T8

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#1 T8

Příspěvek od Lukaso »

Ať tu galerku neplevelíme...

[smention u=13693]Thor123[/smention] ad zahřívací sekvence - ano je to tak a podle dealera to tak nebylo od začátku. Dřív to prý bylo údajně on/off, je fakt že i tehdy polestar co jsem měl půjčený tak tak fungoval. Přišlo to s updatem softwaru nejspíš. Asi jim došlo že asi není ideální aby to 2s jelo, zdechlo...pak 5 minut nic, 2s...atd...

Ale zrovna tohle je asi jediná věc, co mě na tom štve. Že na ten hybridní režim s nabitou baterkou prostě ( pokud ti to není jedno ) to nemůžeš vohulit, kdy se ti zachce. Oni sice tvrdí, že to auto je na to postavený atd...a já chápu, že když to jede na baterku tak se to zahřeje včetně motoru...prostě jako bufík...ale co olej? co olej v převodovce? Já si prostě myslím, že když jedeš 10 km na baterku a pak dáš kick down tak to dobrý není.

Já to řeším tím, že když mam nabito, a vím, že to budu chtít semtam potrápit, ale zase nechci aby to pořád drželo vyšší otáčky ( polestar mode ) tak jezdím na AWD. Nevím jestli to je dobře. Mimochodem přijde mi, že spotřeba na AWD je stejná jako na mod hybrid ...

Přidáno za 2 minuty 46 sekund:
jo a [smention u=17235]Jocker[/smention] - tvl ty si to s tou svojí verzí v podstatě vyhrál. Máš to dobrý z obou generací. Sensus, bufík ale novej ele pohon. Jako to je fakt dobrý :)
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#2 T8

Příspěvek od Thor123 »

Já se tedy upřímně snažím hodně předvídat, takže když vím, že je spalovací motor studený (ikdyž ohřátá voda), tak se to snažím nehonit.
Jinak to dělám podobně, buď dám režim "CHARGE" nebo "AWD".

V opačném případě, kdy jedu třeba delší dobu po dálnici nad stanovené limity (téměř vždy po dálnici) tak když sjíždím z dálnice, zapínám zase režim "CHARGE"/"AWD" aby to rozpálený spalovací motor ihned nechcíplo.

Jinak olej by měl být i bez nastartovaného spalovacího motoru zahřátý. Tím jak se zahřeje chladící kapalina motoru, zahřívá se i výměník chlazení převodovky a motoru. Ale samozřejmě, těžko říct, nakolik to ten olej ohřeje. Ale mým odhadem by ho to mohlo na těch 50-60°C ohřát.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#3 T8

Příspěvek od Lukaso »

a teď je dotaz, má to elektrický olejový čerpadlo?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#4 T8

Příspěvek od Vapik »

Zrovna nad tim přemýšlím, ale neco tam bude, aby se to spajzka netočila na sucho.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 150
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

#5 T8

Příspěvek od Cronicle »

Ahoj, hod sem prosím link na galerku svojej T8, ďakujem
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#6 T8

Příspěvek od jergus.balaz »

Ako bežný užívateľ očakávam od vývoja smerom vpred, že budem musieť stále riešiť menej veci spojených s jazdou na aute. Po prečítaní týchto pár príspevkov ma napadá legendárna otázka, "kde udelali soudruzi chybu?"

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#7 T8

Příspěvek od Lukaso »

Já ti sem tu galerku hodím a budu zase číst nějaký strašný moudra od našeho nového kamaráda :D hledej
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 150
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

#8 T8

Příspěvek od Cronicle »

:evil: Kušuj 🤣 a hoď sem link, fakt sa mi to nechce hľadať 🤣
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#9 T8

Příspěvek od Lukaso »

jergus.balaz píše: 09 led 2024 22:00 Ako bežný užívateľ očakávam od vývoja smerom vpred, že budem musieť stále riešiť menej veci spojených s jazdou na aute. Po prečítaní týchto pár príspevkov ma napadá legendárna otázka, "kde udelali soudruzi chybu?"
To si přesně vystihnul...to je to co mě na tom štve...že sem utratil nemalý peníze a musím nad tímhle přemýšlet. Já jsem tuhle poznámku vznesl na dealera a bylo mi řečeno ( naprosto v dobrým, aby to nevyznělo špatně ), že to je spíš můj problém než toho auta :D že to nemam řešit. Ve výsledku bych nemusel, mam 5ti letou záruku...já to ale takhle prostě nastavený nemam. Oni mi ale tvrdí, že to tomu autu nevadí a že fakt přemýšlím nad blbostma. Na druhou stranu pokud to tam honí i olejový čerpadlo, tak by to asi vážně nemuselo zase až tak vadit. Ale ideál to není

Přidáno za 6 minut 35 sekund:
Cronicle píše: 09 led 2024 22:05 :evil: Kušuj 🤣 a hoď sem link, fakt sa mi to nechce hľadať 🤣
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=63580&start=25
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#10 T8

Příspěvek od Warcz »

Ja k tomu jenom poznámku. Klasické auto předpokládá Nastartuju - jedu - chcípnu.

U Hybridu je předpoklad. Nastartuju - zatížím - vypnu - nastartuju - kudla - vypnu.

Od začátku ty auta na to jsou stavěný. Zkoušejí se ty motory na to že jim dáte kudlu. To že to není ideální víme všichni, ale paradoxně koupit si auto bez hybridu může znamenat horší motor. Varianta mam hybrida a jezdím s rozumem může uživateli dopřát velkou porci kilomteru. Dalším faktorem, který zde často píšu je to, že lidi prostě nastartují auto a nechavají ho kvadla kvadla "Ať se zahřeje" to je prostě smrt moderních motoru. Hybrid začne hned nabíjet baterky a snaží se auto zatížit do optimálního zatížení. Takže vy vlastně jedete lehká noha, ale elektronika spíše motor zatěžuje ať je co nejrychleji na provozní teplotě.

Osobně mít takové auto držel bych akumulátor někde mezi 20 - 80%. takový to budu ho držet na 100% a pomůžu. Nepomůžete. Auto potom nemůže nabíjet když potřebuje a současně napětí na akumulátoru je na max a ten trpí. Třeba testla normálně nabíjí jenom na 80% a když ji řeknete pojedu daleko tak těsně před jízdou doplní na 100%

Mimo jiné teď v zimě jsem fakt rád za LPG. Mam posunuté přepnutí z 30 na 35 stupňů takže to skoro nejde poznat když to přepne ale pak je to sauna když to začne topit.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#11 T8

Příspěvek od Thor123 »

Takto podobně jako Tesla to má i plně elektrická C40, XC40 a Polestar 2. Takže to není žádná novinka jen u Tesly.
Bohužel to dobíjení za mě u PHEV moc neovlivníš v porovnání s EV. Musel bych přes VOC neustále sledovat jak je nabitá baterka a pak to vytáhnout u dobíjení.

Jinak u Volveckeho PHEV se baterka nikdy nevybije pod 20%., baterka si nechává kapacitu aby mělo auto kdykoliv k dispozici AWD nebo veškerou sílu. Pokud klesne nabití pod 20% (na přístrojovce 0km dojezd) tak má veškerou prioritu dobití baterie. S tím, že je stále k dispozici plný výkon vozu.

Upřímně bych to taky moc neřešil, prostě jezdím, na dálnici nebo kdekoliv jinde než tomu začnu dávat tak se to snažím zahřát jako kterékoliv jiné auto a když tomu naopak dávám, snažím se to dochladit zase jako jakékoliv běžné auto.
Když je to vybitý, pichnu to do zásuvky a neřeším.

To bych se z toho s prominutím zbláznil kdybych měl řešit procenta nabíjení a jestli chvíli běží spaloval a jestli ne.
Naprosto souhlasím, že je to na to uzpůsobené. aby to vydrželo.... aspoň 200000km :D
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#12 T8

Příspěvek od Romulusw »

Warcz píše: 09 led 2024 22:20 .....Mimo jiné teď v zimě jsem fakt rád za LPG. Mam posunuté přepnutí z 30 na 35 stupňů takže to skoro nejde poznat když to přepne ale pak je to sauna když to začne topit.....

Mimo téma -

Já tam měl od instalace nastaveno asi 40°C a trvalo to asi 3km, než to přeplo. Protože jsem neměl možnost udělat to sw. tak jsem paralelně k čidlu NTC přidal nějaký odpor, aby výsledek byl kolem třiceti,možná ještě míň, ale na zimu je to fakt málo.
Takže tam ještě přidám vypinač na odpojení toho odporu pro zimní provoz, abych to nemusel řešit za jízdy. :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 10
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Humenné
Vůz: S60 polestar

#13 T8

Příspěvek od samuel93 »

K T8 ? Tak jedine čo ma snáď zaujíma by bola spotreba toho 4 valca , v meste , kombinovaná a pri plnom výkone na Okreske .

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#14 T8

Příspěvek od Lukaso »

od 6,5 po 11 / 100 km. Průměr je někde okolo 8 - 8,5 ale já jezdím svižně, ale zase dost nabíjím. Myslím že při předpisový rychlosti je to někde okolo těch 7. Město okrsky nebo dálnice jsou jedno. Spíš mi přijde že si to vezme víc na dálnici než ve městě, tam to nějak umí dobře pracovat s rekuperací
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 38
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

#15 T8

Příspěvek od Max007 »

hihi, vsichni lidi, co znam, co maji neco s T8, jezdi tak nejak "svizne". bud tak uz jezdili, nebo si strasne rychle zvykli ... cim to asi bude .. :)

znamy ma XC90 s T8 a "svizna" cesta pres cele nemecko bez dobijeni vysla v prumeru na nejakych 11L.
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#16 T8

Příspěvek od Lukaso »

pro mě spotřeba nikdy nebyl velkej rozhodovací faktor, vždycky jsem jezdil dost kilometrů a ani s S80 3,2 AWD jsem to neřešil a to byl docela slušnej průtokáč :D Když vezmu celkový výkon auta vůči spotřebě a komfortu benzinovýho auta tak mě ty hodnoty přijdou super. Osobně bych taky pod kapotou preferoval třílitrovej šestivál...na druhou stranu v týhle výkonový sféře by to znamenalo o dost vyšší spotřebu a přeci jen u 50-60 tkm za rok to je znát.

