Ahoj všem,
rád bych se zeptal, mám na spadnutí koupi devítku v kombíku. Je to vrak... Motor je B230FD, katík má. Ovšem chybí údaje o emisích a na úřad když zavolám, či si projdu datovou kostku, tak chybí data a tudiž je to EURO 0 a poplatek deset Palackých. Co mám starší devítku s B230FB tak má údaje, které odpovídají EURO 2.
Dá se někde sehnat "rodný list auta" se všemi údaji? Či jak prokázat, že vůz splňuje novější EURO normu na emise?
Děkuji předem za rady, pokud teda se to nějak vyřešit dá. Podle úřadů s tím už hnout nikterak nemohu.
Díky.
Dotaz na ekodaň u devítky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Neveklov
- Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12282
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Dotaz na ekodaň u devítky
FD má možná dokonce EGR, aspoň ty dva, co jsem viděl. Každopádně ze strany úřadů nevím. A volvo ti nepomůže, pan Daehne ani nehne... " na takto stará vozidla dtb nemáme."
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 476
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
Dotaz na ekodaň u devítky
Mnoooo, pokud je to dovoz (a to stary dovoz), tak si pamatuji,ze jsme dohledavali origo technicaky (jsou ulozeny na dovozovem uradu) a nechavali jsme si informaci doplnit a rovnou pri prepisu to usetrilo kacky..
Pak se pochlub, jestli to nejak vykoumas..
Pak se pochlub, jestli to nejak vykoumas..
-
Offline
- Příspěvky: 2627
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Dotaz na ekodaň u devítky
Alebo topauto bratislava. Za rozumny baksis vystavili potvrdenie na cokolvek.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 495
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
Dotaz na ekodaň u devítky
Zalezi na roku vyroby. Pokud je starsi nez tusim rok 92, pak je to automaticky EURO 0. Duvod je jednoduchy - pred timto datem zadne EURO normy neexistovaly, i kdyz mnoho vozu jiz splnovalo tehdy jeste neexistujici EURO II.
Resil jsem to sveho casu na 740 B234F (Jetronic LH 2.4, kat...) Reseni se nabizela dve - bud individualni homologace, nebo zaplatit deset tacu
Resil jsem to sveho casu na 740 B234F (Jetronic LH 2.4, kat...) Reseni se nabizela dve - bud individualni homologace, nebo zaplatit deset tacu
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvky: 2627
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Dotaz na ekodaň u devítky
To nieje pravda.
Mam rok 86 B230F a dostal som potvrdenie od Volva na Euro 1 alebo 2 a potom som normu nasiel aj vo velkom TP, platil som 5k.
Mam rok 86 B230F a dostal som potvrdenie od Volva na Euro 1 alebo 2 a potom som normu nasiel aj vo velkom TP, platil som 5k.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 495
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
Dotaz na ekodaň u devítky
Sergeji,
operuji s tim, co jsem obdrzel od Dekry, zastoupeni Volva a uradu. Hodne jsem to resil, neb se mi deset kuli platit opravdu nechtelo a dodnes mi lezi v zaludku, ze jsem je zaplatit musel.
Pokud jsi dokazal urady presvedcit o necem jinem, ilustruje to pouze, jaky je v tomto state bordel.
operuji s tim, co jsem obdrzel od Dekry, zastoupeni Volva a uradu. Hodne jsem to resil, neb se mi deset kuli platit opravdu nechtelo a dodnes mi lezi v zaludku, ze jsem je zaplatit musel.
Pokud jsi dokazal urady presvedcit o necem jinem, ilustruje to pouze, jaky je v tomto state bordel.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Neveklov
- Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990
Dotaz na ekodaň u devítky
No taky si troufám oponovat, má první devítka je z roku 1990. (je to snad 24x vyrobený kus, takže jedna z prvních devítek). První majitel byl Electrolux Česká republika a je k tomu ještě originální TP vypsaný rukou ještě z té doby. Jsou tam již z toho roku 1990 údaje o emisích a splňuje to EURO2 a i na úřadě se platila ekodaň patřičná k EURO2....olivin píše: ↑03 kvě 2024 05:54 Zalezi na roku vyroby. Pokud je starsi nez tusim rok 92, pak je to automaticky EURO 0. Duvod je jednoduchy - pred timto datem zadne EURO normy neexistovaly, i kdyz mnoho vozu jiz splnovalo tehdy jeste neexistujici EURO II.
Resil jsem to sveho casu na 740 B234F (Jetronic LH 2.4, kat...) Reseni se nabizela dve - bud individualni homologace, nebo zaplatit deset tacu
Mám Toyotu 4R z roku 1988, ekodaň jsem platil v roce 2018 také 5000 kč. Teďka jsem přikoupil druhou a ekodaň v té samé výši.
Bohužel u kombíka co kupuji je zmatek v papírech dost veliký a asi se mi to nepodaří ujednat. No uvidíme ráno na úřadě. Nějaké podklady mám, tak uvidíme zda to bude stačit
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Neveklov
- Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990
Dotaz na ekodaň u devítky
Auto přepsáno: eko daň se zaplatila v plné výši, ale kdybych nebyl debil a lépe si to naplánoval a stihl to, tak dle slov úřednice z magistrátu: "Eko daň se zaplatí nižší při předložení protokolu z DEKRY, který je vystaven na ono konkrétní vozidlo (dle VIN atd.) Inu tak pro příště. Ehm vlastně doufám, že příště nebude a tohle je nákupní finále.
-
Offline
- Příspěvky: 2144
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Dotaz na ekodaň u devítky
No jo, jenže ten protokol taky něco stojí, takže jestli to stojí za to běhání... Další možnost je zaplatit, přihlásit, zařídit klubovou historickou testaci (pokud to není nějakej vrak) a následně si ekovýpalné nechat vrátit, ale opět i testace něco stojí.
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Neveklov
- Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990
Dotaz na ekodaň u devítky
No klubová testace hodně podražila si jen říkám, že já VŮL ji neudělal dříve na sedanu, kvůli pojistce..
Ale což, devítka je doma. Cena za samotné auto bylo férová a s prodávajícím dobrá domluva. Tak konec papírování a hurá si hrát s autem samotným
PS. ten papír od DEKRY stojí 1000 kč, což v přepočtu, že se pak platí platí ekodaň 3000 kč + 1000 kč ten papír mi přijde fajn Místo 10 000 kč za pouhou ekodaň. Ale nestíhal jsem ho vykomunikovat...
Ale což, devítka je doma. Cena za samotné auto bylo férová a s prodávajícím dobrá domluva. Tak konec papírování a hurá si hrát s autem samotným
PS. ten papír od DEKRY stojí 1000 kč, což v přepočtu, že se pak platí platí ekodaň 3000 kč + 1000 kč ten papír mi přijde fajn Místo 10 000 kč za pouhou ekodaň. Ale nestíhal jsem ho vykomunikovat...
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 926
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Dotaz na ekodaň u devítky
Moje čerstvá zkušenost s přihlášením 945 s D24TIC a AT, MY96. Technik mi zapsal 93/59 = euro1. Mimochodem v německých dokladech je emissionklasse: E2. Na dotaz s předložením VTP mé bývalé 945 D24TIC s MT, MY95, kde bylo 83-03C = euro2, mi řekl, že s tím nic neudělá, že hodnota v tabulce je nezměnitelná... Tak si říkám, jak to u "bývalky" dokázal tenkrát jiný technik dotáhnout na euro 2?
Tož tak u nás v kocourkově
Tož tak u nás v kocourkově
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 701
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Dotaz na ekodaň u devítky
Když jsem přivezl Holanďana (D24TIC s katem a EGR, MY96), přivezl jsem kompletní holandské papíry s Euro2:
"My na to nemáme popis vozidla, takže Euro 0 a zaplať 10k". Pospíchal jsem, kvůli jiným podobným ofukům od úřadu a Daehneho (hmotnosti, tažné...) jsem na tu válku neměl čas, stejně mě zdrželi o tři dny.
Všem se omlouvám, ale slova "mrdník a cochcárna" popisují jenom část toho jak to s přepisem dovozu na CZ papíry je. A moje zatímní zkušenost je taková, že naprostá většina úředníků neví nic o autech a ani o tom programu do kterého píšou data. Natož aby věděli kde si ty data vzít, nebo jaká je právní a metodická úprava pro jejich přepis.
Jinak zopakuju ať je to tu zase na očích:
Pokud vám bude úřad dělat problémy kvůli chybějícím/nesouhlasícím údajům o hmotnostech, nemusíte na Dekru ani nikam jinam. Volvo na tohle téma před lety vydalo papír, který je součástí ministerské metodiky, kterou jsou úřady povinné dodržovat. Nezná ji nikdo koho jsem zatím potkal a Daehne ten papír zapírá. Můžete hádat kdo je na něm podepsaný.
K dispozici u mně po SZ, kdyžtak.
"My na to nemáme popis vozidla, takže Euro 0 a zaplať 10k". Pospíchal jsem, kvůli jiným podobným ofukům od úřadu a Daehneho (hmotnosti, tažné...) jsem na tu válku neměl čas, stejně mě zdrželi o tři dny.
Všem se omlouvám, ale slova "mrdník a cochcárna" popisují jenom část toho jak to s přepisem dovozu na CZ papíry je. A moje zatímní zkušenost je taková, že naprostá většina úředníků neví nic o autech a ani o tom programu do kterého píšou data. Natož aby věděli kde si ty data vzít, nebo jaká je právní a metodická úprava pro jejich přepis.
Jinak zopakuju ať je to tu zase na očích:
Pokud vám bude úřad dělat problémy kvůli chybějícím/nesouhlasícím údajům o hmotnostech, nemusíte na Dekru ani nikam jinam. Volvo na tohle téma před lety vydalo papír, který je součástí ministerské metodiky, kterou jsou úřady povinné dodržovat. Nezná ji nikdo koho jsem zatím potkal a Daehne ten papír zapírá. Můžete hádat kdo je na něm podepsaný.
K dispozici u mně po SZ, kdyžtak.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 926
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Dotaz na ekodaň u devítky
Jen bych v mém případě zdůraznil, že úředník jen přepsal data, které dostal od technika STK... Čili z mého pohledu úřad OK, ale na STK otazník... Ale opět připomínám, že nevím, co technik v moci má nebo nemá...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé