AxE Volvo 850 2.0 T5

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

:)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

Pokračování :Yahoo!:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

NGe
Offline
Příspěvky: 45
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od NGe »

Radost pohledět, nádherná práce :)
_________________
Volvo 850 T-5R "95"
Volvo 245 B230F "93"
Volvo 244 B21A "75"

Bylo: Volvo 850R 96' Dark olive pearl, Volvo 940 93' D24TIC

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

:)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1819
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

To řešení s hadicí :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

skulda
Offline
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od skulda »

paráda, luxus...
cos použil za barvu na svody (šedá met.) a na turbo? (černý mat), díky
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020


AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

:)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 411
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: sk- trnava

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od berzerker »

A ta krabicka dolu, to je dodatocny chladic oleja?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

Ano je to chladič oleje, je jen na zkoušku, protože budu dávat buď největší z D5 a nebo dám externí pod přední nárazník.

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

:wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

Tak, další tři kousky na G.O
D5252T 850
B5254T2 (Huwa) Ford S-Max 300HP+ :Yahoo!:
B5204T 850R
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1819
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jednou ti přivezu taky ode mně až se mi po...e :D
Seš už zkušenej motorář to je vidět :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

Motor pro S-Maxe, dávno složen a namontován do vozu k zákazníkovi :)
266510535_500635791156731_7264194080888878948_n.jpg
DSC_0665.JPG
DSC_0668.JPG
DSC_0817.JPG
DSC_0818.JPG
DSC_0820.JPG
DSC_0834.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0573.JPG
DSC_0579.JPG
DSC_0816.JPG
DSC_0863.JPG
Na motoru proběhlo:
Nové vložky válců včetně srovnání rovinnosti bloku.
Kontrola klikové hřídele (proběhlo zalapování a osazení novými STD ložisky Glyco)
Nové pístní kroužky (upravené na mezeru v zámku 0,20mm) nové kroužky v STD rozměru mají mezeru v zámku kroužku až 0,90mm = nový motor bez komprese.
Kompletní oprava hlavy - frézování sedel, zabroušení ventilů, seřízení ventilových vůlí, nové gufera ventilů a srovnání rovinnosti hlavy.
Dále klasika, nové rozvody včetně vodní pumpy origo Ford, spojková sada z Focusu RS, nová dvouhmota LUK.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

Další NESMRTELNÁ :D hrůza pryč :) D5252T, najeto cca 800 000Km.

Na motoru proběhlo:

Hlava - kompletní G.O (frézování sedel, zabroušení ventilů, výměna vodítek, gufera ventilů, nové hydroštely, vačka zůstala původní, srovnání rovinnosti hlavy)

Blok - nové vložky válců (staré měli parádní ovál a v horní úvrati byl vyjetý 1mm schodek), srovnání rovinnosti bloku, nutné přebroušení klikové hřídele (křivá jako luk, protože ve Volvu, při výměně motoru nebyla dotažená řemenice kliky a byl bohužel povolen setrvačník, šrouby šli vytočit rukou :)

Dále motor dostal nové, žhavící svíčky, vakuovou pumpu, setrvačník včetně spojkové sady, všechna gufera, proběhla oprava turba (výměna středového uzlu), rozvody včetně nové řemenice, ložiska klikové hřídele, pístní kroužky atd. (Bohužel na opravu vstřiku a čerpadla nedošlo)

(v tomto stavu samozřejmě nebylo možné udělat emise, protože spotřeba nafty odpovídala 15L na 100km a na emisích proletělo intercoolerem 1L oleje :ROFL: , protože turbo mělo hodně velkou vůli :D )

Na vozidle proběhla oprava:
Nový hřeben řízení (starý tekl jako dunaj, ovšem byl plný kovových pilin)
Nová přední ložiska
Lanovody, včetně čelistí
Přední a zadní kotouče včetně nových třmenů
Oprava kabelů ke žhavícím svíčkám
Vyvaření obou prahů (následek tečícího radiátoru topení a provozování v tomto stavu asi cca 4 roky)
Odstrojení celého spodku vozidla včetně náprav - dále proběhlo obroušení koroze celého spodku a natření antikorozní barvou (polyuretanem)
Oprava odometru
Nové všechny 4 silentbloky zadní nápravy
Nové přední blatníky (staré total sežrané korozí)
Dále nové všechny 4 tlumiče Sachs plus pružiny Lesjöfors včetně horního uložení
Radiátor topení
Oprava ABS jednotky, nové ABS kroužky, a všechny ABS čidla
Nové gumy na předním stabíku
Přední ramena Lemforder
A mnoho dalšího :)
IMG_20201011_114418.jpg
IMG_20180119_111252.jpg
IMG_20180111_214041.jpg
IMG_20180111_212427.jpg
IMG_20180107_192648.jpg
IMG_20171209_192544.jpg
IMG_20171209_192530.jpg
DSC_0507.JPG
DSC_0505.JPG
28721473_794332264105511_1415265915_n.jpg
28537340_794331677438903_387914644_n.jpg
28537211_794332237438847_1474742168_n.jpg
28536508_794332274105510_1387368273_n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 155
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od descoobed »

To tdi pojede dokud ho Brusel nezastaví. :D
Ten přechod HUWA na RS spojku mě zajímá, vím, že musí jít i dvouhmota z RS, ale je celkový projev jiný, nebo to ani není poznat?
A krásná práce s vlastní 850, tenhle topic pamatuju ještě z doby co jsem je taky měl. :good:
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

A to nejlepší nakonec pro pobavení :lol: B5204T po důchodci, nikdy závodně nejeto :D a olej měněn po 5000km a hlavně vůbec nebral olej :) :lol:

Motor zakoupen na G.O. S tím že je v pořádku. Má najeto 300 000Km a následně nějaký pátek stálo v garáži.
Po rozborce se došlo na věc, že motor byl údajně zadřen na klice, ale že s klikou otočit lze (ano lze, přes roztaženou teleskopickou ráčnu a zabrat co to jde :)

Při vypouštění oleje, vyteklo do 1L oleje víc ne. Samozřejmě všechny šály na ojnicích jsou protočené a kaput :)
Dále už je to taková klasika, opětovně ve válcích vyjetý krásný schod, vydřená klika atd.
https://youtu.be/_aWYCoMZzcc

Druhá ojnice byla bez jedné půlky ložiska, takže díky velké vůli se píst dotýkal hlavy :)

Takže příjdou nové vložky, přebroušení kliky, 2 píst včetně ojnice příjde náhradní, kompletní oprava hlavy, včetně nových hydroštelů atd :) dále výroba celokovového těsnění pod palici.
IMG_20211204_192602.jpg
IMG_20211204_192451.jpg
IMG_20211204_192359.jpg
IMG_20211204_192348.jpg
IMG_20211204_185406.jpg
IMG_20211204_185403.jpg
IMG_20211204_185401.jpg
IMG_20211204_185237.jpg
IMG_20211204_183510.jpg
IMG_20211204_183320.jpg
IMG_20211204_183318.jpg
IMG_20211204_183316.jpg
IMG_20211204_183257.jpg
IMG_20211204_181624.jpg
IMG_20211204_181616.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

descoobed píše: 15 pro 2021 23:39 To tdi pojede dokud ho Brusel nezastaví. :D
Ten přechod HUWA na RS spojku mě zajímá, vím, že musí jít i dvouhmota z RS, ale je celkový projev jiný, nebo to ani není poznat?
A krásná práce s vlastní 850, tenhle topic pamatuju ještě z doby co jsem je taky měl. :good:
No to doufám, protože takový ojeb s TDI nikdy víckrát :D Holt tak to dopadá když ti ve Volvu vymění za 100k motor z druhého auta, který je údajně good :D a následně po výměně motoru jen co se ochladí, tak se tě majitel vozu ptá, zda je normální ráno v mrazech startovat pomocí dvou baterek :ROFL: :ROFL:

Co se týče výměny spojky, tak origo spojka je montovaná do C30 T5 220Hp a 230hp, C70 T5, S40, S80 II.
Ta která se použila do S-Maxe z Focusu RS II 2.5 RS 305Hp, tak je montována do C30 D3,D4,D5 nebo S60 II, S40 II atd.
Takže setrvák zůstal původní, akorát se dala silnější spojka, tak jak chtěl majitel. Nevím zda to měl vyzkoušené osobně a nebo to měl ošéfované z nějakého fora.
Jen si nevzpomenu jestli původní spojka klouzala skrze výkon a nebo se s tím zdatně prala :) Akorát po výměně spojky říkal, že se mu zdá, že ten pedál je malinko tvrdší.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1819
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Z tebe je už profi motorář paráda :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

Konečně se dostala řada i na světla :)
IMG_20210322_181145.jpg
IMG_20210322_181149.jpg
IMG_20210322_181152.jpg
IMG_20210322_181155.jpg
IMG_20210322_181159.jpg
IMG_20210322_181203.jpg
Po opravě :wink:
IMG_20210407_173258.jpg
IMG_20210407_182411.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12092
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od Urvanej »

Kdo ti to dělal?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

AxE_26
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od AxE_26 »

Zde http://www.chromovani-plastu.cz/. Cena byla kolem 2500 - 2800Kč, teď už si nevzpomenu kolik přesně, protože jsem to nechal spravovat v dubnu.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12092
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od Urvanej »

Díky, tak to je příjemná cena proti novým lampám. Ještě aby vydrželo. :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 155
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od descoobed »

Hmmm, já měl za to, že 2.5T/ST a RS mají jinou dvouhmotu a proto nestačí jen spojková sada, děkuji za odpověď :good: ,snad to stihnu nastudovat, než ta mrcha doklouže. :green: :sorry:
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3378
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

AxE Volvo 850 2.0 T5

Příspěvek od dumi.cz »

Ja tenkrat nechama delat lampy v priciose, ale uz se zacinaji zase loupat, to same hlasil tusim Z-d-e-n-a, tak treba tohle bude lepsi, a nekdy na to taky dojde :)

BTW ty motory delas pro sebe nebo i na kseft?

mel bych tu jedno TDI ne podobnou akci :D
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Arkaz