Repas - GO - motoru B5204T5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
BaDDog
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od BaDDog »

Hello, sem donutený vymeniť motor na mojej V70II ... kedže sa pravdepodone utrhol ventil (kedže stale klepotali ventili - zdvihatka a neriešilo sa to) a urobil dieru do piestu..

Takže som išiel do vymeny motora...
Na novy motor budem dávať nove rozvody s vod.pumpou.. zotrvak necham povodny ale dám rovno novu spojku s vyp. ložiskom ...tesnenia pod sanie a vyfuk je samozrejme...

Ale tu sa dostavam ku korenu.. na mojom nemam v nalievacom otvore tu plechovu zabranu ale rovno vidno vačku.. lenže na tomto novom motore je ten kryci plech a viečko oleja zanesene dosť hrubou vrstovou karbonu...

Aký by ste doporučili postup?
Dat dole aspon vanu a vyčistit olej.čerpadlo a vanu?
Alebo to poriešit preplachom oleja a nejakym pripravkom... čo by ste odporučili?... počul som o nejakom BG 109...
A na preplach aký olej.. nechce sa mi kupovat na tých 15min.. alebo kolko sa to nechava posobit... 5w50 od mobilu...
odporučili by ste inu nahradu... ?
Novy filter je samozrejmostou...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

yoby Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3650
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od yoby »

Martine, kde jsi, volá tě kastróól :D
Sorry za OT :)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3088
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od eLzyx »

na V70 s 2.4i jsem to měl podobně zajebané, nalila se tam 5W40 od Mobilu, chvíli se jezdilo (2000km) a když se vypustil olej a vyndal filtr, tak z toho teklo bahno. Filtr měl i zanesené lamely do výšky cirka půl centimetru.
Ty lamely na hrdle jsou teď o mnoho čistší. Tak se tam nalila znova 5W40 od Mobilu a nejezdilo se na tom cirka 5000km včetně 700km štreky do Německa a 700km štreky zpátky, olej se vypustil, opět z toho teklo bahno, ale o poznání řidší. Na filtru se už nánosy neobjevily. Další interval jsem zatím neřešil ...
U toho tvého to trošku komplikuje turbo.
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 16 pro 2014 22:30, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

raolsa Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13629
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od raolsa »

Hm, dost humus. Budeš asi muset investovat do lepšího oleje a nějakého toho BG (přesně ti typ poví někdo jiný). Nechat tak 5000 km a postup opakovat. Třeba třikrát, čtyřikrát za sebou. A přitom se modlit, aby se někde neutrhlo něco co ucpe nějaký ten mazací kanál. :crazy:

Elzyx byl rychlejší. :oops:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

GDPR_user Ověřený

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od GDPR_user »

Nalít Mobil 1 5W50 po cca 2000km zkontrolovat filtr případně vyměnit,další 2-5000km dle prvního filtru,následně BG109 nechat 1h vrčet na volnoběh,následně vylít a znovu Mobil 1 5W50 po 5000km zkontrolovat případně vyměnit filtr

Kuko28 Ověřený
Offline
Příspěvky: 1272
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od Kuko28 »

hmm, tak ale to vypadá i na docela dlouhý intervaly výměny oleje v minulosti. Nebo by po 10-15tis KM měněný Castrol tohle taky dovedl?
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12327
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od Urvanej »

Tohle je long life long time short death.
Postup psali už kluci viz výše. Zkrátit výměny na minimum a pomalu používáním vyčistit. Na ebay koupíš za pár korun endoskop, tak bych kouknul pod dekl, zda by nemělo smysl vyčistit víko či vanu, protože když už je to takhle na clonce v hrdle, tak jak to asi vypadá kolem vaček... :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9903
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od hajnej »

Kuko28 píše:Nebo by po 10-15tis KM měněný Castrol tohle taky dovedl?
to bych neřekl, tohle spíš je přetahovanej olej

přece i ten Catrol má nějaký normální vlastnosti při rozumnym užívání....si myslim teda :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

BaDDog
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od BaDDog »

Ok, cize navrhujete dat dole vanu a pozriet ako to vyzera?... pripadne precistit vanu a cerpadlo?
Je tam nejake sitko na sacom kosi olej.cerpadla?
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

GDPR_user Ověřený

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše: to bych neřekl, tohle spíš je přetahovanej olej
přece i ten Catrol má nějaký normální vlastnosti při rozumnym užívání....si myslim teda :)
Myslíš to dobře ale myslíš špatně.Bohužel opravdu Castrol je taková sračka.

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3088
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od eLzyx »

musím potvrdit martinoplovo tezi ... ta moje V70 jezdila podle cetlíků v motorovém prostoru taky na Castrol a byla pravidelně servisovaná v Rakousku. Po 20t km, což je běžný interval.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

hajnej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9903
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od hajnej »

eLzyx píše:musím potvrdit martinoplovo tezi ... ta moje V70 jezdila podle cetlíků v motorovém prostoru taky na Castrol a byla pravidelně servisovaná v Rakousku. Po 20t km, což je běžný interval.
kolik měla nahamtáno?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3088
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od eLzyx »

230t km, přičemž to auto nebylo nijak extra utahané, že by bylo vidět, že na to exmajitel kašlal. Je tam dokonce nový originální zadní díl výfuku, jsou tam nově udělané zadní kotouče (sice blbě, protože jsou v hajzlu pístky, takže je budu dělat znova, ale ...). Interier relativně "jak nový", akorát volant vydrolený gumoplast, tak jsem dal eRkový.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

BaDDog
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od BaDDog »

Oki.... takže navrhujete použit proceduru BG?

Alebo len predca ked je ešte motor vonku zhodit dole tu vanu a skontorolovať?

Veko sa mi nechce davat dole, alebo predca len pozrieť?

Inak ide dat nejako dole ten kryci plech čo je v otvore pre nalievanie oleja... , že by som videl či je nanos aj na vačke?
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3088
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od eLzyx »

mi shození vany přijde stejně náročné jako shození víka ventilů. Nebo se pletu? Na volvu jsem to zatím nedělal ani u jednoho auta. Nehledě na to, že to kolem víka lehoulince rosí snad u každého více jetého motoru.

btw - když už máš ten motor venku, tak doufám pročistíš ty hadice na odvětrání karteru. Případně zkontroluješ/vyměníš tu bandasku na ten bordel z oleje. Při tomhle hnusu bych se nedivil, kdyby byla plná.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

GDPR_user Ověřený

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od GDPR_user »

eLzyx píše:mi shození vany přijde stejně náročné jako shození víka ventilů. Nebo se pletu? Na volvu jsem to zatím nedělal ani u jednoho auta. Nehledě na to, že to kolem víka lehoulince rosí snad u každého více jetého motoru.

btw - když už máš ten motor venku, tak doufám pročistíš ty hadice na odvětrání karteru. Případně zkontroluješ/vyměníš tu bandasku na ten bordel z oleje. Při tomhle hnusu bych se nedivil, kdyby byla plná.
Shodit vanu je pohodička,pokud máš motor venku určitě bude lepší vanu sundat a pořádně vyčistit,taktéž sací koš,rovnou nové těsnění mezi vanu a blok.

BaDDog
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od BaDDog »

JJ ... vana je na silikone či je tam tesnenie? ...lebo som nenašiel v ponuke..

Inak Ten plech z toho orvoru ide nejako von aj cez otvor?...že by som pozrel tu vačku..
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

GDPR_user Ověřený

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od GDPR_user »

BaDDog píše:JJ ... vana je na silikone či je tam tesnenie? ...lebo som nenašiel v ponuke..

Inak Ten plech z toho orvoru ide nejako von aj cez otvor?...že by som pozrel tu vačku..
Nejlépe použít origo těsnící tmel.

BaDDog
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od BaDDog »

OK.. a nevieš nahodou fintu na ten plech? ..nemusel by som davat dole to veko..
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

GDPR_user Ověřený

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od GDPR_user »

BaDDog píše:OK.. a nevieš nahodou fintu na ten plech? ..nemusel by som davat dole to veko..
Na ten plech se vykašli,pokud je tam karbon,tak to vyčistí BG s Mobilem,jinak by jsi musel dělat kompletní rozborku motoru.

BaDDog
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od BaDDog »

Ok, ďakujem! :good:
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 407
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: sk- trnava

Repas - GO - motoru B5204T5

Příspěvek od berzerker »

eLzyx píše:

btw - když už máš ten motor venku, tak doufám pročistíš ty hadice na odvětrání karteru. Případně zkontroluješ/vyměníš tu bandasku na ten bordel z oleje. Při tomhle hnusu bych se nedivil, kdyby byla plná.
dobry napad, asi to bude dost zapchate
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: PINĎABC