Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW
#1 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
Zdravim.
Mam na Vas otazocku ohladom Geartronicu VS Manual. Ide mi hlavne o rocniky 2012 - 2016.
Nejake veci som si uz nasiel, napr ze pod 80 km/h dava neutral, resp ked clovek brzdi tak nie motorom ale brzdami kedze tam je ten hydromenic a nie spojka (ako ma napr DSG) myslim. Ak napr clovek chce brzdit motorom (taham vozik a idem dole kopcom alebo mam plne nalozene auto), tak treba dat v manualnom rezime rychlost aby pomahal brzdit aj motor (aspon niekto to tak pisal). A este aj nejake ine veci ako napr fungovat v kolone/krizovatke a pod neviem, nedocital som sa.
Ide o to ze doteraz som nemal automat a geartronic funguje navyse inak ako napr to spominane DSG. Takze premyslam nad vyhodami/potencionalnymi problemami automatu a manualu.
Hlavne mi asi ide o 2 veci (aj ked isto som na nieco zabudol ):
1) Ako je na tom geartronic so spolahlivostou, resp ak by som kupil jazdenku so 170 000 km tak ma mozu cakat nejake necakane problemy (samozrejme vydokladovat ci predosly majtel menil olej kazdych 60000 km je tazke). Alebo radsej nieco co ma nakrutene okolo 100 000 ? Samozrejme na manuali bude mozno treba vymenit spojku a dvojhmotu (myslim ze tam je dvojhmota ale nie som si isty).
2) Ako je na tom geartronic v zime? K nam chodia cestari iba ked zabludia (aspon ja mam niekedy taky pocit) a v manuali si dam taku rychlost ako ja chcem ... ano geartronic ma manualny rezim ale stale je tam ten hydromenic a nie spojka ako taka a na snehu je niekedy potreba mat ten cit a podobne?
Vdaka
Mam na Vas otazocku ohladom Geartronicu VS Manual. Ide mi hlavne o rocniky 2012 - 2016.
Nejake veci som si uz nasiel, napr ze pod 80 km/h dava neutral, resp ked clovek brzdi tak nie motorom ale brzdami kedze tam je ten hydromenic a nie spojka (ako ma napr DSG) myslim. Ak napr clovek chce brzdit motorom (taham vozik a idem dole kopcom alebo mam plne nalozene auto), tak treba dat v manualnom rezime rychlost aby pomahal brzdit aj motor (aspon niekto to tak pisal). A este aj nejake ine veci ako napr fungovat v kolone/krizovatke a pod neviem, nedocital som sa.
Ide o to ze doteraz som nemal automat a geartronic funguje navyse inak ako napr to spominane DSG. Takze premyslam nad vyhodami/potencionalnymi problemami automatu a manualu.
Hlavne mi asi ide o 2 veci (aj ked isto som na nieco zabudol ):
1) Ako je na tom geartronic so spolahlivostou, resp ak by som kupil jazdenku so 170 000 km tak ma mozu cakat nejake necakane problemy (samozrejme vydokladovat ci predosly majtel menil olej kazdych 60000 km je tazke). Alebo radsej nieco co ma nakrutene okolo 100 000 ? Samozrejme na manuali bude mozno treba vymenit spojku a dvojhmotu (myslim ze tam je dvojhmota ale nie som si isty).
2) Ako je na tom geartronic v zime? K nam chodia cestari iba ked zabludia (aspon ja mam niekedy taky pocit) a v manuali si dam taku rychlost ako ja chcem ... ano geartronic ma manualny rezim ale stale je tam ten hydromenic a nie spojka ako taka a na snehu je niekedy potreba mat ten cit a podobne?
Vdaka
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4955
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#2 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
Zdravím tě,
jako zapřísáhlý manuálník možná budu pro smích, ale mě by automat s "pádly" neurážel a almara s důvěryhodnou minulostí by mohla být přínosem.
1. pokud byl olej měněn po 60tis, tak super.
2. je tam režim W (což je tuším rozjezd na "dvojku" (opravte mě pokud klamu)), nebo to jde i na trojku
jako zapřísáhlý manuálník možná budu pro smích, ale mě by automat s "pádly" neurážel a almara s důvěryhodnou minulostí by mohla být přínosem.
1. pokud byl olej měněn po 60tis, tak super.
2. je tam režim W (což je tuším rozjezd na "dvojku" (opravte mě pokud klamu)), nebo to jde i na trojku
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW
#3 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
No ved to, zohnat auto s doveryhodnou minulostou alebo zistit ci bol olej fakt meneny 60 tkm nie je jednoduche
A k tomu "W" rezimu:
1) Ma niekto realne skusenosti ako to funguje, resp ci to fakt funguje?
2) Cital som ze to je nejake tlacidlo, alebo sa mylim? Lebo napr tu je obrazok z FWDcka a tam nic take nevidim, tak mi napadlo ci to nie je len pre AWDcka:
A k tomu "W" rezimu:
1) Ma niekto realne skusenosti ako to funguje, resp ci to fakt funguje?
2) Cital som ze to je nejake tlacidlo, alebo sa mylim? Lebo napr tu je obrazok z FWDcka a tam nic take nevidim, tak mi napadlo ci to nie je len pre AWDcka:
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5196
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#4 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
Tlačítko "W" režimu mam tady. Zařadí to 3ku a snaží se to omezit krouťák, aby jsi zbytečně nehrabal koly. Je to jako by jsi dal spojku na 50% Někdy to může pomoct.
- Přílohy
-
- 2019-11-09_2324.png (324.65 KiB) Zobrazeno 1619 x
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
#5 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
Jestli se díváš po 2012-2016, tak W režim je irelevantní, ten se týká starého 5st Aisinu. 6st Aisin se chová úplně jinak. Má lock up snad na každej stupeň, takže brzdí motorem úplně normálně a rozhodně pod 80 kmh nevyřazuje. V zimě je to úplně na pohodu. Na sněhu se mi to dávkuje snad líp než s manuálem. Měl jsem starej 5st, teď mám v S80 6st tf-80 aisina a rozdíl v chování je obrovskej. Takže pozor, nezaměňovat chování 5st s následujícím 6st aisinem.
Jinak v koloně/křižovatce to žádný special chování nevyžaduje. Prostě máš celou dobu zařazený D a jedeš jak potřebuješ. Určitě nevyřazovat do N. Je to moc příjemný a je to jedna z nej výhod automatu oproti manuálu a hlavní důvod, proč já osobně bych se k manuálu v daily autě už v životě nevrátil.
A jinak k životnosti z osobní zkušenosti... předchozí auto s 5st aisin jsem dával pryč když mělo přes 390k km a fungoval pořád krásně. Na aktuálním 6st aisinu mám 315k km a taky pořád řadí hezky. A na erku mám starej 4st aisin s 400k km a taky pořád fungujen takže automatu bych se nebál, i když je to dost o údržbě...ale to je tak u všeho
Jinak v koloně/křižovatce to žádný special chování nevyžaduje. Prostě máš celou dobu zařazený D a jedeš jak potřebuješ. Určitě nevyřazovat do N. Je to moc příjemný a je to jedna z nej výhod automatu oproti manuálu a hlavní důvod, proč já osobně bych se k manuálu v daily autě už v životě nevrátil.
A jinak k životnosti z osobní zkušenosti... předchozí auto s 5st aisin jsem dával pryč když mělo přes 390k km a fungoval pořád krásně. Na aktuálním 6st aisinu mám 315k km a taky pořád řadí hezky. A na erku mám starej 4st aisin s 400k km a taky pořád fungujen takže automatu bych se nebál, i když je to dost o údržbě...ale to je tak u všeho
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4799
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#6 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
A já myslel, že W znamená winter a může se používat celou zimu, ono to je jen na rozjezd? A pokud to zařadí trojku, neničí to pak spojku při tom rozjezdu?
A s timhle naprosto souhlasim: Je to moc příjemný a je to jedna z nej výhod automatu oproti manuálu a hlavní důvod, proč já osobně bych se k manuálu v daily autě už v životě nevrátil.
A s timhle naprosto souhlasim: Je to moc příjemný a je to jedna z nej výhod automatu oproti manuálu a hlavní důvod, proč já osobně bych se k manuálu v daily autě už v životě nevrátil.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5196
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#7 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
Podle me to jenom odemkne hydromenic, takze to "spojku" nenici, ale celou zimu bych s tim rozhodne nejezdil. Vyhoda je ze ti to proste neradi a davkuje ti to rovnomerne vykon.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 604
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
#8 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
u TF-80 není W, ale při rozjezdu jde v sekvenci ručně zařadit taky dvojku a trojku, takže v zimě do hodně namrzlého kopce se rozjíždím většinou na vyšší stupeň úplně v pohodě
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 663
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell
#9 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
Já měl tlačítko W u T4 a 4 stupňového automatu.
Dávalo to méně výkonu na kola, rozjíždění na 2 stupeň a na zledovatělém místě vozovky to bylo super.
Po rozjetí jsem to vypínal.
Dávalo to méně výkonu na kola, rozjíždění na 2 stupeň a na zledovatělém místě vozovky to bylo super.
Po rozjetí jsem to vypínal.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
#10 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
A pak jsou i řidiči, co si automat vyzkoušeli a dokud nebudou invalidou na levou nohu, tak si ho dobrovolně do svého auta dát nenechají
Každému co se mu líbí a co mu vyhovuje.
Každému co se mu líbí a co mu vyhovuje.
Naposledy upravil(a) Michl dne 10 lis 2019 12:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
#11 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
To jsem já. Automat prostě nemám rád.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3234
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#12 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody
Ani já ne :/ 10 let je u mě asi ještě moc krátká doba.
Ale třeba budu ke stáří mluvit jinak. Změněj se hodnoty
Ale třeba budu ke stáří mluvit jinak. Změněj se hodnoty
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek