Automobilové začátky pro 18-leté?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#1 Automobilové začátky pro 18-leté?
Edit 15/1: úprava názvu topicu - původně: "Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?"
---
Zdar, podobné téma už to kdysi dávno frčelo, ale asi propadlo lampárnou do nenávratna. Tak to zkusím znovu.
Před chvíli jsem tu měl diskusi s 16-letou dcerou: chtěla vědět, kolik stojí takové "první" Volvo - že prý až bude mít 18 let. Kdysi jsem prohodil, že na auto ji jedině přispěju, pouze když to bude Volvo. Už je to pár let a mládí nezapomíná. Jo dnes je prý asi jiná doba a každý roze*raný čerstvě dospělý musí mít auto. Hmm.
No nemusí, ale asi je to běžnější, než před 30-40 lety. Budiž. Zkusme drobnou akademickou diskusi.
Čistě teoreticky - takové "první auto" by asi mělo splňovat několik protichůdných požadavků:
1. musí být bezpečné
2. provozně nenáročné - tak aby to mládež mohla relativně ufinancovat a aby to mělo nějaký výchovný efekt (to spolufinancování 50:50)
3. v nákupu za přijatelné peníze
4. má to být kombík, kam se vleze hromada krámů a v nouzi lze i přespat
5. mladá si přeje manuální auto tak, aby se to naučila ovládat
Pokud přidáme i nějaká čísla - hledá se auto do cca. 50 tis i s velmi drobným ponákupním servisem.
Modelově patrně nějaká velmi opečovaná V70I, starší 850 už se sotva najdou ve schopném stavu. Možná i nějaká V70II, když se poštěstí.
Motorizace - ideálně atmosféra benzín 103/125kW, možná i 2.0T, když bude v dobrém stavu. A (byť nerad naftu) tak nesmrtelné 2.5 TDI může nadělat ještě dobrou službu.
Lehký průřez inzercí v CZ příliš velký výběr neskýtá, ale tu a tam se objeví pěkné auto (nejlepší výběr v této kategorii skýtá asi bazos). Např. V70I TDI, nájezd 413tkm, doložený servis do poslední chvíle, dovoz Rakousko, dva majitelé. 39000Kč - na takové bych asi zavolal a i se jel podívat. Auto vypadá i na druhý pohled pěkně.
Při delším pohledu za hranice jsou naprosto sranda ceny v DE - nejčastěji soukromí majitelé prodávají své (často fakt pěkně udržované) miláčky, asi hnáni eko-šílenstvím Západu. Ceny 300-500-1000-1500€. Relativní vzdálenost těchto aut a "penalty" v ceně ~10000Kč za dovoz trochu tuto větev diskvalifikují. Když ale člověk nespěchá, lze i tady jistě narazit na nějaký poklad. Švýcarsko též země zaslíbená.
Pravý adrenalin už je pak koupě na dálku - dražit na eBay.de - ale všechno tohle už vyžaduje poměrně dost času a hledání.
Jak to vidíte? Řešil někdo podobné zadání? Ano, vím, vstupní podmínky bude mít každý jinak - někdo třeba dostane k maturitě klíčky od nové Audinky, ale až takto své děti rozhodně rozmazlovat nechci a nebudu. Když nic, bylo by to silně nevýchovné...
M.j. dalším asi slušným provozním nákladem je povinné ručení - jak to vypadá na tomto poli? Ty cifry pro začátečníka jsou docela šílené.
Znovu opakuji - toto je čistě akademické povídání - aktuálně žádné auto nehledám a nekupuji. Leda by někdo o takovém (za 2 roky) věděl
/PL
---
Zdar, podobné téma už to kdysi dávno frčelo, ale asi propadlo lampárnou do nenávratna. Tak to zkusím znovu.
Před chvíli jsem tu měl diskusi s 16-letou dcerou: chtěla vědět, kolik stojí takové "první" Volvo - že prý až bude mít 18 let. Kdysi jsem prohodil, že na auto ji jedině přispěju, pouze když to bude Volvo. Už je to pár let a mládí nezapomíná. Jo dnes je prý asi jiná doba a každý roze*raný čerstvě dospělý musí mít auto. Hmm.
No nemusí, ale asi je to běžnější, než před 30-40 lety. Budiž. Zkusme drobnou akademickou diskusi.
Čistě teoreticky - takové "první auto" by asi mělo splňovat několik protichůdných požadavků:
1. musí být bezpečné
2. provozně nenáročné - tak aby to mládež mohla relativně ufinancovat a aby to mělo nějaký výchovný efekt (to spolufinancování 50:50)
3. v nákupu za přijatelné peníze
4. má to být kombík, kam se vleze hromada krámů a v nouzi lze i přespat
5. mladá si přeje manuální auto tak, aby se to naučila ovládat
Pokud přidáme i nějaká čísla - hledá se auto do cca. 50 tis i s velmi drobným ponákupním servisem.
Modelově patrně nějaká velmi opečovaná V70I, starší 850 už se sotva najdou ve schopném stavu. Možná i nějaká V70II, když se poštěstí.
Motorizace - ideálně atmosféra benzín 103/125kW, možná i 2.0T, když bude v dobrém stavu. A (byť nerad naftu) tak nesmrtelné 2.5 TDI může nadělat ještě dobrou službu.
Lehký průřez inzercí v CZ příliš velký výběr neskýtá, ale tu a tam se objeví pěkné auto (nejlepší výběr v této kategorii skýtá asi bazos). Např. V70I TDI, nájezd 413tkm, doložený servis do poslední chvíle, dovoz Rakousko, dva majitelé. 39000Kč - na takové bych asi zavolal a i se jel podívat. Auto vypadá i na druhý pohled pěkně.
Při delším pohledu za hranice jsou naprosto sranda ceny v DE - nejčastěji soukromí majitelé prodávají své (často fakt pěkně udržované) miláčky, asi hnáni eko-šílenstvím Západu. Ceny 300-500-1000-1500€. Relativní vzdálenost těchto aut a "penalty" v ceně ~10000Kč za dovoz trochu tuto větev diskvalifikují. Když ale člověk nespěchá, lze i tady jistě narazit na nějaký poklad. Švýcarsko též země zaslíbená.
Pravý adrenalin už je pak koupě na dálku - dražit na eBay.de - ale všechno tohle už vyžaduje poměrně dost času a hledání.
Jak to vidíte? Řešil někdo podobné zadání? Ano, vím, vstupní podmínky bude mít každý jinak - někdo třeba dostane k maturitě klíčky od nové Audinky, ale až takto své děti rozhodně rozmazlovat nechci a nebudu. Když nic, bylo by to silně nevýchovné...
M.j. dalším asi slušným provozním nákladem je povinné ručení - jak to vypadá na tomto poli? Ty cifry pro začátečníka jsou docela šílené.
Znovu opakuji - toto je čistě akademické povídání - aktuálně žádné auto nehledám a nekupuji. Leda by někdo o takovém (za 2 roky) věděl
/PL
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 15 led 2019 10:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Taky bych to viděl na V70I nebo V70II v béňu eventuálně do toho hodit LPG.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#3 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Mam na naftu stejnej nazor, ale da se to pojmout z druhe strany = alespon by si pak naucila vazit benzinu, ve smyslu benzinoveho motoruok2ucx píše:A (byť nerad naftu) tak nesmrtelné 2.5 TDI může nadělat ještě dobrou službu.
Ale jinak bych to videl obdobne, V70 I/II, kdyz bych mel zabrousit mimo Volvo, tak MB 124, nebo BMW E46, relativne jednoduchy auta, levny dily.
Sic mi bylo onehda vysvetlovano, ze v dnesni dobe, se zacatecnikum zadohraby nemaj davat do ruky
Pripadne, kdyby to mohla bejt treba dodavka, tak velka spokojenost byla treba s Chysler Voyager...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Sestre pridu krabice moc velke, tak si vyhliadla 480ES...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
#5 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Já teď našemu mladému pánovi kupuji mondeo/II 1,8i. Nenáročný krám, celkem slušně vybavený, myslím, že i trochu bezpečí v tomu bude. Na pár let, myslím naprosto ok. Když ještě vezmu v úvahu, že mi ho kamarád nechá za pětku... Nechtěl jsem, aby jezdil v polu (které mám doma volné), a nechtěl sem ani O1, která je prostě už úplně kaput.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 303
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
#6 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Viem, ze je debata o tom ake auto kupit pre 18r. cloveka ale ja ako mlady clovek <25 hovorim pokym NEMUSI, a to si musi velmi dobre zvazit ci to naozaj potrebuje, nech si nic nekupuje. Idealne ked to pochopi ona sama a nie ze tatko povie nic nedostanes a basta. Musi to byt jej rozhodnutie a musi si vediet zhodnotit ci to auto potrebuje alebo nie (dovolim si tvrdit ze vo vacsine pripadov ho mladi ludia, zijuci doma s rodicmi, bez vlastnej domacnosti, vobec nepotrebuju).
Auto je predrazena blbost a ak clovek na nom nejazdi nutne a pravidelne (napr. XY km do prace a ta praca nie je dostupna pohodlne napr. verejnou dopravou) tak je nelogicke a neekonomicke si auto kupovat.
Ja som si kupil auto az ked sme sa odstahovali z Blatisravy na dedinu a narodil sa nam drobec. Dochadzam 40km do prace a spojenie nie je nic moc. Ak by som ale napr. zil v BA, tak by som zvazoval ci vobec auto potrebujem (mozno jedine kvoli poholnejsiemu presunu s malym) ale aj to je na diskusiu, ci je pohyb v Bratislave autom pohodlny alebo nie (podla mna moc nie). A pokial je tatko ochotny cas od casu sa zrieknut svojho milacika tak auto moze pozicat ked dievka chce ist na nejaky vylet alebo nieco podobne.
Zrovna vcera sme s kolegami pozerali PZP (povinne rucenie) kedze som menil poistovnu. Mal som ponuku na jednu z najlepsie hodnotenych poistovni a bola 2x vyssia ako tu ktoru som si nakoniec vybral. Kolega hovoril ze to nie je mozne, ze on ma u nich nizsiu poistku nez mam ja u tej najlacnejsej poistovni co som mal v ponuke. Tak sme to sli pozriet priamo na tu poistovnu a vyklikali sme udaje. Ja som vsak spadal do 1. vekovej kategorie 18-24 on do 3. 29-32? rozdiel bol cca 280€ vs 140€.
Auto je predrazena blbost a ak clovek na nom nejazdi nutne a pravidelne (napr. XY km do prace a ta praca nie je dostupna pohodlne napr. verejnou dopravou) tak je nelogicke a neekonomicke si auto kupovat.
Ja som si kupil auto az ked sme sa odstahovali z Blatisravy na dedinu a narodil sa nam drobec. Dochadzam 40km do prace a spojenie nie je nic moc. Ak by som ale napr. zil v BA, tak by som zvazoval ci vobec auto potrebujem (mozno jedine kvoli poholnejsiemu presunu s malym) ale aj to je na diskusiu, ci je pohyb v Bratislave autom pohodlny alebo nie (podla mna moc nie). A pokial je tatko ochotny cas od casu sa zrieknut svojho milacika tak auto moze pozicat ked dievka chce ist na nejaky vylet alebo nieco podobne.
Zrovna vcera sme s kolegami pozerali PZP (povinne rucenie) kedze som menil poistovnu. Mal som ponuku na jednu z najlepsie hodnotenych poistovni a bola 2x vyssia ako tu ktoru som si nakoniec vybral. Kolega hovoril ze to nie je mozne, ze on ma u nich nizsiu poistku nez mam ja u tej najlacnejsej poistovni co som mal v ponuke. Tak sme to sli pozriet priamo na tu poistovnu a vyklikali sme udaje. Ja som vsak spadal do 1. vekovej kategorie 18-24 on do 3. 29-32? rozdiel bol cca 280€ vs 140€.
Naposledy upravil(a) Gondil dne 15 led 2019 07:52, celkem upraveno 1 x.
_________________
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#7 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Napíšu taky offtopic. Moji rodiče to udělali jednoduše. První půlrok jsem řídil jenom s nimi. Když už viděli že jim to nerozstřelím tak řekli. Ok můžeš si půjčovat auto, ale 3kč/km což jsou reálné náklady. Pro študáka palba, ale od té doby jsem věděl že auto prostě stojí a když zvednu prdel a pojedu MHD/Kolo tak hodně ušetřím.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#8 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
V první řadě jí ukázat nějaký svůj povoz na spritmonitoru, ev. jiném webu/programu, který sleduje náklady za auto a vysvětlit, že to žere ty 3 Kč/km a to ještě v tom ideálním případě, kdy jenom mění olej. Pojista se dá řešit tak, že na sebe nechá napsat nějaký scooter, kde je pojistka velice malá a povinné na její auto se napíše na někoho z rodičů. Bohužel tím vzniká riziko, když někde někoho ťukne
Moje první auto, co jsem si koupil, bylo BMW 7er E32 735i LPG, já bych ty zadohraby jako první auta nezatracoval.
Moje první auto, co jsem si koupil, bylo BMW 7er E32 735i LPG, já bych ty zadohraby jako první auta nezatracoval.
#9 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Já mladýmu před pár lety kupoval jako druhý auto (začínal s Feldou), V40 T3 120 kW.
Trochu jsem se bál jak s tím mladej janek bude řádit, ale v pohodě. Auto stále žije, kluk taky.
Trochu jsem se bál jak s tím mladej janek bude řádit, ale v pohodě. Auto stále žije, kluk taky.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Litvínov
- Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
- Bydliště: Litvínov
#10 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Tady u nás se v bazaru objevila V70 II.generace v benzínu za 45tis., říkal jsem si to by asi i šlo
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#11 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Asi ina doba ked musi mat mlady auto, kebyze chlapec zeby mal kde byt s frajerkou ta hej Ale V70 pre dievca zbytocne, v tom bude vyzerat ze sa vozi na ocovom kombiku S70 vyzera lepsie, aj zene sa viacej paci ako prva V70.
Naposledy upravil(a) kamov dne 15 led 2019 09:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2890
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#12 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Máš sympatickou sestru...Sergej píše:Sestre pridu krabice moc velke, tak si vyhliadla 480ES...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3222
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#13 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Každý dítě má jinou výchovu a tak je pochopitelný, že si taky každý dítě váží věcí jinak. Ale obecně mi přijde lepší,
nechat dítko první půl rok/rok "vydusit" a auto mu jen půjčovat. Budete mít trochu lepší přehled, kdy je mladej
na cestách. Zároveň si bude zvykat na rozdílné charakteristiky konkrétních aut.
Já dostal od rodičů svoje první, vlastní auto - Volvo V70II - až někdy v 25 letech. Papíry jsem si udělal pozdě, až v 23.
První 2 roky jsem pořád jezdil v různejch generacích Grand Voyagerů, Fabiích, Feliciích bez STK, bráchovejch autech,
který mi občas půjčil, v autech známejch. O to víc jsem si po těch 2 letech vážil vlastního Volva.
Moji vrstevníci v 70% případů v prvním roce poslali svoje "první" auto (kdy měli mokrý papíry) do škarpy, popřípadě s
tím jezdili a chovali se k tomu jako retardovaní kreténi. Nerad bych tvou dceru srovnával s ostatní omladinou, ale
většinou si ze začátku darovaného koně neváží.
850/V70 I a II je perfektní volba a předělat do plynu/nebo diesel - ať nemusí pořád řešit, jestli pojede s kamarádama
k vodě jen v sobotu, nebo bude mít dost v nádrži i na úterý a čtvrtek. Ještě bych holku ale nechal chvíli v očekávání.
Uff jsem se nějak rozepsal...
nechat dítko první půl rok/rok "vydusit" a auto mu jen půjčovat. Budete mít trochu lepší přehled, kdy je mladej
na cestách. Zároveň si bude zvykat na rozdílné charakteristiky konkrétních aut.
Já dostal od rodičů svoje první, vlastní auto - Volvo V70II - až někdy v 25 letech. Papíry jsem si udělal pozdě, až v 23.
První 2 roky jsem pořád jezdil v různejch generacích Grand Voyagerů, Fabiích, Feliciích bez STK, bráchovejch autech,
který mi občas půjčil, v autech známejch. O to víc jsem si po těch 2 letech vážil vlastního Volva.
Moji vrstevníci v 70% případů v prvním roce poslali svoje "první" auto (kdy měli mokrý papíry) do škarpy, popřípadě s
tím jezdili a chovali se k tomu jako retardovaní kreténi. Nerad bych tvou dceru srovnával s ostatní omladinou, ale
většinou si ze začátku darovaného koně neváží.
850/V70 I a II je perfektní volba a předělat do plynu/nebo diesel - ať nemusí pořád řešit, jestli pojede s kamarádama
k vodě jen v sobotu, nebo bude mít dost v nádrži i na úterý a čtvrtek. Ještě bych holku ale nechal chvíli v očekávání.
Uff jsem se nějak rozepsal...
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
#14 Jaké první auto pro 18-letého začátečníka?
Já myslím, že u těch mladých je potřeba úplně nejvíc brát ohledy na tu bezpečnost. Čili je to vyloženě naopak, než to vypadá v reálu. Já bych svého potomka do aixama prostě nepustil. Po tom řidičáku bych ho taky nenechal jen v nějakým lupu nebo felde. Opravdu to chce nějakou aspoň trochu bezpečnost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#15 Automobilové začátky pro 18-leté?
Diskuse se posunula ještě o jeden level výše a to je zajímavé. Změnil jsem tedy název topicu.
Má původní otázka mířila více na samotnou technikálii, t.j. jaké auto by to mělo být. Mimo fórum jsem dostal ještě tip na velmi opomíjenou řadu S40/V40. Těch aut není toli, málo se o nich mluví. V tomto smyslu jsou spolehlivé, nekorodují, jsou jednoduché a servisně i provozně levné. To je pravda.
---
Na téma - jak "nejlépe" uvést naše potomky do automobilsmu --
-- pro mě osobně je bezpečnost zcela absolutně na prvním místě. Takže žádné Škodovky, Felície, zrezlé Bavoráky ani nic podobného. Prostě bude to Volvo a hotovo. Nebourané, nerezavé.
Správně zazněla otázka - kdy? Zda-li čerstvý 18-letý "MUSÍ" mít auto nebo ne. Vždy bude záležet na podmínkách konkrétní rodiny, v drtivé většině případů nemusí - pokud se dotyčný do svých 18 mohl pohybovat pomocí MHD, s tímto přelomem věku se na této dovednosti nic nemění, že? Navíc s Burešovou populistickou dotací dostává tento způsob dopravy (např. na VŠ studia - 1x za 1-2 týdny) i zcela jiný ekonomický rozměr. A ve větším městě je MHD už vůbec jen předností a takový vůz bude v Brně či Praze jen překážet a zabírat cenné parkovací místo.
Chci ale, aby děti aktivně od 18 jezdily, aby si tuto dovednost osvojily. Autonomní auta sice přicházejí, ale tak rychle to zřejmě nebude... Tak ať to umí.
/PL
Má původní otázka mířila více na samotnou technikálii, t.j. jaké auto by to mělo být. Mimo fórum jsem dostal ještě tip na velmi opomíjenou řadu S40/V40. Těch aut není toli, málo se o nich mluví. V tomto smyslu jsou spolehlivé, nekorodují, jsou jednoduché a servisně i provozně levné. To je pravda.
---
Na téma - jak "nejlépe" uvést naše potomky do automobilsmu --
-- pro mě osobně je bezpečnost zcela absolutně na prvním místě. Takže žádné Škodovky, Felície, zrezlé Bavoráky ani nic podobného. Prostě bude to Volvo a hotovo. Nebourané, nerezavé.
Správně zazněla otázka - kdy? Zda-li čerstvý 18-letý "MUSÍ" mít auto nebo ne. Vždy bude záležet na podmínkách konkrétní rodiny, v drtivé většině případů nemusí - pokud se dotyčný do svých 18 mohl pohybovat pomocí MHD, s tímto přelomem věku se na této dovednosti nic nemění, že? Navíc s Burešovou populistickou dotací dostává tento způsob dopravy (např. na VŠ studia - 1x za 1-2 týdny) i zcela jiný ekonomický rozměr. A ve větším městě je MHD už vůbec jen předností a takový vůz bude v Brně či Praze jen překážet a zabírat cenné parkovací místo.
Chci ale, aby děti aktivně od 18 jezdily, aby si tuto dovednost osvojily. Autonomní auta sice přicházejí, ale tak rychle to zřejmě nebude... Tak ať to umí.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 849
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
#16 Automobilové začátky pro 18-leté?
Mám tři děti Martin 42 let ten dostal k 18tinám Fiat 850 sport coupé
Gabča 40 let Mazda 323F
Lenka 28 let Toyota Celica 6G
Koupil jsem jim to co chtěli oni,ne co jsem chtěl já..
Gabča 40 let Mazda 323F
Lenka 28 let Toyota Celica 6G
Koupil jsem jim to co chtěli oni,ne co jsem chtěl já..
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4743
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#17 Automobilové začátky pro 18-leté?
me napadlo v40 jako idealni volba. tezko ale hledat neshnily kus....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 303
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: Opel Astra H
#18 Automobilové začátky pro 18-leté?
Ved to ale nikto nepovedal, ze nemaju jazdit, ked si spravia vodicak. To je samozrejme. Clovek co si spravi vodicak a nejazdi si ho nemal robit. Ja som jazdil a vlastne auto som nemal. Svoje prve auto som si kupil za vlastne peniaze ked som mal 23 (to uz som mal vodicak 6 rokov). Na ocovej V70I som sa najazdil dost popr. na bratovom aute a mal som aj niekolko jazd v style tyzdnova dovolenka autom (prespavanie v aute a v stane) najazdenych cca 1500km. Takze ano jazdit treba ale treba kupovat nove auto ked mas doma ty sam 3? Mimochodom dost cerstvo po obdrzani vodicaku sme sli na lyzovacku a smyklo ma na cistom lade, trepol som to do zvodidiel (nastastie, mohol som trafit mimo zvodidla a zahucat do asi 10m hlbokej jamy). Vtedy boli somnou obaja rodicia takze neslo o nejake predvadzanie sa alebo zlu jazdu len jednoducho blby povrch a nedostatocne skusenosti.
_________________
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#19 Automobilové začátky pro 18-leté?
Mě to přijde, že to máš celkem jednoduché, až to přijde, tak zkoukneš, co se nabízí za Volva do 50k a jedno z nich koupíš
Já jsem taky řídil auta rodičů spoustu let, než jsem si koupil to svoje. My ale neměli kdovíjaký auta, když vidím, co máš za auta a hlavně jaké motorizace, tak bych to asi mladý holce svěřit úplně jakože nechtěl
Já jsem taky řídil auta rodičů spoustu let, než jsem si koupil to svoje. My ale neměli kdovíjaký auta, když vidím, co máš za auta a hlavně jaké motorizace, tak bych to asi mladý holce svěřit úplně jakože nechtěl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#20 Automobilové začátky pro 18-leté?
My jsme měli jako první auto feldu. Je to skvělé vozítko, opravit se nechá klackem a izolepou. Díly jsou levné a snadný servis.
Ale zásadně tohle auto začátečníkovi nedoporučuji, pokud nechce aby jeho první nehoda mohla také být dost pravděpodobně poslední.
Občas ale nic jiného nezbyde, tenkrát nebylo na lepší auto
Ale zásadně tohle auto začátečníkovi nedoporučuji, pokud nechce aby jeho první nehoda mohla také být dost pravděpodobně poslední.
Občas ale nic jiného nezbyde, tenkrát nebylo na lepší auto
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec