problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Zdravím
Mám takový menší problém, pokud je venkovní teplota vyšší než 18 stupňů často se mi plyn přepne na benzín, to hlavně v městském provozu, taky se to stává po krátkém vypnutí motoru ( vyřízení něčeho na poště a podobně) pak to po nastartování zakucká a přepne se na benzín, zpátky to jde přepnou až po delší jízdě nebo po úplnném vychladnutí motoru.
Mám pocit že se přehřívá reduktor, ikdyž teplota motoru je podle budíku v pohodě. mechanik říkal že údajně by se měl systém přepnout na benzín pokud plyn v reduktoru dosáhne 70 stupňů, pak je prý směs moc chudá a LPG jako ochranu přepne zpět na benzín.
Mám takový menší problém, pokud je venkovní teplota vyšší než 18 stupňů často se mi plyn přepne na benzín, to hlavně v městském provozu, taky se to stává po krátkém vypnutí motoru ( vyřízení něčeho na poště a podobně) pak to po nastartování zakucká a přepne se na benzín, zpátky to jde přepnou až po delší jízdě nebo po úplnném vychladnutí motoru.
Mám pocit že se přehřívá reduktor, ikdyž teplota motoru je podle budíku v pohodě. mechanik říkal že údajně by se měl systém přepnout na benzín pokud plyn v reduktoru dosáhne 70 stupňů, pak je prý směs moc chudá a LPG jako ochranu přepne zpět na benzín.
Naposledy upravil(a) kozejk dne 07 pro 2013 12:47, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 416
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Praha 10
problém LPG Prins
Zkusil bych pře nastartováním zahřátého motoru ochladit reduktor na teplotu cca 36C ( aby byl vlažný) pokut to několikrát bude v pohodě bude problém stejný jalo mám já a to i po výměně nového reduktoru ( podtlak) proto jsem dal ventil na přívod vody a po vhodném nastavení průtoku udržuji reduktor mezi 35C až 50C ( na tělo reduktoru jsem dal digi teploměr )a pohoda.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12200
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
problém LPG Prins
termostatickej ventil jak na topení
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 381
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: C70 T5 98´
problém LPG Prins
jak dlouho maš ten plyn namontovaný ?kozejk píše:Zdravím
Mám takový menší problém, pokud je venkovní teplota vyšší než 18 stupňů často se mi plyn přepne na benzín, to hlavně v městském provozu, taky se to stává po krátkém vypnutí motoru ( vyřízení něčeho na poště a podobně) pak to po nastartování zakucká a přepne se na benzín, zpátky to jde přepnou až po delší jízdě nebo po úplnném vychladnutí motoru.
Mám pocit že se přehřívá reduktor, ikdyž teplota motoru je podle budíku v pohodě. mechanik říkal že údajně by se měl systém přepnout na benzín pokud plyn v reduktoru dosáhne 70 stupňů, pak je prý směs moc chudá a LPG jako ochranu přepne zpět na benzín.
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins
auto mám cca 2 měsíce a plyn je tam asi půl roku.
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins
takže jestli tomu dobře rozumím, mám koupit nějaký kohout který přiškrtím a tím zamezím plnému průtoku a ohřevu regulátoru?
-
Offline
- Příspěvky: 315
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
problém LPG Prins
Když je to půl roku staré, tak reklamuj problém u toho, kdo to montoval a nemontuj žádný ventil. Akorát si přiděláš nějaký jiný problém.
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins
tak podle origo servisu Prins, teplota regulátoru může klidně být i 90 stupňů, vliv na LPG to nemá, závada bude asi v regulátoru. takže výlet do Prahy a uvidíme.
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins
nevíte jak je možný že by se ztrácel tlak na reduktoru, většinou po zahřátí a opětovném nastartování mi spadne tlak z 2 bar až na O.14, to smaozřejmě jednotka přepne na benzín.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13488
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
problém LPG Prins
Reklamuj to, zřejmě se přidrbává reduktor, nebo ventil na přívodu plynu - takže na výměnu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 561
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Vůz: tak třeba trabant
- Bydliště: frydlant nad ostravici
problém LPG Prins
ted jesm resil ze se auto vsevolne prepinalo
zavada byla v cidle obcas jelo jak ma a obcas se kouslo a ukazovalo jine hodnoty
zavada byla v cidle obcas jelo jak ma a obcas se kouslo a ukazovalo jine hodnoty
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins
no já se v tom včera vrtal, rozhodil jsem oba ventily, ty byly v pořádku, pak jsem zkusil vzít za konektor k tlakovýmu čidlu a světe div se, tlak začal lítat sem tam, vypadá to že jsou nalomený kabely u konektoru, nic méně auto je už v servisu, tak uvidíme. Nic méně se mi ještě nelíbí funkce lambdy, na můj vkus je taková pomalejší a má větší časový prostoje.
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins
takže auto v opravě v Praze, vyměněný čidlo tlaku, takže plyn už nezlobí jen dlouhodobá korekce byla pořád 1.22 což podle vidy je chudá směs, v servisu sem je na to upozornil, prý seřízeno ale doma po napíchnutí opět 1.22, tak jsem se pustil do seřízení sám, více méně jsem korekci RC v LPG zvýšil ze 131 na 162, čímž jsem prodloužil čas vstřiků, auto sem jel protáhnout a korekce na vidě 0.99 což značí mírně bohatou, podle vidy má být dlouhodobá korekce 1, tak myslím že se nastavení povedlo. Jen mě zarazila jedna věc, pokud jsem dřív jezdil na chudou směs, měl jsem při 130 spotřebu nějakých 11 litrů, ted po seřízení je spotřeba 9.5. Sice nechápu že když jsem to obohatil spotřeba klesla,ale asi díky správnému spalování člověk nemusí tolik tlačit na plyn a tím klesá i spotřeba.Otázkou je jestli palubní diagnostika nepočítá spotřebu dle nastavení benzínu, takže ukazovat může 9.5 ale reálná spotřeba LPG bude třeba 12.
Máte někdo zkušenost s laděním bohatosti podle vidy?
Máte někdo zkušenost s laděním bohatosti podle vidy?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13488
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Palubák kecá, mě ukazuje spotřebu okolo 9,5 l, ale jezdím za 11 - 13 litrů lpg.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1293
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
U mých obou Volv vždy stačila korekce do 150. Je to i max. doporučené prinsem. 130 jsem mel vždycky taky chudý, pak už to hlásila i kontrolka. Byt Tebou, dal bych 150.
Jinak LPG na BC bude díky těmto korekcim vždycky lhát, ale to už je dáno z principu rozdílnosti LPG a benzinu jako paliv samotných.
Jinak na S60 to bylo vymazlené luxusně, lhala okolo půl litru, ale na V70 ( možná je to způsobené režimem jízdy, resp. stání ve městě kdy BC nepočítá, ale automat pořád táhne a žere... ) to lže litr a víc. No co už
Jinak LPG na BC bude díky těmto korekcim vždycky lhát, ale to už je dáno z principu rozdílnosti LPG a benzinu jako paliv samotných.
Jinak na S60 to bylo vymazlené luxusně, lhala okolo půl litru, ale na V70 ( možná je to způsobené režimem jízdy, resp. stání ve městě kdy BC nepočítá, ale automat pořád táhne a žere... ) to lže litr a víc. No co už
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
no jo ale čemu to vadí když tam mám 160 ? Podle diagnostiky to má ted optimální směs, jezdí to za 10 litrů po dálnici někdy i míň, spíš mi jde o to že si jen o kousek prodloužím čas vstřiku LPG, mám teď krásně stochiometrickou směs, tak nechápu čím můžu ublížit motoru pokud mám víc než 150. Samozřejmě každá korekce má své limity, v tom případě bych teda potřeboval větší vstřikovače abych nešel nad 150.
-
Offline
- Příspěvky: 624
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Palubni pocitac do vypoctu prumerny spotreby zohlednuje i korekce
cas vstriku z benzinove mapy + korekce. takze kdyz mas plyn naladen na 1.22 tak ukazuje i palubni pocitac o 22 procent vic...
plyn si nalad tak aby korekce byly stejne jako na benzin. Cim lip kopiruje plyn benzinovou mapu tim lip. On uz ten benzin je sam o sobe rozjetej a musi to ECU korekcema dohanet. Ja myslim ze kdyz to je do 10% nalazeny tak je to super. Kdyz to nerozsveci kontrolku tak to jeste ujde... kontrolku to rozsveci kolem 20%. Ono taky jednotka nepracuje jen s jednim cislem co vyctes s vidi... proto mezi kazdym lazenim to chce najet aspon sto kilometru... Teda kdyz se s tim clovek chce hrat...
Navic asi kdyz mas prins tak mas asi i zapojeny automaticky dolazovani podle korekci a system by se ti mel porad sam dolazovat...
cas vstriku z benzinove mapy + korekce. takze kdyz mas plyn naladen na 1.22 tak ukazuje i palubni pocitac o 22 procent vic...
plyn si nalad tak aby korekce byly stejne jako na benzin. Cim lip kopiruje plyn benzinovou mapu tim lip. On uz ten benzin je sam o sobe rozjetej a musi to ECU korekcema dohanet. Ja myslim ze kdyz to je do 10% nalazeny tak je to super. Kdyz to nerozsveci kontrolku tak to jeste ujde... kontrolku to rozsveci kolem 20%. Ono taky jednotka nepracuje jen s jednim cislem co vyctes s vidi... proto mezi kazdym lazenim to chce najet aspon sto kilometru... Teda kdyz se s tim clovek chce hrat...
Navic asi kdyz mas prins tak mas asi i zapojeny automaticky dolazovani podle korekci a system by se ti mel porad sam dolazovat...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
na mapu se vůbec nedostanu, aspoň s mým softwarem, měl jsem chudou směs podle vidy, upravil jsem tedy délku vstřiku plynu tak aby byla nulová korekce u benzínové jednotky, což se mi povedlo a to ve všech režimech jízdy, teď mám korekce 1 jak na benzín tak na plyn. Ale korekce probíhají pokud mám closed loop jestli se nepletu, tj 80 procent jízdního režimu, v režimu open loop by se měla řídící jednotka řídít přednastavenou mapou ne? Tj průdká akcelarece a podobně.
-
Offline
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Pánové, využiju toto téma k zadání následujícího dotazu. Mám na V70 Prins VSI, pořídil jsem si diagnostický kabel, ale nemůžu najít, kde je v kabelovém svazku k VSI diagnostický konektor. Je u motoru, nebo někde poblíž přepínače v kabině?
Děkuji předem za odpověď.
Děkuji předem za odpověď.
-
Offline
- Příspěvky: 1334
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Vacsinou byva pri zvazku pri riadiacej jednotke v motorovej casti.
-
Offline
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Díky, už jsem to myslím našel, bylo to kousek od ŘJ v motoru. Zmátla mě krytka konektoru. V příštích dnech vyzkouším kabel a software.
-
Offline
- Příspěvky: 156
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
jaky program na to máš?
-
Offline
- Příspěvky: 1334
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Asi original prins soft. Ja som tiez kupil teraz lpg diag kabel s 5 koncovkami. Mam tartarini a v druhom aute elpigaz. Na kazdu znacku zvlast software.
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Litomyšl
- Vůz: Mondeo 2,5T
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Ahoj, nechci zakládat nové téma tak to napíšu sem. Mám tartarini a s ním menší problém. Pokud je teplota nad 2 stupně tak je vše v pořádku, ale pokud klesne pod 2 tak se mi lpg stále přepíná. Na diagnostice jsem byl 2x a tam je vše v pořádku. Neřešil už někdo tento problém? Předem mnohokrát děkuji
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13488
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci
Filtry od plynu máš jak starý? Jakým stylem se to přepíná? Při zátěži? Jako když dojde plyn? Jak máš staré membrány v reduktoru?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé