f.e.e.t píše:Proč všude hledáte 100Ah baterie?
Případně prosím o vysvětlení na příkladu.
Pb baterie stárnou a parametry se časem zhoršují.
Takže např.
Startovací schopnost - 100Ah aku bude mít řekněme o 25% vyšší startovací proud, než 74Ah. Po čase, kdy už začne mít menší aku problémy, bude na tom větší aku o těch 25% líp
Podobně to bude s kapacitou
Odbočím... měl jsem aku 54Ah v Escortu. Po každém zaparkování v garáži šel na udržovací dobíjení, takže při dalším startování byl aku 100% nabitý. Jednou jsem z něj odebral "trochu proudu" a nenastartoval jsem. Měřením jsem zjistil, že kapacita aku poklesla na cca 1/10 původní.Přesto startoval v naprosté pohodě a spolehlivě.
Kolik co asi spotřebuje? Neznám přesné údaje, ale dovolím si hádat. Tak řekněme, že odběr startéru je cca 250A, ventilátor chladiče cca 10A, rádio 2A, otevřené dveře taky cca 2A, než zhasne osvětlení.
Při výše uvedených proudech spotřebuje
startér za 5s
0,35Ah
ventilátor za 3minuty
0,5Ah
rádio za půl dne (8 hodin)
16Ah
to stejné, pokud budeš celej den otvírat dveře sem tam
Jak je vidět, startování zase až tolik energie nepotřebuje, rádio hrající tři dny v kuse odvaří i novou 100Ah baterku.