Historická testace

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#1 Historická testace

Příspěvek od Rosssi »

Tak od ledna bude mit "dvojka" alias "Holandan" jak se mu postupně začalo řikat nárok na test na na historickou původnost. Dokáže mě někdo nasměrovat na klub v okolí kde to dělají, popřípadě info co to vše obnaší jak vstupy tak naopak výhody až budu mít tedy papír o testaci na historickou původnost a auto bude stále na bílých značkách. Možná by se to hodilo ostatním, když to tady bude nějak pekně shrnuto. Sám v tom nějak plavu. Kdo vi a dělal to ať zkusí opravit doplnit můj seznam.


Díky

R.

Testace na historickou původnost, (auto ma bílý značky a stáří nad 30 let):

Náklady : nevím

Typy : klubová testace, krajská testace co to je , rozdily ??, platnost testace 5 let ?

Výhodý :
- při bouračce snad plnění dle historické ceny a nebude se počítat amortizace auta jakoby by to byla 30 ti letá stará plechovka
- snad povinný ručení jen 1/12 ročne, v reálu, má to někdo, nebo proste nižší povinný ručení
- absence chodit po dobu platnosti testace na EMISE, a co STK ?
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 82
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S80 3,2 2007

#2 Historická testace

Příspěvek od Vany »

Teď jsem to absolvoval. Než abych někoho hledal na Moravě, udělal jsem si výlet ku Praze. Týpek si auto nafotil, zapsal co potřeboval a bylo hotovo. Cena 5000. Dnes to veze ke krajskému komisaři na schválení a podpis a od příštího týdne mám též poloveterána jak já říkám.

Platnost 5let

Emise ti jen zapíšou, STK normálně co dva roky.
Kolega z práce co si to nechal dělat přede mnou si teď nechal napočítat povinné ručení na 250kč. ročně.

Pro mě je ještě výhoda, že mi vrátí eko vypalne, protože mám dovoz.
_________________
S80 3.2 175kw 2007
245 gl 2.3 82kw 2/1984
Bylo:
S80 2.4 D5 120KW 4/2004
V70XC 2.4T 147kw 10/2000
850 2.0benzin 105kw rok 1995

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#3 Historická testace

Příspěvek od Rosssi »

EKO vypalný jsem taky platil. Takže by mě jej vrátili. Jen co je tedy klubová testace a jak často se děla a co je krajská ?

Chápu to spravně , ze nejřív se uděla klubová testace, a na zakladě té udělají krajskou na pět let. A pokud mam tu krajskou jsou teprve ty následný vyhody EMISE nic, levny pojistění, vraceni EKO poplatku.
Náklady:
Začátek 5 tis výsledek krajská testace na 5 let
kazdý dva roky klubová testace 500-1500 kč

Vyhody : Po dobu platnosti krajské testace na 5 let, nízky povinný ručeni, vrácení EKO poplatku, EMISE bez měření

R.
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5919
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#4 Historická testace

Příspěvek od Haben »

Absolvoval jsem před rokem a něco.

Já konkrétně na doporučení kamaráda byl v Uherském Hradišti - Slovácký Veteran Car Club Uherské Hradiště z.s. https://www.vccuh.cz/ - auto mi kontroloval a historickou testaci řešil Radim Chvilíček. Vše naprosto ok, do 3 týdnů jsem měl papíry. Stálo to myslím 3 000 Kč.

vrácení eko výpalného: ano, vrací se, ale musíš stihnout klubovou testaci udělat do 12 měsíců od zaplacení výpalného. Byl to porod, na úřadu ve Velkém Meziříčí si nevěděli rady, ale ochotný pán si zjistil vše na ministerstvu a peníze mi vrátili.
1/12 ceny povinného ručení: no kéž by, já se na to nedostal. Spousta pojišťoven to vůbec nebere v potaz. Já mám nakonec Direct, kde to uměli za 900 Kč/rok. Takže prosím prosím, kde to umí udělat za 250 Kč?
STK+ME: já s tím teď pár týdnů nazpět bojoval, neb nevěděli, jak ME udělat u auta s řízeným systémem emisí, ale bez OBD zásuvky. Nakonec jsme vyřešil, viz. má galerka.
pojistné plnění při bouračce: taky jsem slyšel, že to nebude za cenu šrotu, ale zkušenost naštěstí nemám

Jestli je rozdíl klubová či krajská testace, to vůbec nevím. Existuje vůbec takové dělení? Ani nevím, co vlastně mám :-)

Nově by měla být testace na 5 let, já mám na 2 z minulého roku. Dálniční známku si u historické testace platit musíš = nemáš zelené značky = platíš dálnici.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 82
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S80 3,2 2007

#5 Historická testace

Příspěvek od Vany »

Asi. Nevím z jakého klubu pan vůbec byl. Prostě jsem mu zavolal, že chcu historickou původnost vozu, řekl jsem mu údaje, a on ať přijedu že to zařídí. Ale asi je to tak, že on byl z klubu a pak to právě vezl na kraj. Dokonce mám kontakt i na pána, kterej to auto vidět nechce. Stačí mu zaslat fotky.

Asi bych řekl, že v dnešní době se z toho stává byznys.

Pro Habena: cenu jsem neověřoval, to mi jen tak řekl včera, že za 10dni měl papíry na původnost a hned si dělal pojištění. Zjistím u jaké pojišťovny.

K emisím: jelikož jsem teď neprošel emisema, tak mi sami řekli, že když to přinesu, tak už měřiit nebude.

Ale myslím, že u mě je to proto, že mám starou vránu a vy moderní auta.
Nejsu si jistý, jestli to není tím, že mám ještě dvoucestný karburátor, zatím co vy už katík.
_________________
S80 3.2 175kw 2007
245 gl 2.3 82kw 2/1984
Bylo:
S80 2.4 D5 120KW 4/2004
V70XC 2.4T 147kw 10/2000
850 2.0benzin 105kw rok 1995

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#6 Historická testace

Příspěvek od Ondra. »

Co ja vim tak klubovka klasicky SPZ, krajska jsou zeleny znacky a technicak fuc a je to nevratnej proces. Pokud auto ma cesky noticky, zeleny znacky nedavaji smysl
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 223
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#7 Historická testace

Příspěvek od pospak »

Já nevím, vzhledem k STK jednou za 5let, mi to trochu smysl začíná dávat. Mám ve věku 30+ 4 kousky, takže když to dám dohromady, nějaký peníz mi to dejme tomu ve výhledu 10let udělá. A když k tomu připočtu dálnice a skutečnost, že u nás na venkově (Zlín) už na obchvat_2km_kolem Napajedel nesmím bez dálniční známky, tak o tom začínám vážně uvažovat. A 850 se mi jako špatný povoz na naši D1 nezdá.....Toť můj nazor😁😁
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5919
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#8 Historická testace

Příspěvek od Haben »

Otázka je, co stojí udělat klubovou vs. krajskou testaci, kolik zaplatí člověk v horizontu 10 let za STK+ME, kolik ušetří na dálničních poplatcích, pokud jezdí a jaké komplikace přidávají zelené značky..... Já to nevím, někdo to dokáže sepsat?

Já když byl na emisích, tak i když to byl porod, tak mi říkali, buďte rád, že nemáte zelené značky - co si za tím představit, nevím.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 662
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#9 Historická testace

Příspěvek od VB »

Tady to mají hezky popsané (Simca klub):
http://www.simcaklub.cz/veteranske-testace/

Zde mají níže odkaz na stažení formulářů:
https://www.eurooldtimers.com/cze/testace-historickych-vozidel.html

:)
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#10 Historická testace

Příspěvek od Rosssi »

Diky vsem za info. Trochu jsme se v tom zorientoval, ted uz jen vybrat kde tu klubovou testaci necham udelat.

R.
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200“