13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#26 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od hajnej »

Už to má hotový? :D
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#27 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Warcz »

Naposledy upravil(a) Warcz dne 16 čer 2021 08:29, celkem upraveno 4 x.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#28 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Vapik »

Hele tak tady mám v kompu schéma pro xc90 MY09 a vypadá to jednoduše.
Pokud se nepletu je třeba z REM vytáhnout
Světlo zpátečky (konektor E poloha H)
Stálých 12V (konektor E poloha G)
Spínaných 12V (konektor E poloha F)
Ostatní už půjde použít ze 7PINU
XC90_MY09_7PIN.JPG
XC90_MY09_7PIN.JPG (73.62 KiB) Zobrazeno 706 x
XC90_MY09_13PIN.JPG
XC90_MY09_13PIN.JPG (78.77 KiB) Zobrazeno 706 x
XC90_MY09_REM_CON.JPG
XC90_MY09_REM_CON.JPG (69.83 KiB) Zobrazeno 706 x
Vypadá to jednoduše, jen kdyby mi ta kovářova kobyla nekulhala :D

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#29 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od hajnej »

A schema na P3 by nebylo? :oops:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#30 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Warcz »

Pošli VINko a zkusím najít ty komponenty ve Vidě.

EDIT: mam to stejně našel jsem si schema pro svoje auto a mam ho bokem když něco potřebuju. Doporučuju si najít a uložit hodí se to :-)
Naposledy upravil(a) Warcz dne 16 čer 2021 08:36, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#31 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Vapik »

Možná posléze, tohle jsem měl už stažené.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#32 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Vapik »

Tak jsem kecal a mám i P3. TZ je od strany 139.
Přílohy
v70.pdf
(9.53 MiB) Staženo 20 x

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#33 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Warcz »

hajnej píše: 16 čer 2021 08:33 A schema na P3 by nebylo? :oops:
image.png

https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/car-accessories/load-carry/towbar-parts/electric-kit-towbar-13-terminal/1039169/
S tvým VIN mi to svítí zeleně, takže bych zkontroloval jestli máš tohle:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/car-accessories/load-carry/towbar-parts/control-unit-tow-bar-trailermodul-trm/1049405/
a podle mě to pujde zaměnit.,

Edit: divny michaji se tady ruzne verze asi bych se podíval na čislo řidici jednotky a budeš mit jistotu.
Naposledy upravil(a) Warcz dne 16 čer 2021 08:55, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#34 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Vapik »

Hele ty záměny ze skandixu jsou fajn, ale to by jste dali opravdu cca 90-130 Euro za 13 pólový svazek, který se od toho na autě liší:

zásuvkou 70Kč
3x kabelem 50kč
3x pinem do konektoru, ať nežeru 100kč
A cca 1hod práce, která by se vlastně neměla počítat, prtože ten nový svazek tam taky neskočí sám.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#35 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Warcz »

Tak nejdříve bych zjistil řidici jednotku, potom se podíval kolik kabelu je ve svazku a zjistil si číslo dílu. Následně napsal do autorizaku, nebo mrknul na polské Alegro. Pak zvážil svuj čas a pracnost a rozhodl se. Zaklad je vědět co tam mám. Dobrá zpráva je, že jednotka by měla byt pro oba stejná.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#36 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Vapik »

Ale jo dá se souhlasit. Prachy se musí točit, nač je spořit do polštáře.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#37 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Romulusw »

Jen tak mimochodem, pokud ta lednička není kompresorová (jako že není), nebo s peltierem, tak má ke správné funkci jednu závažnou podmínku a to je stát poměrně přesně vodorovně.

A to za jízdy nebude, takže ani chladit nebude a je jedno, jestli jí ohřívá elektrika, nebo plamínek PB. Takže to nebude moc důležité, protože na místě kempu stejně pojede na PB, protože autobaterka by byla za půl dne "hotová" a zachránil by to jen 100W panel na střeše.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#38 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od hajnej »

Tím to Roman poměrně jasně vysvětlil a můj zájem o předělávku opadává...
Díky všem za snahu pomoct a poradit.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#39 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Vapik »

Jaký třetí druh lednice by to mohl být když to není kompresor ani peltier? V dodávce jsem měl kompresorovku a ta jela na měnič váha neváha, teď mám peltiera a ten taky jede.

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 883
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#40 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od vityjan »

měl jsem za to, že váhu je třeba řešit jen u plynu :unknown:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#41 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše: 16 čer 2021 09:20 Tím to Roman poměrně jasně vysvětlil a můj zájem o předělávku opadává...
Díky všem za snahu pomoct a poradit.
Beru zpět. Ta lednice by měla makat i na 12V během jízdy https://www.svetkaravanu.cz/editor/image/eshop_products_files/906/soubor_1408.pdf
Můj zájem trvá.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#42 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Romulusw »

Ta 3. varianta je absorbční chladnička.

Je to na 99% nejpoužívanější system pro kempování a místa bez 230V.

Např. https://www.vproudu.cz/absorpcni-chladnicka-42l-2/?gclid=CjwKCAjwwqaGBhBKEiwAMk-FtPfxVKSLdOjO3L5V0WxdoN-pe9KgmplF8P2-5cpr9j6AdTdCr4mOxhoCLEoQAvD_BwE

Tohle mám a skutečně to nepracuje, pokud to nestojí vodorovně.
hajnej píše: 16 čer 2021 09:56

Beru zpět. Ta lednice by měla makat i na 12V během jízdy https://www.svetkaravanu.cz/editor/image/eshop_products_files/906/soubor_1408.pdf
Můj zájem trvá.

Uvádí se to na straně 3 inštalácia :-)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#43 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jen pro ostatni, Hajnej nema Origo tazny....... tudiz nereste u neho dily z Vidy
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#44 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Warcz »

aha pardon to jsem přehledl, nicméně díval se do zapojení a 9tka je připojena extra:
image.png
Asi fakt nejlepší koupit 13 polovou zasuvku. Přepojit kabely a přidat extra 2,5mm 12V
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#45 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Vapik »

Romulusw: Díky za rozšíření obzorů bral jsem to tak, že absorbční je v podstatě peltier.
Jakub Svoboda: Pochopil jsem, že dle vidy má Hajnej origo modul (Warcz psal, že mu to svítí zeleně), proto jsem počítal s díly z Vidy. Už jsem se s několika auty co modul měli a TZ ne setkal.
Hajnej: Zjistil bych reálný stav věci, kam a do čeho vedou kabely od zásuvky. Pokud máš origo modul doplnil bych chybějící a vyměnil zásuvku, pokud tam máš nějaký aftermarket tak zjisti jaký a buď doplnit zapojení nebo pak výměna za jinou typovou sadu s 13 pólem.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#46 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od hajnej »

Romulusw píše: 16 čer 2021 10:30 Uvádí se to na straně 3 inštalácia :-)
No dobře, ale nepíšou, že to nebude fungovat :D
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#47 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Jarda.JM »

Teorie požaduje rovinu i pro kompresorovou lednici. Zkušenost je taková, že ta lednička (v karavanu) chladí i když není zrovna dvakrát ve "váze". Jsou "prasata" a sklerotici, co jim jede lednice na plyn i za jízdy i když se to nesmí. Tuto variantu nedoporučuji i když jsem si ji nechtěně vyzkoušel - skleróza.

U starších automobilů, které nebyly plné všelijakých srandiček, kdy mlhovky byly napájeny z auta přes mechanický spínač, se z pinu mlhovek na 7 pinovce běžně brala šťáva pro karavan. Jak jsem napsal dříve u XC70, kterou mám v podpisu (a u dalších podobných) to jednoznačně nedoporučuju!
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#48 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Jarda.JM »

... a poznámka pod čarou. Trochu možná OT protože neřeší 7 verzus 13....
Pokud netáhnu karavan zrovna někam do "Juginy", tak velice dobrou službu v lednici udělá pár PETek se zmrazenou vodou. Opět ze zkušenosti mohu směle tvrdit, že v lednici udrží chladno hodně dlouho, podle okolní teploty. V létě za 30°C hicu je to minimálně půl dne. V jarních, či podzimních dnech i po celý víkend.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#49 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Romulusw »

hajnej píše: 16 čer 2021 11:25
Romulusw píše: 16 čer 2021 10:30 Uvádí se to na straně 3 inštalácia :-)
No dobře, ale nepíšou, že to nebude fungovat :D
To nepíšou, ale ten výparník uvnitř je sklopený na jednu stranu pod nějakým úhlem, aby tam " něco někam teklo" a když ten úhel nesouhlasí, tak to nefunguje.

Je možné, že cestou po silnici se to občas do vodoroviny dostane, ale nebude to asi to pravé vořechové :D

Já si na dovolenou beru vodováhu a ledničku vyrovnávám, protože, když je nakřivo, tak nechladí.

vityjan píše: 16 čer 2021 09:53 měl jsem za to, že váhu je třeba řešit jen u plynu :unknown:
U absorbční ledničky je jedno čím to ohříváš. Na proud to ohřívá nějaké topné těleso, PB plamínek a když si to předěláš na polínka, tak to bude chladit na polínka :D

Jde jen o to dostat tam nějaké teplo, které to "pohání".

Obrázek

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 426
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#50 13ti pól na XC90 předělat ze 7mi?

Příspěvek od Macek2 »

Jarda.JM píše: 16 čer 2021 12:07 Teorie požaduje rovinu i pro kompresorovou lednici. Zkušenost je taková, že ta lednička (v karavanu) chladí i když není zrovna dvakrát ve "váze". Jsou "prasata" a sklerotici, co jim jede lednice na plyn i za jízdy i když se to nesmí. Tuto variantu nedoporučuji i když jsem si ji nechtěně vyzkoušel - skleróza.

U starších automobilů, které nebyly plné všelijakých srandiček, kdy mlhovky byly napájeny z auta přes mechanický spínač, se z pinu mlhovek na 7 pinovce běžně brala šťáva pro karavan. Jak jsem napsal dříve u XC70, kterou mám v podpisu (a u dalších podobných) to jednoznačně nedoporučuju!
Pokud máš na lahvi namontován monocontrol (1 láhev) nebo duocontrol (2 láhve) můžeš mít spotřebiče zapnuté i za jízdy (doporučuji používat čistý propan). Tato sranda zavře láhev v případě nehody, případně automaticky přepne z jedné lahve na druhou.
13 pin je také dobrý pro dobíjení trakční baterie v karavanu za jízdy, ale je to nutné elektricky dobře zapojit. Hlavně pokud máš solární panel a dobíjení při připojení na síť, tak je to už třetí možnost dobíjení. Pokud to někdo budete zapojovat doporučuji čerpat info z Caravan24 (vlákno Karlova akademie).
Absorpční lednička mi chladila vždy i při mírném náklonu (rovina je však doporučována). Na 12 V to ale není žádná hitparáda.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Obytná auta a obytné přívěsy, cestománie“