Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#451 Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

Já vím, že se opakuju, ale základ je zkouknout tu baterii při převzetí, není to jen o značce. Od toho se odvíjí její životnost.

Našel jsem pěkné video k tomu:

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#452 Baterie

Příspěvek od Munga »

:good:

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#453 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Před časem jsem si koupil tohle asi za padesát korun.
Tak jsem to provizorně šoupnul na palubku a za jízdy se po ustálení, asi minuta po nastartování, drží 14,1V a sedí to tam.
Přílohy
vmetr.jpg
vmetr.jpg (27.1 KiB) Zobrazeno 933 x

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3222
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#454 Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Ejdou Rotacak píše: 29 led 2021 13:55 Tak mi baterka v autě vesele jede !15tým! rokem. Jo, holt originál z výroby (2006)....nechám ji dokud neklekne.
Auto stojí v mraze třeba tejden a stejně nastartuju - rodiče mění baterky u aut "jak na běžícím páse" :evil:
Citovaný příspěvek z 16.12.2021

Tak jí táhne na 18 let. Furt je tam origo z roku 2006. Teď Volvo týden stálo, tak jsem byl přesvědčen, že nenastartuju. Je vidět, že baterka je už v háji, nízké napětí. Ale chytlo to napoprvé:) i když trochu nepřesvědčivě. Brzy nastoupim na spotřební režim :(
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#455 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Nechal jsem voltmetr stále zapnutý a přes okno jsem kontroloval, kolik tam je, abych "probouzením" neovlivnil hodnoty.
Odběr je pár milíků a nic se neprojevilo.

Večer 12,6 ráno 12,6

Dá se předpokládat, že v cardu se ty baterie moc neohřejí, takže za mě YUASA z carda nebude chyba :-)

Po odemknutí a probuzení auta kleslo napětí na 12,3V, takže pokud chcete baterku v autě měřit, tak by mělo být uspané delší dobu a neprovádět žádné akce.
Přílohy
napeti.jpg
napeti.jpg (76.93 KiB) Zobrazeno 845 x

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#456 Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

To je perfektní 12.6V je plně nabitá baterie :good: Jak se odemkne, část ŘJ si "sosne", tak spadne napětí. Já mám vyřazený spínač na kapotě, tak měřím při zavřeném autě s otevřenou kapotou :)
Já osobně bych se nebál asi žádné "normální" značky. Co jsem viděl (ale nejsem žádný velký expert) tak pokud byl s baterií problém, většinou za tím něco bylo.

Ejdou - 18 let fakt hodně dobrý :good:

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#457 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Jo, ta moje byla z roku 2005 takže stejný a potvrzuje to tu kvalitu a že to není výjimka :-)

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#458 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak já bral dnes zde.
Bral jsem od nich již dost věcí okolo a vždy vpoho.
Nechal jsem si napětí napsat do záručního listu.
Malá 12,67V a velká 12,58V - což je hraniční, ale furt vpoho.
Důležité je pravidelně dobíjet celoročně.
Přílohy
20231208_081646.jpg
20231208_081630.jpg
20231208_080730.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#459 Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

@Romulusw: jako 18 let životnost neuvěřitelné :thumbup: Mne na OI vydržela 11 let. To jsem žabař a mám se co učit :prayer:
@Kuba: pěkné, ať slouží [spoiler=] :thumbup: Mimochodem pěkná SPZ, já mám 3Z9 :D

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#460 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ta veliká je do Zetora, tam stávajíci Perion jede na 14rok. Ale uz ji musim vzdy dobit abych nastartoval.
Přílohy
20231208_161617.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#461 Baterie

Příspěvek od jirka87 »

Jste me vystrasili darebaci. Pred urazem jsem na tehdy nove zakoupenem ojetem aute tkontroloval vsechny brzdy,udelal zakladni servis, ale nezkontroloval nijak baterii. Ze strachu jsem koupil teda tu startovaci powerbanku.

Ale nedalo mi to a kamarad mi vytahnul z auta teda tu baterii, byla tam nalezena baterie Banner neznameho stari a dle meho testeru ma teda 94% stav "zdravi" (SOH) A 97% stav nabiti (SOC),coz jsou hodnoty u auta pul roku provozovaneho zejmena v mestskem provozu tezko uveritelne. Ale jsem za ne rad. No i presto C-Tek nabiji a ja to necham do zitra.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#462 Baterie

Příspěvek od Munga »

Jakub Svoboda píše: 08 pro 2023 15:54 Ta veliká je do Zetora, tam stávajíci Perion jede na 14rok. Ale uz ji musim vzdy dobit abych nastartoval.
Koukám že má magické oko - to je super, měla to origo ve Fordu a fungovalo to skvěle - když po 10seti letech oko přešlo ze zelené - žluté na červenou tak ještě sezonu dala.
Koupil jsem nabíječku s voltmetrem do zapalovače a měří přesně, sice na jedno des.číslo, ale to je dostačující - když bufíkuji tak po 15ti minutách jsem těsně pod 12V. Auto už raději stojí na prodlužováku a dobíjí - taková blbost za 160kč a jak to pomůže ,za jízdy stabilních 14,7.
Zajímalo by mne jestli je na tohle poznat tzv. inteligentní dobíjení že by to kolísalo, Já mám odpojeno. Hned jsem koupil další do yarise a měří stejně takže výroba bude ok.
Změřil jsem Yuasu v motorce a 12v - když připojím na nab. tak to zahlásí plnou za pár sekund. Nedrží už , je stará 3roky - ty zvěsti že se Yuasa v motobaterkách prudce zhoršila jsou nejspíš reálné. Minulou jsem prodal s motorkou a měla 7let nebo víc..
Snad budou tyhle velké držet - to oko mám rád.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#463 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)

Příspěvek od zdenal111 »

Munga píše: 08 pro 2023 22:12
zdenal111 píše: 06 pro 2023 22:36 BMS -----

menší zlo -odpojení
Současné systémy nabíjejí intenzivněji (i 15,8 V), ale velmi krátce, akumulátor tak neustále cykluje, čímž se urychluje jeho opotřebení. Celkově ale trvá mnohem déle, než k dobití akumulátoru na přijatelnou úroveň dojde.Při stálem ODPOJENÍ dojde k neustálemu nabíjení ,ale pozor ,,15,8 i více,, páč je altík silnější. Na kratších cestách ok,ale delší už baterka dostává za uši, páč už napětí neřídí BSM.
V autech vyrobených nějakých 15 let nazpět alternátor dobíjel stále, a to pevně nastaveným napětím 14,3-14,5 V
výše psáno.
Stratifikace-léčí se ,,Recond,,
Hustší elektrolyt u dna akumulátoru způsobuje, že elektrochemická reakce probíhá jenom tam, zatímco čistá voda nahoře tomu brání. Důsledkem je pokles výkonu autobaterie i její kapacity. Vyšší koncentrace kyseliny navíc způsobuje korozi spodní části mřížek a jejich rozpad. Korunu tomu umí nasadit mráz v případě, že stratifikace dosáhne bodu, kdy je nahoře téměř čistá voda. Zmrzne a to je většinou pro baterii konečná.Nedoporučuje se ,,Recond,, dělat příliš často, protože to baterii i svým způsobem poškozuje.Tak tím stálím odpojením děláš takový ,,recond,, každou jízdou.Možná útěcha je že alternátor nebude dávat takový výkon jaký udává výrobce :pardon:
O tom jsem uvažoval jestli po dopojení nebude auto přebíjet ,ale někdo snad J.S. (možná kecám) psal že to dobíjení řídí CEM. Já po nastartování chvilku 15v pak stabilně 14,8 a klesne na 14,6. Delší jízdu s měřákem zatím nemám vyzkoušenou ,ale i takhle by to už mělo být ok.
Po 250km data , jak se to BMS eko-urvítko chová. Celou cestu sem měřil voltáž. Po startu je altík prakticky vypnutej, napětí kolísá mezi 12,4 až 12,6V. Když zapnu nějaký origo spotřebič (větrák, světla), altík se nabudí a dává permanentně 14-14,3V. Jakmile spotřebič vypnu, napětí opět klesá na původní hodnotu 12,4-12,6 podle aktuálního napětí baterky. Za jízdy pod plynem altík nedobíjí. Při brždění nebo jízdě bez plynu (z kopce) se většinou začne "rekuperovat" - altík se nabudí a dává 14-14,3V. Zapnutí neorigo spotřebiče z cigareťáku, nebo napojena napřímo (lednička, nabíjení telefonu,) neměl na chování altíku žádnej vliv. Po ujetí asi 1 hodiny v kuse (bez vypnutí motoru) se altík nabudí :shock: a začal dávat permanentně 14-14,6V i bez zaplých spotřebičů :%) . Výsledek jízdy , krátký trasy do 1 hodiny času a nejsou při tom zaplá aspoň světla tak nedobíjí dostatečně baterku. :pardon:

Přesunuto
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#464 Baterie

Příspěvek od jirka87 »

Mno...takze v navaznosti na : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1040749#p1040749 jsem to poridil taky.

Jenze jsem zmateny z vystupu,ktery mi dava ta aplikace Topdon. Ta startovaci powerbanka totiz "umi" (?) I testovat kondici baterie.

Ja mam jeste separatni pristroj na mereni kondice baterie Autel https://www.diagstore.cz/autel-maxibas-bt506/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAvdCrBhBREiwAX6-6UlgI6AUIp-KcOpozug88W0Oj2QZ6hKbytSR3OCU1CzDdtPpn_LBrpBoCj-sQAvD_BwE

Jenze vystup z mereni jedne a te stejne baterie jsou dramaticky odlisne. Parametr SOH, neboli vlastne zdravi/kondice baterie Autel vyhodnotil velmi vysoko,zatimco ten Topdon o 30%niz. A ted jako cemu mam verit? Autel nabizi tedy ale podrobnejsi nastaveni a take vystup co se tyce mnozstvi informaci. Take je nejprve nutno navolit,zda je baterie pripojena v aute,nebo je odpojena/mimo auto.

Topdon i Autel jsou samozrejme cinske diagnostiky, ovsem Autel je velmi respektovany hlavne v zamori a bezne s nim delaji americke servisy. Topdon se teprve prodirs na trh a je tam novackem.

Klasicky zatezak nemam. Tak nevim cemu verit,kazdopadne auto startuje a jezdi :-D
Přílohy
Autel
Autel
Screenshot_20231209_175224_Battery Test.jpg (101.26 KiB) Zobrazeno 655 x
Topdon
Topdon
Screenshot_20231209_175622_JumpSurge.jpg (120.79 KiB) Zobrazeno 655 x

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#465 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Auto od pátku poledne "spí" a voltmetr stále zapnutý. Je na něm 12,5V. Uvidím zítra, asi budu muset vyjet.

Jinak druhý den po výměně jsem přes diagnostiku oznámil autu, že má novou baterku, tak nevím jestli to má vliv, když to stejně při jízdě stále drží 14,1V

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#466 Baterie

Příspěvek od Warcz »

Mam taky diagnostiku baterky a ta mi taky řika, že baterie je horši. Přisuzuju to tomu, že to počitaji pro maly 4 valec. Muj 5 valec nejdřive musi všechno otočit a pak zapali.

Byla to jedna z věci co jsem reklamoval po koupi, protože 1.9SDI po nažhaveni naskoči hned na prvni pootočeni. U mě se musi otočit a pak naskoči. Ten rozdil děla že napěti je logicky nižší a vyhodnocuje to.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#467 Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

Jakub Svoboda píše: 08 pro 2023 15:54 Ta veliká je do Zetora, tam stávajíci Perion jede na 14rok. Ale uz ji musim vzdy dobit abych nastartoval.
Máme to podobně. Před startem stará nabíječka NB21, co jsem kdysi opravil a jde se na to. Ovšem výhoda Zetoru 25-ky je, že stačí, když to aspoň nažhaví a dá se to nastartovat i klikou, ale je to fuška :D

@Romulusw:
Pěkný měřák, zkusil bych ho zkontrolovat přes nějaký multimetr, jestli měří správně a změřil bych odběr. Podle toho, jak svítí, si to možná něco vezme. Jen pro jistotu :)

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3222
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#468 Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Tak jsem to zakřikl. V pátek ráno jsem to natočil, byla ledovka jako prase, tak jsem to zase zhasnul a šel na bus. Dneska jsem chtěl jet do Lídla a už jsem nenastartoval.
K čemu je ten malej kabílek, kterej jsem musel z baterie odpojit? Váhám, jestli mám jet pro novou baterku do Volva, nebo vzít nějakou Yuasa, kterou tu většinově chválíte.
20231210_132534.jpg
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#469 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Tomas78 píše: 10 pro 2023 14:02
Pěkný měřák, zkusil bych ho zkontrolovat přes nějaký multimetr, jestli měří správně a změřil bych odběr. Podle toho, jak svítí, si to možná něco vezme. Jen pro jistotu :)

Přesnost měření bylo první co jsem zkontroloval. Je to míň než desetina.

No, něco si to určitě vezme, protože co segment na digitu bude kolem 15mA
Ejdou Rotacak píše: 10 pro 2023 14:22
K čemu je ten malej kabílek, kterej jsem musel z baterie odpojit? Váhám, jestli mám jet pro novou baterku do Volva, nebo vzít nějakou Yuasa, kterou tu většinově chválíte.
To není kabílek ale hadička přepadu a odvětrání baterie

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 426
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#470 Baterie

Příspěvek od Macek2 »

Tomas78 píše: 10 pro 2023 14:02
Jakub Svoboda píše: 08 pro 2023 15:54 Ta veliká je do Zetora, tam stávajíci Perion jede na 14rok. Ale uz ji musim vzdy dobit abych nastartoval.
Máme to podobně. Před startem stará nabíječka NB21, co jsem kdysi opravil a jde se na to. Ovšem výhoda Zetoru 25-ky je, že stačí, když to aspoň nažhaví a dá se to nastartovat i klikou, ale je to fuška :D
Uřvanej by mohl vykládat :D
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#471 Baterie

Příspěvek od Warcz »

Ejdou Rotacak píše: 10 pro 2023 14:22 Tak jsem to zakřikl. V pátek ráno jsem to natočil, byla ledovka jako prase, tak jsem to zase zhasnul a šel na bus. Dneska jsem chtěl jet do Lídla a už jsem nenastartoval.
K čemu je ten malej kabílek, kterej jsem musel z baterie odpojit? Váhám, jestli mám jet pro novou baterku do Volva, nebo vzít nějakou Yuasa, kterou tu většinově chválíte.
20231210_132534.jpg
To bude větrání. Ja bych ji zkusil nejdřive hodit na nabiječku.

Jinak takhle vypada startovani na moje 2.5T
Přílohy
Screenshot_20231210_181842_Battery Monitor.jpg
Screenshot_20231210_181842_Battery Monitor.jpg (87.55 KiB) Zobrazeno 514 x
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#472 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

No pod 10V je fakt málo.



Kontroloval jsem odběr toho digi měřáku - 9mA :-) to by docela šlo, jen nevím, jak to dělají, že je to tak málo. Asi mají ty displeje nějaké vymakanější.



Jo, když to tadu Ejdou nakousl, kdo jste kupoval tu yuasu, měli jste tam jednu zátku na odvětrání? nebo dvě? na každé straně červený špuntík

Já tam měl jen jeden.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#473 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jednu, na druhe strane napojis hadicku co je v aute.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3222
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#474 Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

:pardon: :oops: :Rose:

a jakou Yuasu mám teda na P2 V70 vybrat? Jsem prostý pobíječ much, no. Ideálně i s odkazem :D abych neobjednal nějakou na raketoplán.
Jinak, tu skoro Vosumnáctku jsem dal přes noc na nabíječku a zase valí šílené bombe. Jak kdyby ji vytáhli před pár dny z regálu.
Tento typ tam půjde?
https://www.micronix.cz/autobaterie-yuasa-ybx5110--12v-85ah/
nebo tu?
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-yuasa-ybx5000-silver-high-performance-smf-12v-100ah-900a-ybx5019
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#475 Baterie

Příspěvek od Munga »

Jak tu někde zaznělo že s odpojeným BMS by se mohla baterka při dlouhých jízdách přebíjet tak ne. Normálně když bufíkuji + krátké cesty po chvilce 14,8 -7 V stabilně a dnes když jsem nebufíkoval a podobné cesty tak to padlo na 14,3-4 V stabilně což je tak standartně jako mají auta bez BMS.
Očividně si auto dobíjení ubere když je Aku nabitá dostatečně, není důvod si to kurvítko ponechávat zapojené.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“