ALU kola, ET atd
Pravidla fóra
V tomto bazaru je NUTNÉ aby inzerát začínal:
PRO: prodám
KOU: koupím
VYM: vyměním
V textu čí v názvu uveďte rozměry, výrobce + název a DOT! Nezapomeňte uvést tloušťku vzorku.
V tomto bazaru je NUTNÉ aby inzerát začínal:
PRO: prodám
KOU: koupím
VYM: vyměním
V textu čí v názvu uveďte rozměry, výrobce + název a DOT! Nezapomeňte uvést tloušťku vzorku.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#26 ALU kola, ET atd
Teorie dobrá, ale má celkem dost ALE. Jen stručně.
Vysouváním kola ven se ET snižuje.
Posunutím kola posouváš i bod působení síly na podložku. Takže, pokud by si kolo vysunul třeba 2 m ven z auta, tak by, dle tvé logiky, šlo auto automaticky na dorazy, což se ale neděje.
Takže si s fyzikou šestý třídy (jednozvratná páka) tady uplně nevystačíš.
Vysouváním kola ven se ET snižuje.
Posunutím kola posouváš i bod působení síly na podložku. Takže, pokud by si kolo vysunul třeba 2 m ven z auta, tak by, dle tvé logiky, šlo auto automaticky na dorazy, což se ale neděje.
Takže si s fyzikou šestý třídy (jednozvratná páka) tady uplně nevystačíš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#27 ALU kola, ET atd
Tady je třeba ještě zmínit, že kdo víc vysouvá kola, tak taky dává zároveň i silnější pružiny + tlumiče, takže se to většinou blíží normáu ( působení síly na ramena). Mě třeba vždycky vyhovovalo ET max. 35.(v kombinaci se sportovním podvozkem samzř.)
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 950
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#28 ALU kola, ET atd
Najedu na kamen, na kolo pusobi smerem nahora (kratce) velka sila. Ta pres velkou paku promackne pruzinu klidne na doraz, ale pak to hned prepali na druhou stranu. Tj. auto se nebezpecne houpe.
V sesty tride jsem jeste daval pozor.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#29 ALU kola, ET atd
Nojo, jenže na konci tý páky má stejnej šutr menší úhlovej pohyb na kloub a délkovej pohyb na péro/tlumič. Takže houby doraz, naopak.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 950
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#30 ALU kola, ET atd
Aha. Tvoje auto je offroad. Jede pomalu. Moje jede rychle. Moje jede tak rychle, ze to kolo vystreli nahoru, nadskoci nad kamen (protoze na tu velkou paku je to slaba pruzina) a rozkymaci cely auto. Kdezto bez dvoumetrovyho vysunuti by kolo nenadskocilo nad kamen, protoze mala paka. Vykryla by to v pohode pruzina a tlumic hned utlumil.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#31 ALU kola, ET atd
Proto řikám, že to neni jednoduchá fyzika šestý třídy. Oba ty jevy jdou současně a to natolik, že ten rozdíl ve výkyvu pružiny by byl minimální a dokonce odhaduju, že i menší u toho delšího ramene, pokud budeme brát u obou identický a fungující tlumič.
Ale počítat to odmítám, ze školy už jsem dlouho pryč a i kdybych pozor dával, tak jsem to už zapomněl.
Ale počítat to odmítám, ze školy už jsem dlouho pryč a i kdybych pozor dával, tak jsem to už zapomněl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#32 ALU kola, ET atd
To ms231: "Moje jede rychle. Moje jede tak rychle, ze to kolo vystřelí nahoru"
ms231 můžeš mi, prosím tě, natočit, jak ti vystřelujou kola nahoru (a asi i ven z auta), jak říkáš, já to ještě nikde u nikoho neviděl
P.S. koukni se někdy na autokros-tam ty kola asi taky střílí (je to tam všechno pěkně vidět) nebo co
ms231 můžeš mi, prosím tě, natočit, jak ti vystřelujou kola nahoru (a asi i ven z auta), jak říkáš, já to ještě nikde u nikoho neviděl
P.S. koukni se někdy na autokros-tam ty kola asi taky střílí (je to tam všechno pěkně vidět) nebo co
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#33 ALU kola, ET atd
kishmick: asi neni nutno zesměšňovat.
ms231: ještě mě napadlo přirovnání, že třeba auta DTM a rally a vlastně všechny sporty, se snaží mít ramena co nejdelší a vystrkujou kola co nejvíc ven. Samozřejmě tomu adekvátně upravují tuhosti/uchycení pružin i tlumičů, ale asi nějakou výhodu ta šířka mít musí.
ms231: ještě mě napadlo přirovnání, že třeba auta DTM a rally a vlastně všechny sporty, se snaží mít ramena co nejdelší a vystrkujou kola co nejvíc ven. Samozřejmě tomu adekvátně upravují tuhosti/uchycení pružin i tlumičů, ale asi nějakou výhodu ta šířka mít musí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 950
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#34 ALU kola, ET atd
Tak třeba pomůže animace.
Zároveň si stojím za tím, že při dostatečné (ale stejné) rychlosti u obou aut uvidím u kola normálně umístěného horní děj, u 2m vystrčeneho spodní průběh.
A vysvětlit si to klidně nechám, ale zatím se nestalo.
Šířka je samozřejmě důležitá kvůli stabilitě. A sahají na tuhost pružin i tlumicu. My máme identická auta, jen jedno má víc vystrcena kola. Jen říkám, že jm252485 má pravdu v tomhle konkrétním případě.
Tahle se to chová se stejným autem, když jede jednou pomalu a jednou rychle. Zároveň si stojím za tím, že při dostatečné (ale stejné) rychlosti u obou aut uvidím u kola normálně umístěného horní děj, u 2m vystrčeneho spodní průběh.
A vysvětlit si to klidně nechám, ale zatím se nestalo.
Šířka je samozřejmě důležitá kvůli stabilitě. A sahají na tuhost pružin i tlumicu. My máme identická auta, jen jedno má víc vystrcena kola. Jen říkám, že jm252485 má pravdu v tomhle konkrétním případě.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#35 ALU kola, ET atd
Teď jsi perfektně nakreslil příklad špatného tlumiče. Tak se ale chová auto (se špatným tlumičem) i když jedenapř. 40 Km/h. Když jede rychleji, je to samozř.horší a horší. Pleteš jabka a hrušky...a s ET to tak úplně nesouvisí(menší ET to může ještě trochu měnit)
Já bych se držel spíš původního tématu. Janek tam začal rozebírat ET versus pojistná událost atd...tam taky trošku plete jabka a hrušky. Resp.: ptá se na více rozdílných věcí najednou. V jeho případě ty dvě otázky nejdou dohromady, protože při problému se zákonem se nikdo neptá, na co má ET vliv. Nedodžel jsi velikost ET = nedodržel jsi zákon (není důležité, na co má ET u auta vliv). Ale jinak se dá o ET psát a laborovat rozhodně donekonečna.
Já bych se držel spíš původního tématu. Janek tam začal rozebírat ET versus pojistná událost atd...tam taky trošku plete jabka a hrušky. Resp.: ptá se na více rozdílných věcí najednou. V jeho případě ty dvě otázky nejdou dohromady, protože při problému se zákonem se nikdo neptá, na co má ET vliv. Nedodžel jsi velikost ET = nedodržel jsi zákon (není důležité, na co má ET u auta vliv). Ale jinak se dá o ET psát a laborovat rozhodně donekonečna.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 950
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#36 ALU kola, ET atd
Stojím si za tím, že se stejně projeví:
1) unavená pružina+tlumič
2) vytažené kolo dál od auta
3) vyšší rychlost
a sice to bude vypadat jako spodní nákres.
1) unavená pružina+tlumič
2) vytažené kolo dál od auta
3) vyšší rychlost
a sice to bude vypadat jako spodní nákres.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#37 ALU kola, ET atd
ms231: hele já nevim jak to napsat srozumitelně. Znáš to, že něco víš, jsi si jistej, ale neumíš to vysvětlit... Já chápu co myslíš a na co narážíš, ale nesouhlasím s tím. To co kreslíš by platilo, kdybys měl dokonale nepružný ráz (koule z kulečníku) na straně u pneumatiky. Třeba mě něco napadne a nakonec ti uvěřím
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5222
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#38 ALU kola, ET atd
Potřeboval by jsi testovací nerovnost a vyzkoušet vice aut...
tak to dělaji třeba v Garaž TV https://youtu.be/XR9ir-yFVg8?t=418
tak to dělaji třeba v Garaž TV https://youtu.be/XR9ir-yFVg8?t=418
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#39 ALU kola, ET atd
Ahoj! Začal bych tím, že se podíváš do velkýho techničáku na svoje rozměry disků(legální disky), pak to zadáš do e-shopu, vybereš si podle vzhledu, ceny atd.(v tom ti e-shop neporadí) a je to.... prodejce chce vždycky prodat
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek