XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: XC60
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Zdravím ,
mám divnou závadu - včera při návratu z prodlouženého víkendu auto při poměrně klidné jízdě při rozjíždění z obce na cca 80km/h v mírném kopci několikrát zacukalo, motor přestal táhnout a v zápětí zhasl a už nejde nastartovat. Divné je na tom to že nevyskočí absolutně žádná hláška ani se nerozsvítí žádná kontrolka (chybová). Auto se chová úplně normálně všechny systémy fungují normálně ale motor nenaskočí.
Když chci startovat tak to napíše čekejte probíhá startování nebo něco podobného, startér motá motorem ale ten jen občas škytne ale spíše ani to ne. Někdy jako by mněl snahu se rozběhnout ale jen jako ne na všechny válce a jak se zastaví starter tak se neudrží. Nemáte někdo zkušenost s podobnou závadou. Napadá mne mnoho možností od poruchy palivového čerpadla až po poruchu vstřiků apod. ale mate mne to že palubní počítač se tváří jako by se nic nedělo.
mám divnou závadu - včera při návratu z prodlouženého víkendu auto při poměrně klidné jízdě při rozjíždění z obce na cca 80km/h v mírném kopci několikrát zacukalo, motor přestal táhnout a v zápětí zhasl a už nejde nastartovat. Divné je na tom to že nevyskočí absolutně žádná hláška ani se nerozsvítí žádná kontrolka (chybová). Auto se chová úplně normálně všechny systémy fungují normálně ale motor nenaskočí.
Když chci startovat tak to napíše čekejte probíhá startování nebo něco podobného, startér motá motorem ale ten jen občas škytne ale spíše ani to ne. Někdy jako by mněl snahu se rozběhnout ale jen jako ne na všechny válce a jak se zastaví starter tak se neudrží. Nemáte někdo zkušenost s podobnou závadou. Napadá mne mnoho možností od poruchy palivového čerpadla až po poruchu vstřiků apod. ale mate mne to že palubní počítač se tváří jako by se nic nedělo.
_________________
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Nemáš naftu pane. Zkoukni palivový filtr a dle me odešlo podávací čerpadlo v nádrži.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: XC60
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Díky Taky se stále víc přikláním k myšlence toho porouchaného palivového čerpadla. Jdu to studovat.Jakub Svoboda píše: ↑30 kvě 2022 16:58 Nemáš naftu pane. Zkoukni palivový filtr a dle me odešlo podávací čerpadlo v nádrži.
_________________
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Může to být jenom vypálený konektor od čerpadla.
Zkus zespodu pobouchat do nádrže, jestli se to neprobere.
Zkus zespodu pobouchat do nádrže, jestli se to neprobere.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Může, ale k němu se bez sundání nádrže nedostane. Nebo varianta, vystřihnout díru pod sedačkou.
-
Offline
- Příspěvky: 325
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pohjola
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Tak mě napadá, má tu někdo rozměřené místo, ve kterém je vhodné zbudovat otvor s víčkem? Aneb "Evžene, zde kopni.''
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Yes, střihám při instalaci bufíků. Gumová zátka je vodítko.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 325
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pohjola
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Super dokumentace. Říkal jsem si, že víček z P2 je dostatek, stačí k nim nadělat díry. Jenže tam v tom místě je zrovna dost nerovný povrch.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Jinak kdyby chtěl někdo aplikovat toto měření na všechny P3, tak bacha, S80II neAWD má čerpadlo jinde.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
A to se nachází přesně uprotřed sedaček.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Nemohl jsem najít fotku.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: XC60
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Díky za rady chlapi. I když musím říct, že jste mne moc nepotěšili. Stříhat díru pod sedačkami se mi opravdu nechce. Stále jsem doufal že pod sedačkou bude víčko, to oddělám a pod tím bude krásně přístupné čerpadlo včetně konektorů. To bych chtěl ale moc i od Volva. Jediné co jsem byl schopen bez zvedáku udělat bylo zkontrolovat pojistku a ta je samozřejmě dobrá. Takže nezbývá než sehnat nějaký odtah a někoho kdo to zvedne.
_________________
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Ta díra je nejjednodušší a nejrychlejší řešení a pak se to dá překrýt třeba ipou a není to poznat. Vyndávat nápravu a nádrž fakt nechceš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
A řezat výfuk už vůbec, páč výfuk je vcelku nad nápravou a pod nádrží. No a ta samozřejmě bez řezáni nejde ven. Leda sundat zadní nápravu, diferák, haldex, kardan atd. Takže ta díra je fakt super řešení.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: XC60
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Po nočním nabití a po odtahu do servisu šlo auto nastartovat a na diagnostice to psalo jenom vadný alternátor. Vyjeli sním z dílny na dvůr a když jsem si pro něj přijel tak už zase nastartovat nešlo.
Možná na tu díru fakt dojde. I když podle těch fotek mi připadá, že pokud bych skutečně musel vyndat čerpadlo tak ta díra moc nepomůže, protože čerpadlo je víc ke straně pod výztuhou.
Možná na tu díru fakt dojde. I když podle těch fotek mi připadá, že pokud bych skutečně musel vyndat čerpadlo tak ta díra moc nepomůže, protože čerpadlo je víc ke straně pod výztuhou.
_________________
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Ano, je pod vyztuhou, nicmene par lidi s tim jezdi vpoho.
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Za mě je to docela fest prasárna řezat do kastle.
A zrovna nutnost přeříznutí výfuku a montáž origo spony mi prijde blbá výmluva. Navic pak stačí sundat jen tu prostřední část, zadní tlumiče mohou zustat na autě.
U AWD stačí navíc sundat jen a pouze kardan, nic jiného se sundavat nemusí.
Navíc je pak ke všemu nádherný přístup, nechtěl bych to tahat skrz díru do interiéru auta a mít všude naftu.
Jinak osobně vsázím na umírající palivové čerpadlo. Doporučuji vyměnit včetně opravné kabeláže. Mění se poměrně často. Origo pumpa je za 14tis. Kč a máš na dlouho klid.
A zrovna nutnost přeříznutí výfuku a montáž origo spony mi prijde blbá výmluva. Navic pak stačí sundat jen tu prostřední část, zadní tlumiče mohou zustat na autě.
U AWD stačí navíc sundat jen a pouze kardan, nic jiného se sundavat nemusí.
Navíc je pak ke všemu nádherný přístup, nechtěl bych to tahat skrz díru do interiéru auta a mít všude naftu.
Jinak osobně vsázím na umírající palivové čerpadlo. Doporučuji vyměnit včetně opravné kabeláže. Mění se poměrně často. Origo pumpa je za 14tis. Kč a máš na dlouho klid.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: XC60
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Chlapi mám ještě teoretický dotaz. Není možné aby Volvo mělo vychytávku v podobě uzavření palivového ventilu při poklesu palubního napětí pod určitou mez, popřípadě při indikaci poruchy alternátoru ?
Pořád mi totiž vrtá hlavou, že po nabití baterie auto jednou nastartovat šlo a údajně chytlo na ťuknutí. Při dalším pokusu už ale zase startér motal motorem a ten se choval jako by byl bez nafty (ani neškytl). Na diagnostice to píše jenom poruchu dobíjení nic víc. Po opakovaných pokuse o nastartování začne počítač psát hlášku že je vybitá baterie - přesto startér normálně funguje dál a točí motorem. U Forda začaly cvakat relátka a startér se ani nehnul. Auto mám v servisu takže nemůžu vyzkoušet ale asi by se mělo začít od toho dobíjení.
Pořád mi totiž vrtá hlavou, že po nabití baterie auto jednou nastartovat šlo a údajně chytlo na ťuknutí. Při dalším pokusu už ale zase startér motal motorem a ten se choval jako by byl bez nafty (ani neškytl). Na diagnostice to píše jenom poruchu dobíjení nic víc. Po opakovaných pokuse o nastartování začne počítač psát hlášku že je vybitá baterie - přesto startér normálně funguje dál a točí motorem. U Forda začaly cvakat relátka a startér se ani nehnul. Auto mám v servisu takže nemůžu vyzkoušet ale asi by se mělo začít od toho dobíjení.
_________________
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Pokud stačí na vybití nabité baterie druhý pokus nastartovat, tak bude chyba minimálně i v baterii.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Kdyz jsem mel pred 2 lety problemy se 3 bateriemi v rozmezi 6 mesicu, tak se vzdy rozsvitily vsechny chyby a starter si jemom škytl. Pokud se dala baterie co byla OK, vzdy to chytilo. Tudiz hlidani napeti a zavirani nafty zde nebude.
Spise zkus pres diagnostiku sepnout cerpadlo a sledovat tlak na liste.
Spise zkus pres diagnostiku sepnout cerpadlo a sledovat tlak na liste.
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
To jako fakt že se sundá na AWD pouze kardan a pak je tam přístup?Thor123 píše: ↑02 čer 2022 19:42 Za mě je to docela fest prasárna řezat do kastle.
A zrovna nutnost přeříznutí výfuku a montáž origo spony mi prijde blbá výmluva. Navic pak stačí sundat jen tu prostřední část, zadní tlumiče mohou zustat na autě.
U AWD stačí navíc sundat jen a pouze kardan, nic jiného se sundavat nemusí.
Navíc je pak ke všemu nádherný přístup, nechtěl bych to tahat skrz díru do interiéru auta a mít všude naftu.
Jinak osobně vsázím na umírající palivové čerpadlo. Doporučuji vyměnit včetně opravné kabeláže. Mění se poměrně často. Origo pumpa je za 14tis. Kč a máš na dlouho klid.
Na trubce narážím pouze na řezání - tohle by mne zajímalo.
-
Offline
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Před rokem mi servisman (šaman) říkal: máte v pytli baterku a tvrdil mi, že to může ovlivňovat leccos. Koukal jsem na něj jak vrána a myslel si svoje. Občas při zastavování škubal automat, ale auto normálně bez problémů startovalo. Nakonec jsem vyměnil baterii za originál Volvo (vyšla asi na 2.7 přes něj) hele a lépe startuje, na volnoběh je cítit, že po startu tolik netlačí alternátor. Škubání po čase vymizelo a bylo cítit (rovnou po výměně), jak ten automat řadí jistěji. Jsem elektrikář, ale vysvětlit to detailně neumím. Říkám si, že ta baterie měla větší vnitřní odpor a teď s tvrdším zdrojem proudu to lépe šlape (alternátor je měkký).
*) ještě je dobré mrknout na ukostření na minus pól na kastli. Je tam tkanička a je to zoxidované. Když už ne výměna, tak alespoň přelisovat. Je to jediné místo styku baterie s kostrou.
Zkus ještě sundat zadní podsedáky a za řidičem jsou konektory. Ty prostříkni něčím na kontakty. Někdo to tu na fóru taky řešil, nestartovalo mu auto a pomohlo mu to. Mne to jednou za 3 měsíce točilo naprázdno. 2. start OK. Nikde žádná chyba. Udělal jsem to preventivně a zatím dobrý, ale čert ví. Je to práce na 5-10 min za pokus by to stálo.
PS: na netu jsou videa, jak tu lavici sundat. Jsou tam dole takový černý otvory, musí se zatlačit šroubovákem a tím se to uvolní
*) ještě je dobré mrknout na ukostření na minus pól na kastli. Je tam tkanička a je to zoxidované. Když už ne výměna, tak alespoň přelisovat. Je to jediné místo styku baterie s kostrou.
Zkus ještě sundat zadní podsedáky a za řidičem jsou konektory. Ty prostříkni něčím na kontakty. Někdo to tu na fóru taky řešil, nestartovalo mu auto a pomohlo mu to. Mne to jednou za 3 měsíce točilo naprázdno. 2. start OK. Nikde žádná chyba. Udělal jsem to preventivně a zatím dobrý, ale čert ví. Je to práce na 5-10 min za pokus by to stálo.
PS: na netu jsou videa, jak tu lavici sundat. Jsou tam dole takový černý otvory, musí se zatlačit šroubovákem a tím se to uvolní
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Výfuk se musí říznout, kardan vyndat.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: XC60
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Tak závada byla odstraněna. Problém byl nakonec v řídící jednotce Heico sportiv která byla do auta dodatečně montována jako chiptuning hned po koupi auta. Naštěstí jde jen o jednotku vloženou do kabeláže bez dalších úprav takže stačilo jen přepojit konektory a auto normálně jezdí. Chvíli jsem přemýšlel že budu shánět někoho kdo by byl schopen ji opravit ale vzhledem k tomu že nepoznám žádný rozdíl ve výkonu ani spotřebě tak to vůbec nebudu dál řešit.
_________________
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
XC 60 D5 Summum Heico sportiv 176kW automat r.v. 2013 po ff.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
XC 60 D5 2014 nejde nastartovat
Heico teda nevim, ale byly nějaký "power boxy" s pochybnými parametry.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: crnastrela