XC70 - jaký vůz vybrat?

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Skoda Octavia 1.8T

#1 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Ahmed78 »

Ahoj ženy a chlapy Volvisti,

chystám se koupit XC70. Dlouho jsem váhal, jestli II. nebo III. generaci, jestli benzín nebo naftu. Nakonec jsem vzdal benzín, protože je malý výběr (i když asi větší spolehlivost do budoucna) a váhám mezi II. generací s menším nájezdem a nebo III. generací s větším nájezdem (dáno cenou, mohu si dovolit zaplatit tak 200-300 tis.).

Teď se objevil tento krasavec http://ww3.autoscout24.de/classified/278355472?asrc=st|as##customerData , má vše co si představuju (kromě snad xenonů).

Rád bych se Vás zeptal, co si myslíte o samotném výběru i o tomto konkrétním voze. Předpokládám, že r. 2007 by měl mít ještě D5 od Volva a ne PSA (nebo možná D5 vyrábí Volvo do dnes?). Co si myslíte o "Audio-Paket High Performance
"? Rád poslouchám hudbu a slibuji si od toho vynikající poslech. Dále jsem rád za bezpečnostní prvky (DSTC, WHISP,...).

Jaká jsou rizika tohoto vozu, s kterými musím při nájezdu 220 tkm počítat? Co haldex v kombinaci s manuálem? A co samotný motor D5?

Moc předem děkuji za názory a postřehy :)

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od ok2ucx »

Benzíny jsou, je jich méně, je třeba hlídat a hledat. 2.5T je solidní motorizace, pro šetřílky pak v kombinaci s LPG je levnější než nafta.

D5 je vždy Volvo motor - 5-válec - D5244xx. PSA se jako D5 nikdy nedávalo. PSA motory jsou doménou platformy 1 = S40/V50/C70/C30. 2.0D a 1.6D = někteří znalí radí vyhýbat se těmto motorům jako moru, hlavně pokud jsou ojeté.

Obligátní otázka bude: kolik toho najedeš. Od toho se může odvíjet rada = zda-li zvolit naftu/benzín nebo starší platformu P2 (= XC70II) nebo novější P3 (=XC70III).

Novější mívá modernější výbavu, více asistentů. Ale je to Ford. Už se katovaly kosty, leccos je více ošizeno než u P2.
Platformu P2 osobně miluji - pro nadčasový design. Když narazíš na pěkné auto, bude časem více ceněné než novější auta. V US nebo ve Švédsku už to tak mají. Údajně je do SWE re-importují z DE a IT, relativně ve velkém.

Auta jsou, chce to však pozorně a déle hledat. XC bývá obvykle o 15-30% dražší než srovnatelná V70. Přitom je to "jen" pár plastů, lehce zvednutý podvozek, jiný profil gum a nějaké kosmetické drobotiny. Zbytek je stopro stejný, XC70 je typicky AWD, V70 pouze volitelně.

Faceliftovalo se s modelovým rokem MY2005, žádné fatální prů*ery tam nebyly. Slabina byl zadní stěrač, plastová světla, co šednou (všem autům z té doby).
Diesel s DPF je spolehlivý, ale pokud tím někdo šoural po městě, tak filtr to může mít za sebou. Ale i to se dá nahradit a provozovat s čistým výfukem.
Vlastně jeden trochu průšvih je = manuální převodovka M66.
U automatů pak záleží, jak málo se v ní měnil olej. Za mě: automat k pohodlí Volva patří, kdo tvrdí opak, to asi jen nezkusil.
Repase automatu stojí stejně jako dvojhmota + spojka.

Slušné auto P2 se dá pořídit za 150-200 tis., P3 bude o trochu výše.

Pokud s Volvem začínáš, ve 100tis. je sotva zajeté. 200 tis. máme všichni (a kdo tvrdí, že ne, tak kecá nebo to jen neví a má stočeno). Auto s 300 tis. se běžný standard. Vždycky je to jen o pravidelné a pečlivé údržbě.

Zbytek tady najdeš ve fóru, od následujícího víkendu bude o 1h delší večer, dobrá příležitost studovat tisíce diskusí tady i jinde.

Vítej!

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Skoda Octavia 1.8T

#3 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Ahmed78 »

Ahoj Pavle,

Moc díky – za názor i uvítání :)

Ročně najedu necelých 20 tisíc, co mám motorku, tak možná o několik tisíc míň. Z tohoto pohledu by benzín + LPG bylo ideální, ale investice do LPG znamená 50 tisic navíc (kvalitnější LPG s přimazáváním) a ceny benzínu a nafty u ojetin jsou srovnatelné.

Máš pravdu, že P2 se jeví jako kvalitnější a zvenku určitě hezčí vůz. V interiéru má při vhodné kombinaci barev kouzlo P2 i P3. U P2 mi připadá jako rizikový díl haldex a úhlová převodovka. Ale možná se pletu a u P3 je tato část stejně riziková?

Manuál M66 – myslíš, že tato převodovka může být i u této XC70 na odkazu (r.v.2007)? Moc jsem toho k M66 nenašel, tak nevím.

Vláďa

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#4 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od ok2ucx »

Ahmed78 píše:Manuál M66 – myslíš, že tato převodovka může být i u této XC70 na odkazu (r.v.2007)? Moc jsem toho k M66 nenašel, tak nevím.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=48452&p=564547#p564294

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Braškov
Vůz: Chci Volvo V70 II R / Subaru Forester XT

#5 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od wond009 »

Ahoj,
jen se tu přidám s tématu (doufám že nebude tak vadit)

Chtěl bych si koupit volvo V70II R jen nevím jestli automat nebo manuál
prosím o radu co je v tomhle případěl lepší. Bojím se že automat trochu udusí těch 300kobilek. :oops:

Díky
_________________
Auta stávající: Volvo V70I 2.5TDI 103kw r.v.2000 , 2x Nissan Primera 2.0i 110kw 1998,2001, Honda Civic 1.6i Vtech 2001

Byly: Volvo 744 2,4l LPG, Peugeot 406 2.1TD, Nissan Primera 1.6i

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#6 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od ok2ucx »

U R-ka skutečně těžko radit. Tam je to celkově o preferencích. Tady budeš mít 20 lidí a 21 názorů.
Já osobně nevím, co poradit.

Pokud nevíš, co koupit - nekupuj nic, dokud nebudeš mít jasno a proč.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Braškov
Vůz: Chci Volvo V70 II R / Subaru Forester XT

#7 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od wond009 »

Díky za odpověď,
věc se má zatím tak že pro R-už sem se tak nějak rozhodnul jen heldám tu spolehlivější variantu, aby to nakonec nebyla kasička na kolečkách.
Nechtěl bych nic předělávat ani nijak tuzingovat...
_________________
Auta stávající: Volvo V70I 2.5TDI 103kw r.v.2000 , 2x Nissan Primera 2.0i 110kw 1998,2001, Honda Civic 1.6i Vtech 2001

Byly: Volvo 744 2,4l LPG, Peugeot 406 2.1TD, Nissan Primera 1.6i

GDPR_user

#8 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od GDPR_user »

wond009 píše:Díky za odpověď,
věc se má zatím tak že pro R-už sem se tak nějak rozhodnul jen heldám tu spolehlivější variantu, aby to nakonec nebyla kasička na kolečkách.
Nechtěl bych nic předělávat ani nijak tuzingovat...
Jedno R bude brzy na prodej.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5920
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#9 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Haben »

ok2ucx píše:
Ahmed78 píše:Manuál M66 – myslíš, že tato převodovka může být i u této XC70 na odkazu (r.v.2007)? Moc jsem toho k M66 nenašel, tak nevím.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=48452&p=564547#p564294

P.
K te M66. Ja ji mam a zadny problem. problemu s M66 je vyrazne mene nez s automaty a zanedbanou vymenou oleje. Mozna u M66 vyjelo jen par spatnych kusu.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

GDPR_user

#10 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od GDPR_user »

Haben píše: K te M66. Ja ji mam a zadny problem. problemu s M66 je vyrazne mene nez s automaty a zanedbanou vymenou oleje. Mozna u M66 vyjelo jen par spatnych kusu.
Jestli to nebude tím,že M66 bude cca 20% proti 80% automatů.To že "zatím" nemáš problém nic neznamená.Dříve,nebo později to přijde.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5920
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#11 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Haben »

Stejne tak jako u kazde prevodovky. Zatim sjem na foru nezaregistroval nikoho, kdo s tim mel problem. Takze spolehlivost bude stejna jako u AT, kterych je vyrazne vice, tedy se o nich i vice mluvi.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Braškov
Vůz: Chci Volvo V70 II R / Subaru Forester XT

#12 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od wond009 »

díky za reakce :)
zatím ptočítám forum a příde mi že je to asi celkem jedno jestli maunal nebo automat :-/
stim se hold nedá nic dělat když to někdo zanedbává tak je to jasné že to nevydrží.

tím mě napadají otázky :D

Má někdo zkušenosti s repasama jedné či druhé převodovky ?
na kolik to tak cca muže vyjít.

Díky :)
_________________
Auta stávající: Volvo V70I 2.5TDI 103kw r.v.2000 , 2x Nissan Primera 2.0i 110kw 1998,2001, Honda Civic 1.6i Vtech 2001

Byly: Volvo 744 2,4l LPG, Peugeot 406 2.1TD, Nissan Primera 1.6i

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Skoda Octavia 1.8T

#13 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Ahmed78 »

Ahoj,

Já bych se ještě vrátil k autu v odkazu nahoře - http://ww3.autoscout24.de/classified/278355472?asrc=st|as##customerData (první příspěvek). Volal jsem teď do Volvo servisu, kam to auto jezdilo a řekli mi, že vůz měl nebo možná ještě má (to nevědí, protože majitel auto u nich opravit nenechál) problém s náhlým poklesem výkonu během jízdy. Tento problém byl zřejmě dlouhodobější. Je riziko, že majitel auto prodává právě kvůli tomu.

Vím, že je to málo informací, ale prosím, nemáte někdo podobnou zkušenost? Čím by to mohlo být a kam až se může vyšplhat případná oprava?

Děkuji :)

Goodspeed
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 24
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Podolí
Vůz: XC 70 D5 AWD (D5244T4), M66, MY 2007

#14 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Goodspeed »

Ahoj,

podobnou záležitost s nákupem jsem řešil cca před rokem. Nakonec jsem koupil XC70 II s 136kw D5 a M66 (tím pádem DPF). Hlavně proto, že se objevilo moc hezký auto za slušnou cenu. Jako bonus je to MY07 což znamená pár prvků typických pro III generace (natáčecí xenony, blis). S odstupem času bych to hodnotil asi takhle:

1. Auto jezdilo celou dobu do českého autorizáku. Někdy z jara se začala zvyšovat spotřeba oleje až to přerostlo únosnou mez a muselo se to řešit. Po rozdělání byl spalovací prostor, hlava, ventily a pístní kroužky (které se identifikovaly jako viník spotřeby oleje) totálně zanesený karbonem, tudíž nefunkční. Kromě asi nevhodného jízdního režimu se domnívám, že tomu neprospěl Castrol co do toho lil autorizovaný servis. Takže to co se může při koupi jevit jako výhoda tak zdaleka nemusí být. :D

2. Důsledkem spotřeby oleje zanesenej katalyzátor = neprobíhající reakce při vstřikování paliva při regeneraci DPF = plné DPF. To je celkem problém, protože tím pádem musí DPF na externí vyčištění a katalyzátor na výměnu. Vzhledem k tomu že nový stojí cca 25 000,- a starší je takřka k nesehnání tak je to nepříjemná záležitost.

3. Krom těchto závad s motorizací spokojenost, spotřeba (dokud se nepřicpalo DPF) byla v normě. Svezení příjemné, dostatečně svižné, na naftu kultivovaný a tichý chod.

4. Podvozek nemá chybu, světlá výška v kombinaci s vyšším profilem gumy je pohodlná a naše silnice ideální. Najezdím toho i dost mimo silnice a průjezdnost je super.

5. Manuální převodovku vidím jako výhodu právě při jízdě mimo silnice, ve sněhu, bahně apod. Do auto se kterým budu jezdit jenom po silnici bych si vzal automat. Ale v tom případě bych si nekupoval XC.

6. Není to auto do města. Malej rejd + délka = spousta parkovacích míst nestačí. S manuálem ve městě člověk pořád řadí. Takže na ježdění do města fakt ne.

Resumé je pro mě takový, že bych klidně vzal benzínovou 2,5T. Instalace LPG je sice velká položka, ale su přesvědčenej že stejný peníze nasypeš do servisu nafty. Mě na LPG odrazuje to, že mě nádrž zabere místo v kufru a musím tankovat co 400km. Manuálu bych se nevzdal, ale jenom kvůli jízdě v "terénu". Na silnici klidně.

No snad sem se moc nerozepsal. :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha-západ
Vůz: Volvo XC90 II D5

#15 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Fragma »

Nevím kam přesně můj zvídavej dotaz fláknout, tak to zkusím sem :-). Máte někdo zkušenost s celoročníma pneumatikama na XC70 případně jiných XCéčkách? A na to navazuje druhej dotaz, jestli celoroční pneumatiky splňujou zákoně normu zimních i tam, kde je značkou vyznačeno, že auto musí mít obutí zimních pneumatik? ;-)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 10
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha, Stodulky
Vůz: V70 2.0T 2011 Kinetic (Mountfield)

#16 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od CarlosX »


Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha-západ
Vůz: Volvo XC90 II D5

#17 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Fragma »

Díky za odkaz, o těch Goodyearáckejch vím, že jsou dobré a myslím právě, že ve spojení se čtyřkolkou by s nima neměl být problém, ale rád bych slyšel názor někoho, kdo na tom opravdu pár kilometrů najel a má osobní zkušenost 8)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 10
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha, Stodulky
Vůz: V70 2.0T 2011 Kinetic (Mountfield)

#18 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od CarlosX »

Mel jsem GoodYear Vector 205/55 R16 4 roky na Mondeu II Combi V6, najel jsem na nich cca 55 tkm, pak jsem auto prodal. Gumy byly jeste OK, cca 5 mm vzorek. Nebyl s nimi zadny problem v zadnem rezimu. Jinak je toto uplne mimo temu tohoto vlakna.

Shockey

#19 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Shockey »

Druhym rokem mam na XC allseason Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico a jsem spokojeny. Nejezdim vylozene do hor, ale zatim jsem vse sjel / vyjel.

GDPR_user

#20 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od GDPR_user »

Shockey píše:Druhym rokem mam na XC allseason Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico a jsem spokojeny. Nejezdim vylozene do hor, ale zatim jsem vse sjel / vyjel.
Tak pokud jsi spokojen s Pirelli Scorpion,pak je úplně jedno,jakou gumu si dáš na auto.Všechno totiž bude výrazně lepší.

Shockey

#21 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od Shockey »

Martinopel: Ale no tak, na pohadky uz jsme velci, ne?

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#22 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od ok2ucx »

Musím hlasitě (ne)souhlasit.

Pirelli Scorpion jsou naleštěná bída. Přivezl jsem je na XC70 z Německa, kde soudruh majitel bydlel někde za Hamburgem. Už to, že tyhle gumy jsou All Season, nevěští nic dobrého. Hvízdají a ujíždějí i v létě v zatáčkách, které znám (podotýkám, že podhuštěné rozhodně nebyly, staré také nejsou). Na zimu nemám odvahu je ani zkoušet. Hned, jak se mi uvolní z disků, půjdou do světa. Nabídnu je za nějakou lidovou cenu, bo takové krámy už mi více nesmí do domu, ať si tento Castrol mezi pneu užívá někdo, kdo to ocení...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Oslavany
Vůz: Volvo XC70 SUMMUM, MY06, D5- 136kw

#23 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od salli »

Čau borci, jsem tu nový a rád bych se začlenil.

Řeším teď dilema vozu- XC 70 II nebo III ?

Určitě chci diesel a automat
Finance 250 000,- myslíte, že mám jít do II.generace - plusy, minusy?
nebo zkusit mrknout po nějaké (nejspíš s větším nájezdem) 3.generaci - plusy, minusy??

Na co bych si měl dát pozor při koupi auta- mužete dát někdo stručný i obsáhlejší popis na co kouknout atak ??

Díky moc a doufám, že ze mě bude za chvíli veselý majitel XC70-ky

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#24 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar:
poměrně časté dilema tady. Jeden chce Crosse, ale co vybrat :x

XC70II
plusy
- "poctivější" auto, celkově ještě tolik neošizené
mínusy
- poslední XC70 jsou z roku 2006/7, takže i ty nejnovější mají cosi za sebou
plusy/mínusy - pro každého to může být jinak:
- méně elektroniky, v II ještě nebyly vychytávky jako adaptivní tempomat, slepé úhly, sledování pruhů, atp. Tihle pomocníčci mohou být fajn.
- vzhled: osobně pozažuji II. generaci za velmi vyvedenou a velmi nadčasovou (osobně se mi celá platforma P2 velmi zamlouvá), někdo ale tento (dnes již 15 let starý) ineriér nemusí.

XC70III
- tady to vlastně bude naopak. Novejší auto, více elektroniky. Platformě P3 se někdy nadává, že je to Mondeo. Což platí jen částečně, bohužel hromada dílů i dílenského zpracování už je poplatná cost-cuttingu od tehdejšího majitela - Forda. Určitě to není žádná katastrofa, jestli to tak vyznělo, ale tlak na cenu tam prostě byl a na kvalitě dílů se to trochu projevilo. Dělají to tak ale všichni výrobci.
Výhodou ale je, že (některé) díly jsou k dostání i pod Ford objednacím číslem, t.j. v originále značně levněji. Špatně se to hledá a není toho zase tolik, aby se kvůli tomu vybralo/nevybralo auto. Díly na II jsou v aftermarketu za solidní ceny rovněž.

Vzhled XC70III je ale také (dle mého soudu) velmi atraktivní.

Volba není snadná. Možná se to chce projet oběma vozy a rozhodnout se také trochu pocitově.

Co se typických závad týká, tak třeba elektronika Haldexu (4x4 - jednotka DEM) je v obou umístěna stejně (špatně) a po létech bude obě trápit stejně. Nic masového, ale to příjde s časem. Zbytek elektroniky je poveskrze stejný, pokud to bude diesel s DPF (Euro 4), tahle část je zcela shodná - mechanika i elektronika.

Sedni na večer (nebo spíše několik večerů) tady k fóru a najdeš tu hromady informací.

---

Zkrátka:

- vzhled - je silně subjektivní
- technika - u III více el. pomocníků, zbytek auta je +- stejný. Rozměrově stejné.
- podvozek - chce to zkusit, oba mají malinko odlišný charakter, někdo na II nedá dopustit, jiný zase chválí III. V každém případě je to vysoké auto, takže na nějaké závodění v zátáčkách zapomeň v každém případě. Je to pohodlný koráb na dálnice, který ale trocha "terénu" s pomocí haldexového 4x4 nerozhodí.

Pavel

---

P.S. Pokud by všechno klaplo, výhledově by jedna moc pěkná XC70II v naftě mohla být k mání :-) Navíc v nádherné barvě Ocean Race. Ale to je zatím jen silná spekulace.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Oslavany
Vůz: Volvo XC70 SUMMUM, MY06, D5- 136kw

#25 XC70 - jaký vůz vybrat?

Příspěvek od salli »

Moc díky za informace

Ted v patek sme meli jet řešit rozdíl mezi 2.gen a 3.gen jenže nám do toho oznámili zni pohřeb v rodině... Takže nejen, že neni čim jet, ale ještě sejde z případně prohlídky aut... Takový paradox... Naštěstí Máme jednu rodinnou záchranu ve formě Fiat punto :-D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“