HW úpravy 2.4i

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Roumec
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S4 2.4i momentum

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Roumec »

Zdravím

Co sem takhle pohledal po internetu, tak je hrozně málo úprav pro 2.4i přitom myslím že 150kw by měl zvládnout v pohodě.Máte někdo z něčím konkrétním zkušenosti? Momentálně bych chtěl začít sáním, toho je všude milion ale nemůžu nikde sehnat DECAT díl na 2004 -. No a pak to nechat předělat na plyn a odladit na brzdě. Má někdo zkušenosti s DECATem případně něčím dalším? Díky! =)
_________________
Volvo S40 2.4i momentum 2007

Bylo:
Rover 75 2.0CDT 1999
Škoda Felicie 1.6 1995

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13180
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od raolsa »

Málo úprav pro 2.4i je proto, že to nemá smysl. Nasypeš do toho ukrutý peníze a efekt skoro žádný. Měl jsi si radši pořídit něco s turbem, s tím se dá už něco dělat. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Roumec
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S4 2.4i momentum

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Roumec »

S turbem bohužel nebyly :D , ale myslím že ten decat by mohl něco udělat, přecejen to auto pěkně škrtí, no a lepší filtry sou tak nějak automatický :). A dobře odladěný LPG, víc zatím neplánuju, ale štve mě ze ten díl se prostě nedá sehnat.
_________________
Volvo S40 2.4i momentum 2007

Bylo:
Rover 75 2.0CDT 1999
Škoda Felicie 1.6 1995

GDPR_user
Ověřený

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od GDPR_user »

Nejlepří HW úprava je na 2,4T5 :lol: :lol:

Roumec
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S4 2.4i momentum

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Roumec »

Turbo kit nebo swap motoru? :D
_________________
Volvo S40 2.4i momentum 2007

Bylo:
Rover 75 2.0CDT 1999
Škoda Felicie 1.6 1995

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2162
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od tomasss »

Roumec píše:Momentálně bych chtěl začít sáním, toho je všude milion ale nemůžu nikde sehnat DECAT díl na 2004 -. No a pak to nechat předělat na plyn a odladit na brzdě.
Aha, takže nejdřív nabereš pár koní úpravama, abys pak dynamiku zabil hmotností hw plynu. To dává smysl :D nejlevnější navyšování dynamiky u atmosféry je shazování hmotnosti, teprv daleko za tím jsou skutečný hw úpravy.
Roumec píše:ale myslím že ten decat by mohl něco udělat
Decat rozhodně něco udělá - za prvé to bude mít příšernej zvuk, za druhý ti to přidá pár koní při maximálních otáčkách a ubere o hodně víc koní při nízkejch :wink: rozhodíš tim vyplachování válců který počítá s určitým prouděním spalin. Tohle fungovalo u aut který se vyráběly jak ve verzi s katalyzátorem tak bez něj a jednotka to nezohledňovala. Takže decat ano, ale ve spojení s laborovánim s časovánim vaček a sw úpravama.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od dali »

+ díky žádnýmu protitlaku ten decat v určitých otáčkách začne tahat olej skrz kroužky, takže kromě toho že zezadu to auto bude vypadat jak drsná dýzlová stíhačka si budeš celkem slušně koledovat o ojniční lágr....

Roumec
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S4 2.4i momentum

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Roumec »

ok tak nicc :)
_________________
Volvo S40 2.4i momentum 2007

Bylo:
Rover 75 2.0CDT 1999
Škoda Felicie 1.6 1995

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 727
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od kishmick »

Já něco podobnýho dělal na V70. Ze 140 HP to jde max. asi na 200 HP. Začal jsem výfukem (3"-samovýroba), pak BSR, filtr atd... Ale lepší je tam dát alespoň nějakej cat-třeba Magnaflow sportovní-hned za laděný svody bez catu (od Jap parts). Co se týče zvuku-tak nádhera! A reakce na plyn už od spodních otáček. Protitlaku se taky neboj, ten se tvoří hned kde se spojujou svody-a dost velkej i bez catu. Myslím, že padlo asi tak 25 tisíc, ale jseš na tom, jako V70 2.4T bez úprav, který může jít až na 310HP. Jó, a LPG mám taky-od bývalýho majitele. Mě ubírá z výkonu tak 10%-takže celkem dobrý...
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

tomik T5
Offline
Příspěvky: 325
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od tomik T5 »

a ten výkon máš nějak změřenej,jo? 60 koní na atmosféře vejfukem,a kecama od BSR,hmmm...zřejmě slušnej oddíl :no:
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12102
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Urvanej »

heslo BSR:
"Výkon, který slíbíme, Vám nikde jinde nedají!" :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 727
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od kishmick »

"Tak jsme se spojili, abychom mohli proti sobě bojovat?" Co to je? Poraďte radši tomu, co se ptal na to, jestli má vyndat katalyzátor. A vůbec....proč tohle komentuje někdo s turbem(kterej to dělat nemusí)???!!!
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od 3m3 »

Myslim ze tady uz odpoved padla...

+ díky žádnýmu protitlaku ten decat v určitých otáčkách začne tahat olej skrz kroužky, takže kromě toho že zezadu to auto bude vypadat jak drsná dýzlová stíhačka si budeš celkem slušně koledovat o ojniční lágr....
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 727
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od kishmick »

Myslíš, že když se píst vrací po vypláchnutí tak bez protitlaku kroužek olej nevrátí-nesetře zpátky z válce dolu? Nebo jak jsi to myslel?
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12102
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Urvanej »

3m3: Popletls pístní kroužky s guferama na ventilech?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od 3m3 »

Jen sem citoval toho "jehoz jmeno se nesmi nahlas vyslovit" :)
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

tomik T5
Offline
Příspěvky: 325
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od tomik T5 »

někdo s turbem to komentoval proto,že co BSR nabízí,je v dané motorizaci dost nereálné,a tudíž jsou to vyhozené peníze,ale když chceš,tak si to kup,tvůj boj....
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od mekky »

Prostě skracene je blbost 200hp ...skrz soft výfuk a nějakej filtr :))
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 727
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od kishmick »

Jo, je mi to asi jasný-gufera držej tlak víc nahoru (tam kde je na nich ostrej rantl), ale bez protitlaku by dolů propustily olej...?(co jsem tlakoval gufera třeba u dvoutaktu-tak držely tlak i podtlak-ale podtlak míň, to je pravda) pak by se to zakarbonovalo na ventilech,pístech atd... ? je to opravdu potvrzený, stalo se to někomu? Já viděl už hodně černejch škvarků-pístů a mělo to víc příčin. A co tlaky v celý skříni? Pomáhá k něčemu odfukovej filtr skříně? Díky. K.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 727
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od kishmick »

Jinak k tomu výkonu. Motor-atmosféra na V70 II B5244 S má sériově psanejch 170 HP(to bylo i u první generace V70). Pravda je většinou jiná, (má třeba 160). Ale proč se zdá každýmu, že je nemožný, nahnat třeba 30 HP svodama, jednotkou, vejfukem atd? To mám poslat potvrzení z brzdy? :-)
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12102
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Urvanej »

Nikdo netvrdí, že to auto nemůže mít víc, než řiká tabulka, ale pokud neni uměle seškrcená z fabriky, tak prostou výměnou výfuku a SW nelze u atmosféry takovej nárůst získat. Teda pokud je ještě parametrem alespoň pokus o zachování původní spotřeby.
Tvoje navýšení bylo nejspíš z 103kW na 125kW (nebo kolik je to přesně), což je odstranění fabrickýho škrtidla plus pár kobylek navíc "programem".
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2430
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Naprosto chápu tazatelovy roupy s výkonem. Ono ladit atmošku bylo "in" když třeba v daném typu auta nebylo motoricky na výběr (např.filcky,škodný,atd.). Ale ne u něčeho tak spotřebního jako dnešní auta,kde máš na výběr X motorizací s X výkonama.
A jak bylo psáno výše,každá kobylka navíc je relativně drahá (oproti foukanýmu motoru,kde je např.konkrétní úprava řekl bych i víc znát). Pochopil bych to u nějakýho ultimátnějšího vozítka (klidně i S/V90) kde prostě nebylo zas tak na výběr a foukačky třeba vůbec v nabídce nebyly.
Ale zase se člověk pak může poplácat na ramenou ze to žádnej jinej nemá,je tam i míň kurvítek než u foukačky a určitě je to větší majstrštyk to vyladit.
Jenže pak se na světlech necháš vyhecovat se stejným autem i stejně výkonným turbomotorem v sérii a... :shock:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Roumec
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S4 2.4i momentum

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od Roumec »

Jasný chápu, no to že sem se dostal k Volvu byla víceméně náhoda, a tak zjišťuju co se dá. Nakonec to beztak skončí laďákem a sportovním filtrem :D . Ale sem rád, že jsem měl štěstí na tuhle super motorizaci, ikdyž by to s turbem hnalo líp :)
_________________
Volvo S40 2.4i momentum 2007

Bylo:
Rover 75 2.0CDT 1999
Škoda Felicie 1.6 1995

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od mekky »

kishmick píše:Jinak k tomu výkonu. Motor-atmosféra na V70 II B5244 S má sériově psanejch 170 HP(to bylo i u první generace V70). Pravda je většinou jiná, (má třeba 160). Ale proč se zdá každýmu, že je nemožný, nahnat třeba 30 HP svodama, jednotkou, vejfukem atd? To mám poslat potvrzení z brzdy? :-)
Jo chci vídet graf z brzdy pokud to není problém :)) ps znamej co ladí skodofky ta udělal z 2.0 atmosféry (85kw) tak udělal nějakej 205 kw ale nestalo to rozhodně 20 cku a neudělal to jen softem a vyfukem :)))
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1475
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

HW úpravy 2.4i

Příspěvek od kwiko »

Bez preplnovania sa z dvojlitra 200kw dostat pri pouzitelnych otackach neda. Fyzika prudenia vzduchu to nedovoli, Jedine by tam do toho fukal nejaku nahradu ako napr. oxid dusny...

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé