Start/Stop - zvláštní chování
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)
Start/Stop - zvláštní chování
Ahoj,
Prosím o radu. Nedávno jsem nechal vyměnit S/S baterii (z roku 2012) za neoriginální exide, neboť mi už nefungoval S/S, ale auto startovalo jinak úplně v pohodě. V menu S/S mi to psalo neustále Baterie se nabíjí. S/S přestal zcela fungovat po výměně prasklého řemene alternátoru, což se stalo cca 14 dní před tímto servisem.
Po výměně záložní baterie mi v servisu pomocí D5T5 jednotky resetovali stav baterie. Vyměnili též část alternátoru (sběrač?), protože už byl prý hodně opotřebovaný a dlouho by nevydržel.
Od té doby se S/S chová zvláštně. Většinou trvá několik jízd než, v systému S/S zmizí hláška o nabíjení baterie. Následně se S/S aktivuje jednou až 2x a hláška o nabíjení se opět objeví. Jakmile se během jízdy objeví tato hláška o nabíjení, už nezmizí dokud se motor ručně nevypne. Hláška o nabíjení baterie, ale často zmizí přes noc, když nastartuju ráno a většinou, pokud auto stojí cca 10 minut s vypnutým motorem, ale běží stále rádio a ostatní běžné funkce. Následně SS funguje, jak jsem popsal výše.
Máte někdo prosím tušení, jak je možné, že když neběží motor, ale z baterie je odebíráno, tak následně SS funguje a pokud je baterie dobíjena alternátorem, tak se baterie nikdy nedobije tak, aby umožnila SS?
Mohu nějak zjistit (změřit), jestli mám vyměnit i hlavní baterii (2 roky stará Varta silver), i když se startováním nejsou žádné potíže a auto nastartuje ihned i v zimě? Nebo mám znovu řešit záložní baterii, protože exide je na...?
Nebo máte jiný nápad, kde je zakopaný pes?
Děkuji.
Prosím o radu. Nedávno jsem nechal vyměnit S/S baterii (z roku 2012) za neoriginální exide, neboť mi už nefungoval S/S, ale auto startovalo jinak úplně v pohodě. V menu S/S mi to psalo neustále Baterie se nabíjí. S/S přestal zcela fungovat po výměně prasklého řemene alternátoru, což se stalo cca 14 dní před tímto servisem.
Po výměně záložní baterie mi v servisu pomocí D5T5 jednotky resetovali stav baterie. Vyměnili též část alternátoru (sběrač?), protože už byl prý hodně opotřebovaný a dlouho by nevydržel.
Od té doby se S/S chová zvláštně. Většinou trvá několik jízd než, v systému S/S zmizí hláška o nabíjení baterie. Následně se S/S aktivuje jednou až 2x a hláška o nabíjení se opět objeví. Jakmile se během jízdy objeví tato hláška o nabíjení, už nezmizí dokud se motor ručně nevypne. Hláška o nabíjení baterie, ale často zmizí přes noc, když nastartuju ráno a většinou, pokud auto stojí cca 10 minut s vypnutým motorem, ale běží stále rádio a ostatní běžné funkce. Následně SS funguje, jak jsem popsal výše.
Máte někdo prosím tušení, jak je možné, že když neběží motor, ale z baterie je odebíráno, tak následně SS funguje a pokud je baterie dobíjena alternátorem, tak se baterie nikdy nedobije tak, aby umožnila SS?
Mohu nějak zjistit (změřit), jestli mám vyměnit i hlavní baterii (2 roky stará Varta silver), i když se startováním nejsou žádné potíže a auto nastartuje ihned i v zimě? Nebo mám znovu řešit záložní baterii, protože exide je na...?
Nebo máte jiný nápad, kde je zakopaný pes?
Děkuji.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
-
Online
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Start/Stop - zvláštní chování
Ja spise nechapu proc zaryte pouzivas ten nesmysl Start stop.
Nicmene sem hod hlasku o nabijeni barerie, pac takovou jsem snad jeste nevidel.
Nicmene sem hod hlasku o nabijeni barerie, pac takovou jsem snad jeste nevidel.
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)
Start/Stop - zvláštní chování
Jakube, děkuji za reakci. Proč to používám? Protože když třeba stojím několik minut na světlech na červené, tak nesmrdím tomu za mnou pod nos.
Foto hlášky připojuji. Hláška Systém řízení motoru se objevuje pouze sporadicky.
Foto hlášky připojuji. Hláška Systém řízení motoru se objevuje pouze sporadicky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
-
Online
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Start/Stop - zvláštní chování
Uz chapu, mam SS vypnuty, proto jsem hlasku nevidel.
Nicmene bych rekl, ze je stale problem s alternatorem.
Pokud menili sberac (krouzek) a nedali novy regulator, tak muze problem pretvavat.
Kazdopadne by to chtelo zmerit jak to nabiji po cele trase k obema bateriim.
Nicmene bych rekl, ze je stale problem s alternatorem.
Pokud menili sberac (krouzek) a nedali novy regulator, tak muze problem pretvavat.
Kazdopadne by to chtelo zmerit jak to nabiji po cele trase k obema bateriim.
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)
Start/Stop - zvláštní chování
Měnili prý i regulátor. Dávali tam Bosch.
Bylo by prosím možné popsat, kde všude to proměřit a kolik by tam mělo být? Případně i s nějakým schématem?
Víte jaké má systém SS požadavky na napětí?
Trochu mi to připadá, jako by hlavní baterie už byla načatá a není schopna při běžícím generátoru dosáhnout požadované horní hranice pro zapnutí SS. Ale jakmile neběží generátor, tak se používaná hladina napětí sníží a tedy se SS odblokuje. Po pár nastartování přes SS napětí v baterii klesne pod přípustnou úroveň a opět SS zablokuje. Následně není baterie schopna dosáhnout horní úrovně pro zapnutí SS a tak stále dokola. Představuji si to úplně špatně nebo to takto nějak funguje?
Děkuji.
Bylo by prosím možné popsat, kde všude to proměřit a kolik by tam mělo být? Případně i s nějakým schématem?
Víte jaké má systém SS požadavky na napětí?
Trochu mi to připadá, jako by hlavní baterie už byla načatá a není schopna při běžícím generátoru dosáhnout požadované horní hranice pro zapnutí SS. Ale jakmile neběží generátor, tak se používaná hladina napětí sníží a tedy se SS odblokuje. Po pár nastartování přes SS napětí v baterii klesne pod přípustnou úroveň a opět SS zablokuje. Následně není baterie schopna dosáhnout horní úrovně pro zapnutí SS a tak stále dokola. Představuji si to úplně špatně nebo to takto nějak funguje?
Děkuji.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
-
Online
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Start/Stop - zvláštní chování
Osobně jsem toto neřešil, páč jsem odpůrce SS.
Každopádně napětí musí být po celé trase stejné.
A pokud je malá baterie KO, tak odstaví SS, velká nikoliv.
Více neporadím.
Každopádně napětí musí být po celé trase stejné.
A pokud je malá baterie KO, tak odstaví SS, velká nikoliv.
Více neporadím.
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)
Start/Stop - zvláštní chování
Děkuji. Změřil jsem napětí na velké i malé baterii se zavřeným a zamčeným autem po cca 10 min klidu.
Velká má 12,78V a malá 11,79V. Je to ok, nebo mi prodali špatnou záložní baterii?
Ještě to změřím ráno, jestli obě "drží".
Velká má 12,78V a malá 11,79V. Je to ok, nebo mi prodali špatnou záložní baterii?
Ještě to změřím ráno, jestli obě "drží".
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
-
Online
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Start/Stop - zvláštní chování
11,79V je baterie KO. Musi si drzet nejmene 12,5V
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)
Start/Stop - zvláštní chování
Znovu děkuji. V pondělí jim půjdu hodit baterku na hlavu a požadovat novou.
Jen pro info ještě dodávám další údaje z měření:
Večer - malá 11,79V, velká 12,78V
Ráno - malá 11,61V, velká 12,66V
Po krátké projížďce - malá 12,42V, velká 12,75V
Za 2 hodiny - malá 11,88V, velká 12,75V.
Takže je to asi jasný. Ještě jednou děkuji Jakubovi Svobodovi za rady.
Jen pro info ještě dodávám další údaje z měření:
Večer - malá 11,79V, velká 12,78V
Ráno - malá 11,61V, velká 12,66V
Po krátké projížďce - malá 12,42V, velká 12,75V
Za 2 hodiny - malá 11,88V, velká 12,75V.
Takže je to asi jasný. Ještě jednou děkuji Jakubovi Svobodovi za rady.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)
Start/Stop - zvláštní chování
Jen abych to uzavřel. Malá baterie byla KO. Potvrdil mi to i profesionální tester baterií.
Po výměně funguje S/S tak jak má.
Dále se zlepšilo i otevírání 5 dveří (kufru). Reagují lépe na všechny způsoby otevírání a po otevření již z maximální polohy neklesají.
Jelikož se jednalo o baterii, která byla nová, tak uvedu, že jde o Exide EK091. Vyměněno za jinou stejnou baterii a teď už to běhá, jak má.
Děkuji.
Po výměně funguje S/S tak jak má.
Dále se zlepšilo i otevírání 5 dveří (kufru). Reagují lépe na všechny způsoby otevírání a po otevření již z maximální polohy neklesají.
Jelikož se jednalo o baterii, která byla nová, tak uvedu, že jde o Exide EK091. Vyměněno za jinou stejnou baterii a teď už to běhá, jak má.
Děkuji.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé