s60 T5 - horší start + "dusí se" chvíli

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
sk1no
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

s60 T5 - horší start + "dusí se" chvíli

Příspěvek od sk1no »

Ahoj přátelé,

jdu s dotazem, jestli se někdo nesetkal s podobným problémem, než se dostanu někam na diagnostiku. V posledních týdnech pozoruji (vše je u studeného motoru po stání třeba 24 hodin:
- horší starty (točím třeba 3 vteřiny)
- při přidání plynu na místě se nic neděje, při sešlápnutí spojky taky, ale jakmile zařadím 1 a chci se rozjet auto se začne jakoby dusit. Pokud se s tím rozjedu tak si připadám jak začátečník ( auto skáče, na plyn jakoby nereaguje, pak zas reaguje až moc)
- možná to s tím nesouvisí, ale přijde mi, že mám po startu dlouho vyšší otáčky ( start 1500.. hned padá k 1000 a tam drží třeba 10 minut. Po jízdě standartních cca 750)
- pokud ho natočím a nechám pár minut běžet tak to nedělá
- palivák vyměněný, ale bez efektu (svíčky až se dostanu zase na dílnu)
- zkusil jsem i před koncem jízdy (cca 10 km) přepnout na benzín, jestli to třeba nezpůsobuje plyn, ale ráno zase stejný
- sporadicky blikne cca 5-6x žlutý trojúhelník na tachometru při startu.

Kromě těch startů všechno v pohodě. Za případný věštecký rady budu vděčen, Ondra :)
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13167
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

s60 T5 - horší start + "dusí se" chvíli

Příspěvek od raolsa »

Mě tohle dělal palivák, ale ty píšeš, že ho máš vyměněný.
No a taky mi to neudělalo od té doby co mám jiný systém LPG. Takže je možný, že to máš blbě seřízený. 10 km jízdy na benzín to nezmění. Zkus vyjezdit celou nádrž jenom na benzín.
Jo a taky jsem měl horší starty, když mi procházel LPG vstřik a naplnil sání plynem. Ale to jenom blbě chytalo. Jak jsem to nastartoval, tak už to jelo normálně.
Blikací trojúhelník taky není normální. Ale to chce diag.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

sk1no
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

s60 T5 - horší start + "dusí se" chvíli

Příspěvek od sk1no »

Ať nevyrábím nové vlákno, tak to zkusím zde. Obrázek je z Vdashe, načtený mou letitou čínskou kopií, která chyby sice načte, ale nedokáže už smazat. :oops:
K situaci:
- starty a následné rozjíždění se zlepšily po dotankování paliva do plna
- vyměnil jsem svíčky
- dnes jsem byl na revizi s plynem a tam mi po výměně vstříků řekli, že bude chyba někde ve svíčkách (ty jsem dával nové NGK a na benzín to jde normálně) nebo cívkách. (plyn začal cukat při zátahu, takže vlastně od té doby jezdím jenom na benzín což by těm startům mohlo pomoci jak radil Radek s vyjetím nádrže).

A proto bych se rád zeptal na následující. Chápu dobře, že problém se bude týkat 1. a 4. válce. Výpis ze stránek s chybovými kódy je přiložen. Ale zajímá mě, jestli by tuhle chybu (3513, 3543) mohla vyhodit cívka i když tam není uvedena? Jde mi o to jestli laborovat a zkusit prohodit mezi válci jenom ty svíčky jestli se chyba "nezaktualizuje" na jiný válec a nebo jednodušeji vyzkoušet cívky?
Za případné rady a postřehy děkuji.
ecm.png
Code:
ECM-3543
Definition:
Misfire, Cylinder 4, Three-Way Catalytic Converter (TWC) Damage. Faulty Signal
Description:
Diagnostic trouble code (DTC) ECM-3543 is stored if the engine control module (ECM) registers that the engine misfires so badly that there is a risk of damaging the three-way catalytic converter (TWC) . The diagnostic trouble code (DTC) indicates which cylinder(s) has/have misfired.
Cause:
Defective spark plugs
Blocked/leaking injector
Uneven compression
Air leakage
Faulty fuel pressure
Low fuel level
Water in spark plug wells
Contaminated or faulty fuel
Repeated cold starting where the engine coolant temperature (ECT) has not reached normal operating temperature between starts.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2220
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

s60 T5 - horší start + "dusí se" chvíli

Příspěvek od Zajsoft »

Osciloskop s VN sondou a pripojit fyzicky na vystup na svicku, nebo ABS cidlo(jako sonda) polozene na civce.
A porovnavat prubeh napeti.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Paťa