D5 151kw - špatné studené starty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2937
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
Dle mého tohle na kompresi zásadní vliv mít nebude.
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
D5 151kw - špatné studené starty
Tak koukám, že ono to je fakt věda, tady píšou, že ty svíčky mají žhavit ještě chvilku po naskočení motoru, co když ty hajného svíčky přestávají žhavit moc brzy a to je ten problém? Podle toho článku je měří osciloskopem, ale možná by orientačně stačilo změřit měřákem jak dlouho po startu a jestli vůbec do nich jde ještě proud. Je to sice o koncernových autech, ale u Volva to asi bude podobné.
https://www.fcd.eu/academy/article/588#part6
https://www.fcd.eu/academy/article/588#part6
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5045
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
D5 151kw - špatné studené starty
To změření proudu jestli teče do žhavičů bude asi nejjednoduší cesta.
Já bych stejně už ztratil nervy a dal bych to do autorizáku, ať řeknou co s tím je. Tam ti asi nenaučtujou něco co nevedlo k odstranění závady cestou pokus omyl.
Já bych stejně už ztratil nervy a dal bych to do autorizáku, ať řeknou co s tím je. Tam ti asi nenaučtujou něco co nevedlo k odstranění závady cestou pokus omyl.
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw - špatné studené starty
Žhaviče jsou 7V
-
Offline
- Příspěvky: 2937
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
Nebo by dopadl jak Jancho se skútrem, který byl v autorizáku skoro rok a výsledek se nedostavil.
Já bych si fakt vsadil na nějakou blbost.
Hajnej kontroloval jsi kabeláž ke žhavičkám? Nemůže být někde zlomený nebo porušený svazek?
Ren: to je průběh o kterém jsem psal kousek výš.
Já bych si fakt vsadil na nějakou blbost.
Hajnej kontroloval jsi kabeláž ke žhavičkám? Nemůže být někde zlomený nebo porušený svazek?
Ren: to je průběh o kterém jsem psal kousek výš.
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
D5 151kw - špatné studené starty
No jo, ale podle toho co se píše do nich jdou pulzy, takže obyč. měřák pravděpodobně bude ukazovat trochu jiný údaj.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5045
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
D5 151kw - špatné studené starty
a když se ty žhaviče odpojí úplně, má to nějaký vliv na ten start?
-
Offline
- Příspěvky: 692
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
D5 151kw - špatné studené starty
Jako rychlej test by stacilo by vzit nahradni zhavak a pripojit na nej jeden konektor z motoru a ukostrit to. At nekdo nastartuje a divat se jestli bude zhavit i po startu.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
D5 151kw - špatné studené starty
Pro odlehčení, doufám, že mi hajnej nedá pohlavek, co zkusit jinou čerpačku...
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
D5 151kw - špatné studené starty
2 hajnej: mimochodem, co jsi tam dal za žhavičky? Keramiku nebo železo? Jakou značku a jaký model?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Fíla: Železo (asi) - Denso.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
D5 151kw - špatné studené starty
Měly by být keramické, viz...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Díky za upřesnění. Je to tak.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Však tam už to bylo
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Jak jsem už zmiňoval, kontroloval jsem každou žhavičku zvlášť na konektoru, jestli nažhaví. Tak předokládám, že by se zlomenej kabel ukázal. Ale i tak se na to ještě zaměřím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Jak poznám keramiku? Třeba jsou keramické. Ve specifikaci na eshopu internetu nepíšou:
https://autodilos.cz/autodily/zhavici-svicka-427199927
https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/denso/Denso-Glow-Plugs.pdf
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Jinak žhavičky můžu na autech proházet.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5045
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
D5 151kw - špatné studené starty
to ale nepoznáš jestli je dobrá kabeláž k nim.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Kabeláž nepoznám, ale potenciálně nevhodné svíčky ano. Ale je to divné....původní Bosch svíčky, které jsem vyměnil za Denso se chovaly úplně stejně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 2937
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
Tu kabeláž jsem myslel tak že třeba nějakým částečným poškození můžou ještě naplno žhavit, ale to dožhavování s nízkým napětím už nepřenesou (velké ztráty).
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
D5 151kw - špatné studené starty
V tom článku od Fíly mimo jiné píšou Quick blow system based on 4,4 V, overvoltage 11V quick heating. To by odpovídalo tomu co bylo vidět na tom videu s měřákem, nejdřív to vyskočilo na 11 a potom se to motalo kolem 4,4. Dál tam píšou, že post glowing je kalibrovaný pro různá prostředí a trvá max. 180 vteřin a že čas je podle teploty chladící kapaliny, venkovní teploty a nadmořské výšky.
Vzal bych měřák, změřil co to dělá při startu jak to měřil v tom videu co jsem poslal, když nic, tak bych se zaměřil na ta tři čidla, když nic, hledal bych někoho mimořádně šikovného.
Vzal bych měřák, změřil co to dělá při startu jak to měřil v tom videu co jsem poslal, když nic, tak bych se zaměřil na ta tři čidla, když nic, hledal bych někoho mimořádně šikovného.
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
D5 151kw - špatné studené starty
hajnej: co to bylo za Bosch svíčky? Byly to 0250603008?
Správně by tam měly svíčky s OEM číslem 32290415 (staré číslo 30777311), což jsou keramické svíčky Bosch 0250603008. Nebo je zkus prohodit z druhého auta, jen pokud tam jsou ale originály.
Podle mě jakákoli zkouška kabeláže a měření nepomůže, protože se všechno bude tvářit, že je v pořádku. Ale půjde o to, že prostě ten žhavící cyklus levných železných svíček Denso je jiný a pro tvůj motor prostě nevhodný.
Mimochodem, na tvém posledním videu, konektor svíčky na pátém válci je v pořádku? Nebo je rozpadlý?
Správně by tam měly svíčky s OEM číslem 32290415 (staré číslo 30777311), což jsou keramické svíčky Bosch 0250603008. Nebo je zkus prohodit z druhého auta, jen pokud tam jsou ale originály.
Podle mě jakákoli zkouška kabeláže a měření nepomůže, protože se všechno bude tvářit, že je v pořádku. Ale půjde o to, že prostě ten žhavící cyklus levných železných svíček Denso je jiný a pro tvůj motor prostě nevhodný.
Mimochodem, na tvém posledním videu, konektor svíčky na pátém válci je v pořádku? Nebo je rozpadlý?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
D5 151kw - špatné studené starty
Hele v AV dílech maji dvojče (pokud se nepletu). Třeba by se dalo domluvit postavit ty auta vedle sebe a prohazovat všechno do úplněho vyhlazení. Jen to chce asi rychle, než to rozeberou...
EDIT: hmm, tak 136 vs. 151... tak asi nic
EDIT: hmm, tak 136 vs. 151... tak asi nic
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
D5 151kw - špatné studené starty
To v AV má jiný motor.
EDIT: byls rychlejší
EDIT: byls rychlejší
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: bucho