ok2ucx píše:Ještě malé fyzikální upřesnění: odlehčená řemenice nepřidá žádné koně, a ani žádná SW úprava se na řemenici vůbec neváže. Motor bude mít stále stejný výkon.
Pavel
Pavle, opět tak trochu špatně, evidentně bysme měli fyziku přenechat lidem, kteří o ní něco vědí. Říká ti něco ztrátový výkon, se kterým musíš počítat při měření výkonu motoru?
Tzv. ztrátový výkon je součet výkonů, tj. vykonané práce za určitý čas, potřebných k tomu, aby se motor vůbec točil. Mimo jiné se počítá ze ztrát při tření pístů, tření ložisek, překonání ztrát při výměně náplní válců a v neposlední řadě i ztráty při pohonu rozvodů. A jsme u odlehčování řemenic, demontáže klimy, atd. Proto i standartní řemenice jsou u středu vybrané, tak aby se jejich hmotnost soustředila na obvod. Pak fungují do jisté míry jako setrvačník a motor nepotřebuje vydávat tolik výkonu/práce na jejich roztáčení.
Ztrátový výkon je samozřejmě měřitelný. Ve standartních podmínkách válcových zkušeben se měří tak, že auto po dosažení maximálního výkonu se nechá samovolně zpomalit se zařazenou rychlostí až k volnobězným otáčkám. V této fázi se pak měří právě ztrátový výkon, jehož hodnota je nedílnou součástí celkového výkonu auta.
A proto tvrdím, že odlehčením rotujících komponentů lze dojít k měřitelnému nárustu výkonu.