OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 33
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw
#1 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Zdravim, mám dotaz na diagnostice se mi zobrazily 4 chybové kódy 1850, 1870, 1880, 1890 pikladam i foto. Můj dotaz zní co to je zachyby zda to má na něco vliv nebo se to nemusí řešit. Můj názor je že to má něco společného s motorem, protože mam klidnou jízdou po dálnici do 130 a okresky cca 100 město moc nejezdím spotřebu 10-10,5L/100km a to se mi zda moc. Jinak je to rok 2011 2.4 diesel 147kw 350k najeto olej měněn před 5000km a jeho furt stejne hladina se nezveda ani nesnižuje DPF filtr se normálně vypaluje zkoušel jsem i přes diag a vše se dokončilo bez chyb.
Předem děkuji za nějakou radu. (Pravopis neřešte)
Předem děkuji za nějakou radu. (Pravopis neřešte)
Naposledy upravil(a) M14 dne 08 lis 2016 20:39, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
#2 OBD II chyba OVLADAČ VÝŘENÍ - XC90
Je to uplněfpyči,protoše ti f motoře zdechnul vyr velky.Doporučujy začyt s kontrulou pravopycu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Zrovna ty Martine o pravopysu pomlč
S tou diagnostikou musíš na Originál VIDA DICE, jinak to neni uplně ono. Louskání těch chyb z univerzálů je pak celkem vopruz a hlavně je to zbytečný, když ti to za pár stovek načte kde kdo originálem a pořádně a jsou u toho i možné příčiny a způsoby odstranění vady.
S tou diagnostikou musíš na Originál VIDA DICE, jinak to neni uplně ono. Louskání těch chyb z univerzálů je pak celkem vopruz a hlavně je to zbytečný, když ti to za pár stovek načte kde kdo originálem a pořádně a jsou u toho i možné příčiny a způsoby odstranění vady.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#4 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Nemění to nic na tom, že se z toho dá odvodit problém s vířivýma klapkama ( swirl klapkama )...to už si zkus najít, třeba to bude ono. A když ne, tak Tě neorigo diagnostika navádí na blud a začni u někoho s origo, v Praze jich je dost
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Kdyby to aspoň plivalo origo kódy, ale tohle jsou nějaký plákoviny.
Ale Dural má pravdu, jukni pod motordeklem na táhlo klapek, zda neni vypadnutý. Ale to většinou hází auto do nouzáku, když se mu pořádně naloží.
Ale Dural má pravdu, jukni pod motordeklem na táhlo klapek, zda neni vypadnutý. Ale to většinou hází auto do nouzáku, když se mu pořádně naloží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#6 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Urvanej píše:S tou diagnostikou musíš na Originál VIDA DICE, jinak to neni uplně ono. Louskání těch chyb z univerzálů je pak celkem vopruz
Kód: Vybrat vše
ECM-1880 Swirl damper control Faulty signal
ECM-1870 Swirl damper control Negative deviation
ECM-1890 Swirl damper control Jammed
ECM-1850 Swirl damper control Faulty signal
Ony i ty neoirgo diagy vysypou správné kódy (čísla). Ale co hlavně nevysypou je to, jaká je přesná příčina těch problémů a hlavně neoriga typicky vypisují chyby vždy z jedné konkrétní jednotky.Urvanej píše:a hlavně je to zbytečný, když ti to za pár stovek načte kde kdo originálem a pořádně a jsou u toho i možné příčiny a způsoby odstranění vady.
Ale všechno souvisí se vším a často až kombinace chybových kódů (z vícero jednotek) teprve může vést ke správné diagnóze.
V tomto konkrétním případě je to ale jasný - problém zřejmý a velmi typický:
vířivé klapky zaseknuté, v lepším případě jen upadnuté táhýlko - to se ale nezaseklo pro nic za nic. I tak to chce preventivně rozebrat sání, celý karbonem zahnojený sací trakt vyčistit až k EGR a škrtící klapce. Ten zaslepit a poléčit softwarově. U těchto prvních Euro4 motorů by to měla být základní profylaxe, zvláště u vyšších nájezdů (což jsou dnes všechny motory, které i 10x objely zeměkouli). Samotné vířivé klapky případně vyměnit za nové, pokud jsou dolámané, možná i preventivně.
K tomu pak ještě odvětrání PCV a budeš mít motor jak za mlada.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 33
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw
#7 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
dik za rady. Comse tyce toho tahla to jsem tu na foru cetl jenze ja tam prave zadne nevidim a myslim ze mara mi po telefonu rekl ze tenhle motor uz to tahlo nema ale nejsem si 100% jistej. Mimochodem ty klapky jsou teda zepredu na motoru nebo nekde na sani ? Muze to mit vliv na vykon ?
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#8 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Klapky jsou uvnitř sání. To táhlo je zvenku i s motorkem, kousek od vodní pumpy. Když dáš do Googla vyhledávat Swirl actuator Volvo, tak určitě něco najde. (Ta inovovaná verze to může mít jinak, princip ale zůstává.)
Problém s klapkama se nepochybně projeví na varovné hlášce, motor padne do nouze (= výkon).
A samozřejmě je třeba to řešit. Proč jinak by auto držkovalo, proč by to tam vůbec dávali? Tedy - jak se vůbec můžeš takto ptát?
P.
Problém s klapkama se nepochybně projeví na varovné hlášce, motor padne do nouze (= výkon).
A samozřejmě je třeba to řešit. Proč jinak by auto držkovalo, proč by to tam vůbec dávali? Tedy - jak se vůbec můžeš takto ptát?
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 33
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw
#9 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Ok dik pohledam, ptam se proto protoze zadna kontrolka nesviti a jezdito celkem normalne jen kdyz chci jet rosku vic svizne tak mi prijde ze to netahne
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 597
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Jihočeský kraj
- Vůz: XC70 D5 MY08
#10 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
ahoj,tak to máš dobý,mě to někdy taky netáhne a žádnou chybu mi to neřekne....jsi na tom líp,tady jsou to asi klapky:-) david
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#11 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
musis to poradne osolit nahoru kopcem plnej kotel aspon 4500 otacek a pokud jsou to zasekle klapky nebo z kloubku upadle tahlo od nich, hodi ti motor do nouzaku do dalsiho nastartovani.. vyhodi to urcite hlasku ale vis to zkouknout taky vizualne kdyz shodis kryt motora a kouknes na levo k termostatu bude tam kloubek s cernym tahlem - to otevira/zavira klapky a zvykne z kloubku upadnout a kolem klapek zacne rosit olejpassport5 píše:ahoj,tak to máš dobý,mě to někdy taky netáhne a žádnou chybu mi to neřekne....jsi na tom líp,tady jsou to asi klapky:-) david
http://images76.fotosik.pl/292/a6c07a7fba7c72eb.jpg
Chyba se projevuje jenom nad 3000 otacek kdy se klapky oteviraji..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#12 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
toto nieje vobec dobra rada, nic tym nevyriesi a ked je upchaty vyfuk (DPF) moze vytrhnut hadicu, ci rozdrapit turbo ak je a spravna konstalacia zavad... potom bude mat K.O. motor.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 33
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw
#13 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Tak klapky mi byly vycisteny cele byli zadelane od cerneho hnusu to same egr a srtici klabka. Spotreba se snizila na 8l ale chybu to pise furt asi bude vhaji ten elektrickej segment co to ovlada nic jineho to asi byt uz nemuze.
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 33
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw
#14 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
Ted jsem koukal na youtube jak fungujou tyklapky a ono se to ma pohybovat jako na videu kdyz turuju motor na volnobeh ?
https://youtu.be/2d7hLpIcqwA
https://youtu.be/2d7hLpIcqwA
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#15 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90
zalezi na teplote motora. ale tusim sa to hybe ked vypnes motor.
Alebo ked si das na diagnostike kalibraciu klapiek...
Alebo ked si das na diagnostike kalibraciu klapiek...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek