První zkušenosti na sněhu

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

První zkušenosti na sněhu

Příspěvek od tnemec »

Konečně jsem měl možnost vyzkoušet 850 (2,5 TDI, automat) na sněhu a je to docela v pohodě... to auto je neskutečně stabilní a přívětivě ovladatelný... akorát mám furt ruku na ručce, jako zarytý zadohrabista se lépe cítím v přetáčivém, než v nedotáčivém smyku :-D

P.S. Tracs je výbornej vynález! Drc drc a auto jede....
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Já mám také první zkušenosti z 850 na sněhu a naprosto v pohodě, jak říká tnemec. Jemně s plynem a když tak pomůže TRACS a zatím jsem vyjel všude. A hlavně - pořádný zimní gumy. Teď jsem se vrátil ze služebního výjezdu a na Toyotě RAV 4 (pernament 4 x 4) mám obutý nějaký offroadový univerzály (1 rok starý, vzorek 1 cm) a kluzal jsem víc, než ráno při cestě do práce s Volvíkem. Jinak někde jsem tu četl, že TRACS nic moc, ale já má zkušenosti opačný. Není to samospasitelný, ale určitě to funguje dobře. Do práce jedu do prudkýho kopce a tak jsem ráno trochu při rozjezdu přišláp a ono se to rozjelo. Sice trochu škubaně, ale jelo. Pak jsem ubral plyn a jelo se. Felicie za mnou měla očividné problémy se vůbec rozjet (ale nevím "co" sedělo za volantem a jaký měl pneu). Jak je Volvík těžkej a takovej rozpláclej, tak v tom sněhu fakt jenom tak pluje - SNĚŽNÝ TANK. Určitě je to lepší, než nenaloženej zadohrab.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Bobika píše:Já mám také první zkušenosti z 850 na sněhu a naprosto v pohodě, jak říká tnemec. Jemně s plynem a když tak pomůže TRACS a zatím jsem vyjel všude. A hlavně - pořádný zimní gumy. Teď jsem se vrátil ze služebního výjezdu a na Toyotě RAV 4 (pernament 4 x 4) mám obutý nějaký offroadový univerzály (1 rok starý, vzorek 1 cm) a kluzal jsem víc, než ráno při cestě do práce s Volvíkem. Jinak někde jsem tu četl, že TRACS nic moc, ale já má zkušenosti opačný. Není to samospasitelný, ale určitě to funguje dobře. Do práce jedu do prudkýho kopce a tak jsem ráno trochu při rozjezdu přišláp a ono se to rozjelo. Sice trochu škubaně, ale jelo. Pak jsem ubral plyn a jelo se. Felicie za mnou měla očividné problémy se vůbec rozjet (ale nevím "co" sedělo za volantem a jaký měl pneu). Jak je Volvík těžkej a takovej rozpláclej, tak v tom sněhu fakt jenom tak pluje - SNĚŽNÝ TANK. Určitě je to lepší, než nenaloženej zadohrab.
Ty gumy jsem ani nezmiňoval... i kdyby na chleba nebylo, kupuju zásadně to nejlepší, co je v daném rozměru dostupné. Zbytek musím také podepsat... musím si akorát vtlouct do hlavy, že můj letitý zvyk v těhle podmínkách řídit ani ne tak volantem jako pravou nohou, v 850 prostě NEFUNGUJE :-D
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3078
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Příspěvek od eLzyx »

Sníh ... hmm ... ode dneška ho nemám rád, protože se nemá rád s mým "autem". Jedu si do práce, klídek, žádný spěch. No a v jedný zatáčce i když jsem ji projížděl krokem jsem si udělal 180° obrat do protisměru. Netuším jestli je to špatnejma zimákama (barum polaris 2) a nebo tou lehounkou zadelí u astry. Jízdním stylem těžko, rychlost nizoučká, při smyku přidán plyn a korekce volantem, přesto mně zadek předeběhl :shock:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

eLzyx píše:Sníh ... hmm ... ode dneška ho nemám rád, protože se nemá rád s mým "autem". Jedu si do práce, klídek, žádný spěch. No a v jedný zatáčce i když jsem ji projížděl krokem jsem si udělal 180° obrat do protisměru. Netuším jestli je to špatnejma zimákama (barum polaris 2) a nebo tou lehounkou zadelí u astry. Jízdním stylem těžko, rychlost nizoučká, při smyku přidán plyn a korekce volantem, přesto mně zadek předeběhl :shock:
Tohle naše 850 neumí :-D

Je to divný... jestlis udělal vše správně, tak by se to nemělo stát... kontra a plynule přidat plyn...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3078
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Příspěvek od eLzyx »

Je fakt, že tam foukal nárazově vítr. Takže se možná do mě lehce opřel a navíc ty vyjetý koleje ...

... každopádně o důvod víc pořídit si pořádný masivní auto (astra má jen 950kg a celkem se už těším na nějakou 1,5tunovou bestii)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

eLzyx píše:Je fakt, že tam foukal nárazově vítr. Takže se možná do mě lehce opřel a navíc ty vyjetý koleje ...

... každopádně o důvod víc pořídit si pořádný masivní auto (astra má jen 950kg a celkem se už těším na nějakou 1,5tunovou bestii)
V hmotnosti to není, zkus zadek zatížit cca 30kg. Jinak příště zkus vyšlápnout spojku a kontra volantem. Máš na zadku stejné pneu jako vepředu? Nejsou třeba staré a na předku nové? Tuhle kombinaci jsem jednou zkusil na feldě a hned v první zatáčce na prvním sněhu skoro hodiny, ve druhé to samé a ještě ten den jsem kupoval nové gumy na zadek. Potom spokojenost.

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3078
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Příspěvek od eLzyx »

Na obou nápravách stejně staré Barum polaris 2. Teď s nima jedu 2 sezonu. Nahuštěno podle doporučení opla. Je fakt, že zadek je trošku ojetější (3,5mm) oproti předku (5mm). Nevim, byl jsem z toho celkem vyjukanej. Napadly mě přední brzdy ... každej rok je musím čistit jinak zatuhávají a přibržďují. Letos jsem je před zimou čistil, ale oproti loňsku toho teď víc najezdím. Dneska pokud přežiju cestu zpět to zkusím zkontrolovat.
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 24 led 2007 14:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Tak jsem to byl trochu víc otestovat a ani Tracs ani Winter nejsou samospasitelný... občas se to dokonce líp rozjede na klasický D, místo Winter. A Tracs má taky svoje limity... ale pomůže tam, kde by už auto bez něj končilo...

Jinak ale 850 se chová velmi velmi přívětivě... není nic, čím by řidiče vyděsila...

Jen oproti doporučení všech Besipů a spol. je občas lepší pustit brzdu, než ji držet a sledovat ABS, jak se snaží. Když ji pustíte, tak to zatočí. Myšleno hlavně v malých rychlostech.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Hans
Offline
Příspěvky: 23
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Mně řekl gumař, že zimáky s hloubkou vzorku pod 4 mm mám buď vyhodit a nebo dojezdit vlétě. Podle něho jsou zimáky se vzorkem hlubokým pod 4 mm na sněhu horší než letňáky s hlubokým vzorkem. Asi v tom byla snaha prodat nové gumy, ale slyšel jsem to už vícekrát.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3078
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Příspěvek od eLzyx »

Hans píše:Mně řekl gumař, že zimáky s hloubkou vzorku pod 4 mm mám buď vyhodit a nebo dojezdit vlétě. Podle něho jsou zimáky se vzorkem hlubokým pod 4 mm na sněhu horší než letňáky s hlubokým vzorkem. Asi v tom byla snaha prodat nové gumy, ale slyšel jsem to už vícekrát.
no mě je to jasný, že to není ideální, ale nový gumy na tohle auto kupovat už nechci. Před "zimou" měli slušnej vzorek, ale jak bylo teplo tak se na nich ty 4000km podepsaly.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 284
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 AWD
Bydliště: Brno

Příspěvek od DejFe »

Vemu to jedním vrzem :twisted:

Obrázek
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

eLzyx píše:
Hans píše:Mně řekl gumař, že zimáky s hloubkou vzorku pod 4 mm mám buď vyhodit a nebo dojezdit vlétě. Podle něho jsou zimáky se vzorkem hlubokým pod 4 mm na sněhu horší než letňáky s hlubokým vzorkem. Asi v tom byla snaha prodat nové gumy, ale slyšel jsem to už vícekrát.
no mě je to jasný, že to není ideální, ale nový gumy na tohle auto kupovat už nechci. Před "zimou" měli slušnej vzorek, ale jak bylo teplo tak se na nich ty 4000km podepsaly.
Jezdil jsi na nich i v létě, nebo enom teď v těch teplech jak bylo 15°C? Asi ti ztvrdly, již jsem to tu popisoval. Zkus přehodit zadní na předek a opačně. Sice vypadá logicky mít lepší vzorek na předku (zabírá), ale potom tě předbíhá ten zadek. Takže lepší gumy musej na zadek! Sice potom prd vyjedeš, ale aspoň nebudeš dělat hodiny. Nechápu proč to tak je a třeba u Trabanta za mého mládí tomu bylo naopak (na předek jsem dával hrubý, abych všade vyjal a hodiny nebyly nikdy), ale Felda mě naučila, že je to pravda. Pro Opla to bude asi stejné.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3702
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

DejFe - 100 bodu :D - osobne jsem jeste nemel moznost zkusit 850 na snehu (u nas zas prd..) ale uz se docela tesim (snad to nerozstrelim v prvni zatacce..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

GDPR_user
Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

eLzyx píše:Na obou nápravách stejně staré Barum polaris 2. Teď s nima jedu 2 sezonu. Nahuštěno podle doporučení opla. Je fakt, že zadek je trošku ojetější (3,5mm) oproti předku (5mm). Nevim, byl jsem z toho celkem vyjukanej. Napadly mě přední brzdy ... každej rok je musím čistit jinak zatuhávají a přibržďují. Letos jsem je před zimou čistil, ale oproti loňsku toho teď víc najezdím. Dneska pokud přežiju cestu zpět to zkusím zkontrolovat.
Čemu se divíš???!!!! 3,5 mm je dobré tak na léto.V zimě je každý mm sakra rozdíl.Raději kup nové protektory,než ojeté supergumy pod 5mm

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3078
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Příspěvek od eLzyx »

On je problém v tom, že tohle auto půjde po zimě pryč z domu ... takže se mi nechce do toho cpát money. Leju do toho už akorát benzín a olej. Zbytek se ani nevyplatí. Nový zimáky na tejden - 13" se na volvo nevleze. Navíc teď šetřím každou korunu na vólvika. No co, od zítřka jezdím dokud bude sníh vlakem a tím, jak jen se to jmenuje ... tramvajem (nikdy jsem v tom nejel :D )
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

GDPR_user
Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

eLzyx píše:On je problém v tom, že tohle auto půjde po zimě pryč z domu ... takže se mi nechce do toho cpát money. Leju do toho už akorát benzín a olej. Zbytek se ani nevyplatí. Nový zimáky na tejden - 13" se na volvo nevleze. Navíc teď šetřím každou korunu na vólvika. No co, od zítřka jezdím dokud bude sníh vlakem a tím, jak jen se to jmenuje ... tramvajem (nikdy jsem v tom nejel :D )
Abys nedošetřil,že to před prodejem rozstřelíš a dostaneš hovno.Obyčejně se to tak stává.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

martinopel píše:
eLzyx píše:On je problém v tom, že tohle auto půjde po zimě pryč z domu ... takže se mi nechce do toho cpát money. Leju do toho už akorát benzín a olej. Zbytek se ani nevyplatí. Nový zimáky na tejden - 13" se na volvo nevleze. Navíc teď šetřím každou korunu na vólvika. No co, od zítřka jezdím dokud bude sníh vlakem a tím, jak jen se to jmenuje ... tramvajem (nikdy jsem v tom nejel :D )
Abys nedošetřil,že to před prodejem rozstřelíš a dostaneš hovno.Obyčejně se to tak stává.
Pokud chceš šetřit tak ano, vůbec v zimě nejezdi a nebo kup aspoň 2 gumy, protože na vrakáči ti pak za to dají prd. Ale to už psal Martin.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Time4Tea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od Time4Tea »

Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od dali »

Time4Tea píše:Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
U starý 70 na tebe zuřivě bliká kontrolka se stejným symbolem jako je na značce nebezpečí smyku. Stejná kontrolka svítí na přístrojovce, když TRACS manuálně vypneš vypínčem vpravo vedle volantu.

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3078
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Příspěvek od eLzyx »

jarek.krizan píše: Pokud chceš šetřit tak ano, vůbec v zimě nejezdi a nebo kup aspoň 2 gumy, protože na vrakáči ti pak za to dají prd. Ale to už psal Martin.
To se lehce řekne v zimě nejezdi. Do práce se nějak dostat musím (90km). Dneska jsem jel pro jistotu vlakem (řeknu vám, opravdu kulturní zážitek, příště si připlatím radši za 1.třídu), ale ne z toho důvodu, že bych se se svým autem na těch mizernejch gumách bál, ale proto, že se bojím těch kamiónů. Včera když jsem se vracel domů, tak jsem potkal na třech místech nabořený kamiony + odskákal to jeden osobák :( . 90km trasa mi trvala 3 hodiny (běžně za hodinu)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

dali píše:
Time4Tea píše:Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
U starý 70 na tebe zuřivě bliká kontrolka se stejným symbolem jako je na značce nebezpečí smyku. Stejná kontrolka svítí na přístrojovce, když TRACS manuálně vypneš vypínčem vpravo vedle volantu.
Blika kontrolka? Kurna, toho jsem si nikdy nevsimnul, asi proto, ze v takove situaci vzdy cumim ven, a ne na palubku. Pokud to tak ale opravdu je, tak je to dobra indikace naledi pri rozjezdu. Stejne jako treba kontrolka ABS u jinych vozu s protiskluzem. Druha moznost je, ze mi ta kontrolka nefunguje :-). Pri vypnuti protiskluzu mi ale kontrolka sviti, tak nevim.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Hans
Offline
Příspěvky: 23
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Najdi si kousek silnice s náledím, zařaď jedničku a šlápni na plyn až na podlahu. Kontrolka ti musí zablikat.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Vyzkousim, tedy az na tu zarazenou jednicku. Jinak s funkci protiskluzu jsem nikdy problem nemel, funguje vyborne, samozrejme v mezich jeho moznosti. Ted si ho ale uziva manzelka, nebot auto preslo na ni. Ja se ted ucim jezdit se sankama 740, a velmi me to bavi!!!
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Time4Tea píše:Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
Na 850 to nepoznáš nijak vizuálně... Jen se od předních kol ozývá hrčení, jako od ABS. Využívá to totiž stejný systém, jen inverzně. Neodbržďuje zablokované, ale přibržďuje příliš roztočené kolo. Kontrolka svítí, jen když systém vypneš a nebo svítí spolu s ABS, to když hodně jezdíš přes ručku a systém to po nějaké době (cirka 20 min) vyhodnotí jako chybový stav a ABS + Tracs dočasně deaktivuje. Po asi 5 min kulturní jízdy bez ručky to zas sám aktivuje.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé