Zdravím,
prosím vás o radu. Mám takový problém, bohužel jsem se zde nedohledal tématu, nebo jsem ho přehlédl.
Když je auto studené tak začne neuvěřitelně dýmit. Když je voda a olej zahřátý, tak za jízdy dýmit přestane. Jenže zastavím a po nějaké době začne trochu dýmit. Ale všiml jsem si, že mi třeba na chvíli sepne ventilátor (i teď při nízkých teplotách) tak dým z výfuku přestane. A jakmile ventilátor vypne tak auto zase začne trochu dýmit. A lehce se ztrácí chladící kapalina po čase ne moc, ale je to poznat. Pod víčko motoru jsem se koukal, tak emulze se tam netvoří. A v nádobce je čistě chladící kapalina.
Nemáte zkušenost? Popřípadě nějakého šikovného automechanika v Praze? Je to moje první Volvo.
dým V70 T5 2.0 166kw
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
dým V70 T5 2.0 166kw
Barva toho dýmu?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
dým V70 T5 2.0 166kw
bílá
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: sk- trnava
dým V70 T5 2.0 166kw
Krystalova gula hovori, ze by to mohol byt olej, co sa nasava cez opotrebene stvrdnute tesnenia drieku ventilov - preto to tak dymi na volnobehu, lebo motor ma najvacsi podtlak a zaroven to je tam natecene kym auto stalo.
Druhy tip je , ze to prisava cez turbo, ale to by asi dymilo aj ked turbo tlaci pri zrychlovani.
Druhy tip je , ze to prisava cez turbo, ale to by asi dymilo aj ked turbo tlaci pri zrychlovani.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
dým V70 T5 2.0 166kw
děkuji za tip
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: 1995 Volvo 850 T5-R 166kw(177kw), kombi
dým V70 T5 2.0 166kw
Ahoj, vím že to může znít triviálně, ale počítáš s kondenzací v těchto mrazivých dnech? Každý studený motor kouří za studena bílým dýmem (vodní pára). Zvláště pokud bys jezdil kratší trasy, můžeš mít kondenzát ve výfukovém potrubí nahromaděný a postupným popojížděním dochází k ohřevu a následném odpařování kondenzátu. Pokud bys jezdil delší trasy nebude kondenzátu ve výfuku tolik.Když je auto studené tak začne neuvěřitelně dýmit. Když je voda a olej zahřátý, tak za jízdy dýmit přestane. Jenže zastavím a po nějaké době začne trochu dýmit.
Pokud víš že to není kondenzátem, hledal bych příčinu tam, kde se voda dostává do spalovacího prostoru (těsnění pod hlavou) popř. výfukového potrubí (chlazení turba). Samozřejmě ale toto bych viděl jako krajní možnost.
Ventilátor zapříčiňuje rychlejší proudění teplého vzduchu pod autem (fouká teplo směrem dozadu zpod kapoty nahoru a pod motor dolů), tudíž kondenzát zmizne vlivem teplejšího vzduchu.
_________________
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
-
Offline
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
dým V70 T5 2.0 166kw
Jo, teď v mrazech auta dýmí za studena hodně, dost si toho všímám u výkoných aut v kolonách a na křižovatkách. Já mám čerstvě po zástavě v autě motor B 5244 T5 s chipem od Hilton Tuning Stage 3
a auto v mrazech dýmilo bílým kouřem za studena na křižovatce úplně šíleně! po konzultaci s technikem jsme měli teorii, že je možná moc vysoká dávka paliva a benzín kondenzuje ve výfukovém potrubí
(olej ani chladicí kapalina nemizí ani po 2.000km) Teď se oteplilo a pára zmizela žádnej bílej kouř už nepozoruju, tak přeju, ať máš taky klid.
a auto v mrazech dýmilo bílým kouřem za studena na křižovatce úplně šíleně! po konzultaci s technikem jsme měli teorii, že je možná moc vysoká dávka paliva a benzín kondenzuje ve výfukovém potrubí
(olej ani chladicí kapalina nemizí ani po 2.000km) Teď se oteplilo a pára zmizela žádnej bílej kouř už nepozoruju, tak přeju, ať máš taky klid.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
dým V70 T5 2.0 166kw
Jak psal jirik, v drtivé většině případů se jedná o neškodný kondenzát, který se v ještě ne zcela prohřátém výfuku odpařuje. V zimních měsících může být již motor ohřátý, ale ohřát výfuk může trvat i několik hodin, např. při popojíždění ve městě. Proto taky motor při studeném startu běží na bohatou směs, aby se dříve ohřál katalyzátor. Navíc při chemické reakci v katalyzátoru vzniká kromě CO2 ještě voda, ta potom při nízké rychlosti výfukových plynů (volnoběch, pomalá jízda v nízkých otáčkách) má tendenci kondenzovat na vnitřní stěně výfuku a odpařovat se pomalu, čímž výfukové potrubí opět chladne. A zase začne kouřit bíle.
Za další, v chladných měsících, pokud se s autem nejezdí často, dochází k velké kondenzaci vzdušné vlhkosti a par z oleje a nespáleného paliva v klikové skříni. Tato mlhovina v podobě kyselých par se pomalu odpařuje, prochází motorem a končí ve výfuku.
Nicméně se vyplatí tento stav sledovat a třeba i vystoupit z auta a jít si čuchnout a podívat se na barvu kouře.
Bílý kouř bez zápachu = neškodný kondenzát
Bílý nasládlý kouř = chladící kapalina
Modrý kouř = olej
Černý kouř = bohatá směs nebo jiné problémy s palivem
Pozor, benzín může být cítit z výfuku i po ostré jízdě a není to závada. Ve vysokých otáčkách motoru teče do válců víc benzínu než se dokáže spálit a bývá to tak schválně, protože v tu chvíli je benzín využíván k ochlazení spalovacího prostoru.
A na ten úbytek chladící kapaliny bych se zaměřil. Protože u Volvích turbomotorů kdo nedělal těsnění pod hlavou, toho to čeká.
Za další, v chladných měsících, pokud se s autem nejezdí často, dochází k velké kondenzaci vzdušné vlhkosti a par z oleje a nespáleného paliva v klikové skříni. Tato mlhovina v podobě kyselých par se pomalu odpařuje, prochází motorem a končí ve výfuku.
Nicméně se vyplatí tento stav sledovat a třeba i vystoupit z auta a jít si čuchnout a podívat se na barvu kouře.
Bílý kouř bez zápachu = neškodný kondenzát
Bílý nasládlý kouř = chladící kapalina
Modrý kouř = olej
Černý kouř = bohatá směs nebo jiné problémy s palivem
Pozor, benzín může být cítit z výfuku i po ostré jízdě a není to závada. Ve vysokých otáčkách motoru teče do válců víc benzínu než se dokáže spálit a bývá to tak schválně, protože v tu chvíli je benzín využíván k ochlazení spalovacího prostoru.
A na ten úbytek chladící kapaliny bych se zaměřil. Protože u Volvích turbomotorů kdo nedělal těsnění pod hlavou, toho to čeká.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
dým V70 T5 2.0 166kw
Jen bych doplnil, že příznaky, které Fila popsal platí pro benzinové motory
-
Offline
- Příspěvky: 414
- Registrován: 5 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
dým V70 T5 2.0 166kw
Naše T5 je v zimě doslova generátor bílé kouřové clony a žrout oleje. Z výfuku lze cítit po studeném startu benzín a spálený olej. Vsadil bych boty na čtyřboj turbo, odvětrávání, gufera ventilů a pístní kroužky co se oleje týče a těsnění pod hlavou co se vody týče. Komu stará T5ka bez generálky nepapá olej, ten asi vyhrál loterii.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
dým V70 T5 2.0 166kw
Díky moc za odpovědi a vysvětlení.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé