Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#1 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Zdravím Volváky,
mám tu hádanku na mém Volvu S60 (MY2002, 147 kW AWD automat) se začal objevovat zajímavý problém. Zajímavý v tom, že se to stane tak 1x za 200km.
Problém je, že třeba najíždím na dálnici, jedu na tempomat 50 po městě a nebo prostě jak (kdy se) mu chce spadne auto do nouzáku (motor). Výkon tak neskutečně ubyde, že defakto musím okamžitě zastavit, protože auto defakto nejede.
Stačí zastavit, vypnout motor, nastartovat a vše bez problému, hláška zmizí a jede se dál jako by nic. Auto bez problému jede pak i na plny plyn, agresivní jízdu a bez problému. A pak po cca 200-300 km to rád zopakuje.
Naštěstí mám v OBD bluetooth diagnostiku, takže se hned mohu podívat na problém. Problém je takový, že mi hlásí vždy jinou chybu, ale všecky ohledně plynového pedálu: P0638, P0068, P0221
Ještě bych rád podotkl, že když spadne do toho nouzáku, tak se mi zdá, jako by auto jelo na 3 válce třeba. Motor mi tak zní a chová se tak. Ale třeba se mi to zdá no.
Může za to opravdu pedál a nebo je to třeba jen důsledek něčeho? Mám tam dost dlouho palivový filtr a buh ví, kdo a zda ho kdy kdo měnil. Zdá se mi, že to dělá hlavně, když mám v nádrži cca méně jak 15l. Nebo třeba zda svíčky (nevím kdo je kdy naposledy měnil).
Pokud je to teda pedál, ví někdo, co zkontrolovat, než ho třeba zkusit vyměnit?
Díky moc za pomoc.
Rumlik
mám tu hádanku na mém Volvu S60 (MY2002, 147 kW AWD automat) se začal objevovat zajímavý problém. Zajímavý v tom, že se to stane tak 1x za 200km.
Problém je, že třeba najíždím na dálnici, jedu na tempomat 50 po městě a nebo prostě jak (kdy se) mu chce spadne auto do nouzáku (motor). Výkon tak neskutečně ubyde, že defakto musím okamžitě zastavit, protože auto defakto nejede.
Stačí zastavit, vypnout motor, nastartovat a vše bez problému, hláška zmizí a jede se dál jako by nic. Auto bez problému jede pak i na plny plyn, agresivní jízdu a bez problému. A pak po cca 200-300 km to rád zopakuje.
Naštěstí mám v OBD bluetooth diagnostiku, takže se hned mohu podívat na problém. Problém je takový, že mi hlásí vždy jinou chybu, ale všecky ohledně plynového pedálu: P0638, P0068, P0221
Ještě bych rád podotkl, že když spadne do toho nouzáku, tak se mi zdá, jako by auto jelo na 3 válce třeba. Motor mi tak zní a chová se tak. Ale třeba se mi to zdá no.
Může za to opravdu pedál a nebo je to třeba jen důsledek něčeho? Mám tam dost dlouho palivový filtr a buh ví, kdo a zda ho kdy kdo měnil. Zdá se mi, že to dělá hlavně, když mám v nádrži cca méně jak 15l. Nebo třeba zda svíčky (nevím kdo je kdy naposledy měnil).
Pokud je to teda pedál, ví někdo, co zkontrolovat, než ho třeba zkusit vyměnit?
Díky moc za pomoc.
Rumlik
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2128
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#2 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Začni s origo diag...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#3 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
to chápu, ale problém může být někomu známý. Mohl to zažít, slyšet o tom atd. Chybové hlášky neberu ani jako já za příčinu.peter cz píše:Začni s origo diag...
Proto jsem zmínil třeba ten filtr. Je možné, že by byl už plný a ucpaný? Přijde mi, že auto se chová, jako kdyby do něj šlo málo benzínu právě. Nebo co se stane, když svíčka nehodí jiskru? nezapálí se a nezažehne válec, chápu a co pak? To je blbost, aby po nastartování zase fungovala bez problému ne? Nebo to fakt se stát může? Chápu, že takové téma je na nic, ale proto se ptám, napadá někoho něco ze zkušeností apod?
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#4 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Zdar,
nevím, co ti hlásí neorigo diagnostika, ale po konverzi tvých chybových kódů všechno ukazuje na škrtící klapku:Tak si vyber. Buď si to špatně překládáš (plynový pedál místo škrtící klapky), anebo se opět ukazuje, že neorigo diagnostika je silně zavádějící...
Pro začátek bych pročistil kontakty na konektorech klapky a pak by se vidělo. Případně zrevidovat dráty k ní jako takové.
Pavel
nevím, co ti hlásí neorigo diagnostika, ale po konverzi tvých chybových kódů všechno ukazuje na škrtící klapku:
Kód: Vybrat vše
P0221 ECM-914F Throttle unit, internal fault
Possible source
Faulty signal:
The throttle is sticking or is blocked (oil film, dust etc.)
Contact resistance or oxidation in the terminals between the engine control module (ECM) and the throttle unit
Defective throttle unit.
P0068 ECM-903C Throttle position (TP) sensor Faulty signal
Possible source
Faulty signal:
Fault in the throttle position (TP) sensor circuit for the throttle unit
P0638 ECM-91A7 Throttle unit Faulty signal
Possible source
Faulty signal:
The throttle is sticking or is blocked (oil film, dust etc.)
Contact resistance or oxidation in the terminals between the engine control module (ECM) and the throttle unit
Defective throttle unit.
Pro začátek bych pročistil kontakty na konektorech klapky a pak by se vidělo. Případně zrevidovat dráty k ní jako takové.
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3222
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#5 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
I popis tvého problému celkem sedí na škrtící klapku - chcípá, chod jakoby na 3 válce.
Nejsem sběhlý ve škrtících klapkách u S60, ale pokud je to starší koncepce od magnetti marelli, tak ten problém se bude jenom zhoršovat a pomůže pouze repas klapky - spousta lidí to už řešila. Skus pohledat.
Nejdřív bych ale potvrdil problém origo diagnostikou.
Nejsem sběhlý ve škrtících klapkách u S60, ale pokud je to starší koncepce od magnetti marelli, tak ten problém se bude jenom zhoršovat a pomůže pouze repas klapky - spousta lidí to už řešila. Skus pohledat.
Nejdřív bych ale potvrdil problém origo diagnostikou.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#6 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Mohu potvrdit, ze chcipani u sestrine S60 2,4T mela za vinu skrtici klapka. Kdyz se dal plny plyn, auto akcelerovalo treba do 5000 ot a pak se vyslapla spojka, tak to vetsinou zdechlo. Spatne fungujici klapku nastavil servis natvrdo do nejake polohy, aby se toto nedelo a byl klid.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5021
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#7 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Ahoj, řešili jsme něco podobného tady https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=46694
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#8 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
díky všem za příspěvky. Klapka sání je/bylo to první, co mě napadlo. Jen mě zmátly ty chyby v OBD. Zkusím vyčistit a uvidíme. Přečtu si ty starší příspěvky ještě. Jezdím denně do práce, takže to poznám brzy, zda to pomohlo.
Repas nevíte, kolik se tak pochybuje? Jen ať vím, o co chudší bude ježíšek.
Díky moc všem
Repas nevíte, kolik se tak pochybuje? Jen ať vím, o co chudší bude ježíšek.
Díky moc všem
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#9 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
repas nevím jestli je, ale nová klapka někde okolo 15 tisíc???
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#10 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
"doktor" psal, že repas je. Tak nevím.Haben píše:repas nevím jestli je, ale nová klapka někde okolo 15 tisíc???
Škoda, že tam nemůžu dát ten BOSH. Musím zas tu srajdu....
Každopádně škrtící klapka napadla všecky, co jsem jim to říkal a i kamaráda s S60kou. Zkusím vyčistit. Vyčistit problém nebude, dostat se k tomu bude horší :-/ koukal jsem na videa, a teda místa a přístup tam moc není. A ještě ty mrazy venku do toho...
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#11 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Ja ji cistil pred pul rokem. Popis je ve vlaknu k cisteni skrtici klapky. Pohledej na foru a najdes. Uprime, budes-li to delat poprve, tak minimalne hodinu ji budes dostavat ven a dve nazpet. V mraze to nedas. Potreba mit alespon garaz ci 15C venkovni teplotu. Musis totiz zalomit ruku pod svody a tam hodinu po ctvrt zavitu vytocit 4 neuveritelne dlouhe srouby.
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#12 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
.....a budeš strašně zaprasenej a nasr.......
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#13 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
tak jsem se do toho včera pustil a zjistil jsem zajímavou věc. Nemám tu Magnetti Marelli ale Bosch.
Teda, Marelli jsem tam měl, ale mám nový motor ve 140 000km přímo ve Volvu daný někdy v roce 2007 myslím a pochopitelně nový motor už nebyl s Marelli kompatibilní (nebo nevím) a dali mi tam Bosch.
Pro mě asi lépe, Marra říkal, že od Marreli utíkat za hranice pryč a že repas není možný a jen novou a ta je drahá. Bosch se bude případně shánět lépe a navíc je větší pravděpodobnost, že není špatná ale jen zanešená.
Tak jsem ji včera vyčistil. Sice si mi ji nepovedlo vyndat (začalo se stmívat) ale aspoň jsem ji odpojil od sání a rukou a speciálním čističem na klapky čistil ze spodu.
Uvidíme. Od posledního problému uběhlo skoro 500km a nic. Auto nějak nešetřím, jezdím pořád stejně, "chci" aby se to stalo a nechci se tomu vyhýbat. Ale jak píšu, zatím klid (klep klep na dřevo, ať to vydrží).
Ale docela to byl šok, že mám tu Bosch jsem nečekal a až po 30min přemyšlení proč a jakto mi došlo, že to bude asi novým motorem, ptž prý ve Volvo motor dávaj komplet celej s rozvody, turbem, klapkou jako celek a jen zapojej.
Každopádně, děkuji všem za poznatky. Snad bude klid
Teda, Marelli jsem tam měl, ale mám nový motor ve 140 000km přímo ve Volvu daný někdy v roce 2007 myslím a pochopitelně nový motor už nebyl s Marelli kompatibilní (nebo nevím) a dali mi tam Bosch.
Pro mě asi lépe, Marra říkal, že od Marreli utíkat za hranice pryč a že repas není možný a jen novou a ta je drahá. Bosch se bude případně shánět lépe a navíc je větší pravděpodobnost, že není špatná ale jen zanešená.
Tak jsem ji včera vyčistil. Sice si mi ji nepovedlo vyndat (začalo se stmívat) ale aspoň jsem ji odpojil od sání a rukou a speciálním čističem na klapky čistil ze spodu.
Uvidíme. Od posledního problému uběhlo skoro 500km a nic. Auto nějak nešetřím, jezdím pořád stejně, "chci" aby se to stalo a nechci se tomu vyhýbat. Ale jak píšu, zatím klid (klep klep na dřevo, ať to vydrží).
Ale docela to byl šok, že mám tu Bosch jsem nečekal a až po 30min přemyšlení proč a jakto mi došlo, že to bude asi novým motorem, ptž prý ve Volvo motor dávaj komplet celej s rozvody, turbem, klapkou jako celek a jen zapojej.
Každopádně, děkuji všem za poznatky. Snad bude klid
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#14 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Stejně jako u sousedů: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=46694&p=545370#p545370 - ve 2002 už klapka Magneti Maléry nebyla, v originále už Bosch. Bez ohledu na to, jestli se měnil motor nebo ne.Rumlik píše:tak jsem se do toho včera pustil a zjistil jsem zajímavou věc. Nemám tu Magnetti Marelli ale Bosch.
Repas samozřejmě možný je. Specializuje se na to hned několik firem, v Evropě např.: https://ecude.cz/volvo/%C5%A0krt%C3%ADc%C3%AD-klapka/magneti-marelli-3379/Rumlik píše:Marra říkal, že od Marreli utíkat za hranice pryč a že repas není možný a jen novou a ta je drahá.
Ale úplně za hubičku to taky není. Co vím, nahradí ten kontaktní potenciometr nějakým bezkontaktním čidlem a pak je klapka už nesmrtelná. Auto později hodíš ze skály, ale klapku prodáš dál.
Ve tvém případě, opět orig. diagnostiku a zkušeného diagnostika k tomu.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#15 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Mám ale rok výroby 2001. Takže Marelli by tám být mělo, ne?ok2ucx píše:Stejně jako u sousedů: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=46694&p=545370#p545370 - ve 2002 už klapka Magneti Maléry nebyla, v originále už Bosch. Bez ohledu na to, jestli se měnil motor nebo ne.Rumlik píše:tak jsem se do toho včera pustil a zjistil jsem zajímavou věc. Nemám tu Magnetti Marelli ale Bosch.
Repas samozřejmě možný je. Specializuje se na to hned několik firem, v Evropě např.: https://ecude.cz/volvo/%C5%A0krt%C3%ADc%C3%AD-klapka/magneti-marelli-3379/Rumlik píše:Marra říkal, že od Marreli utíkat za hranice pryč a že repas není možný a jen novou a ta je drahá.
Ale úplně za hubičku to taky není. Co vím, nahradí ten kontaktní potenciometr nějakým bezkontaktním čidlem a pak je klapka už nesmrtelná. Auto později hodíš ze skály, ale klapku prodáš dál.
Ve tvém případě, opět orig. diagnostiku a zkušeného diagnostika k tomu.
P.
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#16 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Píšeš MY2002. Rok výroby klidně může být 2001, ale to nic neznamená, MY se láme typicky květen/červen (předchozího roku)?
Pošli VIN a tam je všechno. P:
Pošli VIN a tam je všechno. P:
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#17 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Mám skoro jedno z prvních AWD co se prodalo. To šlo do prodeje listopad 2001 tuším a mám právě datum první registrace prvního majitele listopad 2001.ok2ucx píše:Píšeš MY2002. Rok výroby klidně může být 2001, ale to nic neznamená, MY se láme typicky květen/červen (předchozího roku)?
Pošli VIN a tam je všechno. P:
VIN: YV1RS58K722117684
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
- Kontaktovat uživatele:
#18 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Je to modelový rok 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#19 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Tak jest. Standardní 2002ka, s motorem 2.4T, ŘJ od Bosche (nikoli tedy MM)
P.
Kód: Vybrat vše
Vehicle Identification No. YV1RS58K722117684 Km/h or mph K
Model S60 (-09) Steering gear prod no 8638618
Factory code 22 Type 384
Structure week 200144 License plate
Chassis 0117684 Partner group Volvo Cars Europe
Year 2002
Upholstery/interior code 9951 Upholstery/interior BEIGE/LSAND LEATHER
Exterior color 427 Exterior color DARK GREY PEARL
Body style code 1 Body style WITHOUT ROOF HATCH
Special vehicle code 1 Special vehicles LEFT HAND DRIVEN
Sales type 32 Sales type SALES VERSION 32
Market code 18 Market GERMANY
Engine Code 58 Engine B5244T3
Engine part no 6900479 Engine serial no 00000000000002645198
Transmission Code 7 Gearbox AW50/51 AWD
Transmission part no 8636764 Transmission serial no 000000000001JV-05245
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2.4T AWD 02'
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
#20 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
aha, myslel jsem že se to dělilo rokem výroby a ne modelovým rokem. ok
Každopádně, vyčištění klapky nezabralo. Problém se po ujetí 588km vrátil. Dneska mi do kopce spadl neskutečně výkon a motor nereagoval na pedál (jestli, tak cca 5%). Při neutrálu mi lítaly otáčky mezi 1000-1300.
Vypl jsem motor, nastartoval a byl klid. Rozjel jsem se a jel jsem a po cca 500m mi padla kontrolka servis motoru a redukovaný výkon motoru a auto jelo na nouzák tak s 30% výkonem odhadem.
Zastavil jsem, vypl motor, nastartoval a byl klid cca 4km. Pak mi auto za jízdy chcíplo úúplně z ničeho nic. Nastartoval jsem, a ujel jsem bez problému dalších 100km (20km město, 80km dálnice). Zkoušel jsem ho nějak nešetřit a jet normálně a bez problému.
Vzal jsem opět diagnostiku přes BT a napsalo to opět chyby:
Confirmed Trouble Codes
P0068: MAP/MAF - Throttle Position Correlation (Powertrain, Generic)
P0221: Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)
Pending Trouble Codes
-none
Permanent Trouble Codes
-none
Freeze Frame
P0068: MAP/MAF - Throttle Position Correlation (Powertrain, Generic)
Fuel system status: Fuel system 1: Open loop (0)
Fuel system status: Fuel system 2: NA
Calculated engine load: 15.3 %
Engine RPM: 2280 RPM
Vehicle Speed Sensor: 51 km/h
Chápu, že tyto diagnostiky jsou na nic (nic neříkající), ale napadá někoho, co by to mohlo způsobovat? Nebo to fakt může být defakto cokoliv?
Nezdá se mi, že by to bylo kabelem. Že by 600 km vydržel bez problému (kostky, díry, Prahu, popojiždění, dálnici akceleraci) a pak z ničeho nic zablnul a poté zas pracoval jako by nic.
Pořád se to točí kolem pedálu. Ať je problém kdykoliv, hláška jakákoliv, pořád je to chyba sensoru pedálu. Může tohle způsobit zanešený filtr paliva? Narovinu, je tam asi původní z roku 2001 a jestliže nedává dostatek paliva, auto by mohlo chcípnout, případně vypadnout válec či se "dusit"? Problém pedálu by byl pak v tom, že mám nějakou pozici pedálu ale to se nestotožnuje s výkonem motoru, který by měl cca být?
Je to asi dost velká polemika, je mi to jasný a výměnou nic nezkazím, ale čistě teoreticky, může to být ten filtr? Nebo je to naprostý nesmysl a nic takového by se stát nemohlo? Ani kdyby byl fakt hodně zanešený?
Už vidím, jak mě pošlete někam ale to je (byla) moje poslední otázka, pak dám pokoj
Každopádně, vyčištění klapky nezabralo. Problém se po ujetí 588km vrátil. Dneska mi do kopce spadl neskutečně výkon a motor nereagoval na pedál (jestli, tak cca 5%). Při neutrálu mi lítaly otáčky mezi 1000-1300.
Vypl jsem motor, nastartoval a byl klid. Rozjel jsem se a jel jsem a po cca 500m mi padla kontrolka servis motoru a redukovaný výkon motoru a auto jelo na nouzák tak s 30% výkonem odhadem.
Zastavil jsem, vypl motor, nastartoval a byl klid cca 4km. Pak mi auto za jízdy chcíplo úúplně z ničeho nic. Nastartoval jsem, a ujel jsem bez problému dalších 100km (20km město, 80km dálnice). Zkoušel jsem ho nějak nešetřit a jet normálně a bez problému.
Vzal jsem opět diagnostiku přes BT a napsalo to opět chyby:
Confirmed Trouble Codes
P0068: MAP/MAF - Throttle Position Correlation (Powertrain, Generic)
P0221: Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)
Pending Trouble Codes
-none
Permanent Trouble Codes
-none
Freeze Frame
P0068: MAP/MAF - Throttle Position Correlation (Powertrain, Generic)
Fuel system status: Fuel system 1: Open loop (0)
Fuel system status: Fuel system 2: NA
Calculated engine load: 15.3 %
Engine RPM: 2280 RPM
Vehicle Speed Sensor: 51 km/h
Chápu, že tyto diagnostiky jsou na nic (nic neříkající), ale napadá někoho, co by to mohlo způsobovat? Nebo to fakt může být defakto cokoliv?
Nezdá se mi, že by to bylo kabelem. Že by 600 km vydržel bez problému (kostky, díry, Prahu, popojiždění, dálnici akceleraci) a pak z ničeho nic zablnul a poté zas pracoval jako by nic.
Pořád se to točí kolem pedálu. Ať je problém kdykoliv, hláška jakákoliv, pořád je to chyba sensoru pedálu. Může tohle způsobit zanešený filtr paliva? Narovinu, je tam asi původní z roku 2001 a jestliže nedává dostatek paliva, auto by mohlo chcípnout, případně vypadnout válec či se "dusit"? Problém pedálu by byl pak v tom, že mám nějakou pozici pedálu ale to se nestotožnuje s výkonem motoru, který by měl cca být?
Je to asi dost velká polemika, je mi to jasný a výměnou nic nezkazím, ale čistě teoreticky, může to být ten filtr? Nebo je to naprostý nesmysl a nic takového by se stát nemohlo? Ani kdyby byl fakt hodně zanešený?
Už vidím, jak mě pošlete někam ale to je (byla) moje poslední otázka, pak dám pokoj
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#21 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Znovu bych odkázal nahoru: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=47229&p=545905#p543326
Throttle unit je (dle mého soudu) škrtící klapka. Ano, throttle se také říká pedálu plynu (a ten je vlastně s klapkou funkčně plně svázán). U karbeců to bylo spojeno pevně lankem.
A ty chybové kódy P00xx se dají zkonvertovat na Volvácké ECM-xxxx (viz nahoře). U těchto chyb se ve Volvácké diagnostice mluví jen a pouze o klapce. Já bych ji zkusil vyměnit a pak se může pátrat dál.
Chci vědět, jak tohle dopadne...
P.
P.S. Chyby filtru (málo paliva) se projevují jinak. A padají i jiné hlášky.
Throttle unit je (dle mého soudu) škrtící klapka. Ano, throttle se také říká pedálu plynu (a ten je vlastně s klapkou funkčně plně svázán). U karbeců to bylo spojeno pevně lankem.
A ty chybové kódy P00xx se dají zkonvertovat na Volvácké ECM-xxxx (viz nahoře). U těchto chyb se ve Volvácké diagnostice mluví jen a pouze o klapce. Já bych ji zkusil vyměnit a pak se může pátrat dál.
Chci vědět, jak tohle dopadne...
P.
P.S. Chyby filtru (málo paliva) se projevují jinak. A padají i jiné hlášky.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#22 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
také bych to viděl opravdu na u škrtící klapku. Když ji měla sestra špatnou na 2.4 T r.v. 2001, tak jsem dojel na křižovatku, zastavil, dal neutrál a otáčky lítali od cca 800 do 1200. Takže to stejné, co píšeš ty. Pokud jsem auto vytočil a vyšlápl spojku, auto celkem pravidelně chcíplo. Do nouzáku jí to nepadalo.
Ať si říká kdo co chce, tak po zásahu mechanika, který ji nastavil napevno na nějaký stupeň pootevření, tak:
- auto přestalo chcípat
- volnoběžné otáčky byli konstantní a nelítali
- nemuseli jsme kupovat novou klapku
Ještě můžeš zkontrolovat, zda máš pevně nasazenou trubku od intercooleru k sání. Já ji nasadil poprvé špatně a při první akceleraci po 1 km vyletěla a s autem jsem doskákal tak tak 20 m na parkoviště. Po druhé už držela cca 400 km a pak vyletěla sestře 200 km od domova. Takže jsem sedl do auta a jel opravovat. Vždy jsem špatně dotáhl tu kruhovou svorku u škrtící klapky.
Ať si říká kdo co chce, tak po zásahu mechanika, který ji nastavil napevno na nějaký stupeň pootevření, tak:
- auto přestalo chcípat
- volnoběžné otáčky byli konstantní a nelítali
- nemuseli jsme kupovat novou klapku
Ještě můžeš zkontrolovat, zda máš pevně nasazenou trubku od intercooleru k sání. Já ji nasadil poprvé špatně a při první akceleraci po 1 km vyletěla a s autem jsem doskákal tak tak 20 m na parkoviště. Po druhé už držela cca 400 km a pak vyletěla sestře 200 km od domova. Takže jsem sedl do auta a jel opravovat. Vždy jsem špatně dotáhl tu kruhovou svorku u škrtící klapky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
- Kontaktovat uživatele:
#23 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Nic ve zlém. Ale nastavení škrtící klapky na pevno je funkční blbost. Takže, čistě ze zvědavosti, by mě zajímalo, co se tam dělalo a kdo to dělal? Nějaký volvař? Nechci rýpat, ale je to protimluv. S pevně nastavenou škrtící klapkou neumí S60 2,4T jezdit. Nešlo by přidat plyn. A neuměl by to vlastně žádný benzínový motor s výjimkou systémů s proměným zdvihem sacích ventilů, které škrtící klapky nemají. Což se ale Volva netýká.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#24 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Presne detaily nevim. Zadani bylo vyresit problemy popsane vyse. To bylo splneno, bylo info o "uprave" skrtici klapky. Protoze bylo vse ok, nic vice jsem nezjistoval. Pokud to nejde, tak to asi nejde a omlouvam se za spatnou informaci. Pro sestru a pro mne bylo dulezite, ze je to vyreseno a zpusob vyreseni byl pochopen tak, jak jsem psal.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
- Kontaktovat uživatele:
#25 Ztráta výkonu (nouzák) u S60ky
Ok. Díky za informaci. Zase tak na tom nezáleží
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 345 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomaskejr
-
- 4 Odpovědi
- 838 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Volvo_Olda
-
- 6 Odpovědi
- 586 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Beat21
-
- 45 Odpovědi
- 13082 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Bambulko68