zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 130
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
vo fore pre 7/9 nikto neradi a kedze mam etalon, spytam sa vas - da sa na D24 namontovat zotrvacnik inak, nez do originalnej polohy, kedy znacky na nom indikuju polohu TDC (horna uvrat 1. piestu) ? mam totiz problem, ze pri zotrvacniku, vacke a cerpadle na znackach auto nejde nastartovat. dik.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvky: 80
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V90 CC
- Bydliště: Praha
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
presne tak, ja se pokousel kontrolovat znacky, a zjistil jsem ze pri nule na setrvacniku mam znacku cerpadla o 180, nevim jestli presne. vacku jsem nekontroloval, znacku na prednim kole jsem nenasel.
_________________
V90CC,2023,B4
245GL,1982,D24
V90CC,2023,B4
245GL,1982,D24
-
Offline
- Příspěvky: 2627
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
Na starom motore tuto teoriu overit nejde ? Podla mna to ale otocit pojde._Iggy_ píše:vo fore pre 7/9 nikto neradi a kedze mam etalon, spytam sa vas - da sa na D24 namontovat zotrvacnik inak, nez do originalnej polohy, kedy znacky na nom indikuju polohu TDC (horna uvrat 1. piestu) ? mam totiz problem, ze pri zotrvacniku, vacke a cerpadle na znackach auto nejde nastartovat. dik.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
Jestli je to tak jak píšeš otoš ještě jednou dokola zase na nulu a bude Ti čerpadlo pasovatmce píše:presne tak, ja se pokousel kontrolovat znacky, a zjistil jsem ze pri nule na setrvacniku mam znacku cerpadla o 180, nevim jestli presne. vacku jsem nekontroloval, znacku na prednim kole jsem nenasel.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 415tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 239tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 267tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 445 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 415tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 239tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 267tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 445 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 130
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
vychadzame ale teda z toho, ze pri 1. valci TDC, by cerpadlo malo pre spravnu funkciu byt na znackach, ano?
idealna by bola fotka, ale je mi jasne, ze to nie je realne...
toz vyskusam to dostat na tie moje povodne znacky, uvolnit remen, otocit este o jednu otacku zas na nulu, overit, ci som naozaj TDC a podam hlasenie ako to dopadlo.
mozem uz overit jedine, ci ten zotrvacnik viem otocit o 180, to ano, ale az ked sa tam dostanem, zatial zbieram info.Sergej píše:Na starom motore tuto teoriu overit nejde?
presne tak isto som to mal aj ja so starym cerpadlom a tiez neviem, ci to bolo uplne presne...mce píše:zjistil jsem ze pri nule na setrvacniku mam znacku cerpadla o 180, nevim jestli presne.
idealna by bola fotka, ale je mi jasne, ze to nie je realne...
toz vyskusam to dostat na tie moje povodne znacky, uvolnit remen, otocit este o jednu otacku zas na nulu, overit, ci som naozaj TDC a podam hlasenie ako to dopadlo.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvky: 130
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
vyskusane, zistenia:
- TDC podla zotrvacnika je u mna skutocne TDC (oskusane "sondou" priamo do valca)
- rozvodove koleso na vacke smeruje vodorovne smerom k cerpadlu ako ma
- cerpadlo je nastavene na znackach, ale auto vobec nestartuje
- cerpadlo NIE JE na znackach, ale o 180 stupnov opacne (tri cvaknutia + dva zuby na remeni), auto ide
po nastartovani auto strasne dymilo na bielo a motor sa hadzal, pootocil som cerpadlo smerom k hlave a vsetko je fit.
teda este stale to nie je uplne 100% ono, ale priblizil som sa myslim tak blizko, ako to metodou skusmo slo. asi si ukecam sergeja, aby mi kupil na jebayi budik na to.
- TDC podla zotrvacnika je u mna skutocne TDC (oskusane "sondou" priamo do valca)
- rozvodove koleso na vacke smeruje vodorovne smerom k cerpadlu ako ma
- cerpadlo je nastavene na znackach, ale auto vobec nestartuje
- cerpadlo NIE JE na znackach, ale o 180 stupnov opacne (tri cvaknutia + dva zuby na remeni), auto ide
po nastartovani auto strasne dymilo na bielo a motor sa hadzal, pootocil som cerpadlo smerom k hlave a vsetko je fit.
teda este stale to nie je uplne 100% ono, ale priblizil som sa myslim tak blizko, ako to metodou skusmo slo. asi si ukecam sergeja, aby mi kupil na jebayi budik na to.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
A rovinu vzadu na vačce máš v horní polovině,nebo spodní polovině??_Iggy_ píše:vyskusane, zistenia:
- TDC podla zotrvacnika je u mna skutocne TDC (oskusane "sondou" priamo do valca)
- rozvodove koleso na vacke smeruje vodorovne smerom k cerpadlu ako ma
- cerpadlo je nastavene na znackach, ale auto vobec nestartuje
- cerpadlo NIE JE na znackach, ale o 180 stupnov opacne (tri cvaknutia + dva zuby na remeni), auto ide
po nastartovani auto strasne dymilo na bielo a motor sa hadzal, pootocil som cerpadlo smerom k hlave a vsetko je fit.
teda este stale to nie je uplne 100% ono, ale priblizil som sa myslim tak blizko, ako to metodou skusmo slo. asi si ukecam sergeja, aby mi kupil na jebayi budik na to.
-
Offline
- Příspěvky: 130
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
neviem ci dobre rozumiem otazke - vzadu na rozvodovom kolese vacky je vykrojena znacka a ked je 1. valec TDC, tak sa tato z pohladu vodica nachadza presne na 9. hodine, cize nie hore, ani dole, ale presne v polovici a smeruje k cerpadlu.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvky: 80
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V90 CC
- Bydliště: Praha
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
muzes prosim podrobneji popsat _jak_ "pootocil som cerpadlo smerom k hlave" ?? mam uplne stejne priznaky_Iggy_ píše: po nastartovani auto strasne dymilo na bielo a motor sa hadzal, pootocil som cerpadlo smerom k hlave a vsetko je fit. :good:
_________________
V90CC,2023,B4
245GL,1982,D24
V90CC,2023,B4
245GL,1982,D24
-
Offline
- Příspěvky: 130
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
v tejto teme v opravach 7/9 travex (strana 1) a krn1 (strana2) pisu uplne podrobne.
medzi drziakom a cerpadlom, kusok od posledneho zhavica, je inbus. dve 13-ky matice su zvonku - jedna hore a jedna zospodu, nad palivovym filtrom. staci ich trochu povolit (tak 1mm von) + nezabudnut na maticu, ktora drzi cerpadlo o mierku oleja. ked ich povolis, budes vediet cerpadlom mierne otocit - vsimni si, ze na nom su rysky ako keby min a max, na drziaku mas len jednu. cerpadlo mozes natacat v ramci tych rysiek v podstate tak, ze ako keby si "preskocil" dva zuby na remeni. tym nastavujes predvstrek - cize to, kedy presne pojde davka paliva.
ja som ten rozvod urobil fakt "od oka", to znamena, ze som si pamatal, ze to cerpadlo, co som z auta vytiahol, bolo o cca 180 stupnov oproti znackam otocene. ked to cerpadlo chytis do ruky, tak citis za 1 otacku 6x odpor, co mi doslo, ze je asi samotny vstrek. podla manualu ked menis rozvody, malo by to byt prave napate pred vstrekom, cize vzdy ked mas motor TDC a das dole cerpadlo, tak to jeho rozvodove kolo "skoci" - preto sa to aretuje.
ja som to cerpadlo proste otocil tak, aby 3x cvaklo a potom este trochu, zaaretoval (da sa to improvizovane orechom desiatkou na malu racnu) a napol na remen. skusil som nastartovat, a dymilo to ako svina, motor sa klepal, skakal. napadlo ma, ze som mozno aj o zub vedla, ale povedal som si, ze keby som bol vedla o 2 a viac, tak to ani nenastartuje a nepresnost skoro 2 zuby uz vies nastavit tym predvstrekom, co som aj urobil. blbe je, ze to chce fakt presnost a tu docielis len s vybavou. podla zvuku a oka je to robota aspon na 3 hodiny pokusov.
medzi drziakom a cerpadlom, kusok od posledneho zhavica, je inbus. dve 13-ky matice su zvonku - jedna hore a jedna zospodu, nad palivovym filtrom. staci ich trochu povolit (tak 1mm von) + nezabudnut na maticu, ktora drzi cerpadlo o mierku oleja. ked ich povolis, budes vediet cerpadlom mierne otocit - vsimni si, ze na nom su rysky ako keby min a max, na drziaku mas len jednu. cerpadlo mozes natacat v ramci tych rysiek v podstate tak, ze ako keby si "preskocil" dva zuby na remeni. tym nastavujes predvstrek - cize to, kedy presne pojde davka paliva.
ja som ten rozvod urobil fakt "od oka", to znamena, ze som si pamatal, ze to cerpadlo, co som z auta vytiahol, bolo o cca 180 stupnov oproti znackam otocene. ked to cerpadlo chytis do ruky, tak citis za 1 otacku 6x odpor, co mi doslo, ze je asi samotny vstrek. podla manualu ked menis rozvody, malo by to byt prave napate pred vstrekom, cize vzdy ked mas motor TDC a das dole cerpadlo, tak to jeho rozvodove kolo "skoci" - preto sa to aretuje.
ja som to cerpadlo proste otocil tak, aby 3x cvaklo a potom este trochu, zaaretoval (da sa to improvizovane orechom desiatkou na malu racnu) a napol na remen. skusil som nastartovat, a dymilo to ako svina, motor sa klepal, skakal. napadlo ma, ze som mozno aj o zub vedla, ale povedal som si, ze keby som bol vedla o 2 a viac, tak to ani nenastartuje a nepresnost skoro 2 zuby uz vies nastavit tym predvstrekom, co som aj urobil. blbe je, ze to chce fakt presnost a tu docielis len s vybavou. podla zvuku a oka je to robota aspon na 3 hodiny pokusov.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvky: 130
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
zotrvacnik o 180 stupnov naopak?
kedze sa zda, ze dvojkari a sedmari si svoje fora malokedy vzajomne citaju, upozornujem, ze pokracujem v teme tu, dufam, ze sa mozete o svoje znalosti podelit aj vo fore pre krabice, pomoze to vsetkym.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé