IgorS - S80 TDI
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 69
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bardejov
- Vůz: S80 2,5 TDI 00'
#351 IgorS - S80 TDI
Máš zlatú trpezlivosť s tým bufíkom ... ja rozmýšľam, že by som išiel do toho elektrického ohrevu na zástrčku.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
#352 IgorS - S80 TDI
Robo vieš odkiaľ to kupiť? Tiež nad tým premyšlam.Robo3220 píše:Máš zlatú trpezlivosť s tým bufíkom ... ja rozmýšľam, že by som išiel do toho elektrického ohrevu na zástrčku.
#353 výhřev
Igorse, sry za mrcasení se v tématu ne úplně k topicu...
ale také dumáme nad zástavbou do zásuvky (vlastně to hodláme realizovat ve starší dodávce)
https://www.aliexpress.com/item/220V-2500W-Auto-Car-Engine-Pump-Water-Tank-Air-Cooled-Engine-Heater-Preheater/32923011962.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5bfe4c4dMREB59
motor startuje ohřátý, jen v kabině si člověk chvilku zanadává.. a varianta je to instalačně snazší a rychlejší... (my použijeme zásuvku na dálkové ovládání ke spuštění/vypnutí)
ale také dumáme nad zástavbou do zásuvky (vlastně to hodláme realizovat ve starší dodávce)
https://www.aliexpress.com/item/220V-2500W-Auto-Car-Engine-Pump-Water-Tank-Air-Cooled-Engine-Heater-Preheater/32923011962.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5bfe4c4dMREB59
motor startuje ohřátý, jen v kabině si člověk chvilku zanadává.. a varianta je to instalačně snazší a rychlejší... (my použijeme zásuvku na dálkové ovládání ke spuštění/vypnutí)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#354 IgorS - S80 TDI
[quote="IgorS"]PODVOZOK A RIADENIE
Najprv som vymenil kĺbik riadenia.
Jak se to projevovalo před výměnou? Mám nové čerpadlo, nový olej serva, nový silentbloky, čepy, stabilizátory, ale zhruba ve 2/3 rejdu mi volant lehce "drhne". Nedělá to vždycky, připisoval jsem to na drhnoucí ramena, ale silentbloky jsou vyměněné a poloha ramen teď už správná.
Najprv som vymenil kĺbik riadenia.
Jak se to projevovalo před výměnou? Mám nové čerpadlo, nový olej serva, nový silentbloky, čepy, stabilizátory, ale zhruba ve 2/3 rejdu mi volant lehce "drhne". Nedělá to vždycky, připisoval jsem to na drhnoucí ramena, ale silentbloky jsou vyměněné a poloha ramen teď už správná.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#355 IgorS - S80 TDI
NEZÁVISLÉ KÚRENIE 22
Nové Webasto kúrenie funguje zatiaľ spoľahlivo aj v mrazoch. Prajem si v novom roku, aby tomu s ním bolo tak aj naďalej a nech už je s ním pokoj
Toto nové, je zo všetkých kúrení ktoré som mal vyskladané a povymieňané za iné, najtihšie, najvýkonnejšie, najrýchlejšie a má taký kultivovaný chod/zvuk. A ani sa nečudujem, veď nové je nové.
Nové Webasto kúrenie funguje zatiaľ spoľahlivo aj v mrazoch. Prajem si v novom roku, aby tomu s ním bolo tak aj naďalej a nech už je s ním pokoj
Toto nové, je zo všetkých kúrení ktoré som mal vyskladané a povymieňané za iné, najtihšie, najvýkonnejšie, najrýchlejšie a má taký kultivovaný chod/zvuk. A ani sa nečudujem, veď nové je nové.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#356 IgorS - S80 TDI
Trpezlivosť ruže prináša - hovorí saRobo3220 píše:Máš zlatú trpezlivosť s tým bufíkom ... ja rozmýšľam, že by som išiel do toho elektrického ohrevu na zástrčku
V mojom prípade trpezlivosť priniesla nakoniec teplo a komfort, o čo mi išlo. Ale fakt toho všetkého okolo kúrenia bolo ozaj dosť. Na začiatku zaoberania sa s nezávislým kúrením, by som si na také sci-fi peripetie ani nepomyslel, že čo to všetko bude obnášať. Ale trpezlivosť treba mať asi tak celkovo. S našimi autami dvojnásobne a naviac ja mám auto z minulého tisícročia.
Nad takým vykurovacím čudom do zásuvky som kedysi uvažoval aj ja. Tú myšlienku som ale, po zrelej úvahe, zavrhol. Nie pre to, že by to nebolo dobré. Isto to niekomu vyhovuje a je spokojný. Nechcel som však mať vyhriate auto len pred domom, alebo vyhriate auto možno len raz za deň pri ceste tam a nikde inde, alebo cestou naspäť už nasadať do auta vymrznutého. To akoby som mal a aj nemal nezávislé kúrenie zároveň. Heslo je: "Keď už, tak poriadne a nech to stojí za to!"
Nevedel som si ani predstaviť, že by som vozil v aute bubon s 50 m elektrickou predlžovačkou a prosil nejakú recepčnú v Tatranskom hoteli, aby som si mohol odniekiaľ od nich, do rána pripojiť auto, alebo aby som si spúšťal kábel z balkóna izby až do auta na parkovisku.
Naviac si myslím, po skúsenostiach s 5,2 kW Webasto v nízkych teplotách, že to elektrické ohrievatko dokáže len predohriať motor a čiastočne tiež temperovať interiér auta, pričom samozrejme záleží na type motora, objeme valcov, materiály z ktorého je blok motora, množstve vody v okruhu, type motora - benzín/nafta atď. Ak je vonku +8 st. C, tak to verím, že pri ňom môže byť aj vo vnútri auta pri nastúpení fajn. Pri -10 st. C a viac, už ale silne pochybujem o výkone toho elektrického ohrievadla, lebo to si už pekne zamaká aj 5,2 kW Webasto na plný výkon a potrebuje viac času na zohriatie aj interiéru - dajme tomu do stavu príjemného komfortu pri nastúpení. Nehovoriac o kožených sedačkách v interiéri, ktoré sú aj tak pocitovo chladnejšie, ale s Webastom je to v pohode, lebo interiér je už v čase nastupovania do auta celkom fajn vykúrený. Benziňák asi nemusí byť až tak vykúrený, tomu stačí aj predohriatie, lebo po naštartovaní sa sám ohrieva poriadne rýchlejšie. Pri nafte je to horšie a pri TDI je ešte problém aj vo veľkom objeme vody v motore. V neposlednom rade má TDI aj poctivý masívny liatinový blok motora, ktorý nie je sranda ohriať, keď je vymrznutý na -10 st. C. Čo sa týka interiéru, tak pri nízkych teplotách sú straty tepla z preskleného interiéru navyše značné.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#357 IgorS - S80 TDI
NEZÁVISLÉ KÚRENIE 23
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 13062
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#358 IgorS - S80 TDI
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#359 IgorS - S80 TDI
Jak dlouho to jelo ? Pěkný
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#360 IgorS - S80 TDI
To mě také zajímá. Mám vyzkoušeno, že námrazu to schodí cca za 25minut všude a 2cm sněhu tak za 40min.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#361 IgorS - S80 TDI
Mám to stejně.Jakub Svoboda píše:To mě také zajímá. Mám vyzkoušeno, že námrazu to schodí cca za 25minut všude a 2cm sněhu tak za 40min.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#362 IgorS - S80 TDI
75 minút, vonkajšia teplota -5 st. C, hrúbka snehu na aute 8 cm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3221
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#363 IgorS - S80 TDI
Tý bláho.....hodinu a čtvrt čekat, až mi rozmrzne auto. No to snad zůstanu u toho košťátka a škrabky. Sice jsou to 2 minuty opruzu, ale raději 2 minuty tajtrdlikovat kolem auta než víc jak hodinu koukat z okna na timelapse v reálném čase
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#364 IgorS - S80 TDI
Nevidím dôvod ku tomu, aby som hodinu aj štvrť čakal na rozmrazenie auta. O to v tom teste a videu vôbec nešlo. Vidím len, že si nič nepochopil. Ostaň si u toho košťátka a škrabky.
Ja ostanem u nezávislého kúrenia
Ja ostanem u nezávislého kúrenia
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#365 IgorS - S80 TDI
Ejdu to bylo spíše na ukázku. Bufiku stačí 10 minut a vezmeš to přes stěrače. 20 minut už máš na okně jenom vodu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 13062
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#366 IgorS - S80 TDI
Proč by jsi měl čekat??? Prostě si naprogramuješ, že chceš mít v tolik a tolik hodin vyhřáté auto a ono v onen čas bude.Ejdou Rotacak píše:Tý bláho.....hodinu a čtvrt čekat, až mi rozmrzne auto. No to snad zůstanu u toho košťátka a škrabky. Sice jsou to 2 minuty opruzu, ale raději 2 minuty tajtrdlikovat kolem auta než víc jak hodinu koukat z okna na timelapse v reálném čase
Něco jiného je, když potřebuješ odjet neplánovaně, to pak zbývá to košťátko.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#367 IgorS - S80 TDI
Myslím, že tí čo majú nejaké skusenosti s nezávislým kúrením alebo majú nezávislé kúrenie, tak pochopili o čo šlo. Pre ostatných, čo nechápu, išlo o to, ako si s tými podmienkami (teplota, snehová vrstva) kúrenie poradí, pretože doteraz u nás snehová nádielka nebola.
Väčšine je asi jasné, že je nezmysel prekurovať cez hodinu auto iba preto, aby zliezlo 8 cm snehu z okien, bez metličky. O nepoužívanie košťátka a škrabky pri nezávislom kúrení v aute ale vôbec nejde.
Ejdou, ak za 2 minuty opruzu a 2 minuty tajtrdlikovania okolo auta so škrabkou dokážeš nastúpiť už do vyhriateho auta a štartuješ vyhriaty motor, tak klobúk dole. Ale o nastúpenie do vyhriateho auta a štart teplého motora v prípade nezávislého kúrenia ide.
Väčšine je asi jasné, že je nezmysel prekurovať cez hodinu auto iba preto, aby zliezlo 8 cm snehu z okien, bez metličky. O nepoužívanie košťátka a škrabky pri nezávislom kúrení v aute ale vôbec nejde.
Ejdou, ak za 2 minuty opruzu a 2 minuty tajtrdlikovania okolo auta so škrabkou dokážeš nastúpiť už do vyhriateho auta a štartuješ vyhriaty motor, tak klobúk dole. Ale o nastúpenie do vyhriateho auta a štart teplého motora v prípade nezávislého kúrenia ide.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#368 IgorS - S80 TDI
Jestli to ohřívá i motor, tak super Já v bývalém autě webasto měl, ohřívalo ale pouze svůj malinkatý výměník, který ohříval kabinu, na motor to nesáhlo. Jinak Volvo je moje první auto, kde nejsou sedačky v kůži, ale polokůži a co mám vypozorované, tak zhruba do té nuly mi stačí počkat tak půlminutky, než začne hřát sedačka a jedu bez bundy, auto se vytopí do pár minut.
Btw. Igore, uvažoval jsi o trakční baterii čistě pro to webasto?
Btw. Igore, uvažoval jsi o trakční baterii čistě pro to webasto?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#369 IgorS - S80 TDI
Nie je to teplovzdušné kúrenie ale teplovodné kúrenie. Ohrieva tak celý vodný okruh, motor aj výmeník tepla v kabíne. Kožené sedačky vo Volve majú dosť hrubú kožu, navyše sú podlepené plátnom s penovou podložkou a až pod ňou je výhrev sedačiek.
Benzínový T6 motor sa určite ohreje rýchlo, celkom rýchlo sa ohreje aj naša S60 s 2,4i motorom. Nedá sa to ale nijak porovnať s dieselovými motormi a naviac s TDI.
Aj v prípade benzínových motorov je veľa uzívateľov spokojných s rýchlym ohrevom interiéru a nevidí zmysel v nezávislom kúrení dokiaľ nezažije pocit nastupovania do teplého interiéru auta s nezávislým kúrením.
O trakčnej batérii som uvažoval ale dospel som ku tomu, že to nemá pre mňa zmysel. Viac komplikácií ako úžitku.
Benzínový T6 motor sa určite ohreje rýchlo, celkom rýchlo sa ohreje aj naša S60 s 2,4i motorom. Nedá sa to ale nijak porovnať s dieselovými motormi a naviac s TDI.
Aj v prípade benzínových motorov je veľa uzívateľov spokojných s rýchlym ohrevom interiéru a nevidí zmysel v nezávislom kúrení dokiaľ nezažije pocit nastupovania do teplého interiéru auta s nezávislým kúrením.
O trakčnej batérii som uvažoval ale dospel som ku tomu, že to nemá pre mňa zmysel. Viac komplikácií ako úžitku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#370 IgorS - S80 TDI
To je pravda. No v prípade neplánovaného odjazdu ja hneď spúšťam okamžitý štart kúrenia cez DO, alebo ho v krajnom prípade spustím až v aute tlačítkom a nechávam ho potom bežať ako príhrev motora aj po štarte motoru. Takže ohrev motoru je rapídne rýchlejší. Keď je už voda v okruhu ohriata, čo vidím na budíku teploty vody, vypnem ho tlačítkom v aute alebo ho nechám bežať. To pokiaľ ide o krátku zastávku, napríklad vyloženie detí v škole, a pokračovanie v jazde ďalej.raolsa píše:Něco jiného je, když potřebuješ odjet neplánovaně, to pak zbývá to košťátko.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3221
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#371 IgorS - S80 TDI
ale Igore, zas nedělej z ostatních lobotomy jen proto, že si dovolí zmínit, že košťátko se škrabkou je rychlejší alternativa. Pochopitelně
vím o integrovaném i dálkovém časovači. Jen mě překvapil ten časový údaj 75 minut. Naší žijou 25 let na Šumavě v Národnim parku
a u Chryslerů ty bufíky jedou o hodně rychleji - maximálně do 30 minut jsou auta rozmrazené a stačí oméct střechu.
Však víš, že ti tu jináč všeci smekaji poklonu za tvojí zručnost a cit pro detail , tak se hned nečerti, když to někdo napíše,
že bufík pracuje déle, než by čekal. Chce to trochu nadhledu Igore. Já sedám do auta prakticky neustále neplánovaně. Jednou
v 6.30, jednou v 7:00 někdy v 8:00, někdy v 9:00....každý den je to jinak, tak mi ani nic jiného než košťátko a škrabka nezbývá,
debilitou to není.
vím o integrovaném i dálkovém časovači. Jen mě překvapil ten časový údaj 75 minut. Naší žijou 25 let na Šumavě v Národnim parku
a u Chryslerů ty bufíky jedou o hodně rychleji - maximálně do 30 minut jsou auta rozmrazené a stačí oméct střechu.
Však víš, že ti tu jináč všeci smekaji poklonu za tvojí zručnost a cit pro detail , tak se hned nečerti, když to někdo napíše,
že bufík pracuje déle, než by čekal. Chce to trochu nadhledu Igore. Já sedám do auta prakticky neustále neplánovaně. Jednou
v 6.30, jednou v 7:00 někdy v 8:00, někdy v 9:00....každý den je to jinak, tak mi ani nic jiného než košťátko a škrabka nezbývá,
debilitou to není.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#372 IgorS - S80 TDI
Zatiaľ neviem o tom, že mi bufík pracuje dlhšie. To že ho nechám bežať 75 minúť a natočím to, neznamená že mi beží o dosť pomalšie. Daj nejaké referenčné parametre, vonkajšia teplota, počiatočná teplota v interiéri, hrúbka snehu a môžeme vyskúšať. A že som mal v tomto prípade väčšiu trpezlivosť kvôli videu a chcel som vedieť čo to spraví nehovorí o tom, že je to nejaké pomalé. Som spokojný s účinnosťou.
"Košťátko se škrabkou" nie je, podľa mňa, rýchlejšou alternatívou ale žiadnou alternatívou. Nečertím sa ale porovnávať škrabku a nezávislé kúrenie je blbosť.
"Košťátko se škrabkou" nie je, podľa mňa, rýchlejšou alternatívou ale žiadnou alternatívou. Nečertím sa ale porovnávať škrabku a nezávislé kúrenie je blbosť.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3221
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#373 IgorS - S80 TDI
Já porovnávám nutnost neplánovaného odjezdu v zimním období při trvalé pokrývce sněhu. Jasně bufík je bufík, ale Igore ne každej
ví, v kolik druhej den pojede autem. Je mi 31, jsem utržená pr*el a sedám do auta denně, pokaždé v jiný čas proto ti tvrdím, že mi
(konkrétně mě Adamovi Tesařovi) nic jiného než škrabka a košťátko nezbývá. Pokud tvrdíš opak jsi vedle jak ta jedle.
Tohle funguje u tatíka od rodiny, kterej denně jezdí v 7:35 s dětma do školy, v neděli v 9:45 do kostela a v 18:00 na týdenní, velký
nákup. Ne u mladýho vola, kterej do auta sedá, jak se mu zrovna zlíbí.
Já bych ty podmínky Igore nesrovnával, vždyť píšu, že maji starý penzion v první zóně národního parku, tak to asi nebude v nížině.
Tam je to všechno od 900 m. n. m. vejš, sníh tam leží do dubna.........Možná je to nezávislé topení rychlejší protože jsou to benzíny
s obsahem 3.6. Nevím, hádám.
Uzavřel bych to tím, že pochopitelně smekám klobouček jak tvé píli a odhodlání, tak tvým autům, která jsou vzhledem ke stáří
ve velmi pěkném stavu.
ví, v kolik druhej den pojede autem. Je mi 31, jsem utržená pr*el a sedám do auta denně, pokaždé v jiný čas proto ti tvrdím, že mi
(konkrétně mě Adamovi Tesařovi) nic jiného než škrabka a košťátko nezbývá. Pokud tvrdíš opak jsi vedle jak ta jedle.
Tohle funguje u tatíka od rodiny, kterej denně jezdí v 7:35 s dětma do školy, v neděli v 9:45 do kostela a v 18:00 na týdenní, velký
nákup. Ne u mladýho vola, kterej do auta sedá, jak se mu zrovna zlíbí.
Já bych ty podmínky Igore nesrovnával, vždyť píšu, že maji starý penzion v první zóně národního parku, tak to asi nebude v nížině.
Tam je to všechno od 900 m. n. m. vejš, sníh tam leží do dubna.........Možná je to nezávislé topení rychlejší protože jsou to benzíny
s obsahem 3.6. Nevím, hádám.
Uzavřel bych to tím, že pochopitelně smekám klobouček jak tvé píli a odhodlání, tak tvým autům, která jsou vzhledem ke stáří
ve velmi pěkném stavu.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
#374 IgorS - S80 TDI
Koľko stojí také nové nezávislé kúrenie webasto ? Voľakedy som ho zháňal a tuším boli ceny okolo 1100 Eur. Ja soom si do svojej D5 dal namontovať jazdené čo som zakúpil za veľmi lacno. Mal som nastavený ohrev min na 25 min. / pred odjazdom z práce /. Bateria podľa mňa trpí. Musí byť v dobrej kondícii.
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 290
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#375 IgorS - S80 TDI
Jednotka nezávislého kúrenia nie je do áut montovaná kôli tomu aby eliminovala používanie škrabky a metličky. Inak napísané, nezávislé kúrenie ľudia v aute nemajú a nechcú ho výbave auta preto, aby nemuseli zhadzovať sneh z auta a nemuseli mať v aute škrabku. Jednotka nezávislého kúrenia je v aute kvôli teplu, ktoré vie vyrobiť nezávisle od chodu motora. Toto teplo jeho vedľajším účinkom aj rozmrazí okná za istý čas ale neroztopí sneh na celej ploche auta. Napríklad, na časti kufra pri sedane, je to aj nemožné. Nezávislé kúrenie je ale o štarte teplého alebo predohriateho motora a nastúpení do teplého alebo predohriateho interiéru.Ejdou Rotacak píše:Já porovnávám nutnost neplánovaného odjezdu v zimním období při trvalé pokrývce sněhu. Jasně bufík je bufík, ale Igore ne každej ví, v kolik druhej den pojede autem. Je mi 31, jsem utržená pr*el a sedám do auta denně, pokaždé v jiný čas proto ti tvrdím, že mi (konkrétně mě Adamovi Tesařovi) nic jiného než škrabka a košťátko nezbývá.
Keďže nezávislé kúrenie nie je zariadenie typu "antiškrabka" a "antikošťátko" ale o teple, teplo je to o čo pri nezávislom kúrení ide. Aj v prípade vopred nenaplánovateľných odchodov, má nezávislé kúrenie svoju úlohu a to práve v tom, na čo je určené. Vyrába teplo, ohrieha vodný okruh motora nezávisle na chode motora. Znamená to, že v prípade neplánovaného odchodu sa používa ako príhrev motora.
Ak 2 minúty trvá oškrabanie a odhrnutie snehu z auta, stačí ho spustiť spolu, napríklad aj so štartom motora ešte pred odhadzovaním snehu alebo predtým než sa človek oblečie a príde k autu. Za tie dve minúty už Webasto zohrieva vodný okruh. Ak sa ku tomu pripojí aj chod motora ohriatie okruhu je veľmi rýchle a pri benzínových motoroch obzvlášť. Mnoho áut má montované jednotky nezávislého kúrenia do nich práve ako príhrev.
Domnievam sa, že nikto si nekupuje nezávislé kúrenie preto, aby neškrabal námrazu na oknách a nezhadzoval sneh z auta, preto ako alternatíva škrabka a metlička vyznieva trápne.
Ale máš pravdu, Adamovi Tesařovi nič iného než škrabka a košťátko neostáva.
Netvrdím!Ejdou Rotacak píše:Pokud tvrdíš opak jsi vedle jak ta jedle.
Nevieš, hádaš, ale vieš že je to pomalé... No, dobre, je to pomalé. Nepísal som nič o porovnávaní podmienok s tvojimi rodičmi. Písal som o tom, aby si mi dal nejaké referenčné parametre a potom by sme za podobných podmienok urobili testy na mojom aute a referenčnom aute. Potom budeme vedieť o koľko je to pomalšie, ak to pomalšie teda je. Do tých podmienok treba okrem teplôt a snehu zahrnúť, ako píšeš, aj materiál bloku motora, objem vody v chladiacom okruhu atď. Potom sa dá ku tomu vyjadriť aj keď z tohoto porovnania vychádza TDI s veľkým hendikepom, lebo má veľa vody v chladiacom okruhu a ťažký liatinový blok motora. Že sa ti zdá byť niečo slabšie, nemusí znamenať že to slabšie je. Ale môže to tak, samozrejme, byť. To zistíme porovnaním porovnateľného.Ejdou Rotacak píše:Já bych ty podmínky Igore nesrovnával, vždyť píšu, že maji starý penzion v první zóně národního parku, tak to asi nebude v nížině. Tam je to všechno od 900 m. n. m. vejš, sníh tam leží do dubna.........Možná je to nezávislé topení rychlejší protože jsou to benzíny s obsahem 3.6. Nevím, hádám.
Keď som napísal, že to bolo 75 minút, tak si napísal, že radšej ostaneš u škrabky a metličky, než by si čakal 75 minút. Ku tomu ti napísali aj iní, že prečo by si mal čakať. Nemusel som čakať ani ja na koniec naprogramovanej doby, mohol som do auta sadnúť aj za 20 minút. To by som ale nevedel, čo sa bude diať potom, keby som s autom odišiel. Po 20 minútach by som už aj tak odchádzal s predohriatym motorom a interiérom a aj tak by som musel časť snehu z auta zhodiť. Kapota na S80 je zateplená a odhlučnená, takže má dvojitú izoláciu ale aj tak z nej sneh zliezol, aj keď to nebolo za 20 minút. To by som ani nečakal, že to bude tak rýchlo práve kvôli tomu zatepleniu a odhlučneniu, liatinovému bloku motora a objemu vody. Keby som klamal a napísal, že to bolo 25 minút tak by si žasol alebo si pomyslel že ok, lebo tvoji rodičia na Šumave, na benzínovom aute atď.
Chcel som vedieť ako sa to teplo v aute šíri. Na videu je vidieť, že po 15 minútach už došlo k rozpusteniu a stenšeniu vrstvy snehu na skle a od 20 minúty sa už utvorila diera. Zvyšnú vrstvu snehu by bolo možné zotrieť aj stieračmi bez problémov, lebo nebola už primrznutá ku sklu. Vrstva snehu ale fungovala ako izolant a nedošlo k zosunutiu snehu, no k postupnému rozpúšťaniu. Je možné, že na iných autách by to pri -5 st. C a 8 cm bolo rýchlejšie. Pritom aj záleží ako je interiér auta tepelne izolovaný. Na takom lacnom plechovom autíčku bez hrubších tapacírov, by ten prestup tepla a ohrev plechu bol rýchlejší.
Toto nové Webasto nie je od výroby na svojom plnom výkone, lebo nové Webastá sú ladené na menší obsah CO2 vo výfukových plynoch. Sú akoby výkonovo poddimenzované. Je možné ho podvihnúť až na 5,4 kW úpravou hodnoty CO2 a na až 5,6 kW softwérovou úpravou. Touto úpravou už ale za cenu zníženia jeho životnosti. Chcem ho ale ponechať na továrenskom nastavení, lebo takto ide veľmi hladko, ticho, nedymí a nesmrdí. Ďaľšou veľkou rezervou je u mňa interiérový ventilátor. Ten môžem výkonom podvihnúť, podľa manuálu Webasto, až na 5,5 A. Zatiaľ ho mám asi na 2 A, takže aj tu je rezerva. K optimalizácii kúrenia by mi teda tie referenčné parametre pomohli ale nie typu rýchle dojmy a pocity alebo porovnávanie nezávislého kúrenia so škrabkou a metličkou. Škrabku a metličku bude používať majiteľ auta s nezávislým kúrením aj bez neho a kvôli nastúpeniu do auta nemusí čakať ani jeden ani druhý.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek