DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
Tuší někdo možné příčiny dlouhého vypalování DPF?
Ze zaplnění 23g na 0.5g za ca 50km.
Díky za podněty.
Ze zaplnění 23g na 0.5g za ca 50km.
Díky za podněty.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
DPF
Mozna me to funguje asi moc dobre, nebo nevim. Me to pali i po meste nebo behem 7-10km a do 0g
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
DPF
To zaplnění je o kalibraci. Zaplnění filtru se určuje z tlakový ztráty na filtru. Podle mě to musí jít ve VIDě nějak nastavit, protože různý filtry maji různou tlakovou ztrátu a snadno by se mohlo stát, že budeš mít i záporný gramy, pokud dáš uplně novej filtr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 325
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pohjola
DPF
Záporný gramy - od toho se právě dělá adaptace po výměně, jinak by se tam časem uložila sama provozem, ale trvalo by to a mezitím by to třeba nefungovalo jak by mělo.
U toho dvouturba to obecně funguje líp, protože tam nejsou tak prudké změny tlaku.
U toho dvouturba to obecně funguje líp, protože tam nejsou tak prudké změny tlaku.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
Mě těch 50km trvalo podstatně déle. Tipnul bych necelou hodinu. Sjel jsem z dálnice při hodnotě kolem 18g a kroužil a kroužil a kroužil a čekal.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 2613
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
DPF
.. otrokem svého vozu. Příště se na to vykašli. Přerušit vypalování není nic, co by to auto nezvládlo. Nevím, proč z toho mají lidí taková traumata?
Úplně normálně to vychladne a až ECM příště vyhodnotí, tak dodělá zbytek.
Když pominu, že takto té pseudo-ekologii dáváš ještě více na pr*el, tak tratíš i svůj drahocenný čas. A ten ti už nikdo nevrátí.
/PL
Úplně normálně to vychladne a až ECM příště vyhodnotí, tak dodělá zbytek.
Když pominu, že takto té pseudo-ekologii dáváš ještě více na pr*el, tak tratíš i svůj drahocenný čas. A ten ti už nikdo nevrátí.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
DPF
Tak tak Pavle, mraky lidí z toho pak uz blbe a jen sleduje a sleduje, krouzi a krouzi.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
Kubo...ty ale taky sleduješ. Jen ti to pálí nějak líp.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
DPF
Jo, asi tak jednou do mesice, kdyz se koukam na mesicni najezd na druhe zalozce.
A nebo kdyz zrovna nekdo resi chujoviny, ci pripadne, kdyz nekomu ukazuji VDD
A nebo kdyz zrovna nekdo resi chujoviny, ci pripadne, kdyz nekomu ukazuji VDD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
Tak všiml sis někdy, že to pálí dobře a dál nemáš potřebu sledovat.
Já jsem ty hodnoty teprve včera začal sledovat, tak mě to zaujalo a nechal dojet do konce.
Já jsem ty hodnoty teprve včera začal sledovat, tak mě to zaujalo a nechal dojet do konce.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
DPF
Online jsem to nikdy nesledoval. Jen se max po jizde koukl do VDD.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
Možná nám Tom0 vnáší trochu nové teorie do doby vypalování DPF....
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=966852#p966852
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=966852#p966852
Každopádně nevím zda to má souvislost, ale jezdím tak nějak stabilně pohodu a dříve jsem pravidelně vypaloval po 700-800km na těch mých couračkách... teď po vyčistění egru to vychází na 1100-1200km na těch samých cestách tím samým stylem. Jestli je možné že vyčistěním to víc spaluje z vejfuku znovu a méně méně zanáší DPF... Jiné vysvětlení pro to zatím nemám
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
DPF
Je fakt, že EGR mám taky křišťálově čistý, nicméně i při vypalování jsem měl vždy spotřebu 0, nechápu a dál to prostě neřeším a jezdím.
-
Offline
- Příspěvky: 430
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
DPF
Vyšší spotřeba je pouze na začátku regenerace, kdy probíhají postvstřiky, a než se rozžhaví oxicat a zažehne saze v DPF. Pak už saze hoří samy (díky zbytku kyslíku ve spalinách) a spotřeba je normální.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
DPF
Mě to tam dává naftu navíc po celou dobu vypalování. Když to vyjde a vypálí se dokonce, tak to trvá 25-35km a po celou dobu to žere víc.
-
Offline
- Příspěvky: 536
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
DPF
ak už je cítiť regeneráciu do interiéru tak to už značí DPF pred smrťou. Mne robilo to isté, posledných cca 50tkm kilometrov, únik som nikde nenašiel hľadali aj v servise. Problém bol v tom, že aj keď regenerácie prebiehali, filter sa už nevedel správne vypaľovať (mriežka DPF už bola vypálená) a pri spustení regenerácie sa to bohviekade dostávalo do interiéru. Dával som nový DPF (starý mi vydržal len 294tkm...) a regenerácie opäť necítiť do interiéru a aj motor stíchol, urýchlili sa regenerácie a auto ide lepšie za plynom.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
DPF
A jak se vypaloval dle diagnostiky? Mám interval cca na nádrž a vypálí se pořád stejně do 5g. Nepřijde mi že by byl před smrtí. Možná spíš že se regenerace spouští už nuceně když je fakt plnej - jezdím poslední dobou krátké trasy.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
DPF
Křišťálové koule ven.
Je možné, že když nefunguje klapka chladiče EGR u XC90 2006 136kW tak se při vypalování neohřeje DPF tak, aby se vstřikovaná nafta zapálila a ve formě oblaků bílého dýmu se valila z výfuku?
Nefunguje váleček, který tu klapku ovládá - nedrží podtlak, ale nevím jestli je klapka otevřená nebo zavřená.
DPF se ohřálo na max 390°C a pak to místo stoupání začalo klesat až se to ustálilo na nějakých 260°C a přitom to hulilo jak stádo jamajčanů.
Ještě dodám, že auto nehlásí žádnou chybu, kromě plného DPF, která ale vyskočila až dnes když jsem na to šlápnul.
Sání je těsné, vířivé klapky nové a funkční, regulace turba funguje.
Je možné, že když nefunguje klapka chladiče EGR u XC90 2006 136kW tak se při vypalování neohřeje DPF tak, aby se vstřikovaná nafta zapálila a ve formě oblaků bílého dýmu se valila z výfuku?
Nefunguje váleček, který tu klapku ovládá - nedrží podtlak, ale nevím jestli je klapka otevřená nebo zavřená.
DPF se ohřálo na max 390°C a pak to místo stoupání začalo klesat až se to ustálilo na nějakých 260°C a přitom to hulilo jak stádo jamajčanů.
Ještě dodám, že auto nehlásí žádnou chybu, kromě plného DPF, která ale vyskočila až dnes když jsem na to šlápnul.
Sání je těsné, vířivé klapky nové a funkční, regulace turba funguje.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
DPF
Jen úvaha, neb zkušeností nemaje. Když se to nezapálí, tak to nemá dost kysliku, tzn. EGR otevřeno, tzn. špatně. Můžeš zkusit pokusně EGR zablokovat třeba nějakym plíškem?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
DPF
,,oblaků bílého dýmu se valila z výfuku,, https://www.youtube.com/watch?v=g66Jw4Vt-fw&t=339s
Únik chladící kapaliny do spalovací komory-bílí kouř
1. Prasklá nebo pokroucená hlava válce
2. Selhalo těsnění pod hlavou válce
3. Došlo k prasknutí bloku motoru
.. Porušené těsnění hlavy
.. Prasklý motorový blok nebo hlava válce
.. Poškozený systém vstřikování paliva
.. Chybné palivové nebo vstřikovací čerpadlo
.. Vstřikování paliva ve špatných intervalech
Přenosová kapalina nebo hořící chladící kapalina. Začne-li motor nasávat kapalinu přes podtlakovou hadici, začne se z výfuku valit bílý kouř, což pravděpodobně způsobují praskliny v hlavě válce nebo špatné těsnění hlavy.Dieselový motor: Únik chladící kapaliny do spalovací komory
Únik chladící kapaliny do spalovací komory-bílí kouř
1. Prasklá nebo pokroucená hlava válce
2. Selhalo těsnění pod hlavou válce
3. Došlo k prasknutí bloku motoru
.. Porušené těsnění hlavy
.. Prasklý motorový blok nebo hlava válce
.. Poškozený systém vstřikování paliva
.. Chybné palivové nebo vstřikovací čerpadlo
.. Vstřikování paliva ve špatných intervalech
Přenosová kapalina nebo hořící chladící kapalina. Začne-li motor nasávat kapalinu přes podtlakovou hadici, začne se z výfuku valit bílý kouř, což pravděpodobně způsobují praskliny v hlavě válce nebo špatné těsnění hlavy.Dieselový motor: Únik chladící kapaliny do spalovací komory
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
DPF
Takový množství už musí "nějak chutnat" a poznáš, zda je to chladící kapalina nebo něco jinýho
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
DPF
Voda se neztrácí, ty oblaka dýmu jdou fakt jenom když se spustí regenerace, jinak jede auto normálně. Výfuk byl po téhle akci mastný a i dým byl cítit naftou.
Abych EGR zaslepil tak by musel komplet ven. Ale asi to tak stejně dopadne.
Abych EGR zaslepil tak by musel komplet ven. Ale asi to tak stejně dopadne.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé