Elektrika a kavovar
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
Elektrika a kavovar
Nazdar, nenájde sa tu niekto od elektrikárskeho fachu?
Včera som rozobral kávovar (La Pavoni Domus Bar), pretesňoval som bojler, výmena tesnení. Keď už som to mal rozobraté tak som jednotlivé časti bojleru aj špirálu hodil do hrnčeka s roztokom na odvápnenie. Nedám ruku do ohňa za to, že sa tá špirála neponorila celá. Nevenoval som tomu zvláštnu pozornosť ale niekde na EN fórach som čítal že môžem kúpiť novú špirálu ak som to ponoril celé.
Keď som to celé zložil a káble pozapájal späť tak ako som si ich pooznačoval (pre mna sú to čisté špagety), zapojil som silový kábel do kávovaru a rup, vyhodilo prúdový chránič. Bez toho aby som vôbec zapínal kávovar, len som pripojil kábel. Podarilo sa mi zistiť, že problém robí jedno z pripojení na špirálu. Keď to tam odpojím, tak kávovar môžem zapnúť do siete a tiež ho zapnúť a všetko beží (samozrejme nehreje) Bojler bol v čase vyhadzovania chrániča bez vody.
Premeriaval som odpor na oboch pinoch špirály multimetrom a výsledok je cca 53 Ohm pre 230V, 1000W špirálu čo by asi mohlo byť ok.
Nevie niekto poradiť amatérovi a elektrikárskemu tak trochu analfabetovi
Nemám to naozaj moc komu zaniesť, mám pocit že servisujú sa len mainstream delonghi automaty a nic ine.
Včera som rozobral kávovar (La Pavoni Domus Bar), pretesňoval som bojler, výmena tesnení. Keď už som to mal rozobraté tak som jednotlivé časti bojleru aj špirálu hodil do hrnčeka s roztokom na odvápnenie. Nedám ruku do ohňa za to, že sa tá špirála neponorila celá. Nevenoval som tomu zvláštnu pozornosť ale niekde na EN fórach som čítal že môžem kúpiť novú špirálu ak som to ponoril celé.
Keď som to celé zložil a káble pozapájal späť tak ako som si ich pooznačoval (pre mna sú to čisté špagety), zapojil som silový kábel do kávovaru a rup, vyhodilo prúdový chránič. Bez toho aby som vôbec zapínal kávovar, len som pripojil kábel. Podarilo sa mi zistiť, že problém robí jedno z pripojení na špirálu. Keď to tam odpojím, tak kávovar môžem zapnúť do siete a tiež ho zapnúť a všetko beží (samozrejme nehreje) Bojler bol v čase vyhadzovania chrániča bez vody.
Premeriaval som odpor na oboch pinoch špirály multimetrom a výsledok je cca 53 Ohm pre 230V, 1000W špirálu čo by asi mohlo byť ok.
Nevie niekto poradiť amatérovi a elektrikárskemu tak trochu analfabetovi
Nemám to naozaj moc komu zaniesť, mám pocit že servisujú sa len mainstream delonghi automaty a nic ine.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
-
Offline
- Příspěvky: 105
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
Elektrika a kavovar
Ahoj, niekde zo spiraly ti asi unika prud na kostru, preto vyhadzuje chranic. Je to dost dolezite. Ten zltty kabel je ochranny, laicky povedane nanho sa dostava prud. Vyzera byt zapojene spravne, nic kovove nesmie byt pod prudom keby nevyhodil chranic hrozi uraz.
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'
Elektrika a kavovar
Shazuje to jen chranic? Zkusil bych to pripojit na zasuvku jen s jisticem. Muze tam byt trochu vlhkosti a maly izolacni odpor
_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
Elektrika a kavovar
Ja som to rozoberal este druhykrat (skoncil som o 3 v noci bez uspechu ), myslel som ci niekde neopiera spirala o telo bojleru. Nikde nic, ale to by asi aj tak nebol problem.
Logika mi tiez hovori ze niekde sa spaja faza a ochranny zeleno-zlty. Ono sa mi podarila este jedna nehoda ked o ostru hranu kavovaru sa mi prave na privodnom hnedom vodici predrala izolacia a nastal kontakt s nerezovym telom. To som myslel ze mam vyhrane, ze to je problem ale po prelepeni izolackou problem pretrvava.
[smention u=19762]Xenomorfus[/smention] Hej iba chranic. Poistky su nedotknutne. Mozem skusit este bez chranicu. To som tiez nekde vycital ze niekto skusal vysusit spiralu pecenim v trube. Mozno ak sa ponorila spirala cela tak sa dostala vlhkost niekde dnu a tam to robi problemy. Kazdopadne rano som este skusal funkcnost a naplnil som cerpadlom bojler vodou takze to zas budem musiet len rozobrat a asi nechat poriadne vysusit tu spiralu. Inak spirala vyzera pekne, nevidim tam ziadne praskliny ani nic podobne.
Logika mi tiez hovori ze niekde sa spaja faza a ochranny zeleno-zlty. Ono sa mi podarila este jedna nehoda ked o ostru hranu kavovaru sa mi prave na privodnom hnedom vodici predrala izolacia a nastal kontakt s nerezovym telom. To som myslel ze mam vyhrane, ze to je problem ale po prelepeni izolackou problem pretrvava.
[smention u=19762]Xenomorfus[/smention] Hej iba chranic. Poistky su nedotknutne. Mozem skusit este bez chranicu. To som tiez nekde vycital ze niekto skusal vysusit spiralu pecenim v trube. Mozno ak sa ponorila spirala cela tak sa dostala vlhkost niekde dnu a tam to robi problemy. Kazdopadne rano som este skusal funkcnost a naplnil som cerpadlom bojler vodou takze to zas budem musiet len rozobrat a asi nechat poriadne vysusit tu spiralu. Inak spirala vyzera pekne, nevidim tam ziadne praskliny ani nic podobne.
_________________
-
Offline
- Příspěvky: 105
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
Elektrika a kavovar
Zasah prudom pri rannej kave cloveka fakt postavi na nohy a skusal si merakom ci ti medzi kontaktom spiraly a telom bojlera neprebija?
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
Elektrika a kavovar
[smention u=6570]ondro[/smention]
To hej, nastastie mam novu elektroinstalaciu takze mozno dobre ze som sa do toho pustil az teraz ked mam ten prudovy chranic. Ten kopanec o pol noci ked som to zapajal prvykrat mohol byt dost neprijemny.
To premeranie myslis prosim ta pod prudom a na meraku sledovat co? Skusal som len bez zapojenia premeriavat odpor medzi 2 kontaktmi spiraly a medzi kontaktom a telom spiraly (mozno aj bojleru to si nie som uplne isty bolo neskoro v noci a uz som varil z vody). Kazdopadne neviem ci meriam spravnu velicinu (odpor) a bez pripojenia alebo mam niekde pustit stavu a merat nejaku inu velicinu. Ako vravim som dost v lese z tej elektriny.
Ok uz asi rozumiem proste premerat odpor medzi kontaktom spiraly a telom bojlera. Ak je tam hocico ine ako 0 tak je to problem. Preverim. Zatial diki za rady a trpezlivost
To hej, nastastie mam novu elektroinstalaciu takze mozno dobre ze som sa do toho pustil az teraz ked mam ten prudovy chranic. Ten kopanec o pol noci ked som to zapajal prvykrat mohol byt dost neprijemny.
To premeranie myslis prosim ta pod prudom a na meraku sledovat co? Skusal som len bez zapojenia premeriavat odpor medzi 2 kontaktmi spiraly a medzi kontaktom a telom spiraly (mozno aj bojleru to si nie som uplne isty bolo neskoro v noci a uz som varil z vody). Kazdopadne neviem ci meriam spravnu velicinu (odpor) a bez pripojenia alebo mam niekde pustit stavu a merat nejaku inu velicinu. Ako vravim som dost v lese z tej elektriny.
Ok uz asi rozumiem proste premerat odpor medzi kontaktom spiraly a telom bojlera. Ak je tam hocico ine ako 0 tak je to problem. Preverim. Zatial diki za rady a trpezlivost
_________________
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'
Elektrika a kavovar
Pokud by tam byl primy zkrat, tak by melo "vyletet" vsechno, tedy i jistic. Samozrejme za predpokladu, ze je chranic samostatne pred jisticema. Pokud je pouzity "jisticochranic" pak nenadelas nic.
_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
Elektrika a kavovar
Chranic by mal byt samostatne pred isticmi pre cele poschodie. No vecer sa snad k tomu dostanem, rozoberiem to, premieriam co mi napadne a skusim este vysusit vsetko a pripadne skusit na jedinej zasuvke bez chranica co mam na hlavnom rozvadzaci na ulici.
_________________
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
Elektrika a kavovar
Tak medzi kontaktom spiraly a kostrou mi ukazuje 33kOhm. Ked odpojim od kostry a zas prilozim tak mi ukazuje 0.2MOhm. Nerozumiem tomu preco to ukazuje 2 rozdielne hodnoty, resp. To nejak divne osciluje.
Teraz neviem co z tychto hodnot vyvodit vo vztahu k problemu.
Teraz citam po sebe tu predchadzajucu spravu a je to asi blbost aby tam bolo 0 ked meram odpor, 0 by predsa bola priame prepojenie. Tak co ma byt ocakavana hodnota odporu medzi spiralou a kostrou? Hadam ze nekonecno. Co je az som spravne pochopil 0L aby to bolo jednoducho pochopitelne
Teraz neviem co z tychto hodnot vyvodit vo vztahu k problemu.
Teraz citam po sebe tu predchadzajucu spravu a je to asi blbost aby tam bolo 0 ked meram odpor, 0 by predsa bola priame prepojenie. Tak co ma byt ocakavana hodnota odporu medzi spiralou a kostrou? Hadam ze nekonecno. Co je az som spravne pochopil 0L aby to bolo jednoducho pochopitelne
_________________
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha 9 - Vinoř
- Vůz: V 740, B230K, 88´
Elektrika a kavovar
Nech to pořádně vyschnout, máš unikající proud z topné spirály na kostru. Stačí cca 15mA a vyhodí chránič.
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
Elektrika a kavovar
Hodil som spiralu do truby vyschnut a uz to bezi. Bolo to asi prebytkom vlhkosti vnutri spiraly po odvapneni, kedy asi nieco natieklo dnu.
Diki za rady.
Diki za rady.
_________________
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: powl, Zeb