Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Dobříš
Vůz: V70 2.4 D
Bydliště: Příbramsko

#51 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od l_uki »

Panove. Diky vsem za prispevky a vas čas, ktery tomu venujete.


Evidentne se s tim nidko nesetkal a asi jsem prukopnikem zavady a doufam, ze se jim podaří v servisu odhalit i kdyz pochybuji. Je to tak nevyzpytatelne a tech ovlivnujichich faktoru muze byt tolik. Obe ty jizdy za kterych se to stalo byly ruzne. Takze ani nejakeho spolecneho okamziku se nelze chytit. :(

Servis si mysli, ze je to softwarem.
_________________
je: VOLVO V60 2 D
bylo: VOLVO V70 2.4 D Barents Blue, 93 kW, 126k
bylo: VOLVO V70 2.4 D III Barents Blue, 120 kW, 163k

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5920
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#52 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od Haben »

Můj naprosto laický pohled, žádný manuál a nic jsme nestudoval...

U PC, telefonu se nestandardní chování řeší restartem, nepomůže-li, tak reinstalací. Restart proběhl a nepomohl. Znovu přehrát řídící jednotky i když tou samou verzí, máš-li poslední, zkoušeli? Nikdy nevíš, kde se při nahrávání stala nějaká chyba. Vím, že je to asi málo reálné, aby nějaká chyba při nahrávání softu ve fabrice třeba způsobila totok. Nutil bych servis do tohoto kroku, když už neví, čím to je a tvrdí, že je to softwarem a v jiných autech to funguje.
Pokud ani přehrání SW nepomůže, pak musí být v autě nějaká čidla, která mají zajistit, že motor naběhne - tak pak bych hledal problém v těchto čidlech. Může být jen nalomený drát...???
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#53 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od ksw »

jirka87 píše: 24 srp 2023 21:48 Ksw - hej ty jsi beran to neni mozny.

V ZADNEM REZIMU nemuze to auto samo od sebe jen tak zdechnout bez moznosti jej okamzite probrat. Jestli toto povazujes za funkci a odkazujes na navody a google a nevim co, tak nejprve ze vseho zkus proste jen a pouze sam pouvazovat,ktery dement by neco takoveho vymyslel,vyrobil a pustil do provozu...

Odpoved je nikdo. Projev je chyba. Muzu mit spatne zvoleny rezim,muzu blbe mackat nevim co a stejne nelze pripustit aby to auto (asi dle tveho soudu) na to reagovalo tim,ze odmitne Za JIZDY nastartovat...

Pripominas mi jedni dobrou znamou. Ta nez aby napred sama zapremyslela,hleda odpoved na googlu.

Na tohle nepotrebuju googlu abych vedel,ze to je fail jak krava
no, díky za úpřímnou odpověď

pokud mi by se něco takového skutečně stalo, čili ***za jízdy by mi zhasl motor, ztuhlo řízení, přestal fungovat brzdový posilovač,
přestala fungovat elektrická parkovací brzda,
rožly se na palubovce všechny kontrolky, a následně nemožností nastartovat auto během tohoto incidentu a opakovalo se to***, a já bych měl vážný problém třeba ze 100km/hod auto bezpečně zastavit u krajnice,
tak po návštěvě značkového servisu a jeho "vypoklonkování tamnějším technikem, že vše je ok" bych vůbec na nic nečekal,
sedl za PC, napsal dopis s přesným uvedením co se děje - viz výše***, a že to považuji za velmi vážný bezpečnostní incident,
s uvedením jak často se to děje,
že tedy s autem budu dál jezdit (životní a pracovní potřeba), ale v případě jakékoliv nehody s tímto související jak s posádkou mého vozu, tak s dalšími účastníky této nehody, pak vzniklé škody půjdou za servisem nebo firmou Volvo. Dopisy bych pěkně zabalil, označil doručenkou do vlastních rukou a odeslal, lze využít, datovou schránku - považuje se automaticky za doručené.
Uvědomil nejbližší rodinu - pro případ čehokoliv, kde mám kopie dopisů, doručenky schované - pro případ vymáhání škod (já už tu třeba nebyl).

Jak jinak bych měl později prokázat soudu, že ač jsem měl konat, jsem nekonal a co vše jsem pro odstranění problému udělal?
Nějaké blbnutí s kamerkama, anebo ten nemohoucí výpotek co tady vypustil Jiřík, proč? Soud potřebuje důkazy nejen o průběhu celé kauzy ale i uvědomění viz podací deník na (soudě -třeba)*, že jsem udělal maximum pro bezpečnost svou i ostatních.
Auto bych používal dál dle okolností - pokud bych se v nim za jízdy cítil bezpečně.
Pochopitelně bych si napřed podrobně přečetl návod k autu a vše odzkoušel v praxi - dle návodu.

*na toto jsou již hodně dlouho zavedené postupy pro hladký průběh dalších konání, agování.

pod čarou: pokud by nebyla žádná odezva z protistrany, celý písemný proces bych znovu zopakoval ve stejné intenzitě a
důslednosti třeba po 3 měsících.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#54 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od jirka87 »

Nestaci,ze ti netahne motor,kdyz to potrebujes? O jakem "nemohoucím výpotku" tady mluvis?proc davas hvezdicky tam, kde nemaji ve slove zadnou "cenzurní" funkci? Koukam mas kratkou rozbusku, ale reakce uplne mimo.

To auto je nebezpecne a z povahy veci nema v procozu co delat, protoze se naprosto neda predpokladat, kdy ten motor odmitne nastartovat znovu.

No, evidentne se naproto nechapem a jsme uplne nazorove protipoly. Ty bys autem jezdil a monitoroval a vyzyval dopisem co 3mesice a mezitim by ti utikala zaruka 😂 Nechapu,prpc zase zminujes navod. Ja to teda zopakuju-v ZADNEM rezimu nesmi to auto odmitat reagovat na plynovy pedal a "probudit" se z coastingu,coz se deje,tak proc tady operujes nejakym navodem, ty mas toho zakladatele asi opravdu za hlupaka,ze?

Ja bych po prvnim takovem incidentu auto vratil do servisu a pokud by se to opakovalo,nebylo by to jiz vice moje auto.

Ale samozrejme,kazdy at si dela co chce. Vsak zemrit zbytecnou smrti je take pravo a to je odpoved primo tobe, nikoliv zakladateli.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 201
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#55 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od hombredavid »

Muj nazor na tuto vec, pokud seznas ze to auto je nebezpecne ridit , tak ho odstav. Pokud vim tak za technicky stave neni zodpovedny servis ale ridic. Vsechno pujde za tebou... Muzes psat dopisy ale pokud se neco stane, tak ten dopis poslouzi jako dukaz proti tobe protoze jsi vedel a presto jel....... Reklamovat, reklamovat, stezovat si a pokazde vyzadovat pri prevzeti vozu papir ze auto je v technickem stavu proste ze muze na silnici. Kdyz ne, znovu reklamovat a otravovat , a zkusit poridit verohodny dukaz... atd... Lehce se to pise a hur dela. Proste na to koukni i z teto strany....
_________________
VOLVO 850 T5

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#56 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od Jasper »

Tim Jirikem mysli KaeSWecko asi me....Mozna jsem ne zcela jasne pro nej napsal,ze ten zaznam by poslouzil lepe pro servis nez jeho doporuceny dopis,ktery budou pozustaly cist jako nekrolog...Tim v tomto vlakne koncim a jak zustavaji zajimave dotazy nezodpovezeny tak tento si zaslouzil vazne az nepatricne pozornosti ve smyslu sporu mezi prispevovateli fora...Jak diskuze pod vladnim balickem🤣🤣
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#57 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od ksw »

né, Jaspere ty jsi Jiřík? nejsi!
ale k tématu, kdysi dávno mi za jízdy také zdechl motor a po tom následovalo toto:
***za jízdy mi zhasl motor, ztuhlo řízení, přestal fungovat brzdový posilovač,
rožly se na palubovce všechny kontrolky, a následně nemožností nastartovat auto během tohoto incidentu"
ještě upřesním, že tehdy jsem elektro brzdu neměl . . ., především z výše uvedených vlastností jsem věděl, že je opravdu zle,
no tak co dál, kontrola na špatný benzín-nafta, obměna palivového filtru, protože se krátkodobě - jak prochází nečistoty v palivu ucpou trysky. . . , po kontrole a obměnách jsem
začal znovu opatrně jezdit, problém pak ustal, ale toto musí vědět majitel vozidla, stalo se mi to 2x za můj život za volantem,
nečistota v palivu také není až tak neobvyklá závada, když je to voda, tak pak můžeš i znovu nastartovat.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#58 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od ksw »

raolsa píše: 24 srp 2023 10:09 Copak automat má dvouhmotu? :ROFL:
no, Radku tak jak to je?

ještě si "nepůlil" D4?
obrazek.png
obrazek.png (89.97 KiB) Zobrazeno 1296 x
https://www.auto.cz/motory-volvo-drive-e-prvni-jizdni-dojmy-77142

Přidáno za 29 minut 19 sekund:
dobrá je i tato poznámka,
nechápal jsem, jak lze jednoduše zvýšit kilometrický nájezd pro výměnu rozvodu . . .
pro repas bude asi originál řemenu nutný.
obrazek.png
obrazek.png (20.96 KiB) Zobrazeno 1290 x
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar

#59 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od dusan.pazicky »

Neudrzel jsem se .... davat jsem prispevky stary 10 let a resit tady neco uplne jineho nez k cemu bylo tema zalozene..... :thumbdown: jako sry KSW, ale mas vubec volvo??? BTW predepsana vymena rozvodaku je u XC90 II 150 tis nikoli 240 tis

1 xc90 2017 D5 pokud jedu v eco rezimu a motor behem jizdy plachti/coasting NIKDY se mi motor nechcipnul, start/stop se aktivuje kdyz auto stoji a nebo tesne nez auto zastavi
2 V ZADNYM aute co jsem kdy ridil a melo plachteni se motor NIKDY nevypnul za jidzy, jen kdyz auto stoji a nebo tesne nez auto zastavilo
3 l_uki bylo by fajn presne vedet o jakou motorizaci jde kw/mild hybrid/ atd...
4 Je zde na foru nekdo, kdo ma stejny model/motorizaci jako l_uki, at napise jak se jeho auto chova at mas s cim srovnavat.
5 auto l_uki uz ma icup/google a v nem opravdu start/stop nejde vypnout, mel jsem 3 dny 2022 xc60 T4 a opravdu to tam v menu neni/nejde vypnout

co treba admin a lehce vlakno promazat :roll:

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#60 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od ksw »

zdravím Tě Dušane,


adrenalin po ránu v krvi míti znamená dobře pracovati, rozproudí Ti krev,
večer je to opačně, nemůžeš pak usnout a píšeš . . . co píšeš, člověku, obyvatelu!


ahoj chlape, díky za to, že seš, mi ten adrenalin někdy chybí . . .

k věci: "NIKDY" "NIKDY" "V ZADNYM aute"

"Plachtění" s mild hybridem („Segeln“ mit dem Mildhybrid)

překlad:
Vnímáte tuto novou hybridní technologii při jízdě? Těžko, ale je za tím záměr. Nová technologie ale výrazně minimalizuje startovací slabinu některých dieselů. Mild hybridní systém také umožňuje to, co se nazývá „coasting“ nebo „free rolling“: Jakmile řidič sundá nohu z plynu, vznětový motor se za určitých jízdních podmínek vypne a vozidlo přejede silnici, aniž by spotřebovalo palivo. zatímco pracuje pouze elektromotor.

originál:
Merkt man diese neue Hybridtechnik beim Fahren? Kaum, aber das ist ja auch die Absicht dahinter. Die Anfahrschwäche mancher Diesel wird durch die neue Technik allerdings deutlich minimiert. Das Mildhybridsystem ermöglicht zudem das sogenannte "Segeln" oder "freie Rollen": Sobald der Fahrer den Fuß vom Gas nimmt, schaltet sich unter bestimmten Fahrbedingungen der Dieselmotor ab, und das Fahrzeug rollt ohne Kraftstoffverbrauch über die Fahrbahn, während nur der Elektromotor arbeitet.

překlad:
Pokud řidič znovu sešlápne plynový pedál, diesel se téměř neznatelně znovu zapne. Rychlý a velmi pohodlný start motoru je další výhodou této technologie vedle úspory paliva a dodatečného točivého momentu.

originál:
Betätigt der Fahrer das Gaspedal erneut, schaltet sich der Diesel fast unmerklich wieder ein. Der schnelle und sehr komfortable Motorstart ist neben der Spriteinsparung und dem zusätzlichen Drehmoment ein weiterer Vorzug dieser Technologie.

zdroj:
https://www.umweltauto.at/l/segeln-mit-dem-mildhybrid/

a toto se psalo již v roce 2014

překlad:
Někteří výrobci chtějí také vypínat motor za jízdy. Tuto technologii oznámil například Bosch: spalovací motor zhasne za jízdy, jakmile nemáte nohu na pedálu plynu nebo brzdy. To by bylo rozšíření golfového principu. „Z pohledu společnosti Bosch se start/stop setrvačnost brzy stane stejně běžnou záležitostí jako klimatizace,“ řekl generální ředitel Rolf Bulander o technologii svého zaměstnavatele, když ji mohl koncem loňského roku představit. Nyní je připraven pro sériovou výrobu a na trh by se měl dostat již brzy – ale v jakém vozidle to zatím nebude odhaleno.

zdroj:
https://www.spektrum.de/news/bergab-laesst-sich-viel-benzin-sparen/1303129

a vývoj jde dál . . .
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar

#61 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od dusan.pazicky »

bla bla bla ctrl+c /ctrl+v .... ztrata casu

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#62 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od Jasper »

Tvl,ksw...Tohle nemuzes myslet vazne. Tady l_uki, kdyby nezachoval chladnou hlavu malem zakukal, a ty nam tady cpes nejakou kombinaci spalovaku a elektromotoru. Kdyby takovou technologii mel,tak mu to NIKDY neudela to co popisuje. Tak si to tady rekneme na rovinu. Pazicky vi co pise. Tohle NIKDY bude muset platit at vyrobce chce nebo nechce. Ostatne jizda jen na elektromotor je zcela bezna,ale netykala se a NIKDY se za stavajiciho vozu l_ukina nebude tykat v techto provoznich podminkach,ktere popsal...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#63 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od jirka87 »

To sis tedka ale dovolil hodne. Napsat, ze "NIKDY" nesmi nastat, ze by auto pri plachteni odmitlo zpet pridanim plynu nastartovat....to jsi prepiskl teda.

Apropo preci k cemu mame vlastni hlavu,kdyz nekdo nekde na internetu tvrdi (uplne presne....akorat ze vubec🤣) ze to je normalni.

Proste se s tim smirime,ze je bezne, aby si auto chcipalo kdy chce a neslo nijak probudit, protoze v navodu k obsluze (akorat ze vubec) to najdes, ze to tak ma byt.

Už to pochopuješ? 🤷🏻‍♂️😂

Edit z jineho soudku-ja jsem ted jel autem na tempomat,ktery ma nahrane i topograficke podklady a to plachti omezene tim,ze to automat haze do neutralu. Ovsem jen proto, aby za dve vteriny zjistil ze ten "kopec" neni zas takovy jak myslel a zase zaradil s meziplynem. EKO za kazdou cenu :green: Co usetril na neutrale,to prodrbal tim meziplynem

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#64 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od PINĎABC »

MY 2018, to jako teď neběží motor, nebo jak tomu mám rozumět? Žiju v domnění, že jedu na neutrál.
viber_image_2023-09-08_08-49-28-773.jpg

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#65 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od ksw »

@ Jirka87
já píši v předchozím příspěvku
"Pokud řidič znovu sešlápne plynový pedál, diesel se téměř neznatelně znovu zapne. Rychlý a velmi pohodlný s t a r t motoru je další výhodou této technologie vedle úspory paliva a dodatečného točivého momentu."
Jirak píše
"To sis tedka ale dovolil hodne. Napsat, ze "NIKDY" nesmi nastat, ze by auto pri plachteni odmitlo zpet pridanim plynu nastartovat....to jsi prepiskl teda."

čili co jsem napsal je snad čitelné a i pochopitelné, no přesto se najde jedinec, který si tu bude hrát na vědomostního Ramba,
aniž si na chvilku zapamatuje, a uvědomí co je vedeno v předchozím příspěvku. no koment.
-------------------------------------------------------------------------------------------
@ PINĎABC
tak snad na tom svém obrázku vidíš kolik otáček má motor? nebo se pletu?
mám také ročník 2018, při eco modu mi to běží stejně jako tobě, nicméně pokrok jde kupředu a Lukáš má MY 2022, co když je to tam jinak? nebo jsi si jistý, že to je technicky shodný jak auto z r. 2018?
-------------------------------------------------------------------------------------------

domnívám se, že se zde jedná o technicko podpůrné forum k vozům volvo (výrazně zaměřené na bezpečnost) a né forum dehonestační . . .

co mě stále vede k myšlence, že závada může být 50% vozidlo a 50% to ostatní, je to, že fa volvo věnuje bezpečnosti skutečně
velkou pozornost a po každém restartu následuje samokontrola všech systému s následným výpisem závad a jejich téměř okamžitém
zobrazení na displeji a upozornění na konkrétní nesoulad, čili všechny systémy se neustále testují (i během jízdy) čili případné závady vypíšou, alespoň já to tak mám, těch hlášek je až příliš . . . "nemáš zaplacené on call, vypnul jsem ti aktivní tempomat apod." také kontrola technikem v autorizáku hlásí bez závad (zde jenom zmíním, že případné závady se ukládají do paměti a dají se následně vyčíst)
čili toto jsou důvody zaměřit pozornost i jinde než výhradně na závadu auta.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nevím však, jak by se auto chovalo pokud by se během jízdy ucpaly trysky, zda to jistí nějaké bezpečnostní systémy, ale to je téma
poněkud jiné, pže výrobce nepředpokládá takovou možnost a čeká zodpovědné jednání u zákazníka potažmo u dodavatele PHM.

stay tuned
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#66 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od jirka87 »

to KSW : Zakladatel vlákna ti popisuje situaci, kdy mu auto přestalo reagovat a skončil v rukou odtahovky, načež jsi mu doporučil si přečíst manuál, protože nerozumí principu coastingu a měl by tedy více prostudovat návod k obsluze vozidla. Zkráceně řečeno.

Takže ono to není tolik o tom, kdo je více nabitý vědomostmi, jako o tom, že ty stále nechápeš 2 věci :

1) To, co popisuje zakladatel vlákna je PORUCHA
2) To, co popisuješ ty, pokud to funguje tak, jak popisuješ ty, je v pořádku a je to prostě ECO funkce. Nemusí se nám to líbit, ale Start/Stop a coasting je "výbava". Nikoliv závada.

Nevím co dalšího dodat, abych to udržel nějak korektní a trochu věcné.

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#67 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od PINĎABC »

ksw píše: 08 zář 2023 10:03
-------------------------------------------------------------------------------------------
@ PINĎABC
tak snad na tom svém obrázku vidíš kolik otáček má motor? nebo se pletu?
mám také ročník 2018, při eco modu mi to běží stejně jako tobě, nicméně pokrok jde kupředu a Lukáš má MY 2022, co když je to tam jinak? nebo jsi si jistý, že to je technicky shodný jak auto z r. 2018?
-------------------------------------------------------------------------------------------

Nejsem si jistý, že by to ukazovalo otáčky. Nemyslím si, že by to bylo shodné s 22.

jen jsem chtěl vědět zda to při plachtění vypíná motor.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#68 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od ksw »

Jiříku, ad 1),

souhlasím s tím, že jsem zakladatele vlákna směřoval k pročtení návodu, určitě není v pořádku, že auto během plachtění pokud se vypne motor po znovu stlačení plynového pedálu nenastaruje,je to špatné, je to porucha, ale že by software vykázal vše ok po kontrole ( ve volvo servisu) mi neukazuje na závadu vozidla myslím způsobena výrobcem.
A k tomu se přidává ta skutečnost, že se tato závada projevila jen 2x za rok nahodile. To mi přijde hodně zvláštní. Proto bych napřed hledal
u sebe, co jsem možná udělal chybně, tankování? baterie z výroby není ok, čili nechat ji změřit někým mimo volvo servis?
Dál mne nic nenapadá.**
Nevím, již jsem na toto téma hledal na zahraničních forech (english i německy) Volvo, Audi MY 21, 22 ale nikdo se tam o takové závadě nezmiňuje, řeší úplně jiné věci v souvislosti s coastingem, pže přispěvatelé jsou jak z US tak z Evropy,
jak známo, PHM v US je za úplně jinou cenu jak v EU.
Pokud někdo najde vlákno o stejném problému jako zde u jiných značek, tak prosím sem s ním. To bych považoval za trochu i více věcné,jak Jiřík uvádí výše.

Jiřík ad 2) také souhlas, jen se musím s tím ještě víc seznámit, neb zde vývoj jde rychle dopředu.

pro ty, kteří mne "kamenujou": je to závada, nedomnívám se však, že způsobena výrobcem Volvo,


**mě toto vlákno donutilo se začít tímto zabývat a sebe donutit k činnosti, abych se něco více o těch dnešních "úsporných systémech" dozvěděl, poprvé jsem si to vyzkoušel až teď na V60, když vzniklo toto téma zde, mám to i na Evoku, a pravidelně po startu jsem
urputně st/st vypínal, aniž bych dál přemýšlelo tom, že na tlačítku je též napsáno ECO, čili pro mne je toto vlákno přínosem
k rozšíření si vlastního pohledu na novinky, které ještě v budoucnu přibudou.

Přidáno za 6 minut 19 sekund:
@ PINĎABC
otáčky Ti to ukazuje, cca 600ot/min, máš tam přece bílou tenkou čáru v místě nápisu COASTING-"přeškrtlý", stejnou máš i na rychloměru vedle
87km/h,
mě to ukazuje stejně, jen mám navolený vzhled Performance, prostě se odpojí tah motoru od převodovky, (dříve volnoběh)
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#69 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od PINĎABC »

Děkuji, toho jsem si nevšiml, asi si přečtu návod.

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#70 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od jirka87 »

ksw : to, ze se to stalo "jednomu" cloveku neznamena nutne, ze se nejedna o zavadu. To asi tusime oba. Pak jsou taky majitele, ktere by ani nenapadlo se registrovat nekde na foru a nejak to tam resit, kdyz maji zanovni auto. Lhostejno zda v CZ ci ve svete.

Tohle je ovsem uvazovani ve spatne rovine : "po znovu stlačení plynového pedálu nenastaruje,je to špatné, je to porucha, ale že by software vykázal vše ok po kontrole ( ve volvo servisu) mi neukazuje na závadu vozidla myslím způsobena výrobcem." Tezko nejak specifikovat co ty osobne myslis pod "zpusobena vyrobcem". Nicmene asi kazdy autotronik/diagnostik/mechanik ti dokaze vyjmenovat opravdu mnoho pripadu, kdy vozidlo nejelo jak melo, cidlo ci jiny dil byl na vine a diagnostika mlcela. V ojedinelych pripadech se muze rozsviti i tak vazna vec, jako je zavada rizeni motoru, po vypnuti motoru a opetovnem nastartovani nesviti a dokonce (coz je velmi zvlastni, ale obcas to tak je) neni ulozena ani v pameti zavad. Z pohledu servisu je tedy auto v tom danem okamziku po prvnotnim ohledani v poradku.

Jestli ma zakladatel vlakna chybu ve svazku...elektronice...tezko rici. Kazdopadne resit a cokoliv delat mimo autorizak povazuji za nestastne, stejne jako dale s vozidlem jezdit. Takova zavada je zivotu nebezpecna a to nejen posadce daneho vozidla, ale i jeho okoli.

Je to jeste vetsi hazard, nez kdyz chudi studenti jezdivali 1.9TDi 81kw "na spotrebu", kdy po case takoveho jezdeni zatuhla regulace turba, auto pak skakalo pri pozadavku na vykon do nouzaku a kdyz se to stalo pri predjizdeni/objizdeni na okresce, tak narozdil od toho Volva to sice v nouzaku, ale jelo...Nevim. Ja bych s takovym autem nejel ani kilometr nikam.

Je zvlastni, ze majitel/e a provozovatel/e "nejbezpecnejsi" znacky aut na svete nahlizi na problem tohoto druhu tak benevolentne a s klidem.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 80
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: je toho víc

#71 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od JendaSL »

Tohle mě zajímá. Když pominu naprosto zbytečnej balast, tak uznavaš, že "je to závada, nedomnívám se však, že způsobena výrobcem Volvo". A čí myslíš, že je to chyba? Je to Volvo, jmenuje se to Volvo, servisovane je to ve Volvu, ale chyba/porucha není způsobena Volvem. Tak kým pro boha?
_________________
C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#72 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od ksw »

@ Jirka87
Tezko nejak specifikovat co ty osobne myslis pod "zpusobena vyrobcem". O pár řádku níže máš mnou uvedeno výrobcem Volvo.
Tím naznačuji, že chybu nevidím v softwaru Volvo, ale stává se, že i nová baterie vyjimečně selže takže mám na mysli
jiné výrobce třeba autobaterií. Prostě firmu volvo považuji co se týče bezpečnosti za špičku v oboru.

"Nicmene asi kazdy autotronik/diagnostik/mechanik ti dokaze vyjmenovat opravdu mnoho pripadu, kdy vozidlo nejelo jak melo, cidlo ci jiny dil byl na vine a diagnostika mlcela."
také souhlasím, otázka? jednalo se o nová auta bez zpuchřelých, propustných, zaolejovaných gumových hadic roztahujících se se zvýšenou teplotou a za mrazu zase uzavírajících, auta s naprosto čistými elektrickými kontakty nebo o auta ojetá, které k nám přijdou, když už je nikdo
na západ od nás nechce a za levno je přepošle dál do slabších ekonomik. Tím Ti chci potvrdit, že porézní hadici, nebo auto
se zoxydovanými kontakty obzvláště v létě diagnostika nepoznala, a možná i dnes nepozná.
Na Tebou zmiňované autotroniky a diagnostiky Ti mohu uvést jen toliko, že závady na software se u značkových automobilek
řeší výměnami vadných softwarových jednotek. Tím se eliminuje rozdíl mezi specialisty z vývoje a výroby a opraváři, diagnostiky, autotroniky v poprodejním servisu. A zároveň je takto zákazník chráněn proti neautorizovanému přístupu do bezpečnostních systémů auta.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#73 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od jirka87 »

K tomuto : "Na Tebou zmiňované autotroniky a diagnostiky Ti mohu uvést jen toliko, že závady na software se u značkových automobilek
řeší výměnami vadných softwarových jednotek. Tím se eliminuje rozdíl mezi specialisty z vývoje a výroby a opraváři, diagnostiky, autotroniky v poprodejním servisu. A zároveň je takto zákazník chráněn proti neautorizovanému přístupu do bezpečnostních systémů auta."


A na to můžu z celkem bohaté praxe říct, že automobilky se kterými spolupracuji tak nějak já se zuby nehty brání měnit cokoliv, co není potvrzeno jako vadné. Servis má většinou velikou snahu a vůli to nějak řešit, ale fabrika dělá co může, aby tyto požadavky odrážela. Volvo (alespoň nákladní) je ale do té míry lepší, že mají ve Švédsku technika, který se snaží navádět při málo známých / netypických / netabulkových poruchách lokální servis k možným řešením / opravám.

Vyjímkou výše popsaného chování fabriky vůči servisu/zákazníkovi jsou spotřební kusy dílů, které lze pak dále prodat. T.j. fabrika pošle na žádost lokálního servisu náhradní díl, jehož je alespoň nějaká spotřeba v čase. Vyzkouší se to, je vyvráceno, že by to bylo tím, díl zůstává na skladě lokálního servisu a pátrá se dál. Ten odložený díl je pak prodán někomu jinému, až přijde jeho čas.

Pokud se však jedná o specifickou věc, která nepodléhá obvyklé spotřebě a jedná se například o ECU motoru/vozidla, tak tam se fabrice vůůůůbec nechce to nějak proaktivně řešit a zkoušet.

Jeden za všechny (a ten mě udivuje hodně, protože to nejsou hloupí lidé - asi zde sehrál roli nějaký špatný mechanismus rozhodování v řetězci komunikace..nevím..) - hovořím o autě v operativním leasingu s předplaceným plným servisem :

- vysoká spotřeba oleje motoru okolo 1L/1000Km, ovšem těsně pod hranicí, kdy výrobce uznává nutnost jeho rozborky a řešení
- časté regenerace DPF - servis jsme upozornil, že nový stojí 450tisíc bez DPH, což oni vědí, ale chtěl jsem aby to v rozhovoru jasně zaznělo a my víme z praxe X kusů vozidel, že to souvisí přímo se s potřebou oleje
- servis toto ví také, fabrika odmítá rozebírat motor (tedy je to rozhodnutí značky jako takové, nikoliv dealera)
- auto kolabuje, DPF ucpaný, fabrika nařizuje výměnu a nechat dál jezdit
- auto po čase zase zkracuje intervaly regenerace, vyskakují chyby řízení motoru a spotřeba oleje konečně přesáhla hranici nutnou k rozborce. Překroužkování
- nový DPF je nicméně už načnutý asi měsíčním provozem se zvýšenou spotřebou oleje

Kdyby se motor rozebral hned, ušetřila by fabrika cca 500 000Kč.

Závěr pro mě samého v této věci je to, že Volvo zde v Evropě si může dovolit víc, než například na USA trhu (domněnka), kde síla zákazníka a právní prostředí a zvyklosti v Evropě nejsou takové, aby tady každý žaloval každého. Však i ta dieselgate přišla přeci z Ameriky. Domnívám se taky, že dokud tam nebude něco viditelně špatně, tak zakladatel tohoto vlákna se servisem prostě nepochodí. Leda že by byl opravdu velmi přesvědčivý, velmi průbojný a měl vskutku býčí povahu a chuť to rázně dotáhnout do zdárného konce. Pokud se pletu a servis se tím bude intenzivně zabývat a dořeší, budu rád.

Sučasně se ale obávám, že od zakladatele už odpověď nedostaneme. :no:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“