Haben - Petin hybridní Yaris
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 2998
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#126 Haben - Petin hybridní Yaris
no nám tu staví dálnici (teda loni, když jsem ještě pracoval tam...), všude spousta čmoudu, prachu, na autě každý den vrstva bordelu ze vzduchu, silnice souvislá vrstva špíny, že se jezdí v prachu a filtr je vždy špinavý jen lehce, že ani nezkracuju interval
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#127 Haben - Petin hybridní Yaris
Dnes opet prehozeno na letni sadu. Mame najeto 3800 km+ a kontroloval jsem podvozek. Yaris se drzi, co se tyce koroze. Toto je jedina… na spodnim drzaku tlumice
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#128 Haben - Petin hybridní Yaris
V sobotu 13.4. uplynul rok od převzetí Yarise, dnes 15.4. proběhl prvni roční servis.
Najeto neuvěřitelných 4189 km.
Provedeno:
- výměna motorového oleje 0w20
- výměna vzduchového filtru
- výměna filtru chlazení HV baterie
- test akumulátoru (12,46 V)
- kontrola hybridního systému
- kontrola brzdového systému
- pobavila kontrola uchycení koberečku u řidiče
Kabinový filtr neměněn, neb to bylo provedeno cca 6 týdnů nazpět - nový filtr jsme dostali zabalený.
Na záruku vyměněn USB port - byly ohlé plíšky a odpojovala se konektivita, když se jelo přes kabel.
Přes diagnostiku jsme nechali vypnout zvukové upozornění na nezapnuté zadní pásy. Ono když se kdokoliv za jízdy odpoutal, aby si třeba podal na zem spadnutý mobil, tak hned začal koncert pípání - hodně nahlas a nepříjemně.
V březnu nám vyskočily dvě chyby:
- systém sonaru
- systém řízení stability vozidla
V autě nesvítila žádná kontrolka, ale v aplikaci MyT se tyto chyby objevily. Duagnostika odhalila, že důvodem byl pokles na baterii. Auto déle stálo a před tím jezdilo kratičké trasy do 2 km. Takže ve finále vše ok.
Co říci po roce provozu:
- letní spotřeba město 4,0-4,6 l
- zimní spotřeba město 5,5-6,5 l
- dálka v létě i zimě po okreskách se dá jet za 3,5-5,5 l. Víc jsme se nikdy nedostali. Běžná jízda dle dopravy, žádné loudání, občas někoho předjedeme.
Na elektro jezdíme cca 60% času.
Auto je tiché, nejvíce jde slyšet hluk od kol a z kufru. Docela i pohodlné, tlumí nerovnosti lépe jak v70, c30, 940 či Octavia.
Hybrid zklidňuje řidiče. Potvrzuji si na sobě.
CVT je supr, jak neřadí. Krásně dávkovatelné na milimetry i při parkování v kopci. Občasné vytí při akceleraci či jízdě do kopce je snesitelné.
Super je appka MyT a možnost si do auta poslat trasy, ale hlavně si auto na dálku vychladit, vyhřát.
Hbitost a lehkost auta v zatáčkách, na kruháči, vše úplně lehce, nenásilně, jak po kolejích. Holt váhá dělá svoje.
Co je špatně:
- dorazy v rejdu ťuknou - jakoby tam nebyla na dorazu guma
- infotainment a jeho logika. Např. nastavování tlaku v pneumatikách. V Octavii to je na 4 kliknutí a ihned uloženo, zhasne kontrolka. V Yarisovi cca 15 kliknutí, pak napíše, že tlaky pneu byly aktualizovány, ale ikona svítí dál. Ta zhasne, až po cca 15 minutách, pokud Japonec vyhodnotí, že je vše ok. No tvl to je děs.
- distribuce vzduchu na palubě - prostě to fučí víc, jak ve volvu či v koncernu. Zbytečně moc - prý typicky japonsky. Takže většinou vypínáme automatiku a regulujeme ručně.
plasty na odkládací ploše před spolujezdcem nic moc kvalita - už je na nich několik škrábanců od nehtů.
- senzor deště - takové divné chování, občas má člověk pocit, že to nefunguje, delší reakce, než bych čekal
- malý úhel otevření zadních dveří - to jsme věděli a je to takový trochu vopruz
- podržení dálkáče nezavře/neotevře okna
Ve finàle převládá cca 85% spokojenost.
Najeto neuvěřitelných 4189 km.
Provedeno:
- výměna motorového oleje 0w20
- výměna vzduchového filtru
- výměna filtru chlazení HV baterie
- test akumulátoru (12,46 V)
- kontrola hybridního systému
- kontrola brzdového systému
- pobavila kontrola uchycení koberečku u řidiče
Kabinový filtr neměněn, neb to bylo provedeno cca 6 týdnů nazpět - nový filtr jsme dostali zabalený.
Na záruku vyměněn USB port - byly ohlé plíšky a odpojovala se konektivita, když se jelo přes kabel.
Přes diagnostiku jsme nechali vypnout zvukové upozornění na nezapnuté zadní pásy. Ono když se kdokoliv za jízdy odpoutal, aby si třeba podal na zem spadnutý mobil, tak hned začal koncert pípání - hodně nahlas a nepříjemně.
V březnu nám vyskočily dvě chyby:
- systém sonaru
- systém řízení stability vozidla
V autě nesvítila žádná kontrolka, ale v aplikaci MyT se tyto chyby objevily. Duagnostika odhalila, že důvodem byl pokles na baterii. Auto déle stálo a před tím jezdilo kratičké trasy do 2 km. Takže ve finále vše ok.
Co říci po roce provozu:
- letní spotřeba město 4,0-4,6 l
- zimní spotřeba město 5,5-6,5 l
- dálka v létě i zimě po okreskách se dá jet za 3,5-5,5 l. Víc jsme se nikdy nedostali. Běžná jízda dle dopravy, žádné loudání, občas někoho předjedeme.
Na elektro jezdíme cca 60% času.
Auto je tiché, nejvíce jde slyšet hluk od kol a z kufru. Docela i pohodlné, tlumí nerovnosti lépe jak v70, c30, 940 či Octavia.
Hybrid zklidňuje řidiče. Potvrzuji si na sobě.
CVT je supr, jak neřadí. Krásně dávkovatelné na milimetry i při parkování v kopci. Občasné vytí při akceleraci či jízdě do kopce je snesitelné.
Super je appka MyT a možnost si do auta poslat trasy, ale hlavně si auto na dálku vychladit, vyhřát.
Hbitost a lehkost auta v zatáčkách, na kruháči, vše úplně lehce, nenásilně, jak po kolejích. Holt váhá dělá svoje.
Co je špatně:
- dorazy v rejdu ťuknou - jakoby tam nebyla na dorazu guma
- infotainment a jeho logika. Např. nastavování tlaku v pneumatikách. V Octavii to je na 4 kliknutí a ihned uloženo, zhasne kontrolka. V Yarisovi cca 15 kliknutí, pak napíše, že tlaky pneu byly aktualizovány, ale ikona svítí dál. Ta zhasne, až po cca 15 minutách, pokud Japonec vyhodnotí, že je vše ok. No tvl to je děs.
- distribuce vzduchu na palubě - prostě to fučí víc, jak ve volvu či v koncernu. Zbytečně moc - prý typicky japonsky. Takže většinou vypínáme automatiku a regulujeme ručně.
plasty na odkládací ploše před spolujezdcem nic moc kvalita - už je na nich několik škrábanců od nehtů.
- senzor deště - takové divné chování, občas má člověk pocit, že to nefunguje, delší reakce, než bych čekal
- malý úhel otevření zadních dveří - to jsme věděli a je to takový trochu vopruz
- podržení dálkáče nezavře/neotevře okna
Ve finàle převládá cca 85% spokojenost.
Naposledy upravil(a) Haben dne 16 dub 2024 12:17, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#129 Haben - Petin hybridní Yaris
Ta kontrola koberecku ma jeden celkem opodstatneny a pokud vim i soudem podlozeny duvod.
A zavirani/otvirani oken je pokud to vybava dovoli jeden klik v diagnostice....
A zavirani/otvirani oken je pokud to vybava dovoli jeden klik v diagnostice....
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#130 Haben - Petin hybridní Yaris
To jsem předpokládal, ale prostě koberečky pobavily - já to jinde na servisním protokolu neviděl.
Fakt je to konfigurační volba v diagnostice i pro Yaris? Poptej se mi prosím u Vás. Díky
Fakt je to konfigurační volba v diagnostice i pro Yaris? Poptej se mi prosím u Vás. Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#131 Haben - Petin hybridní Yaris
Proč?
přijedeš s Yarisem přes půl republiky?
přijedeš s Yarisem přes půl republiky?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#132 Haben - Petin hybridní Yaris
no to ne, ale tak máš to ob dveře ne?
Já se tedy zeptám sám ve Zlíně...
Já se tedy zeptám sám ve Zlíně...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#133 Haben - Petin hybridní Yaris
V neděli jsme si po delší době dali výlet na zámek - tedy cesta cca 70 + 70 km.
- letní pneu
- 3 lidé v autě
- klimatizace na 21C
- cestovní tempo +5% nad limit, taková normální cesta pokaždé se 2 předjetíma, jinak nebyl důvod (nás nikdo nepředjel)
Obě cesty za průměrku 4,1 litru, cesta zpět byla o 20 minut delší, neb v UH. Hradišti jsme stáli 20 minut v koloně - tady hybrid pěkně zapracoval, spotřeba se nezvýšila, ale klima jela pořád těch 20 minut, co jsme v koloně stáli.
Pořád žasnu, kolik ta malinká baterie (0,8 kw/h) dokáže poskytnout energie. Platí, že zhruba 50% času či vzdálenosti člověk ujede na elektřinu Pak si ale říkám, že nebýt hybridu/baterie, tak jako ta spotřeba bude kolem 8 litrů?
- letní pneu
- 3 lidé v autě
- klimatizace na 21C
- cestovní tempo +5% nad limit, taková normální cesta pokaždé se 2 předjetíma, jinak nebyl důvod (nás nikdo nepředjel)
Obě cesty za průměrku 4,1 litru, cesta zpět byla o 20 minut delší, neb v UH. Hradišti jsme stáli 20 minut v koloně - tady hybrid pěkně zapracoval, spotřeba se nezvýšila, ale klima jela pořád těch 20 minut, co jsme v koloně stáli.
Pořád žasnu, kolik ta malinká baterie (0,8 kw/h) dokáže poskytnout energie. Platí, že zhruba 50% času či vzdálenosti člověk ujede na elektřinu Pak si ale říkám, že nebýt hybridu/baterie, tak jako ta spotřeba bude kolem 8 litrů?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2169
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#134 Haben - Petin hybridní Yaris
8L by to jiste nebylo, ono to preci na ten el. motor v 90km/hod uz nejede ne? Tedy, ten el.motor je pouzity ve chvili, kdy neni vyzadovan takovy vykon (nebo prekonavat odpor vzduchu), typicky pak mesto, kolona, apod. Ja bych si myslel,ze ten hybrid bude o cca 30% uspornejsi, nez normalni motor (pri normalnim rezimu rekneme 40%mesto a 60% okresky treba). Ocekaval bych spotrebu nekde na urovni 6L/100 bez toho el.pohonu
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 888
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#135 Haben - Petin hybridní Yaris
Nechcu brát iluze, ale s podobným režimem jede jedničková oktávka 1.6 MPI 75 kW za 5.9 až 6.1l/100 km. Jezdívali jsme pravidelně dva až tři lidi + kufr věcí, trase od nás - Jihlava - Kolín - Úvaly a prosmýknout se kolem Prahy do Neratovic a zpět, zásadně mimo dálnice. Tempo lehce přes 90 km/h, s výjimkou I/38, kde se rychlost přizpůsobila dle kamionů skrz stoupání. V70 P2 s B5244S2 ujela tu samou trasu za zhruba 8.5l/100km, 940 s D24 TIC zhruba za 7,9l/100km.
Není každý auto tak rozežraný jako Volva, na to třeba pamatovat, takže oproto běžným autům je úspora cca „jen" o ⅓, jak píše jirka87.
Počítali jsme to podle účtenek a km a trasu jsme jezdívali několik let každých 6 týdnů, takže to není nějaká výjimečná anomálie.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#136 Haben - Petin hybridní Yaris
Čistě na elektromotor to jezdilo i při těch 90 kmh, když jsem jel ustáleně. Ano, hybrid pomáhá s rozjezdem, akcelerací, kdy asi snižuje potřebnou dávku paliva.
Spotřeba za mě fajn, benzinový Yaris bych čekal, že pojede o cca litr více, bude v autě více hluku. Prostě na auto s automatem, i když malinké je ta spotřeba ok. Ideál pro městské poskakování a meziměstské přejezdy. Stále však přemýšlím, jak někteří šoféři s tím umí jezdit za 3,5, asi mám kovadlinu v noze https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_s=2021&constyear_e=2025&power_s=80&power_e=90&gearing=3
Spotřeba za mě fajn, benzinový Yaris bych čekal, že pojede o cca litr více, bude v autě více hluku. Prostě na auto s automatem, i když malinké je ta spotřeba ok. Ideál pro městské poskakování a meziměstské přejezdy. Stále však přemýšlím, jak někteří šoféři s tím umí jezdit za 3,5, asi mám kovadlinu v noze https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_s=2021&constyear_e=2025&power_s=80&power_e=90&gearing=3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#137 Haben - Petin hybridní Yaris
Nebo majou na Valachach ridsi vzduch,co si pamatuju tobe auta dycky zraly
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#138 Haben - Petin hybridní Yaris
asi tu máme pančované PHM, tak to víc žere
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2169
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#139 Haben - Petin hybridní Yaris
Nechci poucovat, apis jen vypichnout, ackoliv sam jsi psal,ze ridic hybridu se temer okamzite sam preuci a jezdi defenzivneji. Kdyztak mi napis SZ a ja tento prispevek smazu,nebo ho nahlas. Preci jen je to galerie a ne chytrakuv monolog
Ja jsem dlouhe roky jezdil bez uvahy o tom,jak jezdim. Byl jsem mladej a palivo levne. Taky jsem jezdil rychleji o neco.
Pro dobrou spotrebu a tim spise u benzinoveho motoru je nezbytne:
- predvidat a koukat dopredu.
- nebrzdit zbytecne, coz predtim znamena zbytecne nepridavat. Pokud mam pred sebou kruhac nema smysl se nekam hnat
- udrzovat "flow". Prede mnou je krizovatka, sviti zelena, tak trosku pridam at ji stihnu a ne ze se kocham,jedu 40 a pak tam stojim jak trubka
- benzin je vyrazne citlivejsi na zatizeni/polohu plyn.pedalu nez nafta. Pokud obrazne receno pridam pul plynu, tak u benzinu se ti zvysi okamzita spotreba trojnasobne u nafty treba jen dvounasobne
- u benzinu na udrzeni (bez tempomatu) stabilni rychlosti je to balancovani s plynovym pedalem. Jedes 90, ale muzes jet 90 za 5L nebo za 4,3L. Staci povolit ten pedal o 3mm a je to tam,pritom rychlost ti klesat nebude.
- pokud jedu dlouhym mestem, nebo vesnici, ktera je rovna a ne kopcovita, vsude davam tempomat. Zni to jako otrava, ale kdyz si na to zvyknes, nechtel bys uz jinak. Osobne pouzivam tempomat na 80% najetych kilometru. Pripadne muzes vyuzit "city limit" funkci.
Defenzivni jizda nemusi byt pomala jizda. Ale chce to drill. Muj otec napriklad takhle jezdit moc neumi a hlavne ho to priserne nebavi, takze jemu jeho auta proste relativne zerou. Manzelka na to zas nema cit. Dojizdi do krizovatky na vysoke rychlostni stupne, brzdi razantneji a az tesne pred nejakym ukonem apod.
Ja uz jsem vyklidnenej, nespecham, takze jezdim na zakonnych limitech +/-, nebojim se pokut,bodu a jeste jedu usporne. Nicmene jednou za cas to provetram ke konci otackoveho spektra a jezdim vyhradne na 100oktanovy benzin, v nouzi na 95+VIF
Ono...ve vetsine pripadu neumi jezdit defenzivne a usporne ani ridici kamionu co to delaji 20let. Protoze maji blbe navyky a celych 20let to delaji blbe.
Ja jsem dlouhe roky jezdil bez uvahy o tom,jak jezdim. Byl jsem mladej a palivo levne. Taky jsem jezdil rychleji o neco.
Pro dobrou spotrebu a tim spise u benzinoveho motoru je nezbytne:
- predvidat a koukat dopredu.
- nebrzdit zbytecne, coz predtim znamena zbytecne nepridavat. Pokud mam pred sebou kruhac nema smysl se nekam hnat
- udrzovat "flow". Prede mnou je krizovatka, sviti zelena, tak trosku pridam at ji stihnu a ne ze se kocham,jedu 40 a pak tam stojim jak trubka
- benzin je vyrazne citlivejsi na zatizeni/polohu plyn.pedalu nez nafta. Pokud obrazne receno pridam pul plynu, tak u benzinu se ti zvysi okamzita spotreba trojnasobne u nafty treba jen dvounasobne
- u benzinu na udrzeni (bez tempomatu) stabilni rychlosti je to balancovani s plynovym pedalem. Jedes 90, ale muzes jet 90 za 5L nebo za 4,3L. Staci povolit ten pedal o 3mm a je to tam,pritom rychlost ti klesat nebude.
- pokud jedu dlouhym mestem, nebo vesnici, ktera je rovna a ne kopcovita, vsude davam tempomat. Zni to jako otrava, ale kdyz si na to zvyknes, nechtel bys uz jinak. Osobne pouzivam tempomat na 80% najetych kilometru. Pripadne muzes vyuzit "city limit" funkci.
Defenzivni jizda nemusi byt pomala jizda. Ale chce to drill. Muj otec napriklad takhle jezdit moc neumi a hlavne ho to priserne nebavi, takze jemu jeho auta proste relativne zerou. Manzelka na to zas nema cit. Dojizdi do krizovatky na vysoke rychlostni stupne, brzdi razantneji a az tesne pred nejakym ukonem apod.
Ja uz jsem vyklidnenej, nespecham, takze jezdim na zakonnych limitech +/-, nebojim se pokut,bodu a jeste jedu usporne. Nicmene jednou za cas to provetram ke konci otackoveho spektra a jezdim vyhradne na 100oktanovy benzin, v nouzi na 95+VIF
Ono...ve vetsine pripadu neumi jezdit defenzivne a usporne ani ridici kamionu co to delaji 20let. Protoze maji blbe navyky a celych 20let to delaji blbe.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#140 Haben - Petin hybridní Yaris
Nic mazat není třeba. Příspěvek má hlavu a dokonce i patu díky za něj.
Jen u hybridu bych řekl, že to brzdění a stání na křižovatce neplatí, neboť:
- při brzdění dobíjím akumulátor
- při stání mi motor vždy zhasne a pustí se, až když rychleji akceleruji (pokud mám trpělivost a nikoho nezdržuji se na 60 kmh rozjet za cca 15 sec, tak to zvládne elektromotor)
Jinak v hybridu se snažím předvídat a dojíždět na křižovatku do vesnice, pokud za sebou někoho nebrzdím. Když bych brzdil, použiji brzdění a dobíjím - takže tady je takové sporné.
Při jízdě se snažím udržet nabranou rychlost, tedy před kopcem raději pomalu ještě zrychlím, abych jej vyjel s co nejméně prošláplým plynem. Pokud bych to nechal na tempomatu, tak tempomat na začátku zjistí, že mu klesla rychlost a dupne na plyn více než já prediktivně dopředu. Tady si myslím, že se chovám úsporněji jak tempomat. Ale klidně do mě. Jinak tempmat taky na rovinatých nekopcovitých úsecích používám co to jde.
Nicméně přiznávám, nejlépe se mi jede, když mě nikdo přede mnou neovlivňuje svoji jízdou. Takže jsou místa, kde raději předjedu auto před sebou a když se mě potom drží a je třeba táhlý kopec, kde cítím, že by mě on na oplátku zase chtěl předjet a pak by mi "zavazel", tak raději přišlápnu plyn a udělám vír v nádrži do kopce. To při poslední jízdě byli např. celé Buchlovské kopce
Také občas nevydržím jet 87 kmh, kdy jen plyn lechtám, ale mám nutkání jet 93 kmh a plyn o poznání musím víc sešlápnout - prostě mi to nedá. Tak toto je třeba případ, kdy ty destiny nahoru určitě pravidelně nabírám.
Jen u hybridu bych řekl, že to brzdění a stání na křižovatce neplatí, neboť:
- při brzdění dobíjím akumulátor
- při stání mi motor vždy zhasne a pustí se, až když rychleji akceleruji (pokud mám trpělivost a nikoho nezdržuji se na 60 kmh rozjet za cca 15 sec, tak to zvládne elektromotor)
Jinak v hybridu se snažím předvídat a dojíždět na křižovatku do vesnice, pokud za sebou někoho nebrzdím. Když bych brzdil, použiji brzdění a dobíjím - takže tady je takové sporné.
Při jízdě se snažím udržet nabranou rychlost, tedy před kopcem raději pomalu ještě zrychlím, abych jej vyjel s co nejméně prošláplým plynem. Pokud bych to nechal na tempomatu, tak tempomat na začátku zjistí, že mu klesla rychlost a dupne na plyn více než já prediktivně dopředu. Tady si myslím, že se chovám úsporněji jak tempomat. Ale klidně do mě. Jinak tempmat taky na rovinatých nekopcovitých úsecích používám co to jde.
Nicméně přiznávám, nejlépe se mi jede, když mě nikdo přede mnou neovlivňuje svoji jízdou. Takže jsou místa, kde raději předjedu auto před sebou a když se mě potom drží a je třeba táhlý kopec, kde cítím, že by mě on na oplátku zase chtěl předjet a pak by mi "zavazel", tak raději přišlápnu plyn a udělám vír v nádrži do kopce. To při poslední jízdě byli např. celé Buchlovské kopce
Také občas nevydržím jet 87 kmh, kdy jen plyn lechtám, ale mám nutkání jet 93 kmh a plyn o poznání musím víc sešlápnout - prostě mi to nedá. Tak toto je třeba případ, kdy ty destiny nahoru určitě pravidelně nabírám.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2169
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#141 Haben - Petin hybridní Yaris
Dle popisu jezdime temer identickym zpusobem co do mentslniho nastaveni. Ja radeji pojedu 90 sam s volnym vyhledem vpred, nez 95 a nekdo prede mnou - zkratka to co popisujes ty.
Rekuperace,to je jasny, tam je to jinak.
Jinak plati obecne nevozit v aute nepotrebne kramy, neklimovat na 22,kdyz je venku 22 a takove ty jinak zname poucky. Spravne tlaky v pneu rovnez delaji hodne,nicmene momentalne jsou vyrobci pro aplneni WLTP ty tlaky tak nahore, ze ty auta jsou usporna, ale nekomfortni. Dlouhe rychlostni stupne dle meho paradoxne take te uspore u zkuseneho ridice tolik nepomahaji. Chtel bych obecne kratsi kvalty a ty posledni 2 delsi. Ale...to uz placam
Rekuperace,to je jasny, tam je to jinak.
Jinak plati obecne nevozit v aute nepotrebne kramy, neklimovat na 22,kdyz je venku 22 a takove ty jinak zname poucky. Spravne tlaky v pneu rovnez delaji hodne,nicmene momentalne jsou vyrobci pro aplneni WLTP ty tlaky tak nahore, ze ty auta jsou usporna, ale nekomfortni. Dlouhe rychlostni stupne dle meho paradoxne take te uspore u zkuseneho ridice tolik nepomahaji. Chtel bych obecne kratsi kvalty a ty posledni 2 delsi. Ale...to uz placam
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#142 Haben - Petin hybridní Yaris
Jirko, ty body pro nízkou spotřebu benzínu/LPG potvrzuji v plném rozsahu. Akorát, že mám vzadu furt rezavý kotouče
....Dlouhe rychlostni stupne dle meho paradoxne take te uspore u zkuseneho ridice tolik nepomahaji. Chtel bych obecne kratsi kvalty a ty posledni 2 delsi. Ale...to uz placam...
Běžně podřazuju jen sudý, nebo lichý a nahoru někdy taky
....Dlouhe rychlostni stupne dle meho paradoxne take te uspore u zkuseneho ridice tolik nepomahaji. Chtel bych obecne kratsi kvalty a ty posledni 2 delsi. Ale...to uz placam...
Běžně podřazuju jen sudý, nebo lichý a nahoru někdy taky
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek