XC90 D5 173Kw MY17 bez adBlue zkušenosti/spolehlivost

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 96
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar

#1 XC90 D5 173Kw MY17 bez adBlue zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od dusan.pazicky »

Ahoj všem,

chtěl bych se podělit o zkušenost s mojí XC90 MY2017 D5 177kw po téměř 2 letech provozu a +40tis najetých kilometrech. Auto jsem kupoval skoro jako 4 leté s 145.xxx najetými kilometry, sice to není málo, ale auto jezdilo Praha - Varšava a mělo pouze autorizovaný servis. I přes najeté km stav auta odpovídal tak spíše najetým 60tis. Při shánění auta jsem viděl auta s najetými 90tis v hrozném stavu, např. ve Volvo Průhonice komisní auto :no: . Navíc auto je v absolutně maximální výbavě a ceníková cena byla přes 2,5mil :shock:.

Plusy
ohromný kufr a 7 míst, to byl důvod pro nákup vs konkurence Q7, X5, Kodiaq
Jednoduchost a přehlednost ovládání
jízdní komfort, auto je na vzduchu
ticho v autě, mám laminované skla
prostor a komfort na prostřední řadě sedadel, máme 3 děti

Mínusy
reálná spotřeba je úplně jinde než výrobce tvrdí, letní R21 město 9,5-10,5/100km dálnice tempomat 135km je kolem 8,2-8,5/100km, okresky 7,5-7,8/100km, počítáno podle ujetých km vs plná nádrž, palubák mám průměr 9,4l, zimní R18 cca -0,5l dolů
4 válcový motor vs 2,2 tuny vážící auto, ale to je jen povzdechnutí ne vada na kráse. Auto jede/táhne krásně, ale není to žádný trhač asfaltu
brzdy, při opravdu hodně naloženém autě, 5 míst, nacpaný kufr po střechu a 600l box na střeše, kdy 4válec moc motorem nebrzdí v Rakousku dlouhý horský pas=brzdy jsem odepsal, zkroucené přední i zadní kotouče. Zadní byly před výměnou, ale přední měly najeto max 15 tis. Aktuálně jsou přední kotouče děrované zimmermann, u zadních přemýšlím nad výměnou držáku třmenu a dání 340mm kotoučů, jsou tam 320. Přední by šly taky předělat na 363mm, ale musel bych přejí na R19 :no:

Poruchy
cca 160tis km
nefunkční LCD/dotyk ovládání klima pro zadní sedadla, výměna
nefunkční ovládání hlasitosti na volantu, výměna
aktuálně při 187tis km
vadné silentbloky motoru, výměna všech 3, prý na to xc90 trpí
opět prasklá hadice powerpulse, byla nová před koupí výměna v rámci svolávačky, domací oprava z důvodu, že ani inovované hadice nevydrží a praskají. Jak opravit https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78456
při 193.xxx km zamrzly vzduchovy podvozek, vyrobni neduha kompresoru, predbezne vymena v 1/23 cena 26 tis
201.xxx výměna spodních a horních ramen za inovované https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1028065#p1028065

Servis
zkrácena výměna oleje na 15tis
výměna oleje v převodovce, 1 náplň proplach a pak až nový olej.
Brzdy viz mínusy
Naposledy upravil(a) dusan.pazicky dne 13 zář 2023 07:41, celkem upraveno 3 x.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 XC90 D5 173Kw zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od hajnej »

Super recenze a díky za ni.
Jen mě zaujalo, že jsi odrovnal brzdy v klesání. To fakt nešlo částečně pomoci motorem v manuálním režimu, aby brzdy přežily? Dost lidí taky nezná metodiku, že na těch brzdách nejde stát furt, ale je potřeba je nechat lehce vychladit a brzdit přerušovaně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 96
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar

#3 XC90 D5 173Kw zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od dusan.pazicky »

Tak trochu jsem cekal komentare k tem brzdam.... Motor opravdu nebrzdi, ani pri manualnim rezimu prevodovky, motor "jecel" temer na hranici omezovace a nic, vaha auta+klesani vyhravalo na plne care.... Muj najezd je 25tis+ rocne a ridim mnoo uz hodne hodne dlohou 8) , to ze je treba brzdit prerusovane a pod kopcem s panikou neresit co to smrdi a hlavne pokracovat v jizde, aby kotouce meli cas vychladnout vim. A spon co jsem zatim videl na jinych xc90 II jsou auta "pripravene" na vesti kotouce, ochrana proti strikajici vode je na obou napravach vesti. pokud je v TP zapsano min. rozmer disku 19" jsou tam uz ty vetsi brzdy. Nevim zda je to nejaka priplatkova vybava, ale pocitano s tim je.
Naposledy upravil(a) dusan.pazicky dne 07 srp 2022 22:26, celkem upraveno 1 x.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 306
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#4 XC90 D5 173Kw zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od ivanvanata »

hele díky za recenzi, tohle s těma brzdama potvrzuje i známej, prostě ten 4 vál moc neubrzdí. ono teda já jsem si dal jiný brzdy i na starou XC60 protože originální vůbec ostřejší jízdu nezvládly a taky se zkroutily...s podvozkem jsi teda spokojený? známej vůbec.. má to bez vzduchu a stěžuje si že je podvozek hlučnej a tvrdej

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 96
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar

#5 XC90 D5 173Kw zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od dusan.pazicky »

Podvozek se vzduchem rozhodne neni hlucny ani tvrdy, jen soudruzi neumeli naladit na vice pricnych nerovnosti za sebou, typicky takove ty vybrzdene vlnky pred semafory. Na tom se podvozek s temi balony 275/40/R21 chova uskakane a hlucneji, pry s 20 to je o poznani lepsi . Mel jsem pred koupi moznost testovat X5 i Q7 a musim rict, ze soudruzi v DE to umeji lepe, hladceji a bez tech obcasnych ran od podvozku v XC90. Navic pokud se prepne na rezim polestar/dynamic, auto velmi citelne klesne a ztvrdne, mam pocit ze -4cm oproti comfortu a pak se da i s timhle 2,2 tunovym drobeckem hezky svezt nekde na klikate okresce. Kdyz jsem vybiral, shanel jsem i info na co si dat pozor a velmi durazne mi bylo receno, ze kupovat az model 2017 obzvlaste auto na vzduchu. Tech problemu pred 2017 je tam az prilis mnoho, turbo, mechy a jine...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 II

#6 XC90 D5 173Kw zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od Muk24 »

Mám D5 Polestar. Od cca 80 000 km to žere olej. Teď mi natekla voda do světometu (LED high beam) a nefunguje potkávačka, denní a dálkové ano. Myslím, že nejde ani ostřikování světlometu a hlásí mi i poruchu blinkru (vše na jedné straně). Jinak jsem s autem spokojen.
_________________
XC90 II D5 2.0 Polestar 2017

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#7 XC90 D5 173Kw zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od jergus.balaz »

Ten olej by som čím skôr začal riešiť, aby nezaplakala peňaženka.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 96
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar

#8 XC90 D5 173Kw MY17 bez adBlue zkušenosti/spolehlivost

Příspěvek od dusan.pazicky »

Muk24.... hmmm Bohuzel zatekani do svetele je u volva hodne caste, kdyz jsem shanel auto narazil jsem na 2 z celkem 5 aut co jsem objel co mely vodu/vlhkost uvnitr svetlometu. Kdyz se to stihlo v zaruce, menili je pry jak na bezicim pasu. Ta spotreba oleje je smutna, ja od vymeny do vymeny nemam problem, urcity podil na tom muze mit to, ze jeste nemam adblue a tim padem se muze olej lehce redit naftu pri regenaracich dpf. Jaka je spotreba oleje, 1l na 1000km???
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“