XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2139
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od peter cz »

63miro píše:Jinak ten PCV se to da vymenit bez toho celeho kusu plastu, jen membrana https://www.ebay.com/itm/Membrane-valve-cover-for-Volvo-engine-B6324S-Si6-3-2L/253036155210?hash=item3aea21514a:g:tSQAAOSwqVBZYcxa
Ale nevim jak to pujde, podle me to plastove vicko na tom krytu ne napasovano na fest, bez jeho zniceni se to neda rozebrat...
Evidentně to s trochou šikovnosti jde https://www.drive2.ru/l/10037449/
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

hefaistos
Offline
Příspěvky: 582
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od hefaistos »

marekbm píše: Chceš říct že to nemá nasávat ten vzduch když sundám víčko na dolévání oleje nebo podle čeho si to poznal?
přesně tak. jak otevřeš víčko oleje, tak to nesmí pohnout s otáčkami. a má tam být jen mírný podtlak. když na to položíš zachoďák, tak se musí jen lehce propadnout.[/quote]
Tak tohle by me zajimalo kde je pravda. Kazdy tvrdi neco jine, ale vacsina to ze podtlak je normalni. A nejen jemny podtlak - ten zachodak vcucne asi kazdy motor myslim.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2613
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od ok2ucx »

Lehký podtlak je OK, ale když je membrána prasklá, je tam podtlak "jako prase" = měrka oleje nejde za chodu motoru skoro vytáhnout. Některým lidem tohle ještě krásně píská.

Vedlejším příznakem může být i DTC Long Term Fuel Trim (+ ponorka) - příliš chudá směs.

A v delším horizontu pak - při ignorování této závady - příjede o katalyzátor:
catKO.jpg
M.j. to víčko, co drží membránu asi sundat půjde - ten trik s nahřátím mě nenapadl (vlastně jsem ani neměl náhradní samotnou membránu), takže jsem to celé vyměnil i s tím celý megavelkým kusem plastu (s celkovou cenovkou přes 3tis. :-( )

/PL
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

No podle mě já tam mám velkej podtlak. Vičko se dá sundat, ale je to celkem hukot okolo a drží tam. Takže objednávám a doufám že už nemám kat v háji. Vida tvrdí že výměna je jednoduchá, tak uvidím jestli to zvládnu.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

hefaistos
Offline
Příspěvky: 582
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od hefaistos »

Jinak kdyz uz mas vidu, jake jsou utahovaci momenty toho vika? Na 4.4. a 3.2 snad budou stejne? Diky ;)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2365
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Hájčus »

Je to jednoduché, jen jsou tam 2 pakárny.
K zadním šroubům je na prd přístup.
A pak debordelizace všeho, co je pod tím domkem na bloku.
Doporučuji handrou zaslepit cestu k vlakové vývěvě.
Dělal jsem to asi hodinu a půl. Ale fakt poctivě.
Neboj, to dáš. Janek
Bighead píše:No podle mě já tam mám velkej podtlak. Vičko se dá sundat, ale je to celkem hukot okolo a drží tam. Takže objednávám a doufám že už nemám kat v háji. Vida tvrdí že výměna je jednoduchá, tak uvidím jestli to zvládnu.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

63miro píše:Jinak kdyz uz mas vidu, jake jsou utahovaci momenty toho vika? Na 4.4. a 3.2 snad budou stejne? Diky ;)
V8 má ten ventil jinde a samostatně, takže nevím. Ale pošli VIN a já se podívam.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Hájčus píše:Je to jednoduché, jen jsou tam 2 pakárny.
K zadním šroubům je na prd přístup.
A pak debordelizace všeho, co je pod tím domkem na bloku.
Doporučuji handrou zaslepit cestu k vlakové vývěvě.
Dělal jsem to asi hodinu a půl. Ale fakt poctivě.
Neboj, to dáš. Janek
Bighead píše:No podle mě já tam mám velkej podtlak. Vičko se dá sundat, ale je to celkem hukot okolo a drží tam. Takže objednávám a doufám že už nemám kat v háji. Vida tvrdí že výměna je jednoduchá, tak uvidím jestli to zvládnu.
U V8 je to jinak. Ten ventil je přístupný od horního silentbloku motoru. Jen se musí sundat ta tyč a dá se tam dostat. Blbě, ale dá. Tak snad neupustím nějakej šroubek. Raději jsem si jeden objednal :-).
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Takže vyměněno. Ale podle mě v tom problem nebyl. Po vyměně jsem ten starej rozdělal a není protrženej. Co jsem ale zjistil, tak už to asi někdo měnil nebo čistil, ale nedal na jednu hadici objímku, takže možná to sálo vzduch tudy. Nedivím se, že se na to vykašlal. Je to opravdu práce za všechny prachy :-). Nevím co mě osvítilo, že jsem si k tomu ventilu objednal i tu objímku.

Jinak zdeje obrazek jak ventilu, tak i toho jak je to tam celé udělané.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od marekbm »

co podtlak? už je to ok?
ono to muselo být špatné, když si psal, že při povolení víčka ti zablbne volnoběh. takže i když na tom možná nic nevidíš, tak tam něco špatně být musí.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Podtlak stejný. Ponorka znovu sviti. Diagnostiku udělám až dnes večer. Jsou dvě možnosti. Pomohlo, ale už mám v hajzlu kat nebo nepomohlo a pořád bude system too lean.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Tak stále system is too lean. Přikládám obrazek detailu z diagnostiky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Tak jsem si udělal vzdělávací týden a koukal po večerech na videa co vlastne znamena Front long/short term fuel trim a světe div se, vypadá to, že mám díru v sání nebo někde před katem. Přikládám obrázek z měření, kde je vidět, že v klidu mám long 129 % a při přidávání hodnota klesá. Takže nějaké nápady kde hledat?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od marekbm »

ja v tom vpodstatě vidím pořád to, co se tu tvrdí. problém bude někde od škrtící klapky po sací ventyly. pokud ti to po otevření víčka oleje pořád rozhodí volnoběžné otáčky a je tam velký podtlak, pak ta výměna toho ventylu asi nebyla za správný (správně funkční). možná problém někde kolem podtlaku pro brzdový válec, ale to by nedělalo neplechu při otevření víčka nádrže.
ty hodnoty se po přidání plynu zlepší proto, že se zvedne tlak v potrubí. největší podtlak je totiž na volnoběh a on to už neumí více přidusit.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Jako že jsem tam měl vadnej, kterej ve výsledku vypadal že je ok a dal jsem tam novej kterej je taky vadnej? Tomu moc nevěřím. Pokud to dobře chápu, tak má být na volnoběžné otačky podtlak největší(klapka je prakticky zavřená a nemá to kde brát) a PCV je otevřený a teda se podtlak přenáší do skříně a tedy i pod víčko oleje. To že to rozhodí otáčky, když to otevřu, je vlastně správně. Přidám vzduch tam kde nemá být při volnoběhu a motor to musí kompenzovat.
Možná to chápu špatně.

Druhá možnost je, že to má díru před senzorem vzduchu před katem a ten se do toho plete - ve výsledku to dělá směs zbytecne bohatou, protože reálně tam je vzduchu správně.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Tak koho zajímá jak to dopadlo: Byla tam díra. Nejspíš jak instalovali plyn si tam udělali dirku a špatně jí uzavřeli. Ted uz je vše jak má být.
Trochu mě mrzí, že člověk dá auto do servisu a nakonec si musí vše nastudovat a diagnostikovat sám. Když říkám nastudovat, tak tím myslím zjistit co jaký parametr na diagnostice znamená a jak se při ruzných závadách ovlivňují. Takže výměna MAF sensoru(myslim že ten to byl) mě stála 8 tisíc a byla to blbost.

Pokud někdo má zájem tady https://www.youtube.com/watch?v=5WnM_NsOtd8 je chlápek co vám vysvětlí pár věcí a až vám v servisu řeknou motor je v pořádku jenom se mu něco nelíbí a bude vám občas svítit kontrolka, ale klidně jezděte, tak už tam nechoďte, protože prostě nevědí.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

hefaistos
Offline
Příspěvky: 582
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od hefaistos »

Jak jsi ji nasel?

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

Stacilo rozdelat sání a podívat se tam.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

Bighead
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Bighead »

pepe.82 píše:Jaké chyby vám vyčetla diagnostika, když se rozsvítila ponorka?
Čísla už nevim, ale bylo to System is too lean na obou bankach. Plus katalyzator, že nepracuje efektivně.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

hefaistos
Offline
Příspěvky: 582
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od hefaistos »

peter cz píše: 10 čer 2018 13:29
63miro píše:Jinak ten PCV se to da vymenit bez toho celeho kusu plastu, jen membrana https://www.ebay.com/itm/Membrane-valve-cover-for-Volvo-engine-B6324S-Si6-3-2L/253036155210?hash=item3aea21514a:g:tSQAAOSwqVBZYcxa
Ale nevim jak to pujde, podle me to plastove vicko na tom krytu ne napasovano na fest, bez jeho zniceni se to neda rozebrat...
Evidentně to s trochou šikovnosti jde https://www.drive2.ru/l/10037449/
Hlasim, ze po vymene vydrzela tato neorigo nahrada jen dva roky, myslim ze asi nejakych 15tis km. Zacalo ti piskat prave dnes znovu ale jiz jsem vedel kam sahat a co bude pricina.
Mozna smula, mozna je to smejd, asi musim koupit original.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2365
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od Hájčus »

Hele, já to taky kupoval origo. To původní prasklo někdy ve 350 000km taky ročník 2008. Takže jestli to za ty 4000.- vydrží totéž, tak je to investice dobrá.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

zbysej
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 11 roků
Bydliště: Prostřední Bečva
Vůz: XC70 T6 MY12, C70 2.0T MY04 Autumn Sun

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od zbysej »

Taky jsem měl podezření na špatné PCV a chtěl jsem si na ebay koupit samotnou membránu. Nakonec jsem tam našel o né mnoho dražší kompletní neorigo PCV oil trap (< $50), tak jsem to risknul. Vydržel necelého půl roku/5000km. Poté jsem si náhodou všimnul, že po nastartování se mi kouří z pod víčka oleje - nebyl tam vůbec žádný podtlak. Nainstaloval jsem zpět starý origo oil trap a podtlak se vrátil do normálu. Takže neorigo oil trap taky nedoporučuju.

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 155
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

XC 60 Katalyzátor benzíny 3.2 x T6

Příspěvek od descoobed »

Bighead píše: 14 črc 2018 10:48
Pokud někdo má zájem tady https://www.youtube.com/watch?v=5WnM_NsOtd8 je chlápek co vám vysvětlí pár věcí a až vám v servisu řeknou....
:good: Díky, to je po dlouhý době "chlápek" u kterého jsem nevěděl, jestli mám dřív sáhnout po tužce a dělat si poznámky, nebo ten díl dokoukat a pak si to dát ještě jednou s poznámkovým blokem.
Děkuju za sdílení.
:Bravo:
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]