!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TDI !!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 113
- Registrován: 12 roků
- Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
- Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TDI !!
Ahoj, tak nějak z nudy jsem brousil na Transporter fóru a dočetl jsem se tam o tom, že když se při výměně rozvodů nevymění i ta malá řemenice na klice na které je rozvoďák, takže vetšinou kolem 300tkm chytne malou vůli v tom klínku na který je nasazená, může to poškodit kliku, nebo uplně prasknout řemenice a potká se motor..
Jedná se o tenhle bazmek (je na něm namontovaná ta velká dvouhmotnostní řemenice) a celé to drží v kupě středový šroub a 4 malé :
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-timing-control/timing-gears/belt-gear-timing-belt-for-crankshaft/1006905/
Má se to měnit včetně všech těch 5-ti šroubů a diamantové podložky mezi řemenicemi, která "fixuje" spoj hl. řemenice s klikovkou : https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/assembly-parts/fasteners/spacer-ring-belt-pulley-crankshaft/1036742/
Už to mám ve Skandixu všechno v košíku.. prosím uklidněte mě někdo, že jen plaším a nebudu kvůli tomu muset rozebírat 30.000km staré rozvody.. případně měnil jste to někdy někdo? Měl jsem za to, že se mění pouze rozvody vč. pumpy, sestava na palivovým čerpadle a případně plochý řemen společně s velkou spodní "tlumící" řemenicí, když je načatá.. Jde mi převážně o TDIčka se stejným, nebo vyšším nájezdem, než mám já (400.000km)..
Můžu hodit link na tu diskuzi v případě zájmu a házím sem foto prasklé řemenice u Transporteru T4 po cca 350.000km - jednoho člověka z tamnějšího fóra..
Dávám to sem i jako upozornění, že se něco takovýho může vůbec na těch naších chrochtech stát a že bude možná dobrý to řešit.. přeci jen na SKANDIXU to kolečko stojí jen necelých 30EUR..
Jedná se o tenhle bazmek (je na něm namontovaná ta velká dvouhmotnostní řemenice) a celé to drží v kupě středový šroub a 4 malé :
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-timing-control/timing-gears/belt-gear-timing-belt-for-crankshaft/1006905/
Má se to měnit včetně všech těch 5-ti šroubů a diamantové podložky mezi řemenicemi, která "fixuje" spoj hl. řemenice s klikovkou : https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/assembly-parts/fasteners/spacer-ring-belt-pulley-crankshaft/1036742/
Už to mám ve Skandixu všechno v košíku.. prosím uklidněte mě někdo, že jen plaším a nebudu kvůli tomu muset rozebírat 30.000km staré rozvody.. případně měnil jste to někdy někdo? Měl jsem za to, že se mění pouze rozvody vč. pumpy, sestava na palivovým čerpadle a případně plochý řemen společně s velkou spodní "tlumící" řemenicí, když je načatá.. Jde mi převážně o TDIčka se stejným, nebo vyšším nájezdem, než mám já (400.000km)..
Můžu hodit link na tu diskuzi v případě zájmu a házím sem foto prasklé řemenice u Transporteru T4 po cca 350.000km - jednoho člověka z tamnějšího fóra..
Dávám to sem i jako upozornění, že se něco takovýho může vůbec na těch naších chrochtech stát a že bude možná dobrý to řešit.. přeci jen na SKANDIXU to kolečko stojí jen necelých 30EUR..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
-
Offline
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
to jste si nemohli vzpomenout o tyden driv,kdyz jsem nechal delat rozvody?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 113
- Registrován: 12 roků
- Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
- Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Cítím se stejně... .. asi to rozeberu.. jistota je kulomet.. .. chcete někdo něco na SKANDIXU, asi budu mít velkou objednávku
Když člověk bere z ČR autorizáku, tak jen kolečko stojí 2000kč, centrální šroub 500kč.. ve SKANDIXU kolečko 26EUR, takže spíš doporučuju tam jestli to budete někdo dělat.. uplně neorigo, třeba FEBI bych tam asi nedával..
Přece jen, jsou to rozvody.. celá "sada" : kolečko, centrální šroub, podložka + 4 šroubky držící řemenice u sebe vyjdou i s dopravou do ČR na 67EUR, což myslím jde
Jinak POWERDIESEL díky za info, asi už jsem přesvědčenej.. Co Marra, nebo Martin, jaké máte zkušenosti? Měníte?
Když člověk bere z ČR autorizáku, tak jen kolečko stojí 2000kč, centrální šroub 500kč.. ve SKANDIXU kolečko 26EUR, takže spíš doporučuju tam jestli to budete někdo dělat.. uplně neorigo, třeba FEBI bych tam asi nedával..
Přece jen, jsou to rozvody.. celá "sada" : kolečko, centrální šroub, podložka + 4 šroubky držící řemenice u sebe vyjdou i s dopravou do ČR na 67EUR, což myslím jde
Jinak POWERDIESEL díky za info, asi už jsem přesvědčenej.. Co Marra, nebo Martin, jaké máte zkušenosti? Měníte?
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
kolecko nemenim. Meni sa len velka remenica, male skrutky, podlozka a centralna skrutka. dolezitejsie sa mi zda dodrzat utahovacie momenty, ktore nepatria k najmensim / 2m dlhy pripravok ma co robit... a aj tie imbusy maju celkom slusny moment.
A z principu neexistuje aby sa to pohlo, ci prasklo. ibaze by sa nepouzil pripravok na zafixovanie remenice, a pri dotahovani by pouzivali napriklad razovy utahovak (bezna prax) cim viacmenej dotlacili to ozubene koliesko na klinok... to je ale nedodrzanie servisneho postupu.
A z principu neexistuje aby sa to pohlo, ci prasklo. ibaze by sa nepouzil pripravok na zafixovanie remenice, a pri dotahovani by pouzivali napriklad razovy utahovak (bezna prax) cim viacmenej dotlacili to ozubene koliesko na klinok... to je ale nedodrzanie servisneho postupu.
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Stalo se nám jednu,že zákazníkovi kolečko neprasklo,ale oddělil se kus nálitku z boku kola a ten následně způsobil rozštípání řemene.Ale bylo to pouze jednou.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 108
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Velká Bystřice
- Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Už jsem na T4 videl prasklou kliku,běžne byva utrhlá dvojhmotova remenice na pohon klinaku,ale praskle spodni kolecko na klice určite ne.Na starem 1,9 tdi se to spodni kolo měnilo z duvodu vymačkani na klice.Podle mě jsou to vyhozené penize a to ze kolo prasklo je zpusobeno špatnou montazi,nebo malo dotaženým spodnim šroubem.
-
Offline
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Nechávám si rozvody dělat a mění se vždycky ten velikej centrální šroub, kolečko ne. Jednou se mi sekla vodní pumpa, řemen skákal přes ní, rachot jako blázen a nepotkalo se to, takže docela věřím tomu, že je do dimenzovaný s rezervou.
Taky bych se trochu bál, že ta levná řemenice ze skandixu může být horší než ta 20 let stará co tam je teď
Taky bych se trochu bál, že ta levná řemenice ze skandixu může být horší než ta 20 let stará co tam je teď
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 108
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Velká Bystřice
- Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Ještě když se pořadně podivate na tu fotku toho prasklého kolečka,tak je jasně vidět jak je v mistě prakliny odřene.To vypada že prasklo už při montázi,protože dobře nesedelo na klikovce.
-
Offline
- Příspěvky: 113
- Registrován: 12 roků
- Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
- Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Díky za názory, dost se mi ulevilo.. nejsem příznivcem šetření za každou cenu, tak jsem se už chystal to rozebrat a udělat
Pro klid duše jsem alespoň dneska na ebay.de koupil fungl novou zabalenou origo volvo velkou odpruženou řemenici a v autorizáku objednal origo centrální šroub, diamantovou podložku a ty 4 malý a vyměním alespoň to..
Jen prosím, nemám teď po ruce VADIS/VIDU - zná někdo zpaměti utahovací momenty? Jinak nějaký spešl přípravek na blokování řemenice při povolování/utahování nemám - vždycky to zablokuju přes zuby setrváku - to doufám neva?
Jinak s tím SKANDIXEM pravda.. asi vždycky lepší origo.. i když jsem si myslel, že zrovna SKANDIX na tom není s kvalitou tak zle
Pro klid duše jsem alespoň dneska na ebay.de koupil fungl novou zabalenou origo volvo velkou odpruženou řemenici a v autorizáku objednal origo centrální šroub, diamantovou podložku a ty 4 malý a vyměním alespoň to..
Jen prosím, nemám teď po ruce VADIS/VIDU - zná někdo zpaměti utahovací momenty? Jinak nějaký spešl přípravek na blokování řemenice při povolování/utahování nemám - vždycky to zablokuju přes zuby setrváku - to doufám neva?
Jinak s tím SKANDIXEM pravda.. asi vždycky lepší origo.. i když jsem si myslel, že zrovna SKANDIX na tom není s kvalitou tak zle
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
-
Offline
- Příspěvky: 4116
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Pokud bys tu řemenici musel mít, tak doporučuju se na ní zeptat spíš ve VW. Měl bys origo a cena se podle mě nebude moc lišit od toho Skandixu. Volvo díly který překupuje od VW má příšerně napálený.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 108
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Velká Bystřice
- Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Utahovací momenty jsou:Centrální šroub řemenice 160Nm a 180° a ty čtyri imbusi 20Nm a 90° Je na to připravek ktery se zastrci do té řemenice a tim se zablokuje. Na tenhle moment musíš mit pořadne velkej šroubovak .SGC píše:Díky za názory, dost se mi ulevilo.. nejsem příznivcem šetření za každou cenu, tak jsem se už chystal to rozebrat a udělat
Pro klid duše jsem alespoň dneska na ebay.de koupil fungl novou zabalenou origo volvo velkou odpruženou řemenici a v autorizáku objednal origo centrální šroub, diamantovou podložku a ty 4 malý a vyměním alespoň to..
Jen prosím, nemám teď po ruce VADIS/VIDU - zná někdo zpaměti utahovací momenty? Jinak nějaký spešl přípravek na blokování řemenice při povolování/utahování nemám - vždycky to zablokuju přes zuby setrváku - to doufám neva?
Jinak s tím SKANDIXEM pravda.. asi vždycky lepší origo.. i když jsem si myslel, že zrovna SKANDIX na tom není s kvalitou tak zle
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Ten pripravok sa preto montuje na remenicu. nie na klukovku, ci zotrvacnik. A nieje to jedno ako si mnohi myslia. zachytenim remenice sa totiz predchadza prave takemuto poskodeniu pri dotahovani. Pri benzine je to sumafuk, tam je ten moment mensi, ale VW tdi...
-
Offline
- Příspěvky: 113
- Registrován: 12 roků
- Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
- Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
Díky za info kluci, odpruženou řemenici už mám vyměněnou a dotaženou na předepsaný momenty (nakonec se mi tu ty řemenice sešli dvě, páč jsem jednu ještě přitáhl ze zahraničí, tak kdyby měl někdo zájem o nový originál, pište SZ)..
Akorát jsem já kkt tam zapomněl dát tu diamantovou podložku mezi velkou řemenici a ozubené kolečko.. Je to velkej průser? Nechce se mi s tím znova prát..
To dali : jojo, to máš pravdu.. podobně jsem to měl i s cenou ostřiků VW vs. Volvo autorizák.. jinak ve VW v Trutnově stojí zmíněné ozubené kolečko 1424kč s DPH
Akorát jsem já kkt tam zapomněl dát tu diamantovou podložku mezi velkou řemenici a ozubené kolečko.. Je to velkej průser? Nechce se mi s tím znova prát..
To dali : jojo, to máš pravdu.. podobně jsem to měl i s cenou ostřiků VW vs. Volvo autorizák.. jinak ve VW v Trutnově stojí zmíněné ozubené kolečko 1424kč s DPH
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
-
Offline
- Příspěvky: 44
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chotiměř
!! preventivní výměna ozubené řemenice na klice?? 850 TD
to ozub kolečko se mění, podle toho jestli ho už někdo měnil nebo ne a musí to posoudit mechanik, který dělá rozvody.
a že je nemůže dělat každej blbec, tak úvaha je to dosti rozhodující, předepsanej intr. výměny je každé druhé rozvody, stejně s vod. pumpou(která normál pokaždý) tak i řemenicí, ale protože ani ve volvu to nedodržujou, tak je potřeba bej obezřetnej u tohodle motoru.
jednou jsem nevyměnil řemenici, která byla ještě originál, auto 440tkm, a kámarád, že už do toho víc nedá, ač jsem na něj naléhal a nedal žádnou záruku-řemenice se rozlítla po 57tkm, jenže on byl někde za hranicemi, tak tam vysolil za novou 9tis. a pak doma všechno znova, páč komu se to stalo, ví že guma nalítá do rozvodů a nalepí se úplně všude a oni mu dali jen novou řemenici.
diamantovku a šroub pokaždý-to to drží pohromadě
ozub. kolečko stojí u vw kolem osmi stovek: str. typ(850)V70 edc15,7(str.váha)-069105263
nový typ(el. váha)+V70IItdi-074105263B
diamant- 074105193
šroub- 30917232
řemenice- 074105263D
a že je nemůže dělat každej blbec, tak úvaha je to dosti rozhodující, předepsanej intr. výměny je každé druhé rozvody, stejně s vod. pumpou(která normál pokaždý) tak i řemenicí, ale protože ani ve volvu to nedodržujou, tak je potřeba bej obezřetnej u tohodle motoru.
jednou jsem nevyměnil řemenici, která byla ještě originál, auto 440tkm, a kámarád, že už do toho víc nedá, ač jsem na něj naléhal a nedal žádnou záruku-řemenice se rozlítla po 57tkm, jenže on byl někde za hranicemi, tak tam vysolil za novou 9tis. a pak doma všechno znova, páč komu se to stalo, ví že guma nalítá do rozvodů a nalepí se úplně všude a oni mu dali jen novou řemenici.
diamantovku a šroub pokaždý-to to drží pohromadě
ozub. kolečko stojí u vw kolem osmi stovek: str. typ(850)V70 edc15,7(str.váha)-069105263
nový typ(el. váha)+V70IItdi-074105263B
diamant- 074105193
šroub- 30917232
řemenice- 074105263D
_________________
V70 2.5D 2000, D5252T-správně hranatej uhlák
V70 2.5D 2000, D5252T-správně hranatej uhlák
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Zeb