P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Trápím se s bufíkem.
Po té, co jsem měl z bufíka raketomet, osadil jsem novou trysku, nové oběhové čerpadlo. Bufík jsem také vyčistil a zkontroloval svíčku a už nevím kam dál.
Proti standardu mám místo výfuku osazené sací potrubí, které je o pár cm kratší.

Napadá někoho, kde může být příčina větší kouřivosti? Že by dávalo podávací čerpadlo víc, než má dávat?

Zde aktuální video. Jedná se o stav zhruba od poloviny. Takto to kouří neustále.

"
Naposledy upravil(a) hajnej dne 06 led 2020 09:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#2 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

zdá se mi to, nebo to kouří nepravidelně? nebo to bylo jen při startu?
co otáčky motoru ventilátoru? když jsem vyčistil uhlíky, byly otáčky o dost výš...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:zdá se mi to, nebo to kouří nepravidelně? nebo to bylo jen při startu?
co otáčky motoru ventilátoru? když jsem vyčistil uhlíky, byly otáčky o dost výš...
Jde mi o to kouření při ustáleném chodu tzn. ke konci videa.
Na otáčky se tedy ještě podívám. Je pravda, že jsem měnil ventilátor za jiný, který neměl tak hlučná ložiska.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Ty otáčky jsi vykoukal ve VIDA, předpokládám...Viděl jsi tam rozdíl před a po čištění uhlíků?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#5 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

nene, prostě jsem jen zkoušel motorek, když jsem to měl venku, otáčky byly nízké a kolísavé, tak jsem rozdělal motorek, vyčistil od sajrajtu a byla to turboraketa... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#6 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od mot »

Taky mi to tak nahodile kouří, když jsem posledně nechal stát auto nastartované před obvhodem, tak u něj stála paní a bála se, že to bouchbe :-)
Mimo tu kouřivost mě ještě štve to, že to vydává dost zvláštní zvuky ...
Mimochodem, jak jsi docílil toho, že ti jede bufík vez nastartovaného motoru? To je nutné doprogramovat?
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#7 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

jestli kouří, tak prostě tryska, to se tu řeší pořád, koukni do vedlejších vláken..., ale chce to opravit, jinak bys mohl zahořet
nahraješ časovače za cca 4000Kč a pak to buď pustíš přímo, nebo podle nastaveného času na palubáku, kde prostě přibude tato možnost...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#8 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:nene, prostě jsem jen zkoušel motorek, když jsem to měl venku, otáčky byly nízké a kolísavé, tak jsem rozdělal motorek, vyčistil od sajrajtu a byla to turboraketa... :)
To jsi jenom otevřel ten obal nebo jsi sundaval i ložiska?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#9 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

ložiska jsem myslím nechal, problém byl na kroužku a uhlících, tam bylo tolik sajrajtu, že to prostě nechtělo chodit
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#10 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:ložiska jsem myslím nechal, problém byl na kroužku a uhlících, tam bylo tolik sajrajtu, že to prostě nechtělo chodit
Chápu. A bylo to poznat na VIDA nebo jsi toto nezkoušel?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#11 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

nezkoušel, nemám
rozdíl byl velmi znatelný, měnil jsem tehdy trysku, protože to kouřilo a je otázka, jestli to nakonec nebylo jen tím motorem, možná byla tryska dobrá...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#12 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:nezkoušel, nemám
rozdíl byl velmi znatelný, měnil jsem tehdy trysku, protože to kouřilo a je otázka, jestli to nakonec nebylo jen tím motorem, možná byla tryska dobrá...
Hmhm. Zajímavá teorie. Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#13 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

ale nechci Tě zavést na falešnou stopu... :)
prostě když jsem zkusil motorek ventilátoru připojit na zdroj, bylo hned na poslech jasné, že není v pořádku, po vyčištění to jelo tak 2x vyšší rychlostí...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#14 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

otázka je, z čeho pozná vida otáčky? jen z napětí? tedy odpovídajícímu napětí přísluší nějaké otáčky? respektive jak to pozná, že otáčky neodpovídají?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#15 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:otázka je, z čeho pozná vida otáčky? jen z napětí? tedy odpovídajícímu napětí přísluší nějaké otáčky? respektive jak to pozná, že otáčky neodpovídají?
Dobrá úvaha. Taky nevím. Poradí někdo?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5918
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#16 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Haben »

Ja krivku otacek ventilatoru kdysi resil. Tehdy jeste s Martinopel. Nekde tedy jsou grafy a hodnoty, jak ma prubeh vypadat, ale ve VIDE jsem to neviděl
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#17 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Takže první pravděpodobná teorie je málo vzduchu nebo jeho špatná distribuce?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1741
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#18 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od standa »

hajnej píše:
Tod2 píše:otázka je, z čeho pozná vida otáčky? jen z napětí? tedy odpovídajícímu napětí přísluší nějaké otáčky? respektive jak to pozná, že otáčky neodpovídají?
Dobrá úvaha. Taky nevím. Poradí někdo?
Každý elektromotor (a komutátorový elmotor je přeborník) způsobuje rušení , které se dá využít na měření otáček.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#19 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Nepochopil jsem, jestli ty naměřené otáčky motorku přes VIDA odpovídají reálným otáčkám. Díky za radu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#20 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Záhadě jsem konečně přišel na kloub. Neměl jsem bohužel nějaký čas funčkní VIDA a tak jsem tak nějak špekuloval a až dnes jsem bufík napíchnul a prohlídnul si parametry. Čerpadlo pumpuje na frekvenci 6.8Hz ale má mít 5.7Hz. Proč?
Nechal jsem si nahrát soft pro benzíny, abych vyřadil automatický start bufíků a mohl si ho řídit sám. Dnes jsem ale zjistil, že tím pádem dává čerpadlo větší dávku paliva. Proto i ten plamenomet při poškozené trysce. Takže honem rychle přehrát opět diesel soft a mělo by to vesele makat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5918
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#21 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Haben »

Pat a Mat v jedne osobe. Ale zase kdo nic nedela, ten nic nezkazi, ze
Tak at ti to beha
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#22 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

Ale vždyť ten benzínový soft má spousta bufíků a fungují normálně. Nebude problém jinde?
Navíc ta frekvence se s ohříváním zpomaluje...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#23 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:Ale vždyť ten benzínový soft má spousta bufíků a fungují normálně. Nebude problém jinde?
Navíc ta frekvence se s ohříváním zpomaluje...

Je pravda, že když jsem zapnul bufík, když byl teplejší motor a čerpadlo už dávalo míň, prakticky nekouřil. Ale kdo to má vydržet do tý doby?

citace z jednoho fora:
Auta vyrobená od 39. týdne včetně: Ve stavu č. 2 pracuje čerpadlo na 5,7 Hz pro naftu a 6,8 Hz pro benzín.
Může se někdo přihlásit, kdo má v dieselu benzínový soft a poslat sem svoje zkušenosti?

Kde jinde by měl být problém? Šáhnul jsem prakticky do všeho.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#24 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od Tod2 »

Fakt nevím, jen o tom přemýšlím...
Ale podle poslechu mi čerpadlo při ohřátém motoru cvaká tak poloviční rychlostí než při studeném.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#25 P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše: Ale podle poslechu mi čerpadlo při ohřátém motoru cvaká tak poloviční rychlostí než při studeném.
Ano, je to tak. Bufík od určité teploty chl. kapaliny snižuje výkon tzn. dávku paliva a sníží otáčky ventilátoru.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“