po ránu něco bouchá v rejdu - 940
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#126 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Bohuzel. Jarek nefotil. Pred tedy nemam nic vic nez je v tomto vlakne. Jak to vypada po mohu nafotit, ale jak ti nafotit geometrii, tos to nevim. Kdyz mi das navod na foto, provedu a vlozim sem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#127 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Foto po nemá smysl, krom potěchy oka a dokumentace opravy. Foto "před" má smysl v tom, že je vidět jak a kterým směrem je rameno v roztrhaném silentbloku vykřivené v momentě kdy je náprava na autě na heveru vyvěšená v luftě, nebo jak to vypadá pod zatížením když auto stojí na jámě. Nezkušené oko se poučí a identifikuje tenhle problém dřív, než absolvuje tvoji kalvárii.
Fotit geometrii je taky zbytečný
Spíš kolik nastavil a kde to měřil (ve stylu XY milimetrů sbíhavosti/rozbíhavosti měřených na hraně disku 15"/16", nebo dtto měřeno na nějakém místě na gumách ZŽ). Pokud to není Jarkovo obchodní tajemství
Fotit geometrii je taky zbytečný
Spíš kolik nastavil a kde to měřil (ve stylu XY milimetrů sbíhavosti/rozbíhavosti měřených na hraně disku 15"/16", nebo dtto měřeno na nějakém místě na gumách ZŽ). Pokud to není Jarkovo obchodní tajemství
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#128 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tak to bych musel pozadat o protokol z mereni geometrie. Myslim, ze s tim nekam jezdi, ze ji na servise primo nedela.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 883
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#129 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ja bych rad omrknul ty roztrhane silenty, ze stejneho duvodu jako uvedl Franta, ze by to clovek dokazal zachytit vcas. Ty reakcni vzpery do kastle maji opravdu kus masivni gumy a jsem prekvapenej, ze jsou roztrhane a hlavne ze si toho nevsimli v autorizaku a ani na stk... Jinak gratulace k odstraneni trablu
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#130 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tak se zase něco ozývá od podvozku častěji a silněji. I po opravě tam tento zvuk byl, ale intenzita se zvyšuje. Jarek už neví, co dál. Tak Vy zkušenější krabicáři.
- rána se ozývá od LP kola
- vždy jen při vytočení kol doprava nebo parkování v téměř plném rejdu doprava nebo pokaždé, co prudčeji vezmu pravotočivou zatáčku
- je to hlasité bouchnutí a auto jako by poposkočilo směrem ven
- dělá to jak na zimních ocelových R15 tak i na letních alu R16
- je jedno zda je zima, teplo, mokro, sucho
- subjektivně mi přijde, že když v táhlé levotočivé zatáčce opřu auto auto do zatáčky, je to jistá pevná stopa. Když to samé udělám doleva, tak je to takové gumové - ale je to subjektivní.
Co bylo vyměněno:
- všechny silentbloky na přední nápravě (jak na ramenech, tak i silentblok na příčném stabilizátoru)
- spodní čepy řízení
- horní uložení tlumičů
Co se neměnilo:
- tlumiče a pružiny (při výměně horního uložení by asi Jarek prasklou/naprasklou pružinu poznal ne? Že by mohl takto bouchnout tlumič při "bočním" zatížení?
- svislé stabilizátory - Jarek je ale měl dole, když měnil silentbloky a horní uložení - kdyby byly špatné, tak je vymění
Takže kde je problém? Sere mě to tak, že to musím vyřešit.
Může třeba být špatné nějaké uložení řízení, motoru? Proč by to pak dělalo bordel jen při zatáčení či rejdu vpravo?
- rána se ozývá od LP kola
- vždy jen při vytočení kol doprava nebo parkování v téměř plném rejdu doprava nebo pokaždé, co prudčeji vezmu pravotočivou zatáčku
- je to hlasité bouchnutí a auto jako by poposkočilo směrem ven
- dělá to jak na zimních ocelových R15 tak i na letních alu R16
- je jedno zda je zima, teplo, mokro, sucho
- subjektivně mi přijde, že když v táhlé levotočivé zatáčce opřu auto auto do zatáčky, je to jistá pevná stopa. Když to samé udělám doleva, tak je to takové gumové - ale je to subjektivní.
Co bylo vyměněno:
- všechny silentbloky na přední nápravě (jak na ramenech, tak i silentblok na příčném stabilizátoru)
- spodní čepy řízení
- horní uložení tlumičů
Co se neměnilo:
- tlumiče a pružiny (při výměně horního uložení by asi Jarek prasklou/naprasklou pružinu poznal ne? Že by mohl takto bouchnout tlumič při "bočním" zatížení?
- svislé stabilizátory - Jarek je ale měl dole, když měnil silentbloky a horní uložení - kdyby byly špatné, tak je vymění
Takže kde je problém? Sere mě to tak, že to musím vyřešit.
Může třeba být špatné nějaké uložení řízení, motoru? Proč by to pak dělalo bordel jen při zatáčení či rejdu vpravo?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 30
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#131 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Zaprvý je potřeba si ujasnit, na který straně to dělá a v který zatáčce jo a v který ne. Ale cvaknutí a divné chování nám dělá na závoďákovi diferák. Ten směr zvuku někdy mate, kouknul bych vzadu na silentbloky ramenou a panhardku.
... subjektivně mi přijde, že když v táhlé levotočivé zatáčce opřu auto auto do zatáčky, je to jistá pevná stopa. Když to samé udělám doleva, tak je to takové gumové ...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#132 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Panhardka vzadu ma taky vymenene PUR.
Vzhledem k tomu, ze bouchnuti se ozve i pri toceni na miste doprava, tak to 100% musi jiz z predni napravy. Proste co zatacis a tocis doprava, to rana.
Premyslim, zda vyrazit do Brna za nekym z Volvoclanu, zda by vedel nektery z expertu???
Vzhledem k tomu, ze bouchnuti se ozve i pri toceni na miste doprava, tak to 100% musi jiz z predni napravy. Proste co zatacis a tocis doprava, to rana.
Premyslim, zda vyrazit do Brna za nekym z Volvoclanu, zda by vedel nektery z expertu???
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2153
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#133 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Zkus hodit predek na kozy a zjistit, jestli to dela i nezatizene...Spis asi ne, ale je to takove levne domaci zkoumani. Horni ulozeni,nebo praskla pruzina to fakt byt nemuze? Ano,ctu,ze je nove, ale ja uz mel na aute i nove rozvody co musely dolu, protoze jaksi lozisko nebylo uplne v kondici. Ke vsemu prasknout tam mohlo neco i po servise,ze jo.
Co STK na zadost zakaznika a vzit to na trasaky?
Co STK na zadost zakaznika a vzit to na trasaky?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#134 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Na kozy to vzit mohu. Ale taky si myslim, ze se nic bez zateze neozve.
To horni ulozeni bylo menene vcetne lozisk. Jako jo, muze se stat, ze jsem zrovna kapl na vadny kus, ale ze by se to projevovalo totalne stejne?
Nejvic me napada pruzina a tlumic. Jestli tam neni neco. Chtel jsem, kdyz se horni ulozeni delalo, at se prohodi levy tlumic s pruzinou za pravy. Na to se v servise zapomnelo. No a sam to neudelam…
Na STK jsem s tim byl, at na to kuknou a pochvalovali, jak je podvozek pevny a nic nenasli. Neumi totiz simulovat bocni zatizeni - kola vytacet a tlacit jako by auto po ose ven
To horni ulozeni bylo menene vcetne lozisk. Jako jo, muze se stat, ze jsem zrovna kapl na vadny kus, ale ze by se to projevovalo totalne stejne?
Nejvic me napada pruzina a tlumic. Jestli tam neni neco. Chtel jsem, kdyz se horni ulozeni delalo, at se prohodi levy tlumic s pruzinou za pravy. Na to se v servise zapomnelo. No a sam to neudelam…
Na STK jsem s tim byl, at na to kuknou a pochvalovali, jak je podvozek pevny a nic nenasli. Neumi totiz simulovat bocni zatizeni - kola vytacet a tlacit jako by auto po ose ven
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 883
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#135 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ja myslim, ze ty trasadlove desky jdou vychylit jednim smerem, pak uz staci jen tocit volantem nebo postup prohodit. Otazkou je, zda se s tebou chce technik zaobirat a jak ti to nacenit. Uz si nepamatuju vse, jak se to tady resi uz dlouho, tycky rizeni, cepy rizeni a samotne rizeni je 100% bez vule?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#136 po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tycky rizeni a rizeni se nemenilo. Jak to poznat, nevim. Ale snad by to nejak Jarek kontroloval.
Premyslim, kdo by to dokazal odhalit.
Jak poznat ze na tyckach rozeni ci samotnem rizeni je neco spatne?
Premyslim, kdo by to dokazal odhalit.
Jak poznat ze na tyckach rozeni ci samotnem rizeni je neco spatne?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek