Rozborka bufíku - návod

  • Autor
  • Zpráva
Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 3 měsíce
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Paťa »

Není problém,nějaké membrány ještě najdu.a jeden repas žhavičky máš u mě zdarma za tu pokusnou. :beer:

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3021
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Tak až se nějaké nefunkční naskladní, tak posílám. Něco mi říká, že z toho vytřiskáme miliony...

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9857
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Tuhle akci už jsem tady před lety taky rozjížděl. Dělal to jeden známej a poměrně profesionálně to čistil, opravoval a testoval. Ty trysky pak držely a ani nevím, že by nějaká umřela. Je to ale fakt dlouho.

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Jednu som skusal pred rokom opravovat a nedopadlo to dobre :D Treba to vediet. Ake memrany pouzivate?

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 3 měsíce
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Paťa »

Membránu beru v obchodě s těsněním.mají ji určitě i ve veterán dílech.potřebný průměr je 30mm tl.0,3mm
Tod2 píše: 20 pro 2023 23:09 Tak až se nějaké nefunkční naskladní, tak posílám. Něco mi říká, že z toho vytřiskáme miliony...
už chystám vidle ať je můžu přehazovat :lol:

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Nová triska a bufik funguje, no strašne dymi, už skoro hodinu. Spaľovací komoru som čistil tak ze som dnu nalial technický... Je to ok, nezhorim?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

Bufík by s novou tryskou neměl kouřit vůbec. Poskládal jsi všechno dobře? Mističku, vrtulku, podložky?

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Myslím ze ano, ja ze sa musí vypáliť. No už je to trvá dlho.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3021
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Buď máš blbě usazenou trysku, nebo ty misky s vrtulkou a nafta se špatně rozstrikuje.
Já teď dával novou, respektive celý hořák a vypálila se jen mastnota, co byla zvenku výfuku...

Přidáno za 4 minuty 18 sekund:
20221021_160705.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Rozobral som to este raz, pouzil druhe telo, druhy ventilator, aj misku. Dymi to menej, ale dymi.
Vyskusal som inu riadiacu z 2002, ale pise heater is cyclink.

Co ma napada ze je vymenena palivova pumpa, za neorigo, tu z fora, ked som ju kontroloval ako strieka tak prud nafty ma skoro 40 cm.
Nemate foto detail ako presne je usadena triska v komore?

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4893
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od PetrXC70 »

To je asi špatně, co si pamatuju, tak by palivo mělo téct jen malinko, né kapat, ale určitě né stříkat takovym proudem...

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3021
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

A není množství paliva dané právě tryskou? V podstatě pokud je tryska ok, tak vic paliva by tam jít nemělo.
Tryska vede až jakoby do té misky, foto nemám, ale usazení je dané jejím tvarem...

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5183
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ne, dávku dáva čerpadlo. Dávka je nastavena mechanicky napevno. Jen pouze změnou frekvence napěťových pulsů se dávka může v určitém rozmezí korigovat.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1743
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od standa »

Mnozstvi paliva je dane frekvenci palivoveho cerpadla a precerpanym objemem na jeden takt cerpadla. Bohatost smesi tedy lze zmenit jak vymenou cerpadla tak i ridici jednotky (benzin ma mensi vyhrevnost nez nafta, tedy rj benzinovyho bufa muze taktovat rychleji).
Membrana u trysky zcela jiste mnozstvi paliva neovlivnuje, jen omezi pulsaci proudu paliva a uzavre privod paliva pri ukonceni chodu bufa. Webasta a Ebery membrany nemaji a funguji taky, pouzivaji jine figle.
Uz se tady pred lety probiralo: nektery cerpadla maji jeden naustek sroubovaci a timto se steluje mnozstvi paliva na jeden takt. Kontroluje se to odmerkou s pomoci diagnostiky nebo vyuzitim neuspesneho cyklu pri startu bufa.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3021
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

No chtěl jsem říct, že i tryska bude mít své maximum, dané průměrem...
No ale buď tedy špatná tryska nebo špatně usazená nebo i to špatné čerpadlo?

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1743
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od standa »

Bejt Tebou bych pekne poprosil nekoho, kdo ma origo cerpadlo, aby zmeril mnozstvi paliva precerpaneho treba na 100 taktu. Frekvence i strida je fuk, cerpadlo "flusne" nabeznou hranou napetoveho pulsu.

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Bufik uz ide :Yahoo!:
ale som si s nim uzil ...
mozno niekomu pomoze

V xc90 som mal od vyroby bufik, ale nefungoval, cez vidu neslo spustit pumpu
usudil som ze nefunguje a kupil neoriginalnu, niekde na fore bol link
ale ani potom neslo spustit pumpu
kupil som druhy bufik, prehodil z neho kabelaz aj riadiacu jednotku, pumpu uz islo spustit, ale bufik po chvili vyplo
kupil som novu trisku, bufik uz isiel, ale dymil jak lokomotiva aj hodinu vkuse, rozobral som vsetko skontroloval, prehodil druhe telo, ventilator a komoru, stale dymil,
nahodil som povodnu staru pumpu o ( ktorej som si myslel ze nefunguje ) a bufik hned naskocil. Amen

takze chybna bola triska, ale aj kabelaz a riadiaca jednotka.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3021
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Tak gratulace. Teď už Tě čeká vyndávání jen tak jednou ročně... :D

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

Jakou přesně palivovou pumpu jsi tam zkoušel? Protože ono je více typů podle výkonu a všechny vypadají stejně.
Mohl by jsi sem hodit foto štítku?

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

naftu davala gejzirom, lepsiu fotku nemam, zajtra pohladam bo som ju *ebol do kosa

Tod2 píše: 06 led 2024 19:56 Tak gratulace. Teď už Tě čeká vyndávání jen tak jednou ročně... :D
najmenej, to uz aj naslepo viem :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

Zajímal by mě konec toho kódu co začíná 0201.5 :wink:

Já dával do svého toto https://www.autoterm.cz/cs/cerpadla-webasto-eberspacher/cerpadlo-pro-eberspacher-hidronic-3kw-5kw.html a funguje bez problémů.

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Btw. Bufik mi funguje len ako prihrev. Softver pre casovac 215€-250€, autorizak. U d5t5 120€, ale neviem odomknut cem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3021
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Nejlepší je, když zajedeš k někomu od D5T5, aby cem odemkl, je to otázka 5ti minut a třeba dostaneš v ceně i něco navíc...
Za tou pětkou na čerpadle nic není?

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Nie, iba takto, rozhodne neodporucam, dava vela nafty.

Cronicle
Offline
Příspěvky: 167
Registrován: 2 roky 6 měsíců
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Cronicle »

Premýšľam nad tým, čo som riešil s d5t5 keď som na svojej xc90 chcel nastaviť časovač..musím pozriet do nejakej tej histórie..Inak Dodike to vie urobiť za oveľa lepšiu sumu, no len cestuj do BA..

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé