raolsa píše:Ono se to pohne možná o milimetr, ale víčko už v té poloze je pootevřené.
Uvidím zítra, třeba to ještě přitáhnu.
Podle videa v jiném topicu by se to mělo za klidu pouze nasadit na čep, ne mít předpětí, tak uvidím.
Ale jo, tomu rozumím, ale myslím, že pružina na obrázku je pro moji motorizaci silně předimenzovaná. Mě by stačila pružinka z propisky (obrazně řečeno).
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
peter cz píše:Náhodou "helper spring" funguje jako hotfix slabýho aktuátoru docela obstojně jen to chce odzkoušet vhodnou tuhost.
Hele neni to obráceně, že ta pružina naopak tlačí proti aktuátoru, takže neni moc helper??? (teda vycházim z toho, že ten aktuátor je stejnej jako na krabici a tyčka s tlakem vyjíždí ven)
Tak mě asi turbíčko opouští. Ne že by nefungovalo, ale začal se mi ztrácet olej. 2 litry na 5 tis km je už docela dost. Ještě nedávno mi vydržel od výměny k výměně.
Čau! Já už to 2x řešil norm. repasem(starý Mitsub.turba). Olej se ti většinou ztrácí na hřídely v místě, kde je pístní kroužek, hned vedle turbíny(vysoká teplota). Vyměnil jsem sám hřídel s turbínou a opravnou sadou(kroužky, ložiska, těsnění). Pak převyvážit. Celý komplet střed-CHRA by tě totiž vyšel bezmála na cca 8.000 (jestli dobře počítám). To je asi zbytečný. Když jsem se ptal ve firmě, kde se to převažuje, jestli jsem to udělal dobře. Řekli o.k., že záleží jen na pístních kroužcích a aby to mazalo(volné cestičky pro olej). Já bych za to osmičku nedával. Stejně můžeš mít ještě špatnou-spálenou zavírací klapku u wastegate. A pak by tě to celkem ještě vyšlo min.na 12-14K. To už si můžeš koupit skoro jiné, lepší turbo. Nemá to asi cenu. Moc velkej komfort za hodně peněz.
A vyměnit chra na autě, no nevim. Asi bys musel mít zkoucený ruce do pravýho úhle, a klíč mezi chra a svody asi nedáš-je to blízko!!!
Naposledy upravil(a) kishmick dne 12 úno 2022 16:27, celkem upraveno 1 x.
Ahoj Radku
Bral jsem od nich v r.2016 CHRA na 850R a zatím v pohodě
Cena dopravy 15,6Libry ,ale 6 let zpět
Na autě neví dělal jsem to vždy venku i na dodávce co jsem dával .
Klapka je ok, a když by nebyla tak tu mám ještě jedno turbo, kde je to v cajku. CHRA už jsem z něj vypreparoval, nebyl to žádný problém.
To CHRA, co jsem dával odkaz, vyjde na 3500,- Kč, ale asi to je bez DPH a dopravy a to nevím na kolik přijde.
Poptal jsem ještě CHRA tady vedle v Jablonci, tak jsem zvědavý co mi odpoví.
Kdybych sehnal komplet celé CHRA, tak by odpadlo to vyvažování. Nechce se mi kuchat z auta ten výfukový housing, fakt ty štefty nevypadají dobře a odvrtávat je to napikaču.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
kishmick píše: ↑12 úno 2022 16:20A vyměnit chra na autě, no nevim. Asi bys musel mít zkoucený ruce do pravýho úhle, a klíč mezi chra a svody asi nedáš-je to blízko!!!
Kam jaký klíč?
CHRA drží na výfukovém housingu spona na šestku šroubek. Viz. vypůjčený obrázek. Ta se odmontuje a CHRA z housingu "vypadne" (někdy za pomocí kladívka a sekáče). Dneska jsem to dělal na tom mém bývalém turbu.
Sací housing, který je na segerovku, bych rozebíral až venku.
No a kdyby se to nepovedlo a něco prasklo, tak je tady vždycky možnost výfukový housing vyměnit.
.
3329933_1.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
£118 + £15 pošta + cca 30% dph+clo+poplatky, takže si na nějakých 5000Kč
Na redbloku už jsem takhle turbo vyndával, teď si nevybavím kolik je tam u v70 místa, ale asi nevidím důvod proč by to nešlo.
Aha, tak to sorry. Já to bral podle sebe. U mojeho K24 to máš na matice (výfuk. housing) a ta jedna matice je přesně mezi svody a CHRA. To by asi na autě u mě nešlo. Co turbo-to jiný uchycení.
Taky je škoda, že když tam ten housing necháš, nemůžeš ho zkontrolovat(natož vyčistit od bordelu-a že ho tam je!). Právě ten výf. housing je nejvíc zatěžovanej. Máš tam teploty i 1000°C. Kdybys tam měl nějakou chybu-prasklinu, pavouka, z dálky to neuvidíš. Musíš zblízka-pomalu lupou. Aby se ti nestalo, že tam dáš novej střed a za čas to budeš muset stejně sundat(ne, že bych maloval čerta na zeď).
Já si na ebay koupil repas sadu za litr komplet, předělal a poslal na vyvážení do Remy za 1500. Od tý doby mi leží ve skříni... cca 7 let
Takže vlastně neporadim.
Sahals na hřídel, zda máš vůle?
Zatím jsem to rozebraný neměl, ale začala mi rosit olej plastová trubka od IC, tak je to asi jasný.
Na tohle turbo jsem jenom já najel 140kkm a kdo ví kolik na tom bylo nalítaný, než jsem ho v AVdílech i s motorem koupil.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Tak po zkouknutí situace jsem nakonec vyndal celé turbo ven. Klapka wastegate na výfukovém housingu už měla vůli jako prase. A taky jsem po rozebrání sacího housingu zjistil, že je ulomený polohovací kolíček a poškozený povrch.
Takže jsem z turba akorát sundal ovladač wastegate a celé ho hodil po psovi.
No, použil jsem housingy z mého úplně původního turba, které jsou v super stavu, turbo složil a hodil do auta.
Auto jede. A jede asi až moc, protože mi to vyhazuje chybu vysokého plnícího tlaku a kolem 4000 otáček to cukne a ztratí tah. Wastegate jsem nastavil (na 12,5 kPa se pohne táhlo - cajk), tam asi problém není, ale nevím jestli jsem nepřehodil hadičky k TCV.
Někde tu je schéma jak to zapojit, ale vzhledem k tomu, že nefunguje vyhledávání tak to nemůžu najít. A ve Vidě je to blbě namalovaný - není poznat kam která hadička vede.
Nemá někdo pořádný obrázek jak to má být zapojené?
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Jop, děkuji. Takže jsem to zapojil blbě. Přehodil jsem žlutou (do ovladače wastegate) a modrou (do sání). Už je to v pořádku a auto jede bez hlášky.
Ony ty dvě hadičky jsou skoro stejně dlouhý a tak to bylo buď a nebo.