Zdravím. Zavítal som sem po dlhej dobe, pretože potrebujem poradiť s rozhodnutím. Jedná sa o použitie prevodovky M47 miesto M46. Už sme to tu vyššie riešili, takmer ste ma aj prehovorili na zachovanie M46, no ja som sa stále ešte úplne nerozhodol.
Aktuálne vlastním dva kusy M46 (jednu použitú, údajne funkčnú som kúpil do náhrady), avšak naskytla sa mi možnosť M47, aj s kardanom (zo 744, d24 na diely), výmenou za jednu z mojich M46.
Snažil som sa o tých prevodovkách čosi dozvedieť, tak som tu študoval fórum a mám v tom ešte väčší guláš, než som mal
Preto teraz, s prepáčením, nasleduje séria debilných otázok, ktorá by však mohla pomôcť aj niekomu do budúcna a už sa nebude musieť znovu strapňovať, ako ja teraz:
1. Rozlišujú sa prevodovky M46 a M47 zvlášť pre benzíny a zvlášť pre diesle, alebo je to stále jedno a to isté?
2. M47 sa údajne používala iba do D24 a motorov s nižším krúťákom. Pre použitie do D24TIC je preto nevhodná. Je to pravda, alebo nie? Má tu niekto skúsenosť s D24TIC a M47, ideálne vo väčšom počte kilometrov? Ďakujem.
3. na druhej strane som počul, že rozdiel v M46 a M47 je iba v zadnom 5. stupni, resp. v OD. Tým pádom je na ostatných 4 stupňoch zachované rovnaké sprevodovanie. Je to tak?
4. Spoľahlivosť / nespolahlivosť M46 a M47:
Dočítal som sa tu približne rovnako pre a proti ku každej prevodovke, preto v tom stále nemám jasno. Ľudia sa tu zastávajú aj M46, druhí zasa M47. Na M46 je relé, kabeláž a solenoid, čo vedia pohnevať. Lamely a rôzne iné čary a kúzla v OD, do ktorých netreba zasahovať. No taká M47 vraj horšie znáša vyšší krúťák a piaty stupeň máva údajne problémy s mazaním.
5. Spojka, zotrvačník, ostávajú rovnaké, pre obe prevodovky?
Poraďte mi prosím s rozhodnutím. či do M47, pri tejto motorizácii ísť, alebo nie
V závere chcem už iba dodať, že akúkoľvek M46 alebo M47 by som asi určite otvoril, pokontroloval a vymenil aspoň tie ložiská, alebo aj ostatné, čo bude treba. Už minimálne len z tej zvedavosti.
Takže to, ktorá je momentálne v akom stave, je asi nepodstatné...