zdá se, že mojí T6 zachtělo se oleje. Vezmu celou story od začátku.
Odchován na B5234T3 alias T5, známé olejničce, jsem stejným způsobem sledoval spotřebu oleje i u T6. Auto mám už 20 tisíc km a za tu dobu jsem naměřil spotřebu 1l/6000km. Nicméně tento týden si auto vzalo z ničeho nic 0.5l již po 800 km!!! Dále jsem během těch 800 km jednou zahlédl bílý obláček kouře při nájezdu na dálnici s využitím celého spektra otáček. Také se mi poslední dobou zdá turbo hlučnější, víc upískané. Jako první rychlotest jsem vzal bílý papírák a vytřel koncovky výfuku. Černé a mastné. Další rychlotest byl v podobě vytažení měrky oleje při nastartovaném motoru. Z měrky se spaliny nehrnou. Za autem smrad spáleného oleje po studeném startu necítím. Tolik k symptomům.
Co říkají vaše křišťálové koule? Moje říká nejspíš turbo. Ale ještě tu je dokument Volvo TJ-24643 na téma B6304T2 a olej. Z toho plyne, minimálně pretesnění hlavy.
Moje záznamy o spotřebě oleje:
- 383.000 km - nový olej, hladina 0.5 - 0.6 nad MIN
- 386.000 km - hláška o nízké hladině dolito 0.5 litru
- 389.000 km - hláška o nízké hladině dolito 0.5 litru
- 391.500 km - hláška o nízké hladině dolito 0.5 litru, o 500km dříve než očekáváno
- 392.300 km - opět nízká hladina oleje
Ze skály to nehodím. Ne a ne a ne.