převodovka 240
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 619
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
převodovka 240
Od Jardy jsem asi před rokem dostal (Jardo, ještě 1x velké díky!) půl velkýho kanystru originál ATF F/G, kus použil do ingota a zbytek odvezl do Petrova. Měl by tam být, zavolej Adamovi.
tady to bylo: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=724166#p724166
tady to bylo: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=724166#p724166
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 64
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 245 GLT 88'
- Bydliště: Brno
převodovka 240
Přesně takhle jsem si to představoval. Díky všem!
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E
Volvo 245 GLT 88', B230E
-
Offline
- Příspěvky: 619
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
převodovka 240
když už si tu povídáme o převodovkách, mám m46 (s tím přepínačem na klacku) a dost často tam jde zpátečka přes zuby. Pomůže zařadit za jedna a teprve potom zpátečku.
Je to normální, nebo příznak průšvihu? Díky.
p.s. Ne, že by se s tim tak nedalo jezdit, ale občas to zdržuje, hlavně ty okolo :-S
Je to normální, nebo příznak průšvihu? Díky.
p.s. Ne, že by se s tim tak nedalo jezdit, ale občas to zdržuje, hlavně ty okolo :-S
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
převodovka 240
mám to s tou zpátečkou stejně. na jaře se chystám na výměnu uložení koule řadicí páky a pouzdra na konci, tak snad to pomůže
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 1134
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
převodovka 240
Nepomůže, v servisním manuálu k M46 je velice podrobný návod na kompletní seřízení převodovky a je to fakt hodně přesná věda. Mají na to samozřejmě kupu originálních přípravků na seřízení a vážně to není prdel, takže doporučuju se v tom idealne vůbec nehrabat a smířit se s tím, dělá mi to taky...nicméně s citem to jde naprosto v pohodě vychytat a bezproblemove jezdit.
Měl jsem celou převodovku venku a měl jsem ji rozdělanou, seřizovat bych to ale nechtěl když jsem viděl že všechno ovlivňuje všechno pretesnil jsem ji, složil jsem to tak, jak to bylo a jsem teď spokojený...overdrive řadí jako víno a to je pro mne hlavní.
Ad. pouzdro - je to takový mrňavý gufero na prostupu řádícího táhla do převodovky a udělá to hodně - řazení krásně ztuhne až jsem z toho měl fakt radost.
Měl jsem celou převodovku venku a měl jsem ji rozdělanou, seřizovat bych to ale nechtěl když jsem viděl že všechno ovlivňuje všechno pretesnil jsem ji, složil jsem to tak, jak to bylo a jsem teď spokojený...overdrive řadí jako víno a to je pro mne hlavní.
Ad. pouzdro - je to takový mrňavý gufero na prostupu řádícího táhla do převodovky a udělá to hodně - řazení krásně ztuhne až jsem z toho měl fakt radost.
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
převodovka 240
děkuju. takže to sice nepomůže, ale zbytečný to není mně se ta zpátečka povede jak kdy. někdy tam jde normálně, někdy přes zuby. a jednička mi tam leze občas trošku víc ztuha, než by bylo normální, to také připisuji spíš těm 25 let starým pouzdrům
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 10
převodovka 240
Mě potkalo u M47 něco podobného , nešlo zařadit , po chvíli jsem rychlost dal , pak zas ne a když jsem jel do servisu šla i dvojka . Zajimavý bylo, že po uvolnění převodovky o pár mm nešla vyndat , po chvíli přemlouvání se uvolnila a vyskočilo rozpadlé ložisko ze setrváku ( takové malé ) . Ted řadí skvěle.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
převodovka 240
To zadřený ložisko v klikovce unášelo vstupní hřídel, který se točil i po vyšlápnutí spojky. Stejnej problém vzniká i při nedostatečným vypínání spojky...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 64
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 245 GLT 88'
- Bydliště: Brno
převodovka 240
Tak asi po 1000 km a půl roce se podělím s výsledky svých experimentů s oleji do převodovky. Mám za sebou tři výměny...
Nejdříve jsem tam dal to ATF, které předepisuje výrobce (množství taky dle manuálu) - převodovka hlučná, prakticky na všechny stupně, nejhorší to bylo na trojku a pětku (jako kdyby někdo hodil hrst matek do pračky). Pak jsem zkusil Valvoline 75w80 API GL4 a přeplnil- to už bylo o něco lepší, ale pořád to nebylo ono. No, nakonec po troše googlení a procházení zahraničních fór jsem tam dal 80w90 (obyčejný Mogul Trans, API GL4, za 150 Kč /litr) a výsledek je super. Řadí pořád stejně hezky a hluk se dost snížil.
Nejdříve jsem tam dal to ATF, které předepisuje výrobce (množství taky dle manuálu) - převodovka hlučná, prakticky na všechny stupně, nejhorší to bylo na trojku a pětku (jako kdyby někdo hodil hrst matek do pračky). Pak jsem zkusil Valvoline 75w80 API GL4 a přeplnil- to už bylo o něco lepší, ale pořád to nebylo ono. No, nakonec po troše googlení a procházení zahraničních fór jsem tam dal 80w90 (obyčejný Mogul Trans, API GL4, za 150 Kč /litr) a výsledek je super. Řadí pořád stejně hezky a hluk se dost snížil.
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E
Volvo 245 GLT 88', B230E
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
převodovka 240
neví někdo, jestli jsou ložiska v m46 normální normalizovaná, nebo tam jsou nějaká atypická? tak nějak doufám, že tam je něco normálně sehnatelnýho, přece jen je to starý volvo...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 21
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB
převodovka 240
Mal som otvorený nákres M46 v e-katalógu, po kliknutí na jednotlivé ložiská mi ukázalo ložiská s normalizovaným ozačením (na ktoré si už teraz ale nespomeniem ) a výskyt napr. aj vo Forde Capri. Z toho súdim, že by mali byť určite normalizované...Nimrod píše:neví někdo, jestli jsou ložiska v m46 normální normalizovaná, nebo tam jsou nějaká atypická? tak nějak doufám, že tam je něco normálně sehnatelnýho, přece jen je to starý volvo...
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé