Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od JiFi »

Právě, ani mi to cenově nedávalo smysl, to už bych radši mohl rovnou sehnat jiná kola, která by renovaci nepotřebovala. Zas tak v topu ta moje dýmovnice není, abych dával dvacet třicet jenom za kola :D

Mně se to líbí i v celolaku, já nejsem takový fajnšmekr :-)
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12101
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

No jasný, pochopitelný. Já jsem jen chtěl přispět, že řešim podobné dilema a mooooc bych chtěl ten leštěnej (diamond cut) povrch a zalakovat. Uvidim, co mi řekne muj vrchní soustružník na kola, jestli z toho nepůjdu do kolen. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Online
Příspěvky: 1068
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

A já zas byl včera na laserové *) geometrii. Auto táhlo doprava, sjetý vnitřky pneu (=mírná rozbíhavost). Tak jsem si spočítal sbíhavost, přihnul PZ kolo do sbíhava a pecka:
- auto netáhne,
- volant krásně "ztěžknul" kolem středové polohy, přestala to být uskákaná koza
- mnohem lépe tlumí nerovnosti

Fyzikálně je důvod jasný, ale stejně je neuvěřitelný, jak drobná změna udělá z auta úplně jiný povoz :)

*) laserová = kdysi jsem absolvoval laserovou úpravu očí :D
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9874
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od hajnej »

Já byl taky na LASER GEO s S80. Sjíždění vnější strany pneu a táhlo to doprava.
Data přišla rovnou emailem. Už to mají docela vychytaný. Jen neumějí hodit volant do roviny na první dobrou. Takže se tam budu muset vracet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4874
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od PetrXC70 »

Tohle mě vyhovuje u Petroni...

Udělaj geometrii, šéf skočí do auta, projede a když se mu to nezdá, tak řekne, ať to seřídí znova... Geometrie vždycky supr...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12101
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Jj, laser nebo provázek, obojí umí stát za prd, pokud s tim dělaji jelita :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Online
Příspěvky: 1068
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Je to tak, je to hlavně o lidech než o samotném přístroji :)

Já jsem to tedy dost zlehčil, protože za tou geometrií je poměrně složitá věda. Ale za předpokladu, že vše ostatní je v pořádku, tak tyhle zjednodušené přístupy se myslím dají. Ono i v rámci povolené tolerance je to fakt velký rozdíl z hlediska chování vozidla a souhlas, že je lepší to projet a případně doladit.

Volant mám o nějakých 5° vlevo, až na mne zase přijde světlá chvilka, tak to srovnám. Předek se sjíždí perfektně, takže jen pohnu s tyčkami.

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od JiFi »

Urvanej píše: 05 bře 2024 09:15 No jasný, pochopitelný. Já jsem jen chtěl přispět, že řešim podobné dilema a mooooc bych chtěl ten leštěnej (diamond cut) povrch a zalakovat. Uvidim, co mi řekne muj vrchní soustružník na kola, jestli z toho nepůjdu do kolen. :-)
Pokud to chceš mít v topu, tak jsem slyšel samou chválu na Flachworks - to jen tak tip od cesty :-)
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 7587
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Petr Marek »

To ses docela trefil. Honza Flach mě renovoval kola BBS RS 764 na Cabrio a s jeho prací jsem naprosto spokojený. Kola to jsou vlastně něco mezi Titony a Propusy, jen trochu menší - jsou to 16". Leštěné jsem nechal udělat límce a trochu masochisticky jsem je nechtěl zalakované. Vypadá to o třídu lepší, ale chce to docela častou péči. Používám na to Meguiar's Metal Polish.


IMG-20221031-WA0008.jpg


Foto: Roon
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12101
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

JiFi: jojo, ale až tak v TOPu to mít nechci (čti, toho nezaplatím). :-) Kola jsou luxusně rovná, takže teď se rozhodnout, jestli je vyleštím a budu je pomalu po každý jízdě utírat jako to dělá pan předseda, nebo se budou blejskat míň a zalakuju je.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3207
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

Flach je můj dvorní renovátor kol. Už mi dělal asi 10 sad a zatím vše bez nejmenších připomínek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2138
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od peter cz »

Akorát mi dnes od něj došla hotová sada :Bravo:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3207
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

Propusy mi dělal taky. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od JiFi »

Krásná práce :thumbup:
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 3 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od mlgviktorko »

Dnes jsem se pustil do menší akce tlumení interiéru. :)

Zatím jen antivibračka na vnitřní i vnější plech dveří, pěna do tapecu proti vrzání a Comfortmat Tsunami za repro.

Už teď je to teda dost poznat. Asi budu muset udělat i zadek, protože teď to slyším odtamtud, ale na ahifi bohužel nemají momentálně skoro nic od Comfortmatu skladem...

+ jsem dotáhl madlo na tapci, jsou tam dva šroubky T25. doporučuji všem, které štve vrzající madlo... teď už bez problému :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od JiFi »

Tomas78 píše: 05 bře 2024 09:30 A já zas byl včera na laserové *) geometrii. Auto táhlo doprava, sjetý vnitřky pneu (=mírná rozbíhavost). Tak jsem si spočítal sbíhavost, přihnul PZ kolo do sbíhava a pecka:
- auto netáhne,
- volant krásně "ztěžknul" kolem středové polohy, přestala to být uskákaná koza
- mnohem lépe tlumí nerovnosti

Fyzikálně je důvod jasný, ale stejně je neuvěřitelný, jak drobná změna udělá z auta úplně jiný povoz :)

*) laserová = kdysi jsem absolvoval laserovou úpravu očí :D

image.png
Taky jsem byl dneska na laserové geometrii a potvrzuju dojmy viz výše. Pořád jsem si říkal, proč i při přejíždění menších nerovností je to v sedačce tak cítit, a po geometrii se to opravdu výrazně zlepšilo.
20240308_124753.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1897
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Munga »

Taky bych měl s ne volvem zajet - nic se mi nesjíždí, ale při řízení mám divnej pocit jak by se to trošku hrnulo. Bylo to malinko ťuklé na předek že jsem to ani po koupi neřešil, ale je dost pravděpodobné že se to je následně sbíhavé. Lepší s geometrii počkat až dám nové pneu nebo je to jedno když ty současné opticky ok?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12101
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

JiFi: nevěřím, že desetinku či dvě pozná běžný smrtelník na autě za běžné jízdy.
Munga: jde o to, který disky máš rovnější :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od JiFi »

Já měl přímé srovnání cestou na geometrii a za 15 minut potom zase dál. Říkali mi, že to bylo rozhozené celkem znatelně. Můj dojem z jízdy pak byl lepší - toť vše.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5172
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Laserova geometrie za 15min????
To nemuzou auto snad ani pripravit na mereni.
Bezne to trva okolo 1hod.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2138
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od peter cz »

Co by tam dělali hodinu? :shock: Podle protokolu nastavili přední sbíhavost + pravou zadní, pokud jde vše povolit, tak je 15minut běžný čas
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5172
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Protoze se to serizuje 2x
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3013
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tod2 »

Cca 40 min
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od JiFi »

Možná to trvalo déle, přesně nevím, dělal jsem na noťasu, každopádně šlo o to, jak mi to přišlo před geometrií, a jaká byla jízda bezprostředně po. Jestli něco ojebali, nedokážu posoudit, maximálně můžu jet příště jinam. Máte nějaké doporučení v Praze?
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Tomas78
Online
Příspěvky: 1068
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Urvanej píše: 12 bře 2024 16:03 JiFi: nevěřím, že desetinku či dvě pozná běžný smrtelník na autě za běžné jízdy.
Když se budeš pohybovat na hraně sbíhavost / rozbíhavost, tak myslím, že to poznáš. Když už je to sbíhavé, tak už tak zásadní rozdíl není, jestli je to více či méně sbíhavé (je to jen více či méně "tupé"). Ale na tom zlomu rozbíhavost / sbíhavost je to znát. Ale precizně jsem to neměřil, "kolik" člověk pozná. Pro mne je zásadní vyhnout se rozbíhavosti :D

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé