povinne vyvozove STK
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#19 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Krystof P. »

ok2ucx píše: A tímto jsem totiž patrně u Allianz poněkud neplánovaně zakotvil na celý rok.

Pavel
Odhlásit (spz do depositu) zrušit pojistku, sjednat pojistku kde chceš a druhej den vyzvednou SPZ z depositu - hotovo

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#20 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od FrantaB »

Máte někdo zkušenost s nákupem od soukromníka, resp. ne přes bazar? V takovém případě je asi třeba vyběhat si exportní papíry sám-co, kde, jak? Díky
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#21 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od StepanB »

FrantaB píše:Máte někdo zkušenost s nákupem od soukromníka, resp. ne přes bazar? V takovém případě je asi třeba vyběhat si exportní papíry sám-co, kde, jak? Díky
Píšu sice dost opožděně, ale ať to tu je, kdyby někdo hledal. S nákupem od soukromníka je to tak, že člověk musí po koupi se smlouvou a techničákem vyrazit na jednu z poboček VWE (VWE Service points) a nebo k jejich partnerům (VWE Export partners), kde mu udělají exportní značky. Pár jsem nich obvolal. Někde tvrdili, že to vyřizují na počkání, jinde do druhého dne.

Další, poněkud pirátskou možností je vydat se na úprk k německým hranicím (legální) a po jejich překročení (nelegálním) navštívit první německou STK a nechat si vystavit německé převozky. Na jednu kousek od hranic jsme zkusmo volali a s navrhovaným postupem neměli problém, skoro to vypadalo, že by to nedělali poprvé. Navíc v Německu je to vážně na počkání a také výrazně levnější.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#22 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od FrantaB »

Díky, ale už jsem to vyřešil :D
Stručný report, pro podrobnosti mi klidně napište. Nevím všechno, řešil jsem jen jedno auto, ale na mušce byly tři a se dvěma by to bylo asi trochu "divočejší" (tj. asi jako u nás), ale připraven jsem celkem byl.
Použít výše zmíněné prostředníky lze, ale je to dost drahé-aspoň co jsem dokázal zjistit po telefonu (250+ EUR).
Stručně popíšu postup s využitím holandské exportní registrace pro odjezd po vlastní ose. Žluté pětidenní německé převozky lze použít taky, ale musíte znát o autě dopředu všechny údaje a ty musí být vyplněny strojově při vydání značek úřadem-v objednávce je asi lépe na to upozornit, protože i když už by nemělo být možné vydat je jinak než na konkrétní auto, nelze vyloučit že by je někdo vydal "postaru", kdy si auto doplňujete sami. To samovyplňování je věc, která našemu MD a PČR vadila, proto se pak vyrojily ty fámy o nepoužitelnosti pětidenních značek.
U zprostředkovatelů platí, že žádosti podané do 14:00 jsou vyřízeny týž den, žádosti podané později následující pracovní den.


Takže jak od soukromníka v Holandsku nudně legální cestou:
Při koupi od soukromníka je třeba si vyžádat kupní smlouvu-i kdyby jen canc na deset řádek s datem, identifikací auta a podpisy. Minimálně někteří se asi budou koukat dost divně, běžný postup je si plácnout. U nás by ale při vhodném idiotovi na přepážce vznikl problém.
Originální doklady jsou minimálně u starších aut trojdílné-jeden dvojlist A6 a dva listy A6. U nás tomu v dokumentech MD říkají "část IA, IB, část II", což je dost matoucí:
Dvojlist (část IA) se jmenuje "Kentekenbewijs deel I" a obsahuje pár údajů o autě, z pohledu našeho VTP vlastně nic.
List (část IB) se jmenuje "Kentekenbewijs deel IB" obsahuje údaje o minulém majiteli, popř. patrně dealerovi a prodeji.
List (část II) se jmenuje "Kentekenbewijs deel II" obsahuje údaje o současném majiteli.

Tyhle tři věci a značky vezmete s sebou na pobočku RWD (https://www.rdw.nl/englishinformation/paginas/default.aspx). Na téhle stránce je mimochodem nejdůležitější telefon pro cizince v rámečku vpravo nahoře. Když máte jakoukoliv nejasnost, zavolejte tam-jsou milí, o své práci mají přehled a pokud si nevěří na kladený dotaz jazykově, mají obratem k ruce někoho kdo to zvládne. Třebas ne oxfordsky, ale tak aby nebyly pochybnosti. To co řeknou dokonce platí i na přepážce, což se o našich DI říct fakt nedá :bad: Nestalo se mi, abych do tří minut nevěděl co jsem potřeboval. Pokud budete volat z Holandska, musíte použít neholandské číslo-z holandského čísla musíte použít holandskou informační linku, kde ovšem nemusí umět anglicky.
Je fajn mít s sebou na přepážce i prodávajícího, i když jsem vyrozuměl že s písemnou smlouvou by asi nemusela být asi ani plná moc. Nicméně pokud prodávající mluví některým jazykem kterým mluvíte vy, ale ne úředník na přepážce, ušetří to všem čas a nervy. Nevyplňuje se žádná žádost, co chcete se říká rovnou úředníkovi. Příjemné zrychlení. Chtít budete exportní registraci (registration for export) na sebe, "Kentekenbewijs deel II" pak bude nejspíš na A4 kde dolní půlku zabírá poučení o omezení platnosti této registrace. Cena je 10,2 EUR, záležitost na pár minut (ne jako u nás). Okamžikem přepisu zaniká původní povinné ručení, s autem se tedy nesmí jezdit. K autu dostanete zelenou nálepku o APK (u nás STK), kterou později nalepíte na zadní značku-někam do mezery mezi skupiny, lépe do levé půlky-ale je to jedno.
S novými doklady zajdete ke zprostředkovateli (viz post StepanB, drahé), nebo lépe na pobočku GWK Travelex (http://www.gwktravelex.nl) a řeknete si o pojištění na vývoz auta. Za pět minut hotovo, cena bude kolem 75 EUR. Zbývají značky-buď si je nafasujete rovnou na GWK za 10 EUR/ks, tj. na auta 20 EUR, nebo zajdete ještě k někomu kdo je oprávněn značky dělat (dodám odkaz na seznam, až ho najdu). Nicméně plechová značka vyjde jistě dráž nežli plastový podklad a sada samolepicích foliových písmen a čísel na GWK. Čísla a písmena si pečlivě zkontrolujte, dostanete totiž set přímo na vaši SPZ. Pokud mělo auto víc majitelů před vámi, může mít k autu někdy ty správné značky už z dřívějška a pak je nemusíte kupovat (jak to viz dále).
V tu chvíli máte doklady, zelenou kartu, značky narazíte na auto a jedete.

V Holandsku má auto celý svůj život stejnou SPZ, vyvedenou černými písmeny na žlutém podkladu-ty odevzdáte při exportní registraci. Dočasné a exportní registrace jsou černá písmena na bílém podkladu. Pokud kdy bylo auto z jakéhokoliv důvodu dočasně registrované a někdo z majitelů značky nevyhodil, jsou k dispozici a můžete je použít.
Platnost expotní registrace je 14 dní, po 5 dnech má být auto za holadskými hranicemi-tj. po Holandsku nejezdit déle.
Pokud je třeba dodělat APK/STK, je snazší udělat to ještě na původních značkách, nicméně netajil bych se že je to kvůli exportu. Jako závadu odpovídající našemu "A" uvádějí i to, že řemen alternátoru je předepnut na dolní hranici uvednou výrobcem-ale dvě třičtvrtěmetrové skoby v čelním skle jim léta nevadí :fool:

Pokud jde o bližší údaje, původní majitel si může tady http://www.autoweek.nl/kentekencheck vyžádat "Kentekenrapport", což je papír který obsahuje vastně totéž co náš VTP a ještě něco navíc. Nicméně tady jej zřejmě moc neberou, protože nechápou že není důvod švindlovat. STK nicméně pomůže.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Scarabeus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 257
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

#23 Nákup auta v Nizozemí

Příspěvek od Scarabeus »

Máš naprostou pravdu, jde to udělat na každé vlakové stanici ve městě a je to max. za 10min. hotové, včetně pojištění, nových dokladů a SPZ se samolepkam čísel a zeleného kolečka pojištění... dělal jsem to před půl rokem, kdy jsem kupoval V70 z privátu přes Marktplaats.nl
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 79
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Black Water
Vůz: Volvo XC90

#24 Má někdo osobní zkušenost s dovozem auta z Holandska?

Příspěvek od C70C »

Zajímá mně, jestli někdy v nedávné době někdo nedovážel na vlastní pěst auto z Holandska? Na co si tam dávat pozor, jestli má tamní trh a byrokracie nějaká specifika a tak..
_________________
je: 2005 Volvo XC90 D5 AWD EXECUTIVE,
bylo: 850TDI,850R,V70R, V70 D5,C70 Convertible 2.0T, SAAB 9-5 AERO 4d.,
SAAB 9-5 SE Combi, Peugeot 306 Pininfarina cabrio

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#25 Má někdo osobní zkušenost s dovozem auta z Holandska?

Příspěvek od kV8ba »

Mám necelé 2 měsíce starou zkušenost. Nakupoval jsem u soukromé osoby, která do té doby neměla s prodejem do zahraničí žádné zkušenosti. Ale i tak to šlo až nečekaně hladce :) Zajeli jsme do vedlejší vesnice, kde byla autodílna / exportér vozů do Afriky, ale především partner VWE https://www.vwe-netherlands.com/ zde bylo auto odhlášeno, odevzdány původní značky, vystaveny exportní papíry, převozní značky a zelená karta na 14 dní. Cena 130 eur (může se lišit). Do 30min jsme byly pryč...

Mohl by to pak některý z moderátorů přesunout sem https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=123&t=45117 Ať je to pohromadě...
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „PRODEJ“