Ahoj všem,
potřebuju vyměnit komplet kotouče + destičky.
Můžete mi někdo doporučit značku, nebo napsat značku origo dílů, anebo nějakou značku kterou se origo díly nahrazují?
A teda ještě jedna věc - zjistit které desky a kotouče patří na mou V60 D3 2013 po faceliftu je porod. Mám už 3 naprosto odlišné výsledky. Nemáte někdo nějaký katalog?
Díky moc!
Btw. fakt jsem hledal...
Brzdy-jaké vybrat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo V60 2013 D3 (model 2014)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 433
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
Brzdy
Většina lidi ti nejspíš doporučí ATE. Pak jsem tu viděl snad brembo kotouč a desky textar. Originály, mám pocit, že vyrábí ATE (mimo brzd pro Polestar).
Typ brzd zjistíš jednoduše. V předu sundáš kolo a koukneš, jaké číslo budeš mít vyražené na třmenu. To značí průměr kotouče, podle toho pak vybereš i desky. Vzadu je to jednodušší, tam ani nemusíš sundavat kolo. Stačí kouknout, jestli máš vzadu plnej, nebo větranej kotouč. Podle toho pak vezmeš destičky.
Ostatně, je to tu všechno několikrát napsaný.
Tipnu si, že vzadu budeš mít plnej kotouč, a v předu buďto 300mm nebo spíše 316mm kotouč.
Jinak na S/V60 se dávalo pouze:
Přední:
300 (pouze nejslabší motorizace)
316 (většina motorizací)
336 (T6 R-design)
371 (Polestar)
Zadní:
300 nevětrané
300 větrané
P.S. Ještě mne napadlo, že můžeš zadat vinko na stránkách Skandixu, a tam by se ti měly v katalogu zobrazit správné brzdy s OEM číslem, podle kterého pak můžeš koupit brzdy tebou preferovaným výrobcem.
Typ brzd zjistíš jednoduše. V předu sundáš kolo a koukneš, jaké číslo budeš mít vyražené na třmenu. To značí průměr kotouče, podle toho pak vybereš i desky. Vzadu je to jednodušší, tam ani nemusíš sundavat kolo. Stačí kouknout, jestli máš vzadu plnej, nebo větranej kotouč. Podle toho pak vezmeš destičky.
Ostatně, je to tu všechno několikrát napsaný.
Tipnu si, že vzadu budeš mít plnej kotouč, a v předu buďto 300mm nebo spíše 316mm kotouč.
Jinak na S/V60 se dávalo pouze:
Přední:
300 (pouze nejslabší motorizace)
316 (většina motorizací)
336 (T6 R-design)
371 (Polestar)
Zadní:
300 nevětrané
300 větrané
P.S. Ještě mne napadlo, že můžeš zadat vinko na stránkách Skandixu, a tam by se ti měly v katalogu zobrazit správné brzdy s OEM číslem, podle kterého pak můžeš koupit brzdy tebou preferovaným výrobcem.
_________________
Je: KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je: KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
-
Offline
- Příspěvky: 54
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Příbram
- Vůz: S80II T6 210kW 2009 MY10
Brzdy-jaké vybrat
Nedávej kombinaci:
přední kotouč ROTINGER RT 20485-GL T5 + desky ATE 13.0470-7243.2 ceramic(ty co nešpiněj kola)
zadní kotouč ATE 24.0122-0259.1 + desky ATE 13.0470-2736.2 ceramic
nejhorší kup co jsem mohl udělat, rotingery se zkroutily a mohou za to ty šedivé desky které jsou asi hrozně tvrdé, blbě brzdí a v konečném důsledku bouchají.
Když jsem dal na předek obyč levné desky BREMBO P 24 077 tak to začalo brzdit, ale koutouč už byl zkrouceny, takže znovu kola dolů a dal jsem tam BREMBO 09.A426.11 a je na předku klid.
zadek je podobná písnička a tam pujdou keramické desky taky do háje protože to hučí. Ale tam je elektronicka ručka, tak musim počkat až mi přijde DICE aby se roztáhly desky a nemusel jsem odšroubovavat motory.
přední kotouč ROTINGER RT 20485-GL T5 + desky ATE 13.0470-7243.2 ceramic(ty co nešpiněj kola)
zadní kotouč ATE 24.0122-0259.1 + desky ATE 13.0470-2736.2 ceramic
nejhorší kup co jsem mohl udělat, rotingery se zkroutily a mohou za to ty šedivé desky které jsou asi hrozně tvrdé, blbě brzdí a v konečném důsledku bouchají.
Když jsem dal na předek obyč levné desky BREMBO P 24 077 tak to začalo brzdit, ale koutouč už byl zkrouceny, takže znovu kola dolů a dal jsem tam BREMBO 09.A426.11 a je na předku klid.
zadek je podobná písnička a tam pujdou keramické desky taky do háje protože to hučí. Ale tam je elektronicka ručka, tak musim počkat až mi přijde DICE aby se roztáhly desky a nemusel jsem odšroubovavat motory.
_________________
Volvo S80II T6 210kw 2009 pofejs
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni
Volvo S80II T6 210kw 2009 pofejs
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni
-
Offline
- Příspěvky: 469
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
Brzdy
Tieto kotúče som mal na 2012 D3 120 kW nová kúpená v Maďarsku. Menil som ich za Ate
-
Offline
- Příspěvky: 350
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Brzdy-jaké vybrat
ja jsem s ATE spokojenej, měl jsem i kombinaci ate kotouč a deska textar (měkká) a taky velmi dobrý
-
Offline
- Příspěvky: 742
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Brzdy-jaké vybrat
Nejvíce jsem byl vždy spokojený s Ate kotouč (obyč) + Ate deska (obyč, ne ceramic), jen ty desky trochu více práší.
Ale neměl jsem nikdy problém ani s kotouči Brembo nebo Zimmerman. A deskami Textar - přijde mi, že nejsou tak jedovaté, jako Ate. Lépe se tedy dávkují a tolik nepráší.
Teď mám na V70 předek Brembo + Textar desky a zadek Zimmerman + Ate desky a funguje to OK, jen se mi nezvykle více špiní více zadní kola od prachu oproti předním.
Nedoporučuji cokoliv od EBC, předražená bída.
Ale neměl jsem nikdy problém ani s kotouči Brembo nebo Zimmerman. A deskami Textar - přijde mi, že nejsou tak jedovaté, jako Ate. Lépe se tedy dávkují a tolik nepráší.
Teď mám na V70 předek Brembo + Textar desky a zadek Zimmerman + Ate desky a funguje to OK, jen se mi nezvykle více špiní více zadní kola od prachu oproti předním.
Nedoporučuji cokoliv od EBC, předražená bída.
-
Offline
- Příspěvky: 350
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Brzdy-jaké vybrat
jj ate i textar trochu práší ale aspoň brzdí, za mě tedy s ate rozhodně lepší než s origo brzdama, který vůbec nejsou stavěný na svižnou jízdu, když jsem měl origo co mi dali kdysi v průhonicích tak se mi zkroutily kotouče při intenzivním brzdění 180-30 což mi nikdy ate neudělaly
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Brzdy-jaké vybrat
Z důvodů spokojenosti jsem nedávno opětovně dával na předek 320 mm i zadek 280 mm kombinaci ATE PowerDisc+ATE Ceramic a brzdí to super. Nic nepíská, kotouče se nekroutí ani nereznou, nepráší to resp. se nezanáší drážky.
Mohu jen doporučit
Osobně už nic jiného na auto nechci, když tohle spolehlivě funguje. Mám k tomu ještě pancéřové hadice pro lepší dávkování.
Mohu jen doporučit
Osobně už nic jiného na auto nechci, když tohle spolehlivě funguje. Mám k tomu ještě pancéřové hadice pro lepší dávkování.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 5432
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Brzdy-jaké vybrat
Hele, včera jsem dělal u naší V60 2018 předek a taky ATE. Origa jsou taky ATE.kuclb píše: ↑17 zář 2023 21:51 Ahoj všem,
potřebuju vyměnit komplet kotouče + destičky.
Můžete mi někdo doporučit značku, nebo napsat značku origo dílů, anebo nějakou značku kterou se origo díly nahrazují?
A teda ještě jedna věc - zjistit které desky a kotouče patří na mou V60 D3 2013 po faceliftu je porod. Mám už 3 naprosto odlišné výsledky. Nemáte někdo nějaký katalog?
Díky moc!
Btw. fakt jsem hledal...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé