Dobíjení akumulátoru

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Jarda_L
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
Vůz: XC60 2,4D AWD

#1 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda_L »

Protože jsem tu poprvé tak děkuji za přijetí. Hned bych se zeptal zda někdo neřešil dobíjecí napětí alternátoru. Vlastním XC60 z roku 2014 asi rok. Jezdím prakticky jen o víkendech vzdálenosti tak 60 až 100 km. Před měsícem mi vyskočila hláška že je nízké napětí baterie. Auto normálně nastartovalo.Pak jsem si všiml že nejde Start-Stop systém. Důvodem bylo napětí baterie protože auto bylo ohřáté. Po týdnu se situace opakovala. Podle čísla baterie jsem objednal novou. Po instalaci jsem projížděl diagnostiku a narazil na varování. Týká se dobíjecí ho napětí. Při chodu motoru je 15 - 15,6V. To je dle mého soudu dost vysoké. Mám tedy pátrat po problému .. alternátor, regulátor atd?
Nebo je to v normálu?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13141
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od raolsa »

Vítej na fóru.
A řekl jsi autu, pomocí diagnostiky, že má novou baterii?
Co druhá baterie pro stop-start? Je v kondici?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jarda_L
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
Vůz: XC60 2,4D AWD

#3 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda_L »

Zdravím a děkuji za přivítání, autu jsem nic neřekl. Sice dělám elektroniku, ale s diagnostikou mnoho zkušeností nemám. Mám KONNWEI 850 a nechtěl jsem něco pokazit. Takže to byla spíš kontrola stavu po výměně. Máš nějakou zkušenost jak to autu dat na vědomí... Děkuju

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13141
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od raolsa »

Zajeď k někomu s origo diagnostikou a on to resetuje. :wink:
Jak kvalitním měřákem jsi to dobíjení měřil?
Zkoušel jsi to jak na baterii tak u alternátoru?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#5 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale prd, reset lze udelat i pouze kombinaci mackani cudliku na palubce.
Najdi si na Youtube reset BMS a je to.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13141
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od raolsa »

Ale jo, ale dotyčný s diag by mu mohl i říct jestli to nehází i další chyby. :oops:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#7 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Toto napeti u pocitam AMG baterie je naprosto OK, co se tyce Start Stop, tak bud rad, ze ti nefunguje.
Jednoduse zmer napeti na svorkach baterie po nastartovani. Pripadne i primo na Altiku, napeti by melo byt stejne.
Jinak ty hlaska te bude provazet asi casto pokud jsi zvykly z jinych aut mit zaply klicek a poslouchat radio.
Pac u Volva je asi 30 jednotek a pri zaplem klicku je odber vsech nekde mezi 25A - 30A.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2174
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#8 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od jirka87 »

Konwei 850 funkci registraci baterie dle všeho nepodporuje.

Ideálně bych domácí postup viděl na tyto kroky

1) viz Jakub Svoboda a jeho návod na youtube - provést
2) Nastartovat - zkontrolovat multimetrem, nebo diagnostikou hodnotu dobíjení - cca asi do 14,7V značka ideál
3) Vypnout auto, odpojit mínus pól, nechat 30min, znovu zapojit, znovu nastartovat a kontrola dobíjení

Ta vysoká hodnota +/- 15,5V může být jak píše Raolsa proto, že pokud z auta byla vyndaná baterie už vycucaná/špatná, provedena výměna za novou, ale bez registrace, auto ji pořád bere jako se sníženou kapacitou a valí do ní, co se do ní vejde. Takto se třeba u BMW zvládnout nafouknout baterky za 2 měsíce max a jsou na výhoz.

Nepochopím, že někdo udělá auto, které si "hlídá" kapacitu baterie a podle toho dobíjí, ale při výměně baterie najednou to hlídání jaksi nefakčí a je třeba její status "resetovat" a dát autu vědět. Takže zbytečný oser pro majitele a ten systém je vlastně polofunkční

Jakube - 25-30A odběr všech jednotek při zaplém klíčku ? :%)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#9 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nevěříš, tak koukej.
XC60 při klonování.
20210428_175044.jpg
20210428_175049.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3371
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#10 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od dumi.cz »

To nejak nesedi 13,5V pri 25A?

Svorkovy napeti PB aku naorazdno plne nabite je 12,8V. Takze pri odberu 25 A tam twzko bude 13,5V.

Cos to meril?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Podivej se na displey. Nabíjecka je ve funkci Supply, víš. Takže to ukazuje aktuální proud, který nabíječka dodává. Je to profi Telwin, takže to moc kecat nebude.
Když budeš klonovat více jednotek, tak ti baterie bez pomocneho zdroje zdechne hodně brzo. Takže delši použití Vdash bez externího zdroje už nedělám.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3371
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#12 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od dumi.cz »

Jo tak jestli nabiji tak jo. Toho sem si nevsiml :-)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#13 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kdyz jsem to meřil klešťákem odběr přímo z baterie, tak to byla cca stejna hodnota proudu. Prostě P3 jsou žrouti proudu.
A kdyz mas bufika jako ja u obou aut, tak dostava bateriee naprdel jeste vice. Takze co 14dni musim dobijet.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jarda_L
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
Vůz: XC60 2,4D AWD

#14 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda_L »

Protože ta výměna proběhla včera večer tak nebylo moc času se s tím zabývat podrobněji. O víkendu se k tomu vrátím. Projdu multimetrem jak alternátor tak svorky akumulátoru. Podívám se na YouTube po postupu resetu a otestují ho. Jinak auto bylo loni v koncem roku na garančce ve značkovém servisu po dovozu a bez závad.
Ještě jsem procházel manuál na netu a o nutnosti resetu ani poznámka... :( Naopak se tam píše že výměna baterie je možná bez návštěvy servisu....??? Osobně si myslím, že je rozhodně lepší systém informovat o výměně akumulátoru než akumulátor za čas odpravit...
Moc děkuji všem za rady a o výsledek se podělím....

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 41
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 ocean race

#15 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Ondra a. »

Taky něco přispěju. Mám P3 drivee auto (dvě baterie) ta menší pomocná vloni umřela. Dobré na tom bylo, že nešel start stop. Špatný je, že pokud auto neběží primárně využívá tu menší takže se okamžitě všechno vypnulo a hláška na budíku. Takže jsem ji vyměnil a všechno funguje jak má. Celou zimu jedu bufika a o baterkách vůbec nevím. Domnívám se že i bufika to nějak dokáže napájet z menší baterie.
_________________
XC70 P3 Ocean race

Jarda_L
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
Vůz: XC60 2,4D AWD

#16 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda_L »

Hezký večer všem,
tak jsem se o víkendu podle rad vrátil k problému dobíjení akumulátoru. Zásadní bylo opravdu
oznámení vozu že má nový akumulátor. Podle YouTube 6x zapnout zadní mlhovky a 3x varovná světla. Pak se provede reset jednotky dobíjení.
Při následném testu má akumulátor napětí 12,6 V a při chodu motoru se dobíjí 14,4V. Stejně napětí ukazuje jak multimetr na svorkách baterie tak diagnostika.
Takže vyřešeno... Děkuji všem za rady... :D :D

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#17 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak super. Ja si jen matne pamatuji, ze se pak rozblika cerveny trojuhelnik na budicich. Nebo kecam? Takze diky za osvezeni s mlhovkou a varovkami.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jarda_L
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
Vůz: XC60 2,4D AWD

#18 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda_L »

..bliká přímo kontrolka dobíjení. Tedy symbol baterky... :Yahoo!:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 5 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5 2013

#19 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od funkyboss »

Dobré odpoledne pánové,
připojím svůj dotaz či prosbu k tomuto tématu. Po 7 letech mi odešla originál Volvo baterie, koupil jsem novou a chtěl podle YT provést reset, aby auto poznalo, že má nový akumulátor. Zkoušel jsem různé postupy při mačkání tlačítek mlhovek a výstražných blinkrů, ale nikdy se mi na konci nezobrazila ikona blikající baterky. Takže vlastně nevím, jestli k resetu došlo. Chtěl bych tedy poprosit někoho s Vidou v Praze (jsem z Modřan), zda bych se u něj mohl stavit a zkontrolovat stav BMS. Případně jestli někdo bude mít lepší nápad, tak si nechám poradit. Díky!
Obrázek
_________________
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#20 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Odpoj ten slaby kablik z + polu a nemusis nic resit.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 760
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#21 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

Dotaz k tématu na zkušené, pokud udělám reset BMS ve Vidě, Vida mimo jiné píše:
In order for the battery monitoring sensor to calculate the battery's correct charge level, the vehicle must be in sleep mode for at least 4 hours after reset. In some instances 6 hours in sleep mode may be required. This is on the condition that the ignition key has been removed, doors and lids are closed and the car is locked. If the charge level is still low, the brake energy regeneration feature and start/stop feature will not be permitted. The battery requires charging.
Po česku
Aby senzor monitorování baterie vypočítal správnou úroveň nabití baterie, musí být vozidlo po resetování alespoň 4 hodiny v režimu spánku. V některých případech může být vyžadováno 6 hodin v režimu spánku. To za předpokladu, že je vyjmut klíček ze zapalování, dveře a víka jsou zavřené a vůz je zamčený. Pokud je úroveň nabití stále nízká, funkce regenerace brzdné energie a funkce start/stop nebudou povoleny. Baterie vyžaduje nabití.
Mám tomu rozumět tak, že bezprostředně po resetu BMS musí zůstat vozidlo stát na místě alespoň 4 hodiny zamčené ve sleep modu, anebo že výpočet úrovně nabití baterie proběhne někdy po resetu BMS až bude vozidlo alespoň 4 hodiny stát ve sleep mode? To by se samozřejmě vztahovalo jak na reset "tlačítkový", "odpojovací", tak i "Vidový".

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 5 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5 2013

#22 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od funkyboss »

Díky za pomoc, vyřešeno :)
_________________
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1901
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#23 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Jakub Svoboda píše: 11 srp 2022 18:37 Odpoj ten slaby kablik z + polu a nemusis nic resit.
Přesně tak - po odpojení mi min. rok nevyskočila hláška o slabé baterii a to i v zimě při bufíkování až letos mi to zazlobilo, ale teď opět ok. Uvidíme co vydrží origo baterka. Ta první původní 4roky tak jsem zvědav zda ji ta současná překoná či ne.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1901
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#24 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Takže chci zapnout bufíka a hláška odpojeno z důvodu ochrany baterie. Baterku dobiji, pak krátká jízda a dnes zapnu bufíka a opět to samé. Baterka má 12,4v a na palubce mi svítí hláška vybitá baterie.
Tohle se mi stalo i cestou do chorvatska a baterka byla plná.
Baterka origo stará cca 2roky. Kablík inteligentního nabíjení rok odpojen a nebyl problém.
Auto dobíjí a klidoví odběr je ok. Co s tím?

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 760
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#25 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

Než se ozve někdo fundovanější anebo než to někdo připne na Vidu, zkusil bych tam ten kablík vrátit, projet se s tím a vyzkoušet bufík. Nevím, jak je to u Volva, ale u některých aut když odpojíš batery management tak vyřadíš některé funkce.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“