Podvozek XC70 P2

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2977
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#51 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Tod2 »

Budeme netrpělivě čekat na Meyle jízdu... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#52 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od hefaistos »

Otazka je, jestli ty MEYLE jsou olejove nebo plyn-olej. Protoze napr. na XC90 se olejove asi nejspis vubec nedelaji, a asi ani na XC70...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 13085
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#53 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od raolsa »

Ten plyn je tam pouze proto, aby za jízdy tolik nepěnil olej, na nic jiného to není.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#54 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

Takže zázrak s tlumičema Meyle se nekonal...

I přesto, že výrobce uvádí pod číslem tlumičů, že je to na XC70, tak neni... Tlumič je kratší, má trochu jinou misku pro pružinu a i jinej "zub" pro konec pružiny. I přesto sem Radka poprosil, ať je tam dá, tlumič, jako takovej samozřejmně fungoval, auto o cca 1cm níž, což by nevadilo. Ale tlumič, kterej teda má bejt i na XC70 totálně rozhodil geometrii a to tak, že by se z předních kol dal postavit stan... Takže ani výrobce neví, co prodává... :shock: (kontrolováno přímo na stránkách Meyle)

Udělat geometrii by byla utopie i tak sem najel skoro 300km, abych to zkusil, jak se to na okreskách chová...

Auto bylo strašně tuhý, vůbec se to nehoupalo a celkově tvrdý...

No a najednou mě ty Sachsy nepřijdou tak špatný :D , zase je to pěkně měkký a na okreskách pohodlí...
Přílohy
IMG_20201017_095930.jpg
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2977
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#55 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Tod2 »

:ROFL: A já se na ten zázrak tak těšil...
Tak co budeš zkoušet dál? :D
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#56 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

Nevim nevim, jiný auto??? :D Asi na to kašlu, třeba si zvyknu... Nebo možná pružiny??? Radku??? :lol:

Mě zarazila jedna věc: Ty tlumiče na V70 byly neuvěřitelně tuhý a auto se s nima nedalo rozhoupat, ale s těma tlumičema Sachs co tam sou, se dá auto rozhopat jednou rukou. Takže ty V70tky musej bejt hrozně tvrdý...

Furt platí to, že to auto, když přejede příčnou nerovnost, tak je to prostě rána, ale na normální okresce paráda...

Zejtra si přivezu ještě jedny kola s gumama, třetí sada, kterou vyzkoušim teď, jestli třeba ty gumy a na jaře nový letní, to už je jediná věc, co by mohla něco změnit...

Zesílený pneumatiky maj označení jen XL nebo C??? Nebo ještě něco?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 13085
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#57 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od raolsa »

Máš všechno nový a všechno co tam má být. Tyhle auta prostě takhle fungují, takže buď si na to zvykni, nebo si pořiď něco jiného. Třeba Rolls-Royce. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5193
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#58 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Warcz »

Nakonec zjistíš, že jezdíš na Runfletech :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#59 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

To bych měl sakra smůlu, abych chytil 2x runflaty... To tam je vždycky napsaný né?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#60 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

raolsa píše: 18 říj 2020 12:27 Máš všechno nový a všechno co tam má být. Tyhle auta prostě takhle fungují, takže buď si na to zvykni, nebo si pořiď něco jiného. Třeba Rolls-Royce. :D
To pohodlí bych bral...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#61 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od volvoperformance »

PetrXC70 píše: 18 říj 2020 08:22 Takže zázrak s tlumičema Meyle se nekonal...

I přesto, že výrobce uvádí pod číslem tlumičů, že je to na XC70, tak neni... Tlumič je kratší, má trochu jinou misku pro pružinu a i jinej "zub" pro konec pružiny. I přesto sem Radka poprosil, ať je tam dá, tlumič, jako takovej samozřejmně fungoval, auto o cca 1cm níž, což by nevadilo. Ale tlumič, kterej teda má bejt i na XC70 totálně rozhodil geometrii a to tak, že by se z předních kol dal postavit stan... Takže ani výrobce neví, co prodává... :shock: (kontrolováno přímo na stránkách Meyle)

Udělat geometrii by byla utopie i tak sem najel skoro 300km, abych to zkusil, jak se to na okreskách chová...

Auto bylo strašně tuhý, vůbec se to nehoupalo a celkově tvrdý...

No a najednou mě ty Sachsy nepřijdou tak špatný :D , zase je to pěkně měkký a na okreskách pohodlí...
Hlavně mají úplně jinak díry na prošroubování tlumiče.

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#62 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

Teď sem koukal na fotky, díry mají jinou vzdálenost od tlumiče, že jo??? To byl ten důvod, proč byly ty kola do áčka?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2977
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#63 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Tod2 »

raolsa píše: 18 říj 2020 12:27 Máš všechno nový a všechno co tam má být. Tyhle auta prostě takhle fungují
to mi říká můj mechoš taky no, ale já ho pořád přesvědčuju, že to nefunguje... 8)

moje poznatky k tvrdému podvozku jsou tyto:
-auto bylo původně mnohem měkčí a pohodlnější, znám ho od začátku
-zhoršuje se to při teplotách pod 10°, z toho usuzuju, že je problém v tlumiči, kde asi tuhne olej a ne někde jinde na podvozku, v létě je to prostě lepší než v zimě, ale ani léto není za mne ok
-ale moje drobná teorie je i v tom, že mi to zřejmě všechny silentbloky na předku zničilo mnohem dřív, než bych čekal, ani ne po dvou letech byly ramena a rám motoru ko, teď v ramenech PUR, rám budu měnit za origo silentbloky
-na dálnici si místy připadám jak na panelce, lítám v autě jak "šulin v gumáku"...
-nepobere to drobné nerovnosti jdoucí rychle za sebou, cítím každou nerovnost
-cítím, jakoby ten tlumič částečně pružil v horním uložení tlumiče (tím jak je tuhý), pokud to tedy nepruží na pneu, je prostě cítit takové drobné poskakování na nerovnostech
-na rovné cestě nebo na delších táhlejších nerovnostech v pohodě
-tlaky v pneu mám 2,5bar, pokusy s jinými tlaky nepřinesly znatelné zlepšení, bez změny s novými pneu, ani při změně letní-zimní kola (vše 17" 225/50)
-otázka je, jaký vliv na to má zadní náprava, kde jsou silentbloky původní, ale na pohled vypadají ještě dobře

škoda, že jsme tak daleko, mohli jsme porovnat naše podvozky :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 13085
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#64 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od raolsa »

Tak máš ještě možnost vyměnit všechno za originální díly. Stálo by to asi 100 kKč (odhad), třeba by to bylo po výměně stejný, ... ale zase ten pocit. :D
Tod2 píše: 19 říj 2020 09:04 -auto bylo původně mnohem měkčí a pohodlnější, znám ho od začátku
A to ho znáš od nova, nebo od doby co ho někdo koupil jeté?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2977
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#65 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Tod2 »

no jasně, vyměnit všechno za origo si říkám taky :) , ale spíš se oba snažíme najít nějaký cenový kompromis, který ovšem bude fungovat (navíc je otázka, jak se chová vyměněné origo oproti tomu původně namontovanému při výrobě, to jen tak mimochodem...)
auto znám od nova, bylo naše firemní, jeté jsem ho koupil já
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#66 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

-nepobere to drobné nerovnosti jdoucí rychle za sebou, cítím každou nerovnost
-pokud to tedy nepruží na pneu, je prostě cítit takové drobné poskakování na nerovnostech

S timhle souhlasim...

Na dálnici sem v pohodě, nijak to neplave a právě na dálnici se to krásně houpe, na okreskách to samý, ale rozpitá cesta ve vesnici, kde sou boule od brzdících kamionů je prostě problém...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2977
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#67 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Tod2 »

dálnice není u mne zase taková hrůza, bohužel nemám srovnání s jiným volvem, jen s jinými auty a tam mi to vychází taky znatelně horší, myšlen komfort jízdy, jinak můžu jet 160 a nemám pocit, že by to nějak plavalo nebo uhýbalo
ale nejhorší je prostě rozbitá okreska, tam to poskakování dělá peklo a ovladatelnost se zhoršuje, nemluvě o komfortu (myšleno poskakování auta, nikoliv kola - tlumiče)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3230
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#68 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

OT pohled Lajky, co byla v kosmíru.....

škoda, že se nedají tlumiče u aut snadno, bezpečně a individuálně upravovat jako u Motocrossu a Downhillu. Tam je naprosto běžné, že si majitel nechá podle svých potřeb
upravit viskozitu a množství oleje, jestli chce titanovou nebo ocelovou pružinu, na výběr má tuhost pružiny odstupňovanou po 50 lbs, pohrát se dá s odskokem, útlumem, předpětím
pružiny, vysokou i nízkou kompresi, přidat/ubrat tokeny. Dělá to spoustu firem a využívá toho spousty jezdců za víceméně jednotky tisíc korun. Já chápu, že tohle jsou
vidlice za 30.000 - 50.000 a tlumič na auto je záležitost "pár korun", ale...

U aut tohle nikdo neví. Nedaji se ani jednoduše dohledat tabulky s tvrdostí pružin, ve všem je bordel, každej ví jen z doslechu, že to Beda nějak udělal, protože mu
poradil Karel.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#69 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od IgorS »

PetrXC70 píše: 18 říj 2020 08:22 Takže zázrak s tlumičema Meyle se nekonal...
Aký kód tlmičov máš na štítku? Podľa toho kódu ti vyšli tlmiče, ktoré vlastne nepasujú a sú aj pre ťažšiu S80?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#70 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

Kdyby to někdo uměl upravovat, to by byla pecka... Takhle to ten tlumič prostě nestíhá...

A přesně takhle se chovalo BMW 7 na 19" kolech, pneu runa-flat a i na nastavenym podvozku comfort + to byla vysloveně trágédie, všechno to začlo drncat, třepat se, bylo slyšet i těsnění na dveřích...

A že to jinak bylo pohodlný auto...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#71 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

IgorS píše: 19 říj 2020 12:48
PetrXC70 píše: 18 říj 2020 08:22 Takže zázrak s tlumičema Meyle se nekonal...
Aký kód tlmičov máš na štítku? Podľa toho kódu ti vyšli tlmiče, ktoré vlastne nepasujú a sú aj pre ťažšiu S80?
Nechal sem je u Radka, tak se pak koukne. Ale podle čísel to sedělo, že je to na XC70, dokonce Radek koukal i na stránky Meyle. S80 je těžší???
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 13085
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#72 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od raolsa »

Podle všech katalogů, včetně Meyle, je kód tlumičů pro XC70II 526 623 0003, problém je, že tyhle tlumiče nepasují na XC70II. :D
Mají jiný tvar i délku.

edit: A teď jsem koukal, že stejné číslo tlumiče je i na S80I. :ROFL: :ROFL: :ROFL: :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#73 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od IgorS »

Preto som sa pýtal na ten kód, lebo ja mám na S80 tie isté a som spokojný. Určite sú 2 x lepšie ako tie, ktoré máme na S60.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#74 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od Zajsoft »

No jak tak koukam, tak na tech pokusech se vyhazelo uz tolik prachu, ze kdyby se tam daly rovnou nastavitelny tlumice, tak sis mohl nastavit tuhost dle svych predstav a byl klid :D
Ja vsude kde nechci mit moznost nic nastavovat, davam B6/B8 - podle toho jak hodne clovek pripadne snizuje a mam svatej klid. I kdyz obcas mam pocit, ze nekteri by nadavali i na podvozek auta co zrovna vyjeli z fabriky a meli by spis jezdit v krabici s perim :D
Nemluve o tom, co jeste za rozdil dokazou udelat PNEU...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#75 Podvozek XC70 P2

Příspěvek od PetrXC70 »

Dáš sem prosím nějakej odkaz? Všude to najde jen na V70 a pořád píšou o snížení...

Kupovat to teda asi nebudu, ale kouknu. Těch peněz zas tolik nebylo, 4 x pružina a 2 levný tlumiče, předpokládám, že to prodám(dřív nebo později) minimálně ty tlumiče, pokud nepůjdou vrátit. Pružiny mam jen přední...

Edit: Když vidim tu zadní pružinu, je mi blbě.. :lol:

https://www.reviloshop.cz/vyskove-a-tuhostne-stavitelny-podvozek-kw-v2-pro-volvo-v70-s-s-poh-vsech-kol-r-v-od-03-00-do-07-07-zatizeni-pn-do-1110kg/
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“