Fórum se přestěhovalo...

...z Brna do Prahy :-D

Takže omluvte případný výpadek(budou se měnit IP adresy).

Zajsoft

D5: přirozené dlouhé starty

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Tvl. mě z toho jebne. Oprava nevydržela ani den. :%)
Ráno, než jsem jel do práce, tak jsem to byl v dílně ještě zkusit, auto chytlo úplně v pohodě, jako na videu.
No a když jsem se z práce vrátil, tak je závada zpátky. Auto prostě dlouho točí, než nastartuje.
Pomalu začínám být v koncích. :unknown:
Ještě mám zítra v plánu otestovat znova čerpadlo v nádrži a zkusit ho napojit přímo na vysokotlak hadičkou.
A taky se mi nějak nelíbí ten filtr, který tam někdo dal - má úplně jiný tvar, než na jaké jsem zvyklý a zespodu má plastovou zátku místo šroubku. Kdo ví co je to za výrobce a model. :%)
Ale jinak už mi zbývají jenom vstřiky.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

Nejsem znalý jako ty ve volvech, ale mě se nelíbí ten červený trojúhelník na palubovce. Říkals, že to jsou dveře, ale mě svítí oranžově. :wink:
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

U starých modelů svítí červeně, na diag není žádná závada.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

Na videu ti to přeblikne, trošku to mate. :D
A klasika jako pojistka, relé? Kontrola napětí na vstupu do čerpadla?
Jako na videu je to nebe a dudy oproti původnímu stavu.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Sup »

To byl ten první start, který byl ok, pak se to zase prodloužilo.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Teď jsem zjistil, že je tam filtr Sralline :shock:, takže zítra ráno okamžitě objednávám Mann.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Juric píše: 16 pro 2020 19:57 Na videu ti to přeblikne, trošku to mate. :D
Jo, teď jsem si toho všiml. Žlutě svítí po zapnutí klíčku do polohy I trojúhelník proto, že jsem měl odpojenou zadní sedačku a svítila tam chyba airbagů. Do červena se to překlopí po zapnutí klíčku do polohy II. Teď už žlutě při zapnutí klíčku nesvítí.
Video bylo točeno včera hned po výměně čerpadla, ale dnes ráno byl ten průběh startu stejný. Zkurvilo se to až přes den, co jsem byl v práci.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Sup »

Já měl předtím měl Purflux a po vyměněn za Mann se mi nic nezměnilo. Že by Starline byl az tak jiný? I když já mám papírovou vložku a ne celý filtr.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Nevím jestli je tak jiný, ale prostě, po předchozích hodně špatných zkušenostech s touhle značkou, mu nevěřím.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

Raolsa: ok trojúhelník ignoruji :D
El + tlak, průtok do a z railu. Osobně bych se vykašlal na senzory a měřil to "bokem" hw, ale netuším jak.

Filtr dokáže udělat dost. Omezit průtok, zvýšení ulpívání nečistot, propouštět nečistoty.
Výrobci filtrů nejsou pod dohledem výrobce vozidla, tak můžou mít jakékoliv parametry. Obecně kdo víc platí, má kvalitnější produkt..
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Elektrika do čerpadla jde, tlak paliva u motoru byl 2 bary, ale průtok už jsem neměl nervy měřit, ale tlak na budíku stoupal zase nějak pomalu. :unknown:
Zítra, až udělám Supovo auto, se chystám to změřit jak u motoru tak přímo u čerpadla v nádrži.
Tlak na railu jsem přes diag neměřil, ale bude to furt stejný, prostě pomalu nabíhá.
Každopádně ten filtr vyměním. A ještě se chystám profouknout komplet trubky od nádrže.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

To zní rozumně to s těma trubkama do nádrže. Omezená zpětná větev dokáže taky udělat paseku. A co když to přisává vzduch do vedení nafty?

Je reálné třeba na přívod do vysokotlakého čerpadla připojít flašku s naftou? Aby to netahalo z nádrže, ale mělo "krátký" zdroj nafty?

Teď mi došlo, že snad na všech nafťácích (osobní/truck) jsem měl ruční pumpu nafty. Na volvu si ji nevybavuji.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Ruční pumpa tam není právě proto, že to má čerpadlo v nádrži, které tu naftu má dopředu natlačit. To není staré TDI. :D

Ten "krátký" zdroj asi nepůjde.

Uvidím zítra, jestli něco pomůže. Mám na tom autě i další práci.

Tvl. a to jsem si říkal, že na D5 není nic složitého. :%)
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Sup »

To můžeš pro inspiraci změřit i na mém autě ;)

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

Člověk se furt učí.
Už mě napadá jedině samotné vysokotlaké čerpadlo. (Jedno mám získané darem v neznámém stavu ve sklepě).

Vstřiky bych netipoval, to by musely být špatné všechny aby to nechytlo aspoň na 4 válce.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od mot »

Problém bude určitě v tom, že ti na palubovce problikává indikátor tempomatu :-D
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Pongo
Offline
Příspěvky: 139
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Pongo »

Juric píše: 16 pro 2020 21:21 Vstřiky bych netipoval, to by musely být špatné všechny aby to nechytlo aspoň na 4 válce.
Nemáš pravdu :wink: Je to presne naopak, i jeden tečúci vstrek ti môže spôsobiť znížený tlak v raile, pomalý nástup tlaku do tlaku do railu. A to ti spôsobí nedostatočné rozprášenie paliva, ak vôbec ECM uzná za vhodné že pustí palivo do válca kôli nízkemu tlaku.
Holt Common Rail...

V tomto je super PD a radovka :D stačí že je jedno čerpadlo dobré a ostatné roztočí :)
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Sup »

No PD a PD, ty s piezo vstřikovači, ti nepustí ostatní, když je jeden eketricky KO, se solenoidovymi doskaces na tři/dva válce do servisu nebo domů, když jeden odejde ;-)

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Tak hadice profouknuty, filtr vyměněný, čerpadlo v nádrži krásně drží tlak, ale pořád to nestartuje.
Takže zítra vstřiky ven a bude se zkoušet jestli netečou.
Pokud ne, tak ještě musím nějak vyzkoušet jestli neprotéká ten přetlakový ventil na liště.
Ale jinak už nevím.

Co jsem zkoušel Supovo S60, tak tam po chcípnutí motoru tak rychle tlak na railu neklesá, jako u tohohle nesmyslu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Pongo
Offline
Příspěvky: 139
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Pongo »

Môžem otázočku ako diagnostikujete podávacie čerpadlo ? Nejak to vo Vide neviem nájsť. Tiež mám tie štarty asi o sekundičku dlhšie než by mi pripadalo vhodné :D :oops:

Jinak teda to či je čerpadlo úplne off alebo sa dá zistiť aj sluchom, vždy keď mám auto dlhšie v diagnostike a klíček vo dvojke, tak sa asi po minutke ozve niekde z podpalubia zvuk protíkající nafty :D
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Tak mám další poznatek - hádám, že asi není v pořádku, když z elektricky odpojeného vstřiku teče při startování nafta z přepadu proudem. :D Oni teda trošíčku tečou všechny, ale tenhle jeden je brutální. :%)
Zajímavý je, že ve standardním skleničkovém testu se to nijak neprojevuje. :unknown:

to Pongo: Já to zjistil tak, že jsem si u motoru u vysokotlakého čerpadla odpojil přívodní hadičku a napojil na ni tlakoměr. Původní čerpadlo natlačilo sotva 1 bar a při vypnutí tlak hned klesl na nulu. Nové čerpadlo natlačí 2 bary a po vypnutí tlak drží.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Tak vyřešíno. :Yahoo!:
Po výměně vadného vstřiku to chytá na drc. Tlak na railu při startování stoupá raketovou rychlostí a po chcípnutí klesá pomalu, řekl bych, že stejně jako u Supovo S60, takže to bude relativně v cajku - klop, klop na dřevo. :D
Ale že mě potrápila, mrcha. :crazy:
No alespoň jsem pro příště chytřejší. :friends:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Tod2 »

Takže by to mělo případně fungovat i bez výměny toho vadného čerpadla v nádrži, že?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Teoreticky ano, ale přehazovat to zpátky nebudu, páč to staré čerpadlo nemělo už parametry.
Taky mě překvapilo jaký se teď z nádrže linou zvuky.
Je slyšet standardní zvuk pumpy - hvízdání a k tomu ještě takový zvuk jako když se stříká hadicí na kus plastu.
Jestli má to čerpadlo takový výkon, nebo co. :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

Kolik čistého času nakonec zabrala diagnostika a řešení problému?

A kde je video po opravě? 😀
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé