Ahoj. Prošel jsem v rychlosti uzavřená témata a protože jsem nenašel úplně stejný problém, jdu si pro radu než se pustím do podrobné inspekce popr návštěvy servisu
Volvo xc90 d5 136kw 2007, 190tkm (mám ho od novoty, nikdy nezažil longlife interval a i když s ním manželka posledních pár let jezdila spíš krátké příměstské trasy byly vířivé klapky při preventivní výměně zakorbonované oproti různým fotkám co jsem viděl jen málo, stejně tak nebyla extrémní ani karbonizace při čištění egr).
Včera večer jsem se přesouval z Čech na Moravu a po cca 100km dálniční jízdy na tempomat jsem si ve stoupáních (když zapínalo turbo) všimnul, že se při větším záběru místo klasického "šustění/syčení" začalo ozývat vysokotónové "pískání"; stačilo vždy lehce ubrat a zase zmizelo. Turbo fungovalo normálně, motor měl výkon a žádné další podezřelé jevy jsem nezaznamenal. Pustil jsem si rádio a dalších 100km to ignoroval,ale protože mi to občasné vysoké propísknutí šlo na nervy, začal jsem na dalších 100km zkoušet různé varianty podřazování a zrychlování abych zjistil jaké tóniny to ještě bude vyluzovat a až těsně před dojezdem se mi podařilo vygenerovat hlášku "systém motoru- doporučen servis";někdy chvíli předtím taky ten vysoký pískavý zvuk přešel do takového rezonujícího "zatroubení".Turbo ovšem pořád jelo normálně a na motoru žádný nouzák nenastal. Ta vygenerovaná chyba je v souvislosti s nízkou hodnotou na MAF senzoru ECM135F (signal too low)...viz foto; po smazání se při volnoběžném chodu motoru s přidáváním az k 2500rpm už nevrátila.
Ze zvukového projevu mám podezření, že to spíš bude něco na rezonátoru, popř na některé z trubek turba/ intercooleru(?), ale nerad bychněco podcenil pokud by třeba ten zvukový projev naznačoval že se jedná o turbo před smrtí. Protože jsem před 2 týdny měnil olej, standardně jsem rezonátor/těsnění kontroloval ale nic podezřelého tam nebylo....ale ani jedno těsnění jsem zatím nikdy neměnil.
Děkuji
XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba
Můj skromný tip je rezonátor. Otázkou je, zda vyměnit těsnění, celý nový díl nebo výměnu za hadici.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostravice
- Vůz: xc90
- Bydliště: Kladno
#3 XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba
Taky porad premyslim jestli resit jen tesneni (coz je par stovek), nebo i rezonator ktery obcas taky praska (prijde na cca 8tis), nebo tam dat treba tuhle trubku (za 500) a co 3 roky ji menit nez auto umre..
https://turborury.pl/volvo/640-rura-waz-turbo-volvo-xc90-xc70-s60-v70-30794890-5907472409414
https://turborury.pl/volvo/640-rura-waz-turbo-volvo-xc90-xc70-s60-v70-30794890-5907472409414
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostravice
- Vůz: xc90
- Bydliště: Kladno
#4 XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba
Tak Tvoje skromnost neni vubec na miste...
Ted jsem narychlo sundal spodni dekl a prohlednul to...horni tesneni rezonatoru je castecne vyjete ven...takze bud prasklo a vyjeli nebo prdnul natrubek rezonatoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostravice
- Vůz: xc90
- Bydliště: Kladno
#5 XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba
Tak dnes muzu tema uzavrit. U turborury.pl jsem pres allegro objednal 5vrstvou silikonovou hadici za 1000 (maji tam i levnejsi gumovou za 500); v utery objednano, dnes rano to prislo- zasilkovna za 59.
Takze jsem to hned nahodil, pasuje perfektne a zvuk turba v kabine presel zpet do klasickeho susteni.
Horni tesneni rezonatoru bylo asi v polovine po obvodu roztrzene a ta odtrzena cast z vetsi casti vyfouknuta ven (to postupne vysouvani ven vysvetluje i prubeznou zmenu zvukoveho doprovodu) takze rezonator sel z turba sundat bez povolovani stahovaci pasky. Mel jsem asi stesti ze jsem dojizdel s lehkou nohou...pocitam ze pri dynamictejsi jizde by to ten rezonator z turba mohlo i vytlacit, popr vyfouknout i zbytek tesneni a nastal by minimalne nouzak.
Takze jsem to hned nahodil, pasuje perfektne a zvuk turba v kabine presel zpet do klasickeho susteni.
Horni tesneni rezonatoru bylo asi v polovine po obvodu roztrzene a ta odtrzena cast z vetsi casti vyfouknuta ven (to postupne vysouvani ven vysvetluje i prubeznou zmenu zvukoveho doprovodu) takze rezonator sel z turba sundat bez povolovani stahovaci pasky. Mel jsem asi stesti ze jsem dojizdel s lehkou nohou...pocitam ze pri dynamictejsi jizde by to ten rezonator z turba mohlo i vytlacit, popr vyfouknout i zbytek tesneni a nastal by minimalne nouzak.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 686 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joemilionare
-
- 11 Odpovědi
- 1751 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jarda.E
-
- 19 Odpovědi
- 846 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Leomil
-
- 24 Odpovědi
- 888 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od david.xjr
-
- 7 Odpovědi
- 778 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Casso