Jestli to pálíš s 3 tunovou XC90 po dálnici za 11 tak mi to přijdu uplně ok
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#17 T8

Příspěvek od Romulusw »

Ono ani tak nejde o tu hmotnost (na dálnici, pokud to nemusíš mařit brzdama a zase rozjíždět), ale o ten profil a CX při rychlostech nad 120 km/h.

Tam to začne stoupat tak brutálně, že kolem 160 to udělá třeba 3 litry.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#18 T8

Příspěvek od raolsa »

Promazáno.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#19 T8

Příspěvek od Lukaso »

Díky za promazání!

Co se týká odporu tak jsem to nepsal, to mi přišlo samozřejmý :D je to kolos. Ale já myslím že i ta hmotnost hraje dost roli, protože když jedeš fakt rychle tak bohužel dnes i v německu to je trochu brzda plyn....

Když jsme u toho: Jak jste na tom s omezovačem rychlosti? D5T5 už je ze hry. Víte o nějaký jiný ( bezpečný možnosti ) ? Nabízí se Heico, kde tvrdí že to je externí krabička a že volvo to nepozná na dálku...ale těžký tomu věřit když je ve hře záruka u novýho auta....
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#20 T8

Příspěvek od Thor123 »

D5T5 je ze hry protože X aut dostalo BAN od centrály VolvoCars a nejde na tom absolutně přehrát jakýkoliv software, je prostě zablokována VIDA a auto je defacto znehodnocené. Slyšel jsem teď o jedné V60, padla kvůli tomu samozřejmě záruka atd. VIDA jen napíše "neoprávněný manipulace" a konec.
Jinak si ale myslím, že Láďa Motl z D5T5 ti to na tvoje riziko deaktivuje ale musel bys před každou návštěvou autorizáku nebo aktualizaci SW vrátit vše do původního stavu, což je značně nepohodlné.
Navíc pokud vím, tak auta s iCUP/Google infotainmentem si už stahují SW i do všech jednotek online kdykoliv chtějí a může se ti to samo za jízdy klidně přehrát.

Mám docela štěstí, že mám ještě bez omezovače. :D
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#21 T8

Příspěvek od Lukaso »

Právě proto to píšu...sám dealer mi to říkal. Tam není uplně to riziko, že by se ti to přehrálo samo zpět, to je asi to nejmenší, ale že to právě na dálku zjistí a zablokují ti to auto. Dealer je v pohodě, ti to neřeší, je to štve uplně stejně. Já jsem o tomhle mluvil s Heico a oni říkali že D5T5 znají a vlastně o nich mluvili s velkým uznáním. Jen říkali, že šahat do SW auta není uplně nejšťastnejší, právě z tohodle důvodu. Oni to řeší plug in krabičkou, kterou prej remotely nezjistí. Že by to jedině musel prásknout dealer pokud by jí tam našel. Což je věc, který se nebojím a hlavně to jde vyndat za 10 vteřin. Ale na to mi nikdo záruku nedá, a co když na to přijdou...tak Heico řekne hups..to nás nenapadlo a já mam u 3 měsíce starýho auta po 5ti letý záruce...Navíc mě to zase tak uplně nervy nedrásá, nějak nepotřebuju jezdit 200+ a taky se bojím o papíry...spíš mě štve, že už jsem párkrát skřípnul slušnýho řidiče co uhnul, mě to ve 180 zdechlo a nestihl jsem to prostě, tak aby nemusel brzdit než se zařadí zpět...v německu samozřejmě :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#22 T8

Příspěvek od Thor123 »

Já mám teda problém ještě z dalšího levelu a to, že mě to ve 250 zasekne jak když dupneš na brzdu. Ještě by to dost jelo bych řekl 🙈
Novější modely co už mají omezovač na 180 tak mi přijde, že ten omezovač přichází tak hezky jemně. Ale je fakt, že jsou to zkoušel jen s XC40 B3 a B4 a s V60 B4 , takže slabší motorizace.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#23 T8

Příspěvek od Lukaso »

Nene potvrzuji, je to plynulý :) Ale raději bych aby mi to dalo facku ve 250 :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 10
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 T8 Polestar

#24 T8

Příspěvek od Alucard »

taky potvrzuji plynulé ve 180, plyn už nic nedělá, pak už jen fyzika do 210 (jak trabi z kopce) = samozřejmě jen v cizině, tady ne...

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#25 T8

Příspěvek od Lukaso »

Warcz píše: 09 led 2024 22:20 Ja k tomu jenom poznámku. Klasické auto předpokládá Nastartuju - jedu - chcípnu.

U Hybridu je předpoklad. Nastartuju - zatížím - vypnu - nastartuju - kudla - vypnu.

Od začátku ty auta na to jsou stavěný....
Mě by jenom zajímalo jakej konstrukční prvek vede k tomu, že to tomu autu nevadí...? a to se fakt ptám jako laik
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
Odpovědět

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“