Autobaterie + dobijeni
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Police nad Metují
- Vůz: Volvo 850 T5-R kombi ; 1984 ccm, B5204T,
- Bydliště: Police nad Metují
Autobaterie + dobijeni
Ahoj, můžete mi prosím poradit jakou pořídit nabíječku s funkcí urdžování napětí_?
Moje situace je taková, že s Volvem nyní fakticky vůbec nejezdím, auto je permanentně v garáži a současná baterie po smrti (Autobaterie VARTA SILVER Dynamic 77Ah 12V, E44).
Nyní mne tedy čeká nákup baterie nové, nicméně když nejezdím, tak nedobíjím :/
Děkuji za tipy
Moje situace je taková, že s Volvem nyní fakticky vůbec nejezdím, auto je permanentně v garáži a současná baterie po smrti (Autobaterie VARTA SILVER Dynamic 77Ah 12V, E44).
Nyní mne tedy čeká nákup baterie nové, nicméně když nejezdím, tak nedobíjím :/
Děkuji za tipy
_________________
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2171
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Autobaterie + dobijeni
C-Tek mxs 5.0
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7592
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Autobaterie + dobijeni
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Police nad Metují
- Vůz: Volvo 850 T5-R kombi ; 1984 ccm, B5204T,
- Bydliště: Police nad Metují
Autobaterie + dobijeni
Petr Marek píše: ↑20 zář 2022 21:38 Používám stejnou, nicméně je zde o tom několik debat. Třeba Z D E: nebo Z D E:
Ahoj,
děkuji za odkazy - šlo mi primárně o udržovací režim. Samotná baterie vliv nemá, mohu bez obav pořídit totožný typ jako jsem měl doposud_?
_________________
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Autobaterie + dobijeni
Zrovna ten C-tek 5A mám taky a je docela šikovnej, a umí dokonce celkem slušně probrat polomrtvou baterku. Jen na udržování stačí klidně optimate4, tu mam taky a funguje spolehlivě. Ale v podstatě ti stačí jakákoliv nabíječka, která se napojí na spínací hodiny a jednou za týden sepne třeba na 2h.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 522
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Autobaterie + dobijeni
Tento problém řeším už dlouhé roky naprosto úspěšně jednoduchým levným zdrojem s napětím cca 13,5V (nejlépe nastavitelným), žárovkou na omezení proudu pro případ připojení k více vybité baterii a diodou pro případ výpadku napájení zdroje.
Jelikož jsem hračička, tak ještě v tom mám měřidlo napětí a proudu.
Je dobré si uvědomit, že ne všechny nabíječe snáší připojení k baterii při vypnutém napájení. Případů kdy nabíječka sfajrovala znám dost. Další neopomenutelná drobnost je, že většina nabíječů nezačne nabíjet po zapnutí napájení, ale vyžaduje nějak "pomačkat čudlíky". Takže bych se na klasickou nabíječky "vy", tedy pokud mě nebaví chodit pravidelně do garáže a zapínat a vypínat, a zapínat a vypínat,,,,,
Jelikož jsem hračička, tak ještě v tom mám měřidlo napětí a proudu.
Je dobré si uvědomit, že ne všechny nabíječe snáší připojení k baterii při vypnutém napájení. Případů kdy nabíječka sfajrovala znám dost. Další neopomenutelná drobnost je, že většina nabíječů nezačne nabíjet po zapnutí napájení, ale vyžaduje nějak "pomačkat čudlíky". Takže bych se na klasickou nabíječky "vy", tedy pokud mě nebaví chodit pravidelně do garáže a zapínat a vypínat, a zapínat a vypínat,,,,,
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Autobaterie + dobijeni
Taky bych šel do toho C-Tek MXS 5.0. Má to v klidu udržovací mód. Když to necháš připojené k baterii bez sítě, něco to sice bere, ale je to naprosté minimum - viz níže. Dále si můžeš k baterii připojit přes oka pomocný kablík a v případě potřeby nabíječku připojit jen přes konektor.
Ten C-Tek je taky z Číny. Nicméně u výrobku připojeného dlouhodobě a hlavně bez dozoru bych upřednostnil zavedenou značku. Nabíječka z Lidlu nabíjí slušně (i když zdaleka se nevyrovná C-tek), ale netroufnul bych si ji nechat dlouhodobě připojenou z požárního hlediska.
CO NEMÁM VZKOUŠENÉ: když vypadne proud a nabíječka zůstane připojená k baterii, zda zůstane přepnuta do stejného módu jako před výpadkem, ale snad ano. mohu vyzkoušet. EDIT: můj táta dlouhodobě dobíjí VW Caddy přes nějaký síťový adapter přes cigaretovou zásuvku. Dá se leccos
Ten C-Tek je taky z Číny. Nicméně u výrobku připojeného dlouhodobě a hlavně bez dozoru bych upřednostnil zavedenou značku. Nabíječka z Lidlu nabíjí slušně (i když zdaleka se nevyrovná C-tek), ale netroufnul bych si ji nechat dlouhodobě připojenou z požárního hlediska.
CO NEMÁM VZKOUŠENÉ: když vypadne proud a nabíječka zůstane připojená k baterii, zda zůstane přepnuta do stejného módu jako před výpadkem, ale snad ano. mohu vyzkoušet. EDIT: můj táta dlouhodobě dobíjí VW Caddy přes nějaký síťový adapter přes cigaretovou zásuvku. Dá se leccos
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Autobaterie + dobijeni
Jak jsem psal o optimate4 a i ten 5A c-tek obojí startuje samo po připojení elektřtiny. Lidl co jsem měl já potřeboval odstartovat, proto ho už nemám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Autobaterie + dobijeni
Díky za potvrzení toho auto-startu, myslel jsem si to, ale nebyl jsem si jist
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Police nad Metují
- Vůz: Volvo 850 T5-R kombi ; 1984 ccm, B5204T,
- Bydliště: Police nad Metují
Autobaterie + dobijeni
Děkuji ! A má představa, že to bude připojené k síti stále a baterii udržovat "v napětí" je lichá_? Není mi z uvedených zpráv jasné, zda je to možné, nebo jestli mi hrozí, že vyhořímTomas78 píše: ↑21 zář 2022 15:23 Taky bych šel do toho C-Tek MXS 5.0. Má to v klidu udržovací mód. Když to necháš připojené k baterii bez sítě, něco to sice bere, ale je to naprosté minimum - viz níže. Dále si můžeš k baterii připojit přes oka pomocný kablík a v případě potřeby nabíječku připojit jen přes konektor.
_________________
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
-
Offline
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Autobaterie + dobijeni
Odzkoušený to nemám, ale řekl bych, že ano - viz návod níže. Klidně bych mrknul i na to, co odkazuje Urvanej, nicméně já s tím zkušenosti nemám.
VYHOŘEL / NEVYHOŘEL - to není o tom, že nějaká nabíječka by nabíjela tak blbě, že by to vyhořelo ... i když ... Spíše o to, aby byla kvalitně provedená a byl předpoklad, že k tomu nedojde. Viděl jsem fotky Ctek i Lidl, oboje vyrobeno v Číně, ale je to rozdíl. Lidl / Parkside mám rád, některé věci jsou fakt super ... ALE ... máš v plánu nechat to v provozu dlouhodobě a hlavně bez dozoru.
EDIT: já jsem elektrikář a mám trošku úchylku na tu "bezpečnost", tak mne ber s rezervou. Upřímně, když vidím, co jsou lidi schopný udělat a funguje to, tak ... Ale já jsem pedant
VYHOŘEL / NEVYHOŘEL - to není o tom, že nějaká nabíječka by nabíjela tak blbě, že by to vyhořelo ... i když ... Spíše o to, aby byla kvalitně provedená a byl předpoklad, že k tomu nedojde. Viděl jsem fotky Ctek i Lidl, oboje vyrobeno v Číně, ale je to rozdíl. Lidl / Parkside mám rád, některé věci jsou fakt super ... ALE ... máš v plánu nechat to v provozu dlouhodobě a hlavně bez dozoru.
EDIT: já jsem elektrikář a mám trošku úchylku na tu "bezpečnost", tak mne ber s rezervou. Upřímně, když vidím, co jsou lidi schopný udělat a funguje to, tak ... Ale já jsem pedant
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 190
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
Autobaterie + dobijeni
Ahoj, kdyby jsi chtěl měl bych tu navíc nabíječku Bosch C3. Použita asi 2x. Stará rok.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Autobaterie + dobijeni
Osobně bych to nenechával furt v síti. Jedna bezpečnost, viz Tomas78 a druhak spotřeba. Pokud nabíječku nezakryješ hadrama, a bude volně dýchat, ideálně na nějaká nehořlavý podložce, tak jsi v klidu. Zrovna tu optimate jsem zapomněl v létě v autě, když jsem mu nabíjel baterku a v klidu přepálila tepelnou pojistku v trafíčku a konec. Takže to asi pořešený bejvá dobře.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: V60 D5 AWD
Autobaterie + dobijeni
Začal jsem teď nějak pozorovat věci okolo baterie a mám dotaz. Všimnul jsem si, že při jízdě to tlačí do baterie i 15,1V. Neni to už moc? Nemůže se stát, že se tímhle napětím baterie vyvaří?
Jestli řeším kraviny tak sry. Jen mě to zajímá.
Jestli řeším kraviny tak sry. Jen mě to zajímá.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
-
Online
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Autobaterie + dobijeni
Neboj, ono to mereni taky neni uplne presny. Jinak dnesni baterky jsou na to staveny.
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: V60 D5 AWD
Autobaterie + dobijeni
Trochu jsi mě uklidnil
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Autobaterie + dobijeni
Opráším starší téma. Dostala se mi do ruky poškozená "inteligentní nabíječka", vyměnil jsem dva odprásklé tranzistory a vypadá to, že nabíječka má snahu normálně fungovat. Připojil jsem na ni starou baterku z UPSky, nabíječka ji správně identifikovala, zobrazila na displeji, že baterka má 40% a začala něco dělat. Když jsem změřil měřákem svorkové napětí, ukázal měřák 19V. To mě docela polekalo, ale napadlo mě, jestli inteligentní nabíječka nejede nějaký desulfatační cyklus a nepere tam vysokofrekvenčně krátké napěťové špičky. Nemáte s tím někdo zkušenost, případně nevíte někdo jak se taková "inteligentní nabíječka" chová a jestli je těch naměřených 19V OK?
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7592
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Autobaterie + dobijeni
O několik příspěvků výše dával Tomas78 tabulku průběhu napětí a proudu nabíječky CTEK. I v režimu Recond dává maximálně 15,8V. Těch tvých naměřených 19V za mě rozhodně ok není.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Autobaterie + dobijeni
Jo, zase další duplicitní vlákno které ztíží hledání.Petr Marek píše: ↑20 zář 2022 21:38 Používám stejnou, nicméně je zde o tom několik debat. Třeba Z D E: nebo Z D E:
Nemohl by to někdo slučovat když už si tazatelé nepročtou forum ?
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Autobaterie + dobijeni
Máš pravdu, musím to hodit na osciloskop, ale stejně tam asi bude ještě něco špatně. Těšil jsem se, že výměnou odpálených MOSFETů mám hotovo...Petr Marek píše: ↑09 lis 2022 17:52 O několik příspěvků výše dával Tomas78 tabulku průběhu napětí a proudu nabíječky CTEK. I v režimu Recond dává maximálně 15,8V. Těch tvých naměřených 19V za mě rozhodně ok není.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé