Katalyzátor T6 224kW
- Autor
- Zpráva
#1 Katalyzátor T6 224kW
Ahoj,
tak tu mám další problém - diagnostika hlásí, že účinost katalyzátoru je špatná.
Má otázka zní - máte někdo zkušenosti jak to levně opravit, tak by to prošlo technickou? Nějaký uni kat nebo tak něco?
Nový za něco přes 30tis. se mi nechce kupovat a vidím to jako až poslední variantu.
tak tu mám další problém - diagnostika hlásí, že účinost katalyzátoru je špatná.
Má otázka zní - máte někdo zkušenosti jak to levně opravit, tak by to prošlo technickou? Nějaký uni kat nebo tak něco?
Nový za něco přes 30tis. se mi nechce kupovat a vidím to jako až poslední variantu.
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#2 Katalyzátor T6 224kW
Dvě stovky
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 Katalyzátor T6 224kW
Hlavně se také záměř na příčinu teto zavady. Spatnej kat je az dusledek.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#4 Katalyzátor T6 224kW
hajnej píše:Hlavně se také záměř na příčinu teto zavady. Spatnej kat je az dusledek.
Příčina nalezana - přes AVDily opraveno (https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=68609). Autorizovaný servis nebyl schopný najít příčinu, ale chtěl mi vyměnit kat, lamdy a svíčky za cca 45tis... už nikdy více...
Teď ale na konci měsíce mám jit na technickou, tak to musím opravit jen najít tu nejlevnější a samo správnou cestu...
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
#5 Katalyzátor T6 224kW
Tak povídejimrija píše:Dvě stovky
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#6 Katalyzátor T6 224kW
Exik píše:Tak povídejimrija píše:Dvě stovky
Najít povolnou STK a dát dvě stovky navíc
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#7 Katalyzátor T6 224kW
jestli ti jde momentálne jen o to, abys prošel, tak natankuj 3/4 nádrže E85 a jdi na STK dokud je teplo. pak rychle vyjezdit než se ochladí, jinak to bude nahovno startovat a celkově to bude drtit motor.
jinak pokud je kat načnutý, tak tam dej 100 oktanový benzín, připravek na čištění vstřiků a katu a pořádně projet, ale pořádně.
jinak pokud je kat načnutý, tak tam dej 100 oktanový benzín, připravek na čištění vstřiků a katu a pořádně projet, ale pořádně.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2365
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#8 Katalyzátor T6 224kW
aneb jak držet kat v kondici.marekbm píše:....tak tam dej 100 oktanový benzín, připravek na čištění vstřiků a katu a pořádně projet, ale pořádně.
Tankuju jen 100oktan a přidávám VIF, šemíky vJetrám, KAT původní - najeto 360tkm, T6 228kW.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
#9 Katalyzátor T6 224kW
Takže dle komentářů soudím, že jiná cesta než koupit nový originál není... Nojo, tak si jdu připravit peněženku .
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#10 Katalyzátor T6 224kW
Univerzální, sportovní katy existují, ale vím o nich prd.
Nicméně co zkusit sehnat jiný z rozborky a pak s tím starým zkusit na dvorku některé experimenty, ktere by mohly vést k jeho oživení ?
Nicméně co zkusit sehnat jiný z rozborky a pak s tím starým zkusit na dvorku některé experimenty, ktere by mohly vést k jeho oživení ?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
#11 Katalyzátor T6 224kW
To je právě to, nikde žádný nemohu najít . a i kdybych našel, tak experimenty asi žádné dělat nebudu páč nevím jakimrija píše:... Nicméně co zkusit sehnat jiný z rozborky a pak s tím starým zkusit na dvorku některé experimenty, ktere by mohly vést k jeho oživení ?
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 317
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dejvice
- Vůz: 850 xc90
#12 Katalyzátor T6 224kW
Že jich bude z těch 3.2 motorů na každém vrakáči alespoň 5.imrija píše:Nicméně co zkusit sehnat jiný z rozborky ...
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
#13 Katalyzátor T6 224kW
3.2 má bohužel úplně jiný kat .Wolfram1944 píše:Že jich bude z těch 3.2 motorů na každém vrakáči alespoň 5.imrija píše:Nicméně co zkusit sehnat jiný z rozborky ...
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 317
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dejvice
- Vůz: 850 xc90
#14 Katalyzátor T6 224kW
Teď se na to dívám, T6 je úplně jiný motor. Alespoň počet válců je s 3.2 shodný. A tím spíše je složité najít použité díly. Alespoň tady ty katalyzátory nejsou 4 jako má podle všeho 3.2.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#15 Katalyzátor T6 224kW
Ještě než začneš - třeba zbytečně - luxovat peněženku - smaž chyby, pojezdi a až to znovu vyskočí, pošli výpis všech chyb motoru. Případně pošli seznam všech aktuálních ECM chyb. Plus info, zda-li to nepadá do nouze.
S katem jsem na T6 zápasil taky, nakonec se z toho vyklubaly dva zcela jiné problémy:
1. odvětrání klikovky (nastartuj a zkus vytáhnout víčko oleje - pokud půjde hodně špatně, je nejprve potřeba vyřešit membránu oil trapu)
2. s regulací turba - tady někdo (mi zcela nepochopitelně) přeházel podtlakové hadičky přímo na reguilaci turba (nechápu proč a hlavně jak, kdo ví, jaký je přístup k turbu, pochopí)
V obou případech byla chyba nízké účinnosti katu doprovázena ještě dalšími chybami a to byly ty hlavní chyby (kat spíše jen fantomová). V mezičase jsem luxoval peněženku já, ale chtěl jsem T6 ladit, tak v autě nakonec přistála 3,5" Ferrita. A původní kat, zdá se, jezdí zcela spokojeně v jiném autě, takže patrně vadný nebyl.
/PL
S katem jsem na T6 zápasil taky, nakonec se z toho vyklubaly dva zcela jiné problémy:
1. odvětrání klikovky (nastartuj a zkus vytáhnout víčko oleje - pokud půjde hodně špatně, je nejprve potřeba vyřešit membránu oil trapu)
2. s regulací turba - tady někdo (mi zcela nepochopitelně) přeházel podtlakové hadičky přímo na reguilaci turba (nechápu proč a hlavně jak, kdo ví, jaký je přístup k turbu, pochopí)
V obou případech byla chyba nízké účinnosti katu doprovázena ještě dalšími chybami a to byly ty hlavní chyby (kat spíše jen fantomová). V mezičase jsem luxoval peněženku já, ale chtěl jsem T6 ladit, tak v autě nakonec přistála 3,5" Ferrita. A původní kat, zdá se, jezdí zcela spokojeně v jiném autě, takže patrně vadný nebyl.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#16 Katalyzátor T6 224kW
Membrána vyměna a ještě byla prasklá nějaká hadice. a potom všem mi to zase vyhodilu tu chybu... přesné změní chyby už nevím. To na to přišli v AVDily... Takže osobně nevím jakou jinou cestou se vydat...
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#17 Katalyzátor T6 224kW
No pošli ty chyby (pokud jich bylo více). Předpokládám, že se rozsvěcuje i ponorka? Můžeš auto napojit na VDASH? (stačí DiCE a PC)
Je také možné, že membrána byla u tebe buchlá tak dlouho, že auto jezdilo na chudou směs tolik km a kat skutečně odešel (vysokými teplotami). To asi nezjistíš jinak, než demontáží katu a jeho optickou kontrolou.
Další možnost, jak zkusit zkontrolovat funkci katu je - nastartovat a na diagnostice zobrazovat hodnoty z přední a zadní lamda sondy. ECM si funkci katu takto sama kontroluje, že v ustáleném stavu lehce "houpe" bohatostí směsi kolem hodnoty lambda=1 a zadní lambdou se dívá, jestli se napětí na ní také houpe (a zda-li "hodně" nebo "málo"). Málo je správně (lambda měří kyslík a ten chybí, pokud se CO správně oxiduje na CO2- což je primární funkce katu). Zkus pohledat na googlu. Pokud houpe "málo" dostatečně dlouhou dobu, jednotka ECM si pak shodí Catalyst Readiness kód z 1 do 0. A tahle "nula" je to, co se prvně dnes kontroluje na emisích (takový selftest všech základních emisních funkcí - pokud jsou všechny správně shozeny do 0, nemusí se ani nic dál kontrolovat).
Ovšem kde je hrana mezi "hodně" a "málo", sám nevím - protože na V8 mi to houpe "hodně" až tak, že ten zmíněný readiness kód nespadne ani po 200km. Vždy záleží, jak tohle celé výrobce nastavil. Na podzím jsem jel na ME s trošku staženým zadkem. Ale nakonec z toho žádný problém nebyl, mašina viděla stále Catalyst Readiness 1čku, takže se pokračovalo s doplňkovým měřením aktuálních hodnot CO (mají být hodně nízké - vše má být zoxidováno na CO2) - a tady byl výsledek pozitivní - katy i po 230tkm jako za mlada - neměřitelné koncentrace.
/PL
Je také možné, že membrána byla u tebe buchlá tak dlouho, že auto jezdilo na chudou směs tolik km a kat skutečně odešel (vysokými teplotami). To asi nezjistíš jinak, než demontáží katu a jeho optickou kontrolou.
Další možnost, jak zkusit zkontrolovat funkci katu je - nastartovat a na diagnostice zobrazovat hodnoty z přední a zadní lamda sondy. ECM si funkci katu takto sama kontroluje, že v ustáleném stavu lehce "houpe" bohatostí směsi kolem hodnoty lambda=1 a zadní lambdou se dívá, jestli se napětí na ní také houpe (a zda-li "hodně" nebo "málo"). Málo je správně (lambda měří kyslík a ten chybí, pokud se CO správně oxiduje na CO2- což je primární funkce katu). Zkus pohledat na googlu. Pokud houpe "málo" dostatečně dlouhou dobu, jednotka ECM si pak shodí Catalyst Readiness kód z 1 do 0. A tahle "nula" je to, co se prvně dnes kontroluje na emisích (takový selftest všech základních emisních funkcí - pokud jsou všechny správně shozeny do 0, nemusí se ani nic dál kontrolovat).
Ovšem kde je hrana mezi "hodně" a "málo", sám nevím - protože na V8 mi to houpe "hodně" až tak, že ten zmíněný readiness kód nespadne ani po 200km. Vždy záleží, jak tohle celé výrobce nastavil. Na podzím jsem jel na ME s trošku staženým zadkem. Ale nakonec z toho žádný problém nebyl, mašina viděla stále Catalyst Readiness 1čku, takže se pokračovalo s doplňkovým měřením aktuálních hodnot CO (mají být hodně nízké - vše má být zoxidováno na CO2) - a tady byl výsledek pozitivní - katy i po 230tkm jako za mlada - neměřitelné koncentrace.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#18 Katalyzátor T6 224kW
Ty chyby už nevím, musel bych znovu zajet do servisu... Ponorka se rozsvítila (u mě tedy "Check Engine" protože je auto pro americký trh).
Spíš se obávám, že se jezdilo na tu membránu docela dlouho a tím odešel kat ...
Každopádně děkuji za radu jak to zkusit zjistit co to je. Řeknu to servisu a když se zjistí že kat je v čudu, tak hold vypláznu 33tis. za kat...
O Dalším průbehu budu informovat.
Děkuji moc! |:)
Spíš se obávám, že se jezdilo na tu membránu docela dlouho a tím odešel kat ...
Každopádně děkuji za radu jak to zkusit zjistit co to je. Řeknu to servisu a když se zjistí že kat je v čudu, tak hold vypláznu 33tis. za kat...
O Dalším průbehu budu informovat.
Děkuji moc! |:)
_________________
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
Volvo XC60 T6 224kW, 2011
Volvo V50 T5 162kW, 2004
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 2195 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Man23
-
- 3 Odpovědi
- 501 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Man23
-
- 7 Odpovědi
- 384 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lukasveith
-
- 1 Odpovědi
- 173 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 17 Odpovědi
- 2354 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej