Propad otáček při dojezdu na křižovatku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo XC70
#1 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Ahoj všem, již delší dobu mne trápí problém s Volvo XC70 , rv. 2008 (diesel). Při dojezdu na křižovatku , jakmile vyřadím na neutrál a dobrzdím, otáčky motoru začnou padat, občas má tendenci chcípat, někdy úplně chcípne. Vysledoval jsem zvláštní souvislost, že tento problém se neděje, pokud dobrzdím až na 0 rychlost se sešlápnutou spojkou a teprve pak ji pomalu pustím.
Jediný rozdíl mezi spojkou nesešlápnutou a sešlápnutou vidím na úseku mezi spojkou a převodovkou. Je tam něco, co by mohlo motor dusit?
Případně napadá prosím někoho, v čem by mohla tato závada spočívat?
Moc díky a zdravím,
Viktor
Jediný rozdíl mezi spojkou nesešlápnutou a sešlápnutou vidím na úseku mezi spojkou a převodovkou. Je tam něco, co by mohlo motor dusit?
Případně napadá prosím někoho, v čem by mohla tato závada spočívat?
Moc díky a zdravím,
Viktor
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#2 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
to podla mna inak ako bez spolujazdca s vidou ktory bude sledovat live data moc nezistis.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#3 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
a když stojíš na místě a zmáčkneš/povolíš rychle spojku tak to jde na motoru slyšet ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo XC70
#4 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Dobrý poznámka - zkusim. Ale takhle z hlavy si nějaký rozdíl neuvědomuju...Warcz píše:a když stojíš na místě a zmáčkneš/povolíš rychle spojku tak to jde na motoru slyšet ?
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#5 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Tak já tě posunu kousek dál.
Dělají to tato auta docela často, a buď je vadný jeden ze senzorů na pedálech, nebo kabelový svazek v motoru.
Vlivem vibrací se v husím krku proklepou dráty tak, že z nich zbyde jen takový hřebínek s bužírkou.
Jedná se o svazek od velké zásuvky na pravém nosníku dole - až po připojení k jednotce motoru.
Takže odpojit, rozdělat svazek, vylejt z toho motorový olej co tam léta teče, odmastit a hledat vadné kabely.
Dělají to tato auta docela často, a buď je vadný jeden ze senzorů na pedálech, nebo kabelový svazek v motoru.
Vlivem vibrací se v husím krku proklepou dráty tak, že z nich zbyde jen takový hřebínek s bužírkou.
Jedná se o svazek od velké zásuvky na pravém nosníku dole - až po připojení k jednotce motoru.
Takže odpojit, rozdělat svazek, vylejt z toho motorový olej co tam léta teče, odmastit a hledat vadné kabely.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo XC70
#6 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
tak jsem to zkoušel a rozdíl tam není. Při sešlápnutí spojky se zvuk nezmění. Diagnostika také nic neukazuje.Warcz píše:a když stojíš na místě a zmáčkneš/povolíš rychle spojku tak to jde na motoru slyšet ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo XC70
#7 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Ahoj, děkuju, toto je dobrá poznámka, jelikož je fakt že některá kabeláž tam je v dost dezolátním stavu. Technicky mi ale nebere hlava, jak by to mohlo působit tento druh závady. Uměl bys to nějak ve stručnosti vysvětlit, aby to pochopil i laik ?David Patočka píše:Tak já tě posunu kousek dál.
Dělají to tato auta docela často, a buď je vadný jeden ze senzorů na pedálech, nebo kabelový svazek v motoru.
Vlivem vibrací se v husím krku proklepou dráty tak, že z nich zbyde jen takový hřebínek s bužírkou.
Jedná se o svazek od velké zásuvky na pravém nosníku dole - až po připojení k jednotce motoru.
Takže odpojit, rozdělat svazek, vylejt z toho motorový olej co tam léta teče, odmastit a hledat vadné kabely.
Jinak - dají se ty kabely někde sehnat nové a vyměnit?
Díky moc,
Viktor
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 118
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Královéhradecký kraj
- Vůz: V70 D5, 2004
#8 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Ahoj, mě to dělá to samé u D5 i když ne až tak moc. Když zabrzdím třeba když popojíždím v koloně nebo i když odněkud vyjíždím a pribrzdím si, nebo také když musím zabrzdit prudčeji, než je normální, tak mi volnoběh spadne asi o 100 otáček, tak 1-2 vteřiny se to dusí na 600 otáček, pak motor škubne a zase se to vrátí zpět do normálu. Zajímavé je, že když někam dojíždím a vyřadím na neutrál a prošlápnu plyn, tak otáčky líně vylezou nahoru, tam se tak 1 vteřinu drží a zase pomalu spadnou zpět. Když zkusím prošlápnout plyn znovu za pár sekund, tak už otáčky krásně vylítnou a hned spadnou dolů. Může to být stejný problém?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 93
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno / Liberec
- Vůz: V70 2008 D5 136kW
#9 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Nedokážu si představit, proč by to kabelový svazek dělal jen při vyhozeném neutrálu a ne i normálně při jízdě .Někdo říkal, že to dělá vakuová pumpa, ale tak daleko jsem se v diagnostice nedostal. Mě to dělá taky, přes zimu byl celkem klid, ale teď to zase začalo...
jinak https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=64508
jinak https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=64508
_________________
V70 D5 136kW 2008, seashell metallic
byla V40 1.9D, 75kW 2002 Sport edition, takováhle modrá
V70 D5 136kW 2008, seashell metallic
byla V40 1.9D, 75kW 2002 Sport edition, takováhle modrá
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo XC70
#10 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Ano přesně tak! Má to souvislost s teplem podle mě. V zimě je to lepší, ale v létě je to horší. Současně lze říci, že nejhorší to je když je opravdu rozehřátý motor, tzn např po dlouhé jízdě (brno-praha) člověk dojede k první křižovatce , zabrzdí a skoro mu to zdechne (někdy i úplně zdechne).arvelius píše:Nedokážu si představit, proč by to kabelový svazek dělal jen při vyhozeném neutrálu a ne i normálně při jízdě .Někdo říkal, že to dělá vakuová pumpa, ale tak daleko jsem se v diagnostice nedostal. Mě to dělá taky, přes zimu byl celkem klid, ale teď to zase začalo...
jinak https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=64508
Toto je tedy další informace, ze které se dá vyjít. Teď ale otázka, o co se tedy jedná? Mohou to být opravdu ty dráty?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#11 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Jenom dodam, ze mi to taky delalo jak na 1.6D, tak na D3. Nikdy ale nijak strasne na to abych to resil.
Podle mne je to vicemene vlastnost, neni jinak mozny aby to delalo na tolika vzorcich a vsude byla stejna chyba....
Podle mne je to vicemene vlastnost, neni jinak mozny aby to delalo na tolika vzorcich a vsude byla stejna chyba....
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo XC70
#12 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Jako vlastnost bych to přijmul, pokud by touto cestou nedocházelo k zdechnutí motoru na křižovatce. Soudím, že takovou vlastnost by asi prvomajitel auta (což nejsem) reklamoval u prodejce. Ne ?Teflon_490 píše:Jenom dodam, ze mi to taky delalo jak na 1.6D, tak na D3. Nikdy ale nijak strasne na to abych to resil.
Podle mne je to vicemene vlastnost, neni jinak mozny aby to delalo na tolika vzorcich a vsude byla stejna chyba....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#13 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Pravda, pokud to az chcipa tak to dobre neni.
Jinak mne to teda pokazde dela kdyz vyrazuju a prave v te chvili uz slapu na brzdu. Potom to dela do doby nez brzdu pustim. A pokud na ni stojim az do zastaveni tak sou otacky spadly az do zastaveni.
Zvykl sem si nejdriv vyradit a az pak slapnout na brzdu, pokud to de, a pak neni problem. Pokud uz otacky poklesnou, staci na sekundu pustit brzdu a vrati se to do normalu.
Jinak mne to teda pokazde dela kdyz vyrazuju a prave v te chvili uz slapu na brzdu. Potom to dela do doby nez brzdu pustim. A pokud na ni stojim az do zastaveni tak sou otacky spadly az do zastaveni.
Zvykl sem si nejdriv vyradit a az pak slapnout na brzdu, pokud to de, a pak neni problem. Pokud uz otacky poklesnou, staci na sekundu pustit brzdu a vrati se to do normalu.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#14 Propad otáček při dojezdu na křižovatku
Hele a nedělá to posilovač? Že by skrz něj utekl podtlak při zabrždění a rozhodilo to motor.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek