T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Přátelé od Volva,
zdá se, že mojí T6 zachtělo se oleje. Vezmu celou story od začátku.

Odchován na B5234T3 alias T5, známé olejničce, jsem stejným způsobem sledoval spotřebu oleje i u T6. Auto mám už 20 tisíc km a za tu dobu jsem naměřil spotřebu 1l/6000km. Nicméně tento týden si auto vzalo z ničeho nic 0.5l již po 800 km!!! Dále jsem během těch 800 km jednou zahlédl bílý obláček kouře při nájezdu na dálnici s využitím celého spektra otáček. Také se mi poslední dobou zdá turbo hlučnější, víc upískané. Jako první rychlotest jsem vzal bílý papírák a vytřel koncovky výfuku. Černé a mastné. Další rychlotest byl v podobě vytažení měrky oleje při nastartovaném motoru. Z měrky se spaliny nehrnou. Za autem smrad spáleného oleje po studeném startu necítím. Tolik k symptomům.

Co říkají vaše křišťálové koule? Moje říká nejspíš turbo. Ale ještě tu je dokument Volvo TJ-24643 na téma B6304T2 a olej. Z toho plyne, minimálně pretesnění hlavy.

Moje záznamy o spotřebě oleje:
  • 383.000 km - nový olej, hladina 0.5 - 0.6 nad MIN
  • 386.000 km - hláška o nízké hladině dolito 0.5 litru
  • 389.000 km - hláška o nízké hladině dolito 0.5 litru
  • 391.500 km - hláška o nízké hladině dolito 0.5 litru, o 500km dříve než očekáváno
  • 392.300 km - opět nízká hladina oleje
Vůbec si nedovedu vysvětlit, jak může motor začít takto náhle brát olej. Snad jedině odvětrání kliky nebo turbo toto umí. Ještě vytáhnu svíčky a kouknu jak vypadají. Tak jak radí TJ-24643.

Ze skály to nehodím. Ne a ne a ne. :D :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1324
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Arkaz »

ja by som asi zacal tym ze by som hladinu nastavil podla vidy na 70% ako ma byt a tak sledoval nasledne ubudanie aby si vedel presny objem co berie.

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Sup »

Ono se to může plíživě zvyšovat přes turbínu i odličovač, až se zapečou kruhy a spotřeba už jen stoupá. Rychle zjistit a zkusit použít nějakou svěcenou vodu na odkarbonovani kruhů.

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

PCV Hájčus řešil asi 2-3 roky zpátky. Bylo pěkně zajetelený po těch 300 tisících. Já teď jen udělal test, jestli je v motoru podtlak a je tam. Ještě hledám nějaký vakuometr na změření přesné hodnoty. Ta má být mezi -1 kPa až -0.2 kPa. Svíčky jsem zatím ven netahal. Je hnusně a zapomněl jsem si momenťák. Ale už dlouho zvažuji pořízení endoskopu, jen nebyl důvod. Teď se asi naskytl. Mohl bych se podívat do trubek kolem turba po oleji a do válců na karbon. To by asi hodně řeklo.

Zatím se držím TJ-24643, některé kontrolní kroky člověk zvládne sám bez spešl přípravků.

Tak či onak, dolil jsem záložní 1L oleje a budu sledovat, kdy ho to sežere.

BG ale stojí za zkoušku. Asi nejlevnější pokus, než se bude hrabat hlouběji.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2221
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Zajsoft »

BG zkusit muzes, ale dej 2 plechovky a nech to v tom tocit hodinu...
Pripadne 2kolove https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=763784#p763784
Nebo jeste lepe, https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=911645#p911645

Me osobne to sedi na kruhy... U brachy to na 2.4T skoncilo onehda na 1L/100km...
A pokud to netece ven pod auto, tak je jasny, ze si akorat mimo jine likvidujes kat a lambady...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Zajsoft píše: 27 led 2021 08:38 Tak sem vcera ozkousel BG 120 - Engine Purge a velka spokojenost...

Nejdrive sem dal od Liqui Moly 5200 - Oil Sludge Flush, s kterym sem najezdil asi 150km.
Pote klasika BG 109 EPR, (s kterym sem na pianko ujel 20km na dilnu) a nechal 30min na 1500ot.
Nasledne vypustit, novej filtr. Nalil vyplachovy olej 3L PARAMO V-2, pridal dal BG 120 a opet nechal 30min na 1500ot vrcet.
Normalne tohle delam, ze to 2x zopakukuju s BG 109, ale vysledek po pouziti BG 120 byl krapet jinde, vicko cisty, vacka a okoli kam bylo nalevacim hrdlem videt je krasne ciste(ano, dival sem se i po 1. kole).

Takze za me opravdu velka spokojenost...
Dobrý postup, ten motor se pak musí blýskat uvnitř jak psí kulky. :good: Jen mi přijde divný, že necháš brumlat motor jen se 3L výplachovýho oleje. Na to bych koule neměl, když u B6304T2 je olejová náplň 7.4L, což je méně než polovina... :unknown:
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2221
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Zajsoft »

Tak ono dle motoru, proste ryska na minimum(a T5 ma napln mam pocit 6-6.5L) na volnobeh staci... A ono to nejsou 3, ale 4, pacz BG 120 je 1L, nebo 2x109 mas 650ml :-)
Jinak pak samozrejme muzes zkusit jeste do noveho oleje dat BG 107 RF-7 (pripadne 2...), ale to uz je leceni nasledku, ne priciny...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 658
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od jirkaTDI »

Jestli je i víc slyšet turbo, tak bych prvně mrknul na něj, sundat sací hadici a zkusit rukou, jestli má axiální vůli...

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Víš jak vypadá B6304T2 a jaký je přístup k turbu??? :ROFL:
https://www.youtube.com/watch?v=TQh8cNtG1JE

Přijde mi jedodušší tam procpat endoskop a koukat po oleji. Případně vylít olej z intercooleru. :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

No každopádně proplachem motoru snad není co podělat. :pardon: A stejně se blíží čas výměny oleje, tak či tak.

Takže nákupní seznam:
  • 2x Liqui Moly 5200 (300ml/5l => 420ml/7l a ještě zbyde na příště)
  • 2x BG 109
  • 1x BG 208
  • 1x BG 110
  • 1x BG 120
  • 5l výplachového oleje *
  • 2x filtr
  • 7.5l 0W-30 Liqui Moly 2853 (Volvo specifikace) **
Postup jak píše Zajsoft.
*) Nevím zda mám odvahu tam nalít PARAMO V-2. Uvažuji spíš o nějaké levné 0W-30, třeba od Shell
**) Napadlo mě zkusit 5W-50 Mobil 1, 0W-40 Ravenol nebo dokonce 0W-50, ale nic z toho nesplňuje specifikace. Navíc by to ovlinilo výsledek chemického pokusu. :kuchta:
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2221
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Zajsoft »

V-2 neni treba se bat na volnobeh-lehce zvysene(1200-1500). Kor kdyz to jako ja, nebudes i s tim, zvesela tocit do cervenych - a necekane to nicemu nevadilo, ze... :crazy:
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Jaká je výhoda toho Paramo V-2? Všude píšou, že je to minerální výplachý olej, ale proč nepoužít levnou syntetiku jako výplach? Je za tím nějaká pokročila chemie??? Třeba že paramo neobsahuje aditiva, která dodá BG109 a BG120???
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2221
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Zajsoft »

No ve finale pouze cena, kdyz to clovek kupuje v 10L kanystu, plus u me je to jen vec zvyku, pacz ho pouzivam tak asi skoro 25let...
Samozrejme z druheho pohledu, je nejlepsi pouzit co co tam pak nalejes pro provoz...
Coz sem ted treba na Blackovi NEDOBROVOLNE udelal, pacz kdyz sem to delal, tak zaclo chcat, spechal sem, takze sem nechal vyndanej vypustak a V-2 raketovou rychlosti protekla do sudu s vyjetakem, takze sem holt proplachoval nakonec za 4x draz no... :oops:

Takze ano, neco jako StarLine DIAMOND 5W-40 - 5 litrů 449,00 uz neni zas o tak drazsi.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Upřímně řečeno, nemyslím si, že mi proplach BGčkem vyřeší ten problém. :pardon: Ale na druhou stranu, ten motor má 400 kila najeto a i když to je nepřímovstřik, nedělám si iluze o tom, že je uvnitř čistý jak slovo boží. Prvních 300t km to jezdilo do autorizáku po 30t km. Jestli první majitel měnil olej dřív sám, to se nikdy nikdo nedozví. Leda tak jim napsat, kontakt by byl. :D Pak s tím jezdil Hájčus, tam o údržbě pochyb není. Jenže moderní eko-teroristický oleje 0W-30 A5/B5, který to auto dostává po celou dobu prostě nějaký karbon udělají i když se mění po 10 - 15 tisících.

Můj osobní tip je že buď začalo propouštět víko ventilů, turbo, nebo gufera na ventilech, v tomto pořadí. Drobný olejový průsak v místě, kde se setkává hlava, víko a řetežový obal tomu nasvědčuje. :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2221
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Zajsoft »

No ber to tak, ze az se to bude otvirat, tak to alespon bude ciste :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1013
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od David Patočka »

Odvětrání motoru je poměrně časté, stačí zkusit při běžícím motoru vyndat nalévací zátku motorového oleje. Pokud to nepůjde, je to jasné.
Turbo jsme na této T6 ještě neměnili, ale možné je všechno a přít se nechci.
Pokud se neprokáže nadměrná radiální a axiální vůle, a nebude v sací rouře za turbem viditelná louže oleje, hledal bych jinde.
Dělají se často pístní kroužky, tedy pokud to vůle pístů ve válcích ještě dovolí. Někdy je to fakt hodně vyběhaný, že je vidět těsnící kroužek dírou kolem
pístu zcela zřetelně.
Vodítka ventilů také nejsou žádná výjimka, proto máme tuto opravenou hlavu připravenou v regále :D

A asi poslední nepříjemnost je problém na třetím válci, stačí vyndat svíčku a kouknout kamerou do válce, když je píst v dolní úvrati.
Stěna válce směrem ke směru jízdy bývá zcela zničená a často je vidět i chybějící kus pístu.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Tak to nejsou vůbec pěkný zprávy...
David Patočka píše: 07 dub 2021 21:25 ...
Dělají se často pístní kroužky, tedy pokud to vůle pístů ve válcích ještě dovolí. Někdy je to fakt hodně vyběhaný, že je vidět těsnící kroužek dírou kolem pístu zcela zřetelně.
...
A asi poslední nepříjemnost je problém na třetím válci, stačí vyndat svíčku a kouknout kamerou do válce, když je píst v dolní úvrati.
Stěna válce směrem ke směru jízdy bývá zcela zničená a často je vidět i chybějící kus pístu.
Lze toto řešit převložkováním? Pokud se nepletu, tak tento blok motoru má kovové vložky válců.

Bez ohledu na finance, samozřejmně, čistě technologicky...

Děkuji :)
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1013
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od David Patočka »

Ano, čistě technologicky to lze..............
Výroba jedné vložky, odvrtání a zalisování nové vložky + vybroušení válce vyjde na 4000,- bez dph
Vynásobíme šesti válci a přičteme 1000 korun za přebroušení plochy bloku. Celkem 25000,- bez dph
Šest pístů s kroužky je při dnešním kurzu cca 23424,- bez dph

Tak a teď lágry ojniční, lágry hlavní, udělat celou hlavu za cca 20000 (rovnat, tlakovat, vodítka, ventily, gufera, ventilové vůle............. atd)
bedna všech těsnění, šrouby hlavy, přetěsnit vakuovku, řetězový rozvod asi taky, pár gufer, odvětrání motoru, a co to turbo?
Práce na odstrojeném motoru na stole 24 hodin, práce servisu je následně cca to samé.

a dál už asi nemusím pokračovat.......
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Takže komplet generálka motoru, tak 100 možná 120... furt levnější než nová baterka do hybridního mixéru Euro 7 :D :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Sup »

No taková toyota je má za cca 45tis Kč ;)
Třeba to nebude tak zlé.

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Věřím, že ne. Teda... doufám. :D
Pokud se člověk do toho nechce vysypat, nemá si vůbec auto kupovat. :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2221
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Zajsoft »

Jo, proto presne kupovat to, co si clovek chce nechat a vysypat se do toho ma smysl... :good:
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9870
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od hajnej »

Sup píše: 07 dub 2021 22:57 No taková toyota je má za cca 45tis Kč ;)
Třeba to nebude tak zlé.
A to třeba není vůbec zlý. Už jsem se na to před časem díval. Ale to už jsme u jiného tématu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Werscajk »

Ahoj!
Ne, neumřel jsem ani neemigroval. Jen jsem poslední rok neměl vůbec čas na fórum. Našel jsem v záložkách tenhle topic. Zaslouží si to status update po najetých cca 40.000 km.

Spotřeba oleje vyřešena!

TLDR: Jak? Onoseto samoseto. :)

Žraní oleje vygradovalo na cca 0,5l/2000km. Našetřeno na opravu bylo, jen ten čas, ten čas. Tak jsem si řekl, že ještě tomu jednu výměnu dám. A místo Total Quartz 0W-30 jsem tam nalil Liqui Moly Special Tec V 0W-30. Určeno primárně pro Volvo a Volvo approved. A najednou to bylo lepší. A to o hodně. Za 10.000 km jsem dolil půl litru a výměna po 15.0000km. Pěkná černota z toho šla. Tak jsem zkusil další výměnu. A ještě lepší. Najeto 6500km od výměny a olej 1 křížek pod maximem.

Nevím nerozumím. Ale je to tak. Očividně je rozdíl i jinde než jen v lahvi.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4995
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

T6 B6304T2 Skokové zvýšení spotřeby oleje

Příspěvek od Romulusw »

Díky za info, to se může leckomu hodit :good:

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